![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Openbaring 20:12: 'En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je hoeft er niet de Instelling "Kerk" bij te sleuren, daar ging het niet over. Het ging louter om God. Wat er allemaal wordt gezegd en gedaan in de naam van die God is nog een andere kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad. Maar er wordt geen directe interventie afgesmeekt, en daar ging het om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Immers, soms smeekt menig katholiek, door tussenkomst van een of andere heilige, bij God, toch ook materiële dingen af. Bij ons in Limburg hebben we daar -onder andere- het heilig paterke voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb geschreven dat de mens een belangrijk aandeel heeft in de natuur, dat is niet hetzelfde als zeggen dat natuurrampen als aardbevingen en tsunamis door de mens veroorzaakt zijn. Volgens u moeten we God niet eren omdat de Schepping niet perfect is. Volgens mij moeten we God eren omdat de Schepping niet perfect is. Dat hangt dus af van uw verwachtingen aan God en Zijn werk: u verwacht de perfectie, maar dat is niet wat wij van God verlangen. Wij danken God natuurlijk niet voor de doden in een natuurramp, maar wel voor die miljoenen, miljarden andere zaken die wél fantastisch zijn aan ons leven. En we danken hem voor de veerkracht die Hij de mens na elke natuurramp weer gegeven heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal nergens gezegd dat het natuurkwaad door de mensen wordt veroorzaakt. Ik heb geschreven dat de mens daar een belangrijk aandeel in heeft, en ik denk dat ik de volledig Groene Beweging aan mijn kant heb wat dat betreft. Natuurlijk is er ook een hoop rampspoed die gewoon van de natuur zelf komt. Live with it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat heeft de Kerk u misdaan, mijn beste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Vreemdeling
|
![]() Kijk, waarom moet het debat met zulke termen worden gevoerd? Los van wat u denkt van de Bijbel, moet u toch ook weten dat de Bijbel een boek is dat voor enorm veel mensen enorm veel betekent? Het dat smalend als een "sprookjesboek" bestempelen, hypothikeert het debat in niet te onderschatten mate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, maar wetenschap heeft niets te zoeken in een debat over God. De wetenschap heeft, als het op "de kwestie God" aankomt, ook nog niets bewezen. Atheïsten hebben geen enkel bewijs méér dan gelovigen. Atheïsten hebben de wetenschap niet aan hun kant. En katholieken hebben de wetenschap niet als vijand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Vreemdeling
|
![]() Dat laatste is onzin. U moet niet doen alsof de medische wetenschap over dat onderwerp zelfs dan ook maar iets weet. Wat het leven na de dood betreft, heeft de wetenschap nog helemaal niets bewezen, en het ziet er niet naar uit dat daar verandering in komt. Neen, een leven na de dood is nooit aangetoond, maar bestaan alleen dingen die aangetoond zijn? Niet noodzakelijk. Het is trouwens ook niet bewezen dat het niet bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() Maar aardbevingen met zijn vele 10.000den slachtoffers, zijn toch het bewijs van een verre van perfecte schepping zeg ik dan maar.
Laatst gewijzigd door system : 29 juni 2008 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |