Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2008, 13:37   #21
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met LDD is hun sociaal programma.
De ontmanteling van de SZ die onze collectieve welvaart garandeert.
Niet alle werklozen zijn luiaards en profiteurs. In sommige sectoren ligt het werk niet voor het oprapen.
Niet alle leefloners zijn parasieten.
Niet alle ambtenaren zijn ambetanterikken.

LDD en VOKA willen aan onze SZ en onze overheid komen om meer arbeiders en bedienden in een moderne slavernij van uitzichtloosheid te duwen.
Dat is gebrek aan sociaal gevoel klaag ik aan.
Oud 29 juni 2008, 13:40   #22
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Het probleem met LDD is hun sociaal programma.
Niet alle werklozen zijn luiaards en profiteurs. In sommige sectoren ligt het werk niet voor het oprapen.
Niet alle leefloners zijn parasieten.
Niet alle ambtenaren zijn ambetanterikken.

LDD en VOKA willen aan onze SZ en onze overheid komen om meer arbeiders en bedienden in een moderne slavernij van uitzichtloosheid te duwen.
Dat is gebrek aan sociaal gevoel klaag ik aan.
Inderdaad.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 13:48   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Garfield & Pavolini, zijn jullie blind of iets dergelijks?
LDD stelt nergens dat ze de sociale zekerheid - het collectief verzekeren van risico's en opvangen van problemen* - willen ontmantelen. Zij doen enkel voorstellen om het betaalbaar te houden. Dat dit betekent dat er (net iets) meer risico's op individueel/vrijwillige basis gaan verzekerd moeten worden, is een visie die niet alleen 'liberale' partijen hebben. De sociaal-democraten in Zweden, Denemarken & al die landen hebben die veranderingen ook doorgevoerd, hoor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 13:54   #24
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Garfield & Pavolini, zijn jullie blind of iets dergelijks?
LDD stelt nergens dat ze de sociale zekerheid - het collectief verzekeren van risico's en opvangen van problemen* - willen ontmantelen. Zij doen enkel voorstellen om het betaalbaar te houden. Dat dit betekent dat er (net iets) meer risico's op individueel/vrijwillige basis gaan verzekerd moeten worden, is een visie die niet alleen 'liberale' partijen hebben. De sociaal-democraten in Zweden, Denemarken & al die landen hebben die veranderingen ook doorgevoerd, hoor.
Het beperken van werkzoekendesteun in de tijd (bepaald aantal jaren in loopbaan) is het beperken van SZ. Zulke plannen worden enkel bedacht door mensen die nog nooit in de shit hebben gezeten. Ik dacht enkele jaren terug ook zou, maar de realiteit heeft me de ogen geopend.
Vertel me eens hoe je als alleenstaande je nog extra kan verzekeren? ik kom nu amper rond en een prive-verzekeraar moet winst maken dus zal het me minder opbrengen als kleine man.
Oud 29 juni 2008, 14:05   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het beperken van werkzoekendesteun in de tijd (bepaald aantal jaren in loopbaan) is het beperken van SZ
Oh, DE TRAGEDIE!!!!!!!
(1) Er is volgens mij geen enkel (Westers) land meer dat een werkloosheidsuitkering 'onbeperkt' in de tijd heeft. (2) Deze verandering is in vele landen gekomen met behulp van en/of goedkeuring door de sociaal-democratische partijen. (3) In België bestaat er nog zoiets als het leefloon, waar elke belg (quasi-altijd) recht op heeft, dat niet beperkt wordt in de tijd.

Citaat:
Zulke plannen worden enkel bedacht door mensen die nog nooit in de shit hebben gezeten. Ik dacht enkele jaren terug ook zou, maar de realiteit heeft me de ogen geopend.
'De realiteit' kan jij - en niemand, trouwens - goed genoeg vatten.

Citaat:
Vertel me eens hoe je als alleenstaande je nog extra kan verzekeren? ik kom nu amper rond en een prive-verzekeraar moet winst maken dus zal het me minder opbrengen als kleine man.
We zouden uw belastingen kunnen verlagen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 29 juni 2008, 14:13   #26
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, DE TRAGEDIE!!!!!!!
(1) Er is volgens mij geen enkel (Westers) land meer dat een werkloosheidsuitkering 'onbeperkt' in de tijd heeft.
Juist. Geen enkel land is dan ook een voorbeeld want ze zijn allemaal aangetast en zwaar ziek door het liberalisme-virus. Werklozen hun uitkering afpakken is hen nog verder in de stront duwen, typisch voorstel voor personen die zelf materieel nooit iets te kort hebben gekomen. Wat niet wegneemt dat werklozen wel verplicht moeten om-/bijscholen + gemeenschapsdienst verrichten.
Citaat:
(2) Deze verandering is in vele landen gekomen met behulp van en/of goedkeuring door de sociaal-democratische partijen.
Alle systeempartijen zijn in meer of mindere mate liberaal, ze aanvaarden allemaal het politieke liberalisme en schuiven nu ook allen op naar economisch liberalisme. Sociaal-democraten zijn bijlange niet sociaal.

Citaat:
(3) In België bestaat er nog zoiets als het leefloon, waar elke belg (quasi-altijd) recht op heeft, dat niet beperkt wordt in de tijd.
En dat leefloon ligt veel te laag, de meesten kunnen er niet van rond komen.

Citaat:
Die belastingsverlagingsmanie is werkelijk aandoenlijk. Belastingen moeten niet zozeer verlagen maar wel het geld eruit moet beter gebruikt worden, om te beginnen voor eigen-volk-eerst.

Laatst gewijzigd door Pavolini : 29 juni 2008 om 14:14.
Oud 29 juni 2008, 14:17   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Juist. Geen enkel land is dan ook een voorbeeld want ze zijn allemaal aangetast en zwaar ziek door het liberalisme-virus. Werklozen hun uitkering afpakken is hen nog verder in de stront duwen, typisch voorstel voor personen die zelf materieel nooit iets te kort hebben gekomen. Wat niet wegneemt dat werklozen wel verplicht moeten om-/bijscholen + gemeenschapsdienst verrichten.
Oh, de tirannie! Het is onmenselijk om de ene uitkering af te nemen en ze een lagere te geven (waar het op neer komt), maar het is niet onmenselijk om ze met het geweer in de hand te dwingen om te doen wat de overheid vindt dat zij moeten doen - zonder eigen keuze of verantwoordelijkheid.

Citaat:
Alle systeempartijen zijn in meer of mindere mate liberaal, ze aanvaarden allemaal het politieke liberalisme en schuiven nu ook allen op naar economisch liberalisme. Sociaal-democraten zijn bijlange niet sociaal.
Dat laatste, daar ga ik mee akkoord. Maar 'liberalisme' aanvaarden is dubieus. 'Democratie' is niet 'liberaal' - alhoewel het gebaseerd is op (sommige) liberale vooronderstellingen. Het prijsmechanisme aanvaarden is ook iets anders dan de vrije markt economie ten volle aanvaarden.

Citaat:
Jij weet niet waar je het over hebt. Stop met de wereld te 'verbeteren' vanop een barricade of op een internetforum.

Citaat:
Die belastingsverlagingsmanie is werkelijk aandoenlijk. Belastingen moeten niet zozeer verlagen maar wel het geld eruit moet beter gebruikt worden, om te beginnen voor eigen-volk-eerst.
Ja, 'beter'!
Oud 29 juni 2008, 14:23   #28
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, de tirannie! Het is onmenselijk om de ene uitkering af te nemen en ze een lagere te geven (waar het op neer komt), maar het is niet onmenselijk om ze met het geweer in de hand te dwingen om te doen wat de overheid vindt dat zij moeten doen - zonder eigen keuze of verantwoordelijkheid.
Als de volksgemeenschap en haar Staat bedreigd wordt is het logisch dat daartegen met alle mogelijke middelen gereageerd wordt. De Staat en de open elite die de gemeenschap bestuurt is organisch verbonden met het volk, zoals het hoofd met het lichaam.

Citaat:
Jij weet niet waar je het over hebt. Stop met de wereld te 'verbeteren' vanop een barricade of op een internetforum.
Door mijn werk weet ik maar al te goed waarover ik het heb. Wat van de meeste liberaal-extremisten niet kan gezegd worden.
Oud 29 juni 2008, 14:25   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de volksgemeenschap en haar Staat bedreigd wordt is het logisch dat daartegen met alle mogelijke middelen gereageerd wordt. De Staat en de open elite die de gemeenschap bestuurt is organisch verbonden met het volk, zoals het hoofd met het lichaam.
'De staat' is 150 jaar geleden uitgevonden. Ga je nu beweren dat de 2000 jaar daarvoor er geen gemeenschap was?

Citaat:
Door mijn werk weet ik maar al te goed waarover ik het heb. Wat van de meeste liberaal-extremisten niet kan gezegd worden.
Liegen is onbeleefd.
Oud 29 juni 2008, 14:41   #30
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh, DE TRAGEDIE!!!!!!!
(1) Er is volgens mij geen enkel (Westers) land meer dat een werkloosheidsuitkering 'onbeperkt' in de tijd heeft. (2) Deze verandering is in vele landen gekomen met behulp van en/of goedkeuring door de sociaal-democratische partijen. .
Als de andere van de brug springen en zichzelf te pletter springen moeten wij dat dan ook doen?

Citaat:
(3) In België bestaat er nog zoiets als het leefloon, waar elke belg (quasi-altijd) recht op heeft, dat niet beperkt wordt in de tijd. .
Deze week nog verschijn in de dagbladpers dat deze véél te laag is om rond te komen. Een laag leefloon maakt armen alleen maar armer.

Citaat:
Wat ben ik met lagere belastingen als ik sociale verzekeringen bij de privemarkt moet afsluiten waar ze meer zullen kosten als mijn belastingsverlaging me opbrengt.
Oud 29 juni 2008, 14:41   #31
Casca
Minister

Standaard

De 2 grote kleppers van formaat in deze draad:

Citaat:
Hilarisch!

Citaat:
Als mensen (zeggen) niet (te) kunnen rondkomen met een leefloon mogen ze ofwel ophouden met liegen, ofwel hun consumptiegedrag eens bijsturen. Serieus, je zou dat soort zever eens moeten proberen verkopen aan straatkinderen in de Braziliaanse favela's.

Laatst gewijzigd door Casca : 29 juni 2008 om 14:41.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 14:43   #32
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Deze week nog verschijn in de dagbladpers dat deze véél te laag is om rond te komen. Een laag leefloon maakt armen alleen maar armer.
Nu geloven we plotseling toch de linkse establishmentmedia?
Oud 29 juni 2008, 14:54   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de andere van de brug springen en zichzelf te pletter springen moeten wij dat dan ook doen?
Jij mag dat van mij. De staat heeft u dat in ieder geval niet te verbieden.

Citaat:
Wel, duh. En dan? Is 'rijk-zijn' een alomvattend doel dat mensen toegeworpen moeten krijgen, misschien?

Citaat:
Wat ben ik met lagere belastingen als ik sociale verzekeringen bij de privemarkt moet afsluiten waar ze meer zullen kosten als mijn belastingsverlaging me opbrengt.
Dan hebde gij dikke pech. Zoek u ander werk.
Oud 29 juni 2008, 14:58   #34
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Dat zijn inderdaad de 2 mindere punten in hun plan

Probleem is dat ik nergens volledig 100% mijn gedacht vind. Terwijl ik me heel goed kan vinden in de standpunten van het VB mbt immigratie en het communautaire luik ben ik diametraal tegen hun standpunten over abortus en euthanasie...

Zucht. Het wordt nog 'ne zware dobber...
Denk jij daar zo zwaar over na als je naar de stembus gaat?
Oud 29 juni 2008, 15:04   #35
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht

Indien deze bevestigt wat ik zie, geloof ik dat.

Tk ga niet zeggen dat de zon zwart is enkel omdat de morgen zou zeggen dat ze geel-wit is.
Oud 29 juni 2008, 15:05   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien deze bevestigt wat ik zie, geloof ik dat.
Geweldig! Indien de media bevestigt, is het oke. Indien de media he tniet doet, is het niet oke!
Oud 29 juni 2008, 15:07   #37
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, duh. En dan? Is 'rijk-zijn' een alomvattend doel dat mensen toegeworpen moeten krijgen, misschien?.
Neen maar leefbaar een bestaan opbouwen wel.
De grootsheid van een natie is niet af te leiden van haar handelsbalans maar is te zien op de wijze ze zorgt voor de kwetsbaren onder haar onderdanen.

Citaat:

Dan hebde gij dikke pech. Zoek u ander werk.
Voorlopig is mijn (overheidsbaan) goed genoeg, maar als het van de egocentristen (kleine overheidaanhangers) afhangt zal ik mijn baan mss kwijt zijn.
Oud 29 juni 2008, 15:16   #38
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
'De staat' is 150 jaar geleden uitgevonden. Ga je nu beweren dat de 2000 jaar daarvoor er geen gemeenschap was?
De Staat is voor de HUIDIGE maatschappij het meest geschikte middel tot het voeren van politiek en het besturen van de volksgemeenschap. De Staat is ook het middel dat criminele of asociale leden van de volksgemeenschap (bijvoorbeeld liberaal-extremisten) in de pas moet dwingen.

Citaat:
Liegen is onbeleefd.
Ik zal mijn werk nog altijd wel beter kennen dan jij.
Oud 29 juni 2008, 15:17   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen maar leefbaar een bestaan opbouwen wel.
Wat perfect kan met een leefloon. Die mensen sterven niet bij de bosjes.

Citaat:
De grootsheid van een natie is niet af te leiden van haar handelsbalans maar is te zien op de wijze ze zorgt voor de kwetsbaren onder haar onderdanen.
Als je niet eens weet van waar deze gedacht ekomt, stel ik ook voor dat je die uitspraak niet gebeurt. Er zit daar namelijk een redenering achter, die op drijfzand gebouwd is.

Citaat:
Voorlopig is mijn (overheidsbaan) goed genoeg, maar als het van de egocentristen (kleine overheidaanhangers) afhangt zal ik mijn baan mss kwijt zijn.
En terecht - een ambtenarenbaan is een parasitaire baan. Het wordt immers betaald met gestolen geld.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 juni 2008 om 15:17.
Oud 29 juni 2008, 15:17   #40
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht

Niets is 100% zwart of 100% wit. Maar liberaal-extremisten begrijpen dat zoals alle extremisten niet zo goed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be