Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2008, 15:15   #261
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat met Vlaanderen na België ?
Wie zegt dat er een 'na België' komt?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 15:17   #262
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Geloof je in God?
Ja, toch wel maar ik ben niet bang van God. Misschien vind je dat een raar antwoord maar ik leef samen met iemand die er van overtuigd is dat God constant op de loer ligt om ons te straffen. Vandaar.
Oud 27 juni 2008, 15:19   #263
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Kom je naar de forum meeting op 2 Augustus?
Nee maar ik drink sowieso geen pintjes, heb je Lindemans Kriek?
Oud 27 juni 2008, 16:32   #264
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Het zal warm worden deze zomer maar das nog wat anders dan een warme zomer he.
Geen hitte golven dus?
Oud 27 juni 2008, 16:35   #265
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat er een 'na België' komt?
Ik doe dat,ben ik dan zo fout en waarom?
Oud 27 juni 2008, 16:35   #266
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee maar ik drink sowieso geen pintjes, heb je Lindemans Kriek?
Idd ook ja
Oud 27 juni 2008, 16:48   #267
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je er nog van zou versteld staan hoeveel allochtonen dat doen. Sommigen willen een bepaalde groep nog liever zien vertrekken dan wij, hij stelt hen verantwoordelijk voor de keren dat hij te maken krijgt met racisme. Hoewel hij totaal niet de uiterlijke kenmerken heeft van een Noord-Afrikaan verwarren sommige (domme) Belgen hem toch met hen. Die krijgen dan heel hevig weerwoord

Oké, vraag wat verder al gevonden. Ik begrijp die reactie volkomen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 juni 2008 om 16:52.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 16:52   #268
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn allemaal niet zo hoor André maar aan de andere kant zijn het ook geen Noord-Afrikanen, verre van.

Ja, heel hard zelfs, hier geboren of niet, wie niet wil meedraaien in onze maatschappij moet het land uitgezet worden, criminelen moeten hun straffen ginder uitzitten en niet meer toegelaten worden tot Europa. Autochtonen zouden voorrang moeten krijgen op sociale woningen ed.

Mijn man zegt vaak dat het allemaal 'onze' (de regering bedoelt hij dan) eigen schuld is en ergens geef ik hem gelijk. We zijn veel te laks, 'ginder' beland je voor het minste in de gevangenis, in de meest gruwelijke omstandigheden. Gastjes die oude dames hun handtas uit hun handen grissen bestaan niet in Syrië, simpelweg omdat die door omstaanders gelyncht zouden worden nog voor de politie er is. Hier is het 'ieder voor zich' en 'trek je plan'.

Ik geef je man groot gelijk op dat punt. Het is mij eigenlijk opgevallen dat de doorsnee migrant blijkbaar nog heftiger reageert op de lastmigrant dan de doorsnee Belg.
Wat vind jij er van dat je man soms mee moet bloeden, omdat bepaalde groepen hier het beeld van de migrant in een negatieve zin aan het bepalen zijn?
Oud 27 juni 2008, 18:03   #269
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Geen hitte golven dus?
Is mijn naam Sabine?
Oud 27 juni 2008, 18:04   #270
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik doe dat,ben ik dan zo fout en waarom?
Ik heb geen glazen bol maar ik denk gewoon niet dat het er zal van komen.
Oud 27 juni 2008, 18:24   #271
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wat vind jij er van dat je man soms mee moet bloeden, omdat bepaalde groepen hier het beeld van de migrant in een negatieve zin aan het bepalen zijn?
Ik begrijp stilaan dat die groepen er zijn, wij wonen in een dorp, mijn man is de enige 'vreemdeling' in de straat, aan het kerkplein woont een allochtoon gezin en daarmee zijn we rond. Ik word zelden of nooit geconfronteerd met lastpakken. Vorige week was er een incident op mijn werk met een Noord-Afrikaantje, een duim hoog. Ik stuur een mailtje naar mijn collega in Antwerpen, zo van 'moet je nu horen...'. Ze reageert dat ze kotsmisselijk wordt bij zo'n dingen (ik vond het incident eigenlijk nog grappig), blijkt dat haar dochter verkracht is door een Marokkaan, ze was nog maagd, later is ze op haar werk neergestoken door een N-Afr en een neger, van pure miserie is ze in handen gevallen van een Albanese loverboy, ze zit nu in de psychiatrie, ze is 21... Ik schrok me rot! Verschrikkelijk! Mocht ik in haar plaats zijn ik zou geen vreemdeling meer kunnen zien, ik zou ze ronduit haten. Dus kunnen we het de mensen in de stad die dag in dag uit met dat gespuis geconfronteerd wordt kwalijk nemen?

Als hij de kans krijgt verdedigt hij zich, de meesten schrikken dan al van het feit dat hij Nederlands praat. Het is oneerlijk maar ik begrijp sommige mensen wel. Gelukkig gebeurt het zelden maar als het dan zover is kwetst het hem wel, ik begrijp ook dat sommige allochtonen daardoor gaan keren, het is een vicieuze cirkel, ik vraag me af waar dat gaat eindigen.
Oud 28 juni 2008, 13:33   #272
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben momenteel partijloos moet ik toegeven, vroeger steeds VLD, nu weet ik het echt niet meer. Mijn man probeert me te overtuigen om Vl Belang te stemmen maar dat weiger ik pertinent. Alleen al om hem te pesten
Je kan je man misschien vertellen dat hij volgens PH.DE Winter bijdraagt tot de etnisch culturele vervuiling van dit land.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 13:38   #273
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik begrijp stilaan dat die groepen er zijn, wij wonen in een dorp, mijn man is de enige 'vreemdeling' in de straat, aan het kerkplein woont een allochtoon gezin en daarmee zijn we rond. Ik word zelden of nooit geconfronteerd met lastpakken. Vorige week was er een incident op mijn werk met een Noord-Afrikaantje, een duim hoog. Ik stuur een mailtje naar mijn collega in Antwerpen, zo van 'moet je nu horen...'. Ze reageert dat ze kotsmisselijk wordt bij zo'n dingen (ik vond het incident eigenlijk nog grappig), blijkt dat haar dochter verkracht is door een Marokkaan, ze was nog maagd, later is ze op haar werk neergestoken door een N-Afr en een neger, van pure miserie is ze in handen gevallen van een Albanese loverboy, ze zit nu in de psychiatrie, ze is 21... Ik schrok me rot! Verschrikkelijk! Mocht ik in haar plaats zijn ik zou geen vreemdeling meer kunnen zien, ik zou ze ronduit haten. Dus kunnen we het de mensen in de stad die dag in dag uit met dat gespuis geconfronteerd wordt kwalijk nemen?

Als hij de kans krijgt verdedigt hij zich, de meesten schrikken dan al van het feit dat hij Nederlands praat. Het is oneerlijk maar ik begrijp sommige mensen wel. Gelukkig gebeurt het zelden maar als het dan zover is kwetst het hem wel, ik begrijp ook dat sommige allochtonen daardoor gaan keren, het is een vicieuze cirkel, ik vraag me af waar dat gaat eindigen.
Waarom gaan slachtoffers van Vlaamse Pedofielen & Verkrachters "het Vlaamse volk" niet haten ? Of slachtoffers van snelheidsduivels alle automobilisten ? Gelooft er werkelijk iemand dat het inrichten van enclaves met een uitsluitend blanke bevolking de criminaliteit in die sectoren zal verminderen ?

Het probleem van pedofielen & verkrachters is geen etnisch maar een algemeen maatschappelijk probleem - het linken van problemen, criminaliteit, hoge belastingen, strenge verkeersregels aan etnische factoren is uiterst contra-productief en maatschappij - ontwrichtend.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 28 juni 2008, 13:44   #274
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Akkoord maar als we praten over vreemdelingenbeleid hebben we het over iets anders. Akkoord?
Helemaal akkoord : alles maar op zijn beloop laten is geen goede politiek ;
en zoals ook "ingezetenen" worden gediscrimineerd, vergaat het zeker de inwijkeling. Maar mensen beoordelen, in vakjes plaatsen louter op hun papieren en/of uitzicht is wel een van de meest ergerlijke vormen van discriminatie.
Diegenen die deze discriminatie voorstaan vergeten maar al te dikwijls dat ze zelf ook op allerlei zaken gediscrimineerd worden :

fysieke handicaps, vrouw-zijn, oud-zijn, lelij-zijn, dik-zijn enz..

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 28 juni 2008, 13:47   #275
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb geen glazen bol maar ik denk gewoon niet dat het er zal van komen.
Leuke discussie : er is geen enkele staat "eeuwig" dus er komt zeker een "na België" - de vraag is alleen Wanneer ?

Syrië is overigens een prachtig land om te wonen - hebben jullie plannen om na het pensioen of zo jeullie er (opnieuw) te vestigen ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 29 juni 2008, 09:13   #276
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Je kan je man misschien vertellen dat hij volgens PH.DE Winter bijdraagt tot de etnisch culturele vervuiling van dit land.
Ik heb hem proberen vertellen dat hij hier ook ongewenst is voor die mannen maar dat gelooft hij niet.
Oud 29 juni 2008, 09:22   #277
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Het probleem van pedofielen & verkrachters is geen etnisch maar een algemeen maatschappelijk probleem - het linken van problemen, criminaliteit, hoge belastingen, strenge verkeersregels aan etnische factoren is uiterst contra-productief en maatschappij - ontwrichtend.
Mij ga je niet horen zeggen dat arabieren pedo's zijn, daarom ken ik te veel gevallen van incest 'hier bij ons', af en toe moet je je hand eens op je hoofd leggen he.
Maar ik ga ook niet ontkennen dat er een probleem is met een bepaalde groep mensen in ons land.
Van waar dat probleem komt? Verschillende factoren zoals cultuur, opvoeding en de vicieuze cirkel: ze weten dat ze ongewenst zijn, minder kansen krijgen en ipv er iets aan te doen gaan ze nog meer de aap uithangen, waardoor ze nog meer gediscrimineerd worden enz..
Oud 29 juni 2008, 09:27   #278
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Syrië is overigens een prachtig land om te wonen - hebben jullie plannen om na het pensioen of zo jeullie er (opnieuw) te vestigen ?
Ik was er nog nooit maar volgend jaar gaan we de kust verkennen, als het me aanstaat sluit ik het niet uit dat we op termijn naar daar zouden emigreren en een B&B beginnen. Iedereen, ook buitenlanders, die meewerkt aan het bevorderen van het toerisme krijgt enorme steun van de regering.
Oud 29 juni 2008, 09:42   #279
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Onze openbare financiën staan er zeer slecht voor. Overal waar er kan bespaard worden, moet er dan ook worden bespaard. De pensioenuitgaven vormen één van de grootste uitgavenposten van de overheid en door de vergrijzing dreigen de pensioenuitgaven compleet te ontsporen. Het is dan ook de hoogste tijd dat er drastisch wordt ingegrepen in de pensioenuitgaven.

Brugpensioen dient uiteraard onmiddellijk te worden afgeschaft.

Inzake het wettelijk pensioen moeten we terug naar de bron, namelijk een inkomen voorzien tijdens de laatste levensjaren tijdens dewelke men écht niet meer in staat is om nog te werken. Toen de wettelijke pensioenleeftijd van 65 jaar indertijd werd ingevoerd, lag de levensverwachting lager dan de toenmalige pensioenleeftijd. Heden ligt de levensverwachting een stuk hoger dan de wettelijke pensioenleeftijd en blijven de mensen ook veel langer gezond. Het zou dan ook maar logisch zijn dat de wettelijke pensioenleeftijd wordt opgetrokken. De wettelijke pensioenleeftijd verhogen tot 75 jaar lijkt me in de huidige omstandigheden dan ook zeer redelijk.

Een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd hoeft niet noodzakelijk te beletten dat de mensen er kunnen voor opteren om vóór hun 75-ste te stoppen met werken. Wie vroeger wil stoppen met werken, kan er immers voor opteren een voldoende groot vermogen op te bouwen. Door het optrekken van de leeftijd waarop men recht heeft op een wettelijk pensioen, zou er ruimte vrijkomen om de belastingen te verminderen, zodat de mensen de mogelijkheid krijgen om tijdens hun loopbaan wat meer te sparen.

Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot 75 jaar ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 10:51   #280
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Welke wijsheid wilt ge uw medeforummers nog meegeven?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be