Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2008, 17:02   #121
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar heb je enkel dat ene zinnetje in een sensatieartikel en een pak vooroordelen voor.
Van vooroordelen gesproken. De inhoud van het artikel past niet in je kraam dus demoniseer jij de journalist gemakshalve tot sensatiezoeker. Dat allemaal om een racistische verkrachting door N-Afrikanen goed te praten !
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 17:02   #122
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Het ging hier duidelijk om racisme en 'vreemdelingenhaat', vreemdelingehaat van N-Afrikanen tegenover Westerse vrouwen. Omdat ze er niet ingepakt bijlopen zoals in hun cultuur vereist wordt en dat als een teken van vrijgevochtenheid en losbandigheid wordt gezien. Een provocatie die bestraft mag worden met verkrachting (zoals ook van hun godsdienst mag).
Daar ging het hier over.
Ssstt, dat weet mijn kleine teen ook, maar dat mag je tegenwoordig niet te luid roepen. Binnenkort moeten we er van uitgaan dat de multiculturele verrijkers enkel wilden aantonen hoe graag ze dat meisje wel zagen.

Wij zijn hier maar gewoon racisten, die te hard van stapel lopen, volgens de poco elite. We mogen niet oordelen over de motieven van een verkrachting, terwijl het kleinste kind deze kan snappen.

Maar omdat het woord hoofddoek gevallen is ...
Oud 22 juni 2008, 17:03   #123
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw theorie....
Nee, deze theorie maakt integraal deel uit van de islamitische godsdienst en opvoeding.
Oud 22 juni 2008, 17:07   #124
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ssstt, dat weet mijn kleine teen ook, maar dat mag je tegenwoordig niet te luid roepen. Binnenkort moeten we er van uitgaan dat de multiculturele verrijkers enkel wilden aantonen hoe graag ze dat meisje wel zagen.

Wij zijn hier maar gewoon racisten, die te hard van stapel lopen, volgens de poco elite. We mogen niet oordelen over de motieven van een verkrachting, terwijl het kleinste kind deze kan snappen.

Wat jij poco elite noemt, is voor mij links tuig van de richel. Gelukkig een soort die aan het uitsterven is.
En de hardcores die overblijven zijn zo extreem in hun walgelijkheid, dat ze enkel zichzelf te kijk zetten met hun ziekelijke ideeën. Eigenlijk zouden we met dat soort viezerikken niet eens in gesprek moeten gaan.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 22 juni 2008 om 17:09.
Oud 22 juni 2008, 17:09   #125
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kent hun motief wel. Ik heb het al 100% gezegd: macht uitoefenen en een slachtoffer vernederen. Of waar komt een term als machtsgeil anders vandaan, denk je?

Ze wilden die jonge vrouw hebben en er mee doen wat ze wilden. Als ze een andere opvoeding genoten hadden, kon het misschien anders uitgedraaid hebben, maar als ze zo opgevoed zijn met het idee dat niet hoofddoekdraagsters hoeren zijn en dat ze voor hun machtsgeilheid mogen gebruikt worden, dan is dat zeker olie op het vuur.
Jij denkt het motief te kennen. Waarom jij dat denkt kan ik enkel vermoeden, dus daar schreef ik niets over, maar ik weet dat ik het motief van die mannen niet ken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 17:12   #126
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Luister misschien eens naar je andere tenen, bij gebrek aan beter
Oud 22 juni 2008, 17:14   #127
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Van vooroordelen gesproken. De inhoud van het artikel past niet in je kraam dus demoniseer jij de journalist gemakshalve tot sensatiezoeker. Dat allemaal om een racistische verkrachting door N-Afrikanen goed te praten !
Citeer waar ik een verkrachting goedpraat ipv gelogen beschuldigingen over "goedpraten" rond te slingeren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juni 2008 om 17:15.
Oud 22 juni 2008, 17:14   #128
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Droso? Filosoof?

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=74

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 17:17   #129
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister misschien eens naar je andere tenen, bij gebrek aan beter
Luister jij maar eens naar wat staatssecretaris Brigitte Grouwels over het probleem zegt. Tenminste als je durft.

Citaat:
'Intimidatie van vrouwen kan niet'

In een aantal wijken van Brussel verschijnen minder en minder vrouwen in het straatbeeld. Moslimmeisjes worden er lastig gevallen, als ze geen hoofddoek dragen. Autochtone vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer, als ze eens streepje blote buik durven laten zien. 'Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid. Autochtone vrouwen zeggen me dat dat ze een sjaaltje dragen omdat ze dan niet meer lastiggevallen worden.' Wel, dat zijn onaanvaardbare toestanden. Wij, vrouwen van Brussel, dulden dat niet meer', zegt staatssecretaris Brigitte Grouwels, bevoegd voor Gelijke Kansen in Brussel.

Veiligheid op straat is een van de thema's van een colloquium 'Vrouwen bouwen aan Brussel' dat Grouwels zaterdag organiseert. Het congres gaat over de participatie van vrouwen aan het maatschappelijk leven in de hoofdstad, maar het feit dat vrouwen in verschillende wijken niet meer zichzelf kunnen zijn, zit Grouwels zeer hoog.

Bent u zelf al lastig gevallen?

'Ja hoor, en mijn dochter herhaaldelijk, net zoals haar vriendinnen. Dat zijn jonge vrouwen die gekleed zijn volgens de mode, met smalle bloesjes en al eens een streepje blote buik. Allochtone meisjes worden aangesproken als ze geen hoofddoek dragen, maar ook gewoon omdat ze op straat lopen, of als ze durven lachen onder elkaar. Neem de Zuidlaan tegenover het Zuidstation. Vroeger was dat een heel gemengde buurt, waar veel Belgen een winkel hadden. Nu is het een wijk waar de allochtone winkels overheersen, die gecontroleerd worden door een bepaald soort mannen. Ze kijken vanuit de cafés toe wie er allemaal voorbij komt en intimideren vrouwen. Stilaan verdwijnen die uit het straatbeeld. Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid. Vrouwen kunnen zich niet kleden zoals ze dat zouden willen. Wel, wijn zijn het beu om op straat uitgescholden te worden voor hoer en nageroepen, omdat we niet gekleed zijn volgens de denkbeelden van bepaalde mannen. Het is onheus en respectloos gedrag tegenover vrouwen.'

Wat zeggen die mannen dan?

'Opmerkingen als ge hoort hier niet thuis, hoe loopt ge gekleed, ge zijt een hoer. Het is lang niet alleen aan de Zuidlaan, maar daar begint het op te vallen dat er minder en minder vrouwen op straat lopen. Het gebeurt net zo goed in Sint-Joost, in Molenbeek, in Schaarbeek, als ze aan het winkelen zijn op de Louizalaan en zeer frequent op de tram. Respect is in de cultuur van die mannen belangrijk. Wel, wij eisen respect voor �*lle vrouwen. Het is een vorm van verbaal geweld, die zeer storend is. Er zijn vrouwen die me zeggen als we een doek op ons hoofd zetten, worden we niet meer aangesproken. Wel, dat is een stap te ver.'

Het zijn de Belgen die zich moeten aanpassen aan de allochtonen?

'Zo is het ja. Vrouwen moeten dag en nacht veilig op straat kunnen rondlopen. We hebben geen 50 jaar gevochten voor onze bevrijding om nu teruggeslagen te worden in de tijd. We willen dat in geen enkele wijk in Brussel.'

Wie zijn die mannen?

'Het zijn vooral Marokkaanse jongeren
, die vinden dat ze het recht hebben om hun normen op te leggen aan meisjes. Bij de Turken komt het ook voor, vooral in hun gemeenschap, maar het is net zo onaanvaardbaar. Zij moeten ook het recht hebben om zelf te beslissen hoe ze zich willen kleden Als we onze blote buik willen laten zien, hebben die mannen daar niets mee te maken.'

Er zijn in Brussel geen grote rellen geweest?

'Dat is juist. Maar we moeten zeer alert blijven. In de buurten in Frankrijk waar de zware rellen plaats vonden, zie je al geen vrouwen meer op straat. De mannen vinden er dat ze de heersers van de straat zijn.

http://www.brigittegrouwels.com/inde...&artikelid=154
Oud 22 juni 2008, 17:18   #130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waar schreef ik iets tegen Jan Vandenberghe, zoals je insinueert?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juni 2008 om 17:27.
Oud 22 juni 2008, 17:19   #131
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Citeer waar ik een verkrachting goedpraat ipv gelogen beschuldigingen over "goedpraten" rond te slingeren.
Dat heb ik al 2 keer gedaan. Jij hebt het over "non-argument". De enige bedoeling daarvan is natuurlijk die verkrachting te minaliseren precies omdat ze gebeurde op racistisch-religieuze gronden (het niet dragen van de hoofddoek).
Minimaliseren is goedpraten.
Oud 22 juni 2008, 17:19   #132
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
We moeten dat goedpraten... het zijn tenslotte onze lieve islamieten die verkrachting goed vinden wegens geen hoofddoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 juni 2008 om 17:20.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 17:20   #133
Boadicea

Standaard

Citaat:
Jij denkt het motief te kennen. Waarom jij dat denkt kan ik enkel vermoeden, dus daar schreef ik niets over, maar ik weet dat ik het motief van die mannen niet ken.
Jij weet blijkbaar veel NIET, hé.
Oud 22 juni 2008, 17:24   #134
Boadicea

Standaard

Citaat:
Luister jij maar eens naar wat staatssecretaris Brigitte Grouwels over het probleem zegt. Tenminste als je durft.
Nagel op de kop. Gelukkig zijn er nog politica's met ballen aan hun lijf, maar helaas schreeuwen ze nogal dikwijls in de woestijn, doordat de politiek nog steeds een mannenbastion is en omdat de meeste mannelijke politici in ons land deze dingen niet aan den lijve kunnen ondervinden.
Oud 22 juni 2008, 17:24   #135
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al 2 keer gedaan. Jij hebt het over "non-argument". De enige bedoeling daarvan is natuurlijk die verkrachting te minaliseren precies omdat ze gebeurde op racistisch-religieuze gronden (het niet dragen van de hoofddoek).
Minimaliseren is goedpraten.
zie hoger: non-argument want veralgemening en jouw idee/c.q. vooroordeel of slogans als universele waarheid toepasbaar één bepaald geval voorstellen.
Oud 22 juni 2008, 17:26   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij weet blijkbaar veel NIET, hé.
Ik geef het tenminste toe als ik iets niet weet.
Oud 22 juni 2008, 17:26   #137
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
zie hoger: non-argument want veralgemening en jouw idee/c.q. vooroordeel of slogans als universele waarheid toepasbaar één bepaald geval voorstellen.
Eén geval ?

Blijkbaar durfde je het artikel van Brigitte Grouwels niet aan. Wat een broekventje ben jij.

Het is uitgegroeid tot een maatschappelijke probleem, een ware plaag.
Oud 22 juni 2008, 17:30   #138
Boadicea

Standaard

Citaat:
Sorry, maar verkrachting is geen één bepaald geval. Het is 1 van de meest voorkomende zedendelicten op de wereld. Het gebeurd overal waar er macht uitgeoefend word en waar er onderdrukking toegepast wordt.
Het gebeurd bij kindermilities in Afrika. Het gebeurd in moslimlanden, het gebeurd overal, omdat er ongelijkheid onder de mensen is en sommigen zich hoger willen wanen, ten koste van een sociaal zwakker gezien slachtoffer.

De motiven zijn universeel. Verkrachting gebeurd niet vanuit vredelievendheid en het berokkend het slachtoffer zware schade. De enige manier om het tegen te gaan, is de maatschappij veranderen en er voor zorgen dat daders hun straf niet ontlopen.
Helaas is onze maatschappij zo ver nog niet en worden zelfs in het 21ste eeuwse België, dat een rechtsstaat zou moeten zijn, deze zaken nog dikwijls geseponeerd.

Waarom? Blijkbaar beschouwd men het als een fait divers. Mannen hebben het zelfs hier nog steeds moeilijk om vrouwen als gelijke te zien.
Oud 22 juni 2008, 17:33   #139
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik geef het tenminste toe als ik iets niet weet.
Wel, ik geef toe dat ik de nationaliteit van die daders niet ken, maar ik WEET dat ze ziek zijn en dat de maatschappij niet alleen zichzelf, maar ook die ploerten geen dienst bewijst met hen een hand boven het hoofd te houden.

Deze jongens zijn het product van onze losgeslagen maatschappij waar geen regels en normen meer zijn en waar ze er zich dan maar gaan toeëigen naar goeddunken. Vrouwen verkrachten hoort daar nu ook bij.

En verder gebruiken ze dus de tradities van hun voorouders als excuus voor hun walgelijke daden, omdat ze terecht weten dat ze er mee op sympathie kunnen rekenen bij een bepaald deel van de bevolking, dat van zichzelf walgt.
Oud 22 juni 2008, 17:41   #140
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, ik geef toe dat ik de nationaliteit van die daders niet ken, maar ik WEET dat ze ziek zijn en dat de maatschappij niet alleen zichzelf, maar ook die ploerten geen dienst bewijst met hen een hand boven het hoofd te houden.

Deze jongens zijn het product van onze losgeslagen maatschappij waar geen regels en normen meer zijn en waar ze er zich dan maar gaan toeëigen naar goeddunken. Vrouwen verkrachten hoort daar nu ook bij.

En verder gebruiken ze dus de tradities van hun voorouders als excuus voor hun walgelijke daden, omdat ze terecht weten dat ze er mee op sympathie kunnen rekenen bij een bepaald deel van de bevolking, dat van zichzelf walgt.
In moslimlanden worden de mannen getraind om meisjes en vrouwen die zich vrijelijk kleden te haten. Zou filosoof een beetje te lang zijn blijven hangen in Iran?

Citaat:
Politie Iran sluit 'verderfelijke' kledingzaken en kapsalons
Een Iraans meisje schikt haar hijab terug op orde.De Iraanse politie heeft sinds zaterdag ruim dertig kledingzaken en kapsalons in Teheran gesloten vanwege overtredingen van de strikte islamitische voorschriften voor kleding en haardracht. Controles op de naleving van de voorschriften zijn een jaarlijks terugkerend fenomeen aan het begin van de zomer, als Iraanse vrouwen met het stijgen van het kwik de grenzen van de code opzoeken; de verplichte overjassen worden korter en kleurrijker en de hoofddoek verschuift steeds verder naar achteren om meer van het haar te tonen.

Verderfelijk
In voorgaande jaren werden zowel vrouwen als mannen opgepakt en weer vrijgelaten na een verklaring waarin ze beterschap beloofden. Ditmaal lijken de autoriteiten hun pijlen vooral te richten op de verkooppunten van de 'verderfelijke' kledingstijlen. De politie zei echter ook 21 voertuigen te hebben aangehouden, waarvan de inzittenden de kledingvoorschriften schonden.
Na de islamitische revolutie van 1979 werden de kledingregels in Iran flink aangescherpt, maar de naleving ervan versoepelde in de jaren negentig onder de hervormingsgezinde president Mohammad Khatami. De huidige president Mahmoud Ahmadinejad is een conservatief en wil terug naar de normen en waarden van vlak na de revolutie. (ap/bf)
HLN 16/06/08 22u11
Ziekelijke religie en cultuur. Daar kan alleen maar ziekelijk gedrag uit voortkomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be