Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2008, 16:09   #3441
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat jij hier beweert klopt als een bus...............in de wereld van de wiskunde.
Wiskunde behoort echter tot de wereld van de filosofie, de fictie.
Politiek behoort tot de realiteit, en in de realiteit staat elke afspraak steeds ter discussie, en dit in tegenstelling tot de wiskunde waar iedereen zich braafjes houdt aan 2+2=vier.
In het specifieke politieke geval van een Vlaanderen dat het afbolt, is er helemaal niet vooraf overeengekomen dat 100% schuld 40%//60% verdeeld zal worden over respectieveleijk Vlamingen en Walen. In love and politics, all is fair, en moet alles keihard onderhandeld worden. Remember het NON van Milquet, waarbij 60% Vlamingen politiek gezien een jaar lang 0% uit de brand sleepten.........
Conclusie: uw argument is gestoeld op een foute analogie, en is dus eigenlijk nogal compleet waardeloos, en net zo illusoir als een zelfstandig Vlaanderen ( om de topic niet uit het oog te verliezen)

Leve België!!!!!!!!!!!
De druk van de buitenlandse mogendheden zal ervoor zorgen dat alles correct en snel zal verlopen en zo weinig mogelijk problemen geeft. En wat jij hier allemaal zegt heeft totaal geen relevantie op de verdeling, of Milquet nu ondersteboven non staat te roepen of niet, aftrappen zullen we het toch moeten aangezien het akkoord al genomen zal zijn en iedereen dus baat heeft bij een efficiente en snelle verdeling. En zelfs met 100% van de schuld, wat op zich wss toch al nooit kan gebeuren, zal Vlaanderen beter af zijn.

Leve Vlaanderen!!!!!!!!!!!
Oud 27 juni 2008, 18:01   #3442
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de bedoeling van deze thread?

Pure filantropie.

Ik wens hier in feite de flaminganten, die reeds decennialang hun megalomane plannen achternahollen en tegen Belgische draken vechten, een brok realiteitszin mee te geven en herop te voeden tot geestelijk gezonde burgers die in de realiteit leven in plaats van ernaast.
Ik wil via dit forum een einde maken aan het energievretende Don-Quichotterige gevecht tegen ons zoete vaderland.
Ik verlang de secessionistische republikeinse nachtmerries en fictie eens en voorgoed uit flamingantische hoofden te bannen, en in de plaats een gezonde zin voor de realiteit van elke dag te planten.

Hoe gaan we dit aanpakken in de praktijk?

Elke avond en ochtend verwacht ik van de talrijke Belgicisten die dit forum rijk is, een daverend
[size=6]GOOD[/size]
[size=6]MOOOORNINGGGGGGGG BELGIUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size]
of
[size=6]GOOOOOOOD EVENINGGGGGGG BELGIUM!!!!!!!!!!!!!!![/size]
uiteraard zolang ons Vrolijk België bestaat.

Deze therapeutische act beoogt eveneens het quasi wetenschappelijk bewijs te leveren, dat telkens wij des avonds ons moede hoofd neerleggen of des ochtends onze frisse kop door het raam steken, ons zoete vaderland nog immer bestaat, en de nachtmerrie der flaminganten nog verre van haar realisatie ligt te dommelen.
In weerwil van de soms harde aanvallen en stormen die ons landeke al vaak te verduren kreeg.

Belgicisten allerhande:
Verenigt jullie!
De Staaf rekent op u allemaal!
Vervul uw patriottische plicht!
Getuig!
Geef kond van het Belgische feit!
Zet ons land op de forumkaart, als een rots tegen het flamingantische geweld!
Oud 27 juni 2008, 18:43   #3443
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Beste Belgicisten, doe eens jullie best aub. In de plaats van kletspraat, echte argumenten graag. Ik ben er zeker van dat het debat er beter van zou worden. Alvast bedankt.
Nog iemand die de essentie niet snapt van deze thread.
Ik zal het nog maar eens herhalen.
Algemeen: een vaststaand feit behoeft geen argumenten of discussie.
Je kan de zon niet wegdiscussiëren, nietwaar?
België is zo een feit.
België behoeft geen argumenten om te bestaan: het is er.
Een Vlaamse onafhankelijke staat is er niet.
Iedereen mag proberen om die Vlaamse illusie dag na dag, week na week, maand na maand met argumenten te proberen verwezenlijken, ze bestaat vooralsnog niet. En zolang daar geen democratische meerderheid voor gevonden wordt: houwen zo.
Oud 27 juni 2008, 18:47   #3444
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
De druk van de buitenlandse mogendheden zal ervoor zorgen dat alles correct en snel zal verlopen en zo weinig mogelijk problemen geeft.
Het bedroeft me dat je de link niet las van Prof. Suy.
Daar staat net duidelijk in dat de buitenlandse mogendheden veeleer druk zullen zetten om België te behouden.

Citaat:
En wat jij hier allemaal zegt heeft totaal geen relevantie op de verdeling, of Milquet nu ondersteboven non staat te roepen of niet,
Als ik op wiskunde of Milquet moet gokken qua politieke impact, dan gaan mijn centjes naar de laatste...

Citaat:
aftrappen zullen
Deze draad loopt al heel lang.
België nog langer.
Als u voor 'aftrappen' een politieke meerderheid vindt, dan wens ik u een vrolijk byebye.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2008 om 18:48.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 18:55   #3445
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Wat is me dat hier voor een thread? En de "belgicisten" die ik hier zo rondkruipen lijken mij toch maar vreemde, onbetrouwbare en vooral inhoudsloze mensen te zijn. Geen wonder dat het land op ze gat ligt als dat soort mensen de laatste voorstanders zijn.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 19:06   #3446
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wat is me dat hier voor een thread?
Deze thread wijst er de flaminganten op dat ze de realiteit ontkennen en in een illusie leven, op een droom hopen.
Realiteit = België.
Illusie = onafhankelijk Vlaanderen
Snap je?

Citaat:
[En de "belgicisten" die ik hier zo rondkruipen lijken mij toch maar vreemde, onbetrouwbare en vooral inhoudsloze mensen te zijn.
Deze Belgicist (die-u-hier-zo-rondkruipt????) houdt van klare taal.
En van de realiteit.
Die is Belgisch.
Oud 27 juni 2008, 19:10   #3447
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Deze thread wijst er de flaminganten op dat ze de realiteit ontkennen en in een illusie leven, op een droom hopen.
Realiteit = België.
Snap je?
De "realiteit" verzwijgt dan wel dat er grote problemen zijn binnen de staat België.

Citaat:
En van de realiteit.
Die is Belgisch.
Ja, maar in welke mate nog? De uitholling is nu al zover, er moet een krachtig tegenoffensief komen om België weer groots te maken.

Oud 27 juni 2008, 22:57   #3448
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
De "realiteit" verzwijgt dan wel dat er grote problemen zijn binnen de staat België.
Welke natie is een probleemloos paradijs?
Gelooft ge waarlijk dat in een zelfstandig Vlaanderen de gebraden kiekens u in de muil zullen vliegen?
Ge zijt dan misschien van de Walen af maar ge rekent edan wel buiten de Antwerpenaars, om van de Westvlamingen en de Limburgers maar te zwijgen. En de Gentenaars.

Citaat:
Ja, maar in welke mate nog? De uitholling is nu al zover, er moet een krachtig tegenoffensief komen om België weer groots te maken.
Maar jongen toch.
Zo naast de kwestie lullen.
't Gaat er niet om of België probleemloos is (cfr. supra) en al evenmin of België groots is.
Integendeel. Het is een apenland. Vraag het aan Eyskens jr.
Waar gaat het om? België bestaat, en lijkt me nog altijd way ahead op het gelukkig illusoire Vlaanderen dat de mannen van Dewever, Boergeois, Vanhecke, Valkeniers en andere foempen van dat allooi voor ogen hebben.
Trek uw ogen open, en voorzie dat uw Republiek Vlaanderen op de essentiële vlakken geen hol beter zal zijn als België. En dan spreek ik over echte democratie, volledige vrije meningsuiting, afgeslankte staat, etc. etc.
Vergeet niet dat ge met dezelfde politieke zeikers zult voortmoeten die nu aan de onderhandelingstafel al meer dan een jaar zitten te stuntelen dat het geen naam heeft. Of ziet ge meer heil in het legertje slaapkoppen dat in het Vlaams parlement zijn centen zit op te trekken zonder een fuk uit te richten in hun nutteloze functie?
Dwazekloterij blijft dwazekloterij. Zowel in België als in Vlaanderen als in Zimbabwe. Dat laatste land geeft trouwens een prima toekomstbeeld van een zelfstandig Vlaanderen: een patattenland vol zwartzakken. En in Zimbabwe hebben ze dan nog het voordeel dat het enkel Afrikaanse zwarte zijn, zonder die van het Belang er nog eens bij...........

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2008 om 23:04.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 23:08   #3449
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is zo een feit.
Filosofen denken daar anders over...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 23:09   #3450
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Realiteit = België.
Snap je?

En van de realiteit.
Die is Belgisch.
Wie zich enkel bezig houdt met de 'realiteit' van vandaag, werkt niet aan de toekomst. Dit walgelijk land heeft zijn tijd gehad, wij werken aan de toekomst.
Oud 27 juni 2008, 23:14   #3451
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Filosofen denken daar anders over...
Benieuwd welke filosoof het bestaan van België publiekelijk durft ontkennen.
Oud 27 juni 2008, 23:16   #3452
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zich enkel bezig houdt met de 'realiteit' van vandaag, werkt niet aan de toekomst. Dit walgelijk land heeft zijn tijd gehad, wij werken aan de toekomst.
Wie in illusies leeft is een dagdromer en werkt evenmin aan de toekomst.
Maar dat is het minste. Erger zijn die kortzichtige klootzakken die aan de vernietiging van hun land werken voor een hersenschim. Die slaan de toekomst naar de botten.
Oud 27 juni 2008, 23:22   #3453
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie in illusies leeft is een dagdromer en werkt evenmin aan de toekomst.
Maar dat is het minste. Erger zijn die kortzichtige klootzakken die aan de vernietiging van hun land werken voor een hersenschim. Die slaan de toekomst naar de botten.
Verandering is toekomst.
De status quo betekent stiltand. En stilstand is achteruitgang.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 27 juni 2008 om 23:22.
Oud 27 juni 2008, 23:26   #3454
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Maar swat, ik ga slapen.

Good evening, walgelijk land. Good evening, land dat ik haat.

Gelukkig vertrek ik binnenkort voor een paar maanden naar Ierland. Ver weg van dit verschrikkelijke régime. Wat tijd in een vrije republiek zal me goed doen.
Oud 27 juni 2008, 23:29   #3455
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verandering is toekomst.
De status quo betekent stiltand. En stilstand is achteruitgang.
Verandering is evengoed mogelijk binnen een Belgisch kader.
Een zelfstandig Vlaanderen is nog erger dan stilstand: terug naar de middeleeuwen.
Gelukkig is dat zelfstandig Vlaanderen slechts de belachelijke hersenschim van een kleine minderheid in dit land.
Oud 27 juni 2008, 23:33   #3456
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar swat, ik ga slapen.
Een Belgische good evening gewenst.

Citaat:
Good evening, walgelijk land. Good evening, land dat ik haat. Gelukkig vertrek ik binnenkort voor een paar maanden naar Ierland. Ver weg van dit verschrikkelijke régime. Wat tijd in een vrije republiek zal me goed doen.
Go West Young man, Go West
Twee uurtjes rijden, en ge zijt hier al niet meer...........

Ge zijt nog niet in Ierland of we zien u al niet meer.
Weer een nutteloze dromer minder op ons grondgebied.
Good evening Belgium.
Oud 27 juni 2008, 23:35   #3457
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar swat, ik ga slapen.

Gelukkig vertrek ik binnenkort voor een paar maanden naar Ierland. Ver weg van dit verschrikkelijke régime. Wat tijd in een vrije republiek zal me goed doen.
Een 'land' (een politieke entiteit) haten is maar zielig, niet?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 23:40   #3458
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iemand die de essentie niet snapt van deze thread.
Ik zal het nog maar eens herhalen.
België is zo een feit.
Een Vlaamse onafhankelijke staat is er niet.
Iedereen mag proberen om die Vlaamse illusie dag na dag, week na week, maand na maand met argumenten te proberen verwezenlijken, ze bestaat vooralsnog niet. En zolang daar geen democratische meerderheid voor gevonden wordt: houwen zo.
Wat doet u dan op een politiek forum als ik vragen mag? Is de discussie niet de essentie van dit forum? Als u wilt dat uw geliefde Belgenlaand voort blijft bestaan, dan wordt het tijd om eens met wat goeie argumenten op te komen. De democratische meerderheid die win je met argumenten. Jammer voor ons, is die meerderheid niet snel van begrip, maar we komen er.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 23:43   #3459
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar swat, ik ga slapen.

Ierland? Let maar op...3,5 miljoen mensen...dat is een geïsoleerd dwergland volgens onze Belgistische vrienden.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 00:15   #3460
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Welke natie is een probleemloos paradijs?
Gelooft ge waarlijk dat in een zelfstandig Vlaanderen de gebraden kiekens u in de muil zullen vliegen?
Ge zijt dan misschien van de Walen af maar ge rekent edan wel buiten de Antwerpenaars, om van de Westvlamingen en de Limburgers maar te zwijgen. En de Gentenaars.
Wat een onzin. Ik ben niet eens voor een onafhankelijk Vlaanderen en vind dat maar een absurde gedachte. Maar het sluit niet uit dat vele van de punten annex problemen die Vlaams-nationalisten opwerpen terecht zijn. Zelfs als we hun argumentatie wegdenken staan we nog voor het feit dat de Franstalige politieke klasse van België niet eens Belgisch meer denkt. Dat is nog een groter probleem dan dat van een eventuele splitsing.

Den alle problemen wegwuiven onder de schaapachtige, retorische vraag naat een probleemloos land is volkomen naast de kwestie.

De rest van Uw berichten heb ik weggelaten omdat het vuilbekkerij is. Ik raad U dan ook aan U te gedragen in een discussie die U naar eigen zeggen aan België hebt gewijd.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be