![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het OT blijft geldig:(Volgens Marcus trouwens ook, dacht ik) Citaat:
![]() ![]() Hier, lees maar eens: http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html Fraai, hé? En nog één en ander: Vrouwenrechten Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Genoeg bij Mattheus, Marcus en Paulus dus, maar is dat de "waarheid" die je wil?? ![]() Citaat:
![]() Stout hé? PS, mocht je niet genoeg hebben: ik ken er nog. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2008 om 14:28. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij zegt dat ieder een deel van de waarheid heeft. Deze uitspraak is dus volgens uw geloof een deel van de waarheid. Wie wil er nu geloven in een halve waarheid, zoals jij nu gelooft? Ik niet hoor. Maar ik laat de mens in zijn geloof. Er is een absolute waarheid en die ligt in Jezus Christus: 'Ik ben de weg, DE WAARHEID en het leven.' - Johannes 14:6 Het leed van de mens wordt niet vergroot door het verkondigen van de absolute waarheid. Het leed van de mens wordt vergroot in de wereld omdat hij uit zichzelf keuzes maakt. Dat doet hij trouwens al van het begin van de schepping. Weet dat de eerste mens die geboren werd uit een vrouw, een moordenaar was (Kaïn). Kan je dan nog geloven in een 'goede' mens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ergens in de Bijbel staat: 'Toen vermoordde hij de Midjaniet met een zwaard.'En dan zeg jij: 'Voila, zie je wel dat de Bijbel moord en haat verkondigd.' Maar wat je natuurlijk vergeet van zeggen is wat voorafgaat aan deze zin. Wat voorafgaat is het volgende: 'De Midjaniet nam zijn zwaard en doodde het kind en de vrouw van de man. Maar de man nam wraak op de Midjaniet. Toen vermoordde hij de Midjaniet met een zwaard.' De moord op de Midjaniet is compleet te verrechtvaardigen vermits de Midjaniet zijn familie uitmoordde. Maar dat 'vergeet' je van zeggen uiteraard. Dat doen de mensen al sinds het bestaan om God een slechte naam te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner u...'gij zult niet doden'...gij zult niet doden uw broeder die ieder mens is. ('Broeder' hier gebruikt in een geslachtsonafhankelijke betekenis) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 juni 2008 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit citeerde ik niet: Citaat:
![]() (dezelfde god die iemand zover kreeg dat hij zijn kind wilde offeren! Dezelfde die complete steden vernietigde, als je de bijbel wil geloven toch) Niet ik schreef die bijbel!!! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2008 om 15:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een god van liefde wil geen wraak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Vreemdeling
|
![]() Onze God is een rechtvaardige God, maar Hij is bovenal een liefdevolle God. Ik beschouw mijzelf als een katholiek. Mijn vraag aan u is: wat is uw antwoord als ik u vraag om het christendom - uw christendom - in één woord samen te vatten? Wat is maw de belangrijkste waarde, de meest voorname eigenschap van uw christendom en uw God? Ik heb mijn antwoord: "mededogen". Boven alles mededogen. God vergeeft meer dan Hij straft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
maw God persoonlijk en intiem kennen is het ware christendom. God wilde al van voor de grondlegging van de aarde een intieme relatie met Zijn schepsels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat is een begrijpbare redenering. Goed. Stelt u zich even - even maar - voor dat de Schepping foutloos was. Perfect. Geen krasje. Overweeg zo een wereld. En verwerp hem dan. Laatst gewijzigd door Daniël Triëst : 28 juni 2008 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Parlementslid
|
![]() Wat is de zin van die verbeelding?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() Intieme relatie, dat is de spirituele kant van ons geloof. Maar geloof is niet alleen het spirituele. Het is ook en vooral een praktijk. Dus: wat is de éne centrale waarde die u leidt in die praktijk. Eén woord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben dat hele gedoe van "God bestaat niet óf Hij is slecht" zo beu als kouwe pap. Ja, de Schepping zit vol met constructiefouten en perfectie is letterlijk niet van deze wereld. Maar stel dat perfectie wél van deze wereld zou zijn. Schoonheid bestaat alleen maar in contrast met lelijkheid. Er is geen gezondheid zonder ziekte. Een perfecte Schepping is het beste wapen tegen alles wat het geschenk van God zo mooi maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Waarachtig, Ik verzeker u, alleen wie opnieuw geboren wordt kan het koninkrijk van God zien.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus u vindt het perfect normaal dat een mededogende god een tsunami toelaat waarin vele tienduizenden mensen omkomen? En dan spreek ik nog niet over het onnoemelijke leed na de tsunami die god toeliet. Dat is wel een stevige kronkel in uw redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementslid
|
![]() Zeg eens wat uw atheïstische verklaring is van al het lijden in deze wereld?
|
![]() |
![]() |