![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar Van Laethem beseft blijkbaar daar haar dwaze ideeën niet veel soeps zijn en er op neer komen de eigen bevriendje clubjes nog meer centen toe te stoppen. Ook over de loge bleef het angstvallig stil. Maar ik neem aan dat Van Laethem een vakkundig antwoord in stilte aan het voorbereiden is, nietwaar?
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onder die 'bruine nazivriendjes' zitten nogal wat christenen nochtans. Vergeet niet dat er tussen de 'nazivriendjes' en de kerk aanvankelijk heel sterke banden bestonden en het de toenmalige paus himself was die via de kerkinstellingen heel wat vooraanstaande nazi's hielp ontsnappen... ![]() Ik zie echter niet zo direct wat jou nazigewauwel met dit onderwerp te maken heeft. Te zwak om een inhoudelijk debat te voeren??? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De haat tegen de Kerk herken ik vandaag vooral in zogenaamde vrijzinnigen en andere linksen. Het is een virulente haat die mij lijkt afkomstig te zijn van indoctrinatie door enkele demagogen. Ik vermoed dat de "vrijzinnigen" dan ook geschoold werden aan een "vrijzinnige" instelling waar de intolerantie en de haat tegen alles wat niet zelfverloochenend is werd gepredikt. Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel om sommige (lang ook niet alle) bruine NAZI-vriendjes (Katholiek Nationalisten, voor God en Vaderland, AVV-VVK enzoverder weet je wel) te verdedigen. Alhoewel ik dat een verkeerde term vindt. Citaat:
Dat je de RKK onmiddelijk bindt aan 'NAZI-vriendjes' haalt je zogenaamde onschuld in deze wel helemaal onderuit. Het ontbreekt er alleen nog maar aan dat je om het fussileren van alle gekende 'bruine NAZI-vriendjes' en hun nakomelingen gaat vragen. En verder, moest je even over de muren van Vlaanderen kunnen kijken (als je als mens groot genoeg bent) dan zou je zien dat de NAZI's meer rode dan bruine westerse vriendjes had. Pas naar het einde van de oorlog toe keerden de meesten daarvan hun kar. Ze hadden trouwens ook nogal wat Afrikaanse en Arabische vriendjes. Dus zie ik echt nog altijd niet waarom jij bij een vraag over de RKK persé de NAZI's er bij moet halen... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
||
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal maar veronderstellen dat je deze onzin neerschreef onder invloed van één of ander geestesverruimend product.
#66 |
Minister
|
![]() Een paar "interessante" opmerkingen, maar erop ingaan zou de discussie te ver van huis brengen denk ik.
Laten we het antwoord van Van Laethem afwachten, of ook de loge en de vrijzinnige verenigingen hun dotaties zullen verliezen. En hoe de kleine joodse gemeenschap nog erediensten gaat kunnen opdragen zonder staatsdotaties, dat mag me helemaal een wonder zijn.
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Hebben de pastoors kardinalen en andere geestelijken in de oorlog geen kinderen gaan ronselen om mee te gaan vechten met de nazis tegen de Russen.
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere "illustere" pastoor, Cyriel Verschaeve aka "het zwart pastoorke" ( en nog steeds een icoon voor menige vlaams-nationalisten), verklaarde ooit aan een Duitse commandant : "Die Welt muss Gott danken, dass er einen Hitler geschaften hat. Der Anschluss Flanderns an das Deutsches Reich würde für die Flamen ein Glück sein." ("De wereld moet God danken dat hij ons Hitler heeft geschonken. De aanhechting van Vlaanderen bij het Duitse Rijk zal de Vlamingen geluk brengen.") Paus Pius XII heeft trouwens Hitler's troepen gezegend vooraleer ze naar het Oostfront trokken om hun Führer van de nodige "Lebensraum" trachten te voorzien. De Russische winter stak daar even een stokje voor.
Laatst gewijzigd door Pietje : 28 juni 2008 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die consequent is, heeft toch geen uitzonderingen ?? Volgens mij redeneert LDD gewoon consequent. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als een religie zichzelf niet kan in stand houden, hoeft men niet te verwachten dat het belastingsgeld het zal doen.
Geen subsidie voor geloof. Als je echt niet zonder gouden kandelaars kan moet je dringend eens een revisie doen van waarden.
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Preuße heeft precies nog een probleempje met rechts en links polleke en met kleurtjes... Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2008 om 22:39. |
||
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vanzelfsprekend wordt hier weer in alle talen gezwegen hoe de kleinere gemeenschappen zoals de joodse het gaat stellen zonder middelen maar wel met veel activa? De overheid moet de Katholieke Kerk trouwens subsidiëren omdat die overheid zélf een einde heeft gemaakt aan de zelfvoorziening van de kerk door de scheiding van kerk en staat. Maar blijkbaar is ook dat principe voor de zogezegde linksen van geen tel en komt het hier vooral aan op de vernietiging van de kerk.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Fraai stukje "humanisme" van een extremist. Toont goed aan wat voor een geestesgesteldheid poco's hebben.
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer 't eens met 't rood driehoekje. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2008 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Volledig naast de kwestie zoals gewoonlijk. De poco-mentaliteit ten voeten uit.
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() RAmen
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() U beseft toch dat ook de subsidies van de door U tot in het absurde verheerlijke bruine Übermenschen genaamd moslims zal verdwijnen door het hier voorliggende wetsvoorstel?
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Jammer dat de RKK weer door dezelfden over 1 kam geschoren wordt met een paar zwart-wit foto's. Ik ken veel pastoors die enorm goed werk hebben gedaan voor hun medemens maar helaas is de haat bij sommigen zodanig. Verder ben ik wel akkoord dat een kerk zichzelf moet financieren buiten het cultureel erfgoed dan. Maar ik ben dan ook voorstander van het schrappen van bijna alle subsidies en openbare steun.
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem met het louter subsidiëren van erfgoed, in de praktijk dus het kerkenonderhoud, is dat zoiets zal neerkomen op de onmogelijkheid tot het houden van misvieringen. Letterlijk lege kerken dus. Bovendien zal de RKK nóg meer onroerend goed moeten verkopen wat de uitverkoop van cultureel erfgoed juist in de hand werkt. Voor de RKK is staatssteun daarom noodzakelijk. Zoals ik al hierboven zei is deze staatssteun historistisch gegroeid; de Kerk werd uit alle hoeken van het economische leven geweerd door de inbeslagname van goederen en landerijen. Zo kan de kerk helemaal niet meer voorzien in haar eigen onderhoud. Daarom werd er ook steeds een concordaat gesloten met elke nieuwe staatsvorm of na een omwenteling. De enigen die zichzelf kunnen onderhouden zijn de (extremistische) pinksterbewegingen, dopers en sommige scheurprotestanten. Ze hebben zo'n invloed over hun leden (want daar ben je echt lid van een kerk) dat ze een ongeziene som geld bijeen krijgen. Dan krijg je zo'n dingen: ![]()
![]() |