![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat lijkt het meest aangewezen? | |||
Twee vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Méér vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Langer werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Harder werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
werklozen laten werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
verplichte tewerkstelling voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
verplichte vrijwilligersarbeid voor geen loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
niet of nooit meer werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
intermitterend werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
iedereen op prepensioen op vijftig |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft eigenwaarde hou je er alvast een bijzondere interessante mening op na. Had je niet beter gewoon een stiel geleerd? Dan had je tenminste iets in je handen en kende je de waarde van zelfrespect tenminste.
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() jaja je mag het laatste woord hebben mambo
ik weet intussen wel dat hoe hard ze je ook tegenspreken er altijd wel iets blijft hangen een stiel heb ik trouwens geleerd - ik ben kleermaker en zou als ik die stiel uit ga oefenen met minder uurloon tevreden moeten zijn dan mijn concurrenten in de derde wereld - ook niet bepaald bevorderlijk voor iemand zijn eigenwaarde dus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juni 2008 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zélfs als het over profiteurs gaat, die bewust kiezen om eerder van een uitkering te leven dan van werken, dus bewust teren op wat de anderen, die wel werk hebben, afdragen, wat doen die in wezen anders als de aandeelhouders, en grote bazen, die te lage lonen betalen ? Allen zijn profiteurs, het enige verschil is dat de uitkering-trekker een kleine som krijgt, en slecht aanzien word, en de Rijke Profiteur miljoenen krijgt, en dat iedereen voor hem zijn hoed afzet, en diep buigt . Met dieven is het juist hetzelfde : een inbreker, of roofovervaller, word afgedaan als het ergste gespuis mogelijk, en terecht in feite, het zijn roofdieren, maar de Grote Dief, met witte boord, die miljoenen, miljarden weet te stelen, die word als een grote meneer behandelt, gerespekteerd door iedereen, en soms maken ze er nog een minister of een president van, alhoewel ze meestal in het bankwezen, en bij de verzekeringen zitten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() (hoeveel dubbelnicks hebt U in feite? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat nogal een verschil is met een uitkering. En moest uitkeringen kunnen stijgen maar eveneens zakken net als de aandelen, velen zouden zonder uitkering zitten.
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eender wat je doet. Maar niet eender wat je niet doet. Spugen naar mensen die om den brode werken is respectloos.
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En uitkeringen kunnen eveneens zakken . Ze kunnen zelfs stopgezet worden, en dan zit je zonder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zijn de patatten gaar nietwaar! Wat dan hé? 's nachts koeien gaan melken en hopen dat het geen stier is?
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitkeringen betalen is de sociale vrede kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het gevolg van niet te werken en geen handel te drijven. We kunnen dat dus maar beter vermijden, vind u ook niet? Want zoals de zaken er nu voor staan zou dat er wel eens kunnen van komen. Mede dankzij de niet gedane inspanningen van onze o zo geweldige regering die eerder een after dinner praatclubje salon politiekers is dan wat anders.
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3532667]Yep.
Dat is het gevolg van niet te werken en geen handel te drijven. We kunnen dat dus maar beter vermijden, vind u ook niet? Want zoals de zaken er nu voor staan zou dat er wel eens kunnen van komen. Mede dankzij de niet gedane inspanningen van onze o zo geweldige regering die eerder een after dinner praatclubje salon politiekers is dan wat anders.[/QUOTE]De oplossing zal alvast niet zijn het niveau- en de lonen- van onze arbeiders aan te passen aan dat van de derde wereld. Dat is net even dom als hier het schoolniveau te doen dalen om allochtonen een kans te geven een diploma te behalen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() [quote=sfinx666;3532878]
Citaat:
De loonkost vermindert dus en de koopkracht blijft behouden... Dat zou zelfs een tuinman moeten kunnen begrijpen..; ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms is U redenatie moeilijk te volgen voor een gewone mens als ik,maar ja ik ben maar die arme stakker hé
![]()
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=sfinx666;3532878]
Citaat:
De loonkost moet drastisch naar beneden, wat iets gans anders is dan uw netto loon. Als u uw eigen tuinbedrijf zult runnen, zal u wel weten over wat ik bezig ben. En pas maar op dat de derde wereld landen u niet nog eens gaan voorbij steken de komende jaren, wat betreft koopkracht dan toch. Dan ga je staan kijken hé?
![]() |