![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Ga je me dan vertellen dat je nog niet eens gelogen of gestolen of God vervloekt hebt. Zeg je van nee, dan is dat al op zich een leugen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Zonde, ziekte, verderf, moord en dood. Het tiert nog altijd welig in de wereld; kijk maar eens naar het dagelijkse nieuws. De alomtegenwoordige, alwetende en almachtige god van jou, heeft hier dan toch een handje in.
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Fijne knul. Als ie bestaat, lacht ie zich zeker een breuk met al die aanhangers die hij dan zelfs nog krijgt. Dankbaar zijn ze toch, ongeacht de foltering die ze moeten doorstaan.
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Johannes 3:16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() God laat Zonde, ziekte, verderf, moord en dood inderdaad gebeuren. En toch is hij een en al liefde. En heeft ook het beste met de hele mensheid voor. BEHALVE als je niet in hem gelooft en verloren gaat.
Ergens proef ik hier een tegenspraak...
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar kom, we hebben toch één troost. Achter al dat kwaad dat hij ons doet doorstaan, mogen we dat voor eeuwig gaan meemaken. Geef die gast de nobelprijs!
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat wil je niet. Je zult er alles voor doen om niet in Hem te geloven en de meest onnozele fabels en verzinsels gaan geloven, net zoals ik al laat lezen in mijn handtekening. Laatst gewijzigd door luc154 : 23 juni 2008 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verrassend hoe je hier jezelf weet te omschrijven, vooral als het op tastbare feiten lijkt aan te komen...
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 juni 2008 om 22:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Zelfs als zou Jezus zich openbaren aan jouw, zou je je dan aan Hem onderwerpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ja, moest ie zich "openbaren" (weer zo'n relatief woord, wat is openbaren?), ik zou hem minstens al geloven.
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Daarom ben je nu net een atheïst. Je wil geloven dat er geen God is omdat je jezelf niet wil onderwerpen aan Hem en niet omdat er geen bewijzen zijn van het bestaan van God.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In heel mijn leven heb ik op geen enkel moment een sprankeltje aanwijzing gezien voor het bestaan van een omnipotent opperwezen. MAar er is wel een correlatie tussen onderwerpingssadomasochisten zoals u en geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Als individu onderwerp ik me aan niemand.' waren uw woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat hij niet wil geloven dat er een god is, omdat hij zichzelf niet wil onderwerpen aan dat waarvan geen bewijzen zijn van het bestaan. Een klein, maar essentieel verschil: geloven dat er geen god is of niet geloven dat er een god is.
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Verkeerd want ik heb hem duidelijk gezegd, ALS God zou bestaan zou je je dan onderwerpen, en hij zei van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2008 om 12:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Hoe toepasselijk zijn de woorden van Salomo, koning van het toenmalige Judese rijk:
'Alleen, zie toch: ik heb ontdekt, dat God de mensen recht gemaakt heeft, maar zij zoeken vele bedenkselen.' - Prediker 7:29 Laatst gewijzigd door luc154 : 24 juni 2008 om 12:38. |
![]() |
![]() |