![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Johannes 7:3 'Daarom zeiden Zijn broers tegen Hem: "U moet hier niet blijven. Ga naar Judea; dan kunnen Uw volgelingen daar ook zien wat voor geweldige dingen U doet. Wie bekend wil worden, kan niet achter de schermen blijven. Als U werkelijk zo groot bent, laat het dan aan de wereld zien." Want ook Zijn broers geloofden niet dat Hij de Christus was.' En zijn broeders konden het weten. Want zij kenden Jezus van jongsbeen af. En na zijn dood beschouwden de joodse volgelingen van Jezus (ook zijn broer Jacobus) hem als een profeet, maar zeker niet als de messias. Want het evangelie is zeer duidelijk hieromtrent: 'ook zijn broers geloofden niet dat hij de Christus was'. Dus daar kan in ieder geval niet de minste twijfel over bestaan. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat Hij veroordeeld werd omdat Hij zich met God gelijkstelde. Hij vergaf namelijk zonden van mensen. En dat is iets wat een praktiserende Jood nooit zou doen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 juni 2008 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
120 kg klier ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 20 juni 2008 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 juni 2008 om 23:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mattheus De rijke jongeling 16 [19:16] Mark 10:17. Luk 18:18.En ziet, er kwam een tot Hem, en zeide tot Hem: Goede Meester! wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven hebbe? Binnengaan in het koninkrijk van de hemel 16 Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’ 17 En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Eén, namelijk God. Men mag Jezus dus niet 'goed' noemen. Hij zegt: ge moogt alleen God goed noemen, niet mij. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet mij? Sorry hoor maar "niet mij" staat daar niet bij. Dat heb je er zelf bijgevoegd om je punt te halen. Ik had zulke praktijken van jou niet verwacht. Je speelt het vals. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
17 En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Eén, namelijk God. Hier is het toch duidelijk, dat Jezus zegt dat men hem niet 'goed' moet noemen, maar dat men alleen God 'goed' moet noemen. Maar goed, ik geef u nog een volgend vers waaruit blijkt dat Jezus helemaal niet God is: Mattheus 13,32 Maar wanneer die dag of dat uur aanbreekt, weet niemand, de engelen in de hemel niet, de Zoon niet, maar alleen de Vader. Dus Jezus is zeker niet één met de Vader, want de alleen de Vader weet wanneer die dag (de Parousie)zich zal aankondigen. Jezus ( de Zoon...)weet het in ieder geval niet. Alleen God weet dit. Zoveel is duidelijk volgens het heilig evangelie. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet in strijd met zijn bewering ddat Hij één is met de Vader. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mattheus 13,32 Maar wanneer die dag of dat uur aanbreekt, weet niemand, de engelen in de hemel niet, de Zoon niet, maar alleen de Vader. Dus Jezus is zeker niet één met de Vader, want de alleen de Vader weet wanneer die dag (de Parousie)zich zal aankondigen. Jezus ( de Zoon...)weet het in ieder geval niet. Alleen God weet dit. Zoveel is duidelijk volgens het heilig evangelie. En om het bovenstaande nog wat meer kracht bij te zetten, het volgende vers uit het heilig evangelie waaruit blijkt dat Jezus zeker niet God is. Johannes 5:19) Nogmaals zei hij, "Ik kan van Mijzelf niets doen; gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet Mijn wil, doch de wil van Hem, die Mij gezonden heeft." Een ware God kan alles uit zichzelf doen. Laatst gewijzigd door system : 21 juni 2008 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is juist. Maar of dat bewijst dat dat Jezus niet één is met de Vader is een andere zaak. Geloof me maar dat daar een theologische uitleg voor bestaat. Twee zelfs. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() Dat zal wel. En drie ook nog als het moet.
Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, Jezus zegt heel duidelijk dat hij een God heeft. Iemand die zelf God is, heeft geen God. Hij is God. Maar dat is Jezus duidelijk niet. Johannes 20:17: “Ik stijg op naar mijn Vader die ook jullie Vader is, naar mijn God die ook jullie God is" Laatst gewijzigd door system : 21 juni 2008 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn net zo goed Bijbelse aanwijzingen dat Jezus weldegelijk één is met God. De Drieëenheid is niet ontstaan als modeverschijnsel. Er zijn heus wel redens genoeg om aan te nemen dat het de Rechter zelf is die het oordeel op Zich neemt. Ook dat is juist. Maar ik heb niet de behoefte om jou of iemand anders van de één of andere stelling te overtuigen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als sluitstuk wil ik nog een laatste vers aanhalen. Een bewijs (volgens het heilig Nieuw Testament) dat Jezus in geen geval God is. Johannes 5:30, "…Ik zoek niet mijn wil, doch de wil van Hem, die Mij gezonden heeft." Iemand die echt God is, wordt door niemand gezonden! Dat is toch kristalhelder. Pech voor u. Laatst gewijzigd door system : 21 juni 2008 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is ook nog de andere kant van de apothekersweegschaal, die voor de meerderheid van christenen weldegelijk doorslaat. Paulus. |
|
![]() |
![]() |