![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Parlementslid
|
![]() Nee, want als God Adam schiep weten we ook niet hoe oud Adam was. Hij kon 100 maar ook 30 jaar geweest zijn. Aangezien de mens toen nog perfect was en na de val zelfs nog 900 jaar verder kon leven. Zo is het ook met de aarde. We weten niet hoe oud of beter gezegd hoe volwassen de aarde was tijdens haar creatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee, ik heb nooit gezegd dat het exact 6 000 is. We weten dat niet, maar het is ongeveer 6 000. Sommige creationisten zeggen dan zoiets als "tussen 6 000 en 10 000" maar het komt op hetzelfde neer. Het is in elk geval geen miljoenen jaren of miljarden jaren. De bijbel zelf geeft aan dat de ouderdrom van de aarde in de buurt van 6 000 jaar is op basis van de genealogie van Adam tot Jezus en dan 2008 jaar ongeveer bijtellen. Enkel bisschop Usher rekende dit ooit eens uit en hij kwam tot de conclusie dat Adam geschapen was in 4004 v.c. . Maar zo exact kunnen we dat wellicht niet uitrekenen. Maar hij zat er denk ik niet zo heel ver van. En de hemel en aarde zijn 6 dagen eerder geschapen ... dus we weten ongeveer hoe oud het universum en ook de aarde is nl ongeveer 6000 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
|
![]() wat zitte gelle hier eigelijk te neuten over DAGEN, in "godsnaam" toch! De aarde is 4.500.000.000 jaar oud, dit is 1.642.500.000.000 dagen. Beseft ge wel hoe belachelijk ge u maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
|
![]() fout. De wetenschap zegt iets helemaal anders. Dendrochronologie bijvoorbeeld kan al tot 8000 jaar terug in de tijd gaan. 14C tot 40.000 jaar terug.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 juni 2008 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja dit klopt ... wist niet helemaal wat je bedoelde, maar hiermee ben ik het ook eens. Zowel de aarde als de hemellichamen waren idd al "volwassen" net zoals alles hier op aarde ten tijde van de creatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Parlementslid
|
![]() Wie zegt dat ? Was u er toen bij ? Hebt u alle "mensen" die ooit geleefd hebben persoonlijk gekend ?
Voor de zondvloed kon dit wel degelijk en ook net erna leefden ze nog tot 300/400 wellicht en stilaan ging dat toen naar beneden tot we op onze huidige leeftijd kwamen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Enkel een paar onnozele reacties zoals gewoonlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Weet je dan niet dat de mensen bereid zijn alles te geloven, als het maar niet in God is. Vandaar mijn handtekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
Kerel, ik doe zelf een wetenschap aan de universiteit en heb zelf over datering gestudeerd. Ik neem aan dat gij dat niet gedaan hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Maar dingen als wetenschappelijke feiten, terwijl het geen feiten zijn, verkopen is weldegelijk doen alsof het om de waarheid gaat. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Partijlid
|
![]() Onder meer: 'Alias Paulus' van Thijs Voskuilen. Ik kwam bij het werk van deze doctor geschiedenis uit toen ik materiaal zocht dat eventueel kon bevestigen wat ik al enige tijd vermoedde (door het lezen van ander wetenschappelijk werk en de brieven van Paulus zelf), nl. dat Paulus' motieven niet zuiver waren en dat hij met zijn ontwerp van het christendom, dat volledig afweek van dat van de oorspronkelijke groep olv Jacobus ('t ging heus niet alleen om de besnijdenis!), vooral politieke doeleinden nastreefde: het ideologische breken van het joodse opstandige blok.
![]() |
#377 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat wiki zelf aangeeft dat de hoe verder je teruggaat in de tijd hoe minder betrouwbaar de methoden zijn ... . Maar weet u eigenlijk wel dat als en ja u mag dat gerust zo lezen, maar als de zondvloed heeft plaatsgevonden zoals de bijbel dat beschrijft dat in dat geval alle (lees dat woordje ook maar eens heel aandachtig) dateringsmethoden totaal waardeloos zijn ? Water en temperatuursveranderingen zijn zowat de belangrijkste manieren om dateringen totaal waardeloos te maken en raad eens waar we op deze planeet geen gebrek aan hebben ... idd ... . En toch blijft men beweren dat de methoden "betrouwbaar" zijn. Dat vind ik heel erg interessant. Ik zou bijna zeggen dat het om een religie gaat maar ja dat willen jullie niet accepteren he ? Trouwens hier zijn die linkjes nog eens : http://evolution-facts.org/Ev-V1/1evlch07a.htm http://evolution-facts.org/Ev-V1/1evlch07b.htm Laatst gewijzigd door dirk001 : 21 juni 2008 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang31/35/08a.htm Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En hier komt ie weer .. de ik ben slim en het is allemaal zo ingewikkeld en u bent dom commentaar ... . Ja die is heel erg populair bij de evolutionisten. Zowat elke evolutionist gebruikt dit vroeg of laat vooral wanneer de argumenten op zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het heeft bij mij nl ook een tijdje geduurd vooraleer ik besefte dat de evolutieleer verkeerd was. Als deze discussie op dit forum ook maar 1 persoon overtuigt is het het waard voor mij. En zelfs als het nu niet is, dan misschien binnen een paar jaar als we al wat verder zijn en misschien nog wat dichter bij de laatste 7 jaar van Daniel dat vroeg of laat iemand zich deze discussie herinnert en zich bedenkt. |
|
![]() |
![]() |