![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hihi. Inderdaad!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ecomonisch integreren betekent niet noodzakelijk geld geven. Het betekent veeleer werk geven. Zorgen dat die mensen hun boterham kunnen verdienen, dat ze economisch aan de bak komen.
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen werk, geen centen, voor die mannen , zelfs geen gevangeniscel: een vliegtuigticket ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het niet beter zijn moest men dit doen voor de autochtonen die nu niet economisch aan de bak komen ??? Waarom het doen voor een ander en niet voor onszelf ???
![]() |
#206 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog niet zo heel lang geleden was het de gewoonte dat vrouwen hier een hoofddoek droegen als ze naar de kerk gingen. Sommige oudere vrouwen droegen dat altijd, zeker als ze weduwe werden. Medio jaren '60 kwamen de jeans overgewaaid uit de States. Dat was hier toen niet de gewoonte en er werd op scholen, in huisgezinnen veel tamtam over gemaakt. In sommige scholen waren jeans verboden, in sommige families ontstond daarover kletterende ambras. Ook in de jaren zestig bevrijdden vrouwen zich van het hen opgedrongen keurslijf en gingen ze zich vrijer en losser kleden. Ze droegen zelfs (sic) broeken en verbrandden hun bh's. De intrede van de t-shirt zorgde voor tumult omdat het (net zoals de jeans) 'werkmanskleren' waren. Veel vroeger droegen mensen bijna allemaal uniforme kledij. Vrouwen veel zwart en lange rokken en bloezen die bijna heel hun lijf bedekten. Mode verandert dus en kledinggewoontes ook. Je kan dus niet zeggen 'wat wij hier gewoon zijn' omdat dat niet statisch maar dynamisch is. Je moet eens zien hoe fel de kledij veranderd is en wat we gewoon of ongewoon vinden en vonden. Wat vandaag ongewoon is, is morgen heel normaal. Daarom vind ik het idioot mensen kledingvoorschriften op te leggen of andersom bepaalde kledij te verbieden. Wat een onzin is dat allemaal waarbij de staat gaat zeggen wat we waar wel en niet mogen dragen, dat is toch van de pot gerukt?
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een en al vooroordeel om niets anders te zeggen dan dat ze het zelf gezocht of uitgelokt hebben. Citaat:
Opnieuw één en al vooroordeel om niets anders te zeggen dan dat ze het zelf gezocht of uitgelokt hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U weet goed genoeg dat dit religie-gerelateerde kledij is ... En u weet ook dat het gaat over importreligies gaat die hier geen reden tot bestaan hebben ... ![]() Trouwens , tot waar gaat u die vrijheid van klederdracht doortrekken ? Mag ik met m'n skibotten in een tempel of een moskee komen ??? En wat te denken van godsdiensten die hun aanhangers verplichten om bepaalde kledij te dragen of net uit te laten ??? (U vind dat de staat dat niet mag doen , maar mag een religie dat dan wel ???)
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Op verkracht worden uit zijn is een contradictio in terminus. Verkracht worden is per definitie onvrijwillig, anders is het geen verkrachting. Je kan dus enkel op seks uit zijn, en niet op een verkrachting. Dat verschilt mijlenver van de uitspraak die aan mij toeschrijft. U beweert namelijk dat ik zeg dat verkrachting mag goedgekeurd vinden indien iemand een korte rok draagt. Dat vind ik een walgelijke redenering die een aansplag pleegt op de vrijheid van kleding. En er zijn genoeg topics geweest ivm verkrachting waarin ik actief was, had ik dat er van gevonden, had u dat daar kunnen lezen. Dat zal helaas moeilijk gedaan, omdat dat mijn mening niet is. U hoopt enke dat dat mijn mening is, en blijkbaar in die mate dat uw perceptie er volledig door verkleurd is. Dat is uw probleem, en niet het mijne. Ik kan enkel hopen dat het nu duidelijk is. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je vaststelt dat buitenproportioneel veel jongeren uit de migratie werkloos en laag geschoold zijn, dan kun je weten dat dat bijzondere problemen oplevert. Het is verstandig aan die problemen iets te doen. Citaat:
Citaat:
Die zouden overbodig zijn als niet zoveel werkgevers met een racistische reflex zouden zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat denk je nu zelf? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Dit denkt ze :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
|
![]() Citaat:
Je quote heel bewust een bepaald stuk van mijn post niet wat aangeeft waarover het gaat. ![]() Wat er staat is dit: Citaat:
Ik stelde dat de kans inderdaad groter is dat je hiervoor uitgemaakt is als je je op een bepaalde manier kleedt en bovendien bepaald gedrag stelt. Daarenboven staat er dat ik niet denk dat het niet die meisjes zijn die bij de politie aangiftes komen doen voor verkrachting, omdat ze meestal seks willen. En als je seks wilt met iemand, kan je uiteraard niet spreken van een verkrachting. Of is dat te moeilijk voor je om te begrijpen? Dat impliceert dus ook dat ik niet denk dat de meisjes die een aangifte doen voor verkrachting, in de regel de meisjes zijn die zich als 'sletten' of 'hoeren' kleden en gedragen. Ik denk dus niet dat de meeste meisjes die verkracht worden zich als slet of hoer kleden, en dus inderdaad dat de dames die het slachtoffer geworden zijn van verkrachting waarschijnlijk vaak heel gewoon gekleed gaan. (Dat is maar een veronderstelling.) Je begrijpt dat het nu al heel moeilijk wordt om te beweren dat ik vind dat mensen die verkracht worden daar zelf schuld aan hebben hé. Want zelfs als er iemand moest komen aandraven met de mening dat meisjes het soms zelf uitlokken door hun gedrag (en kledij hoort daar ook bij, en ik kan je verzekeren dat er wreed genoeg mannen genoeg zijn die die mening toegedaan zijn!) doe ik dat dus teniet door te stellen dat het in de regel niet noodzakelijk dit type meisjes is dat verkracht wordt! Dit allemaal in die mate dat je jezelf in de geschikte positie angst om te kunnen beweren wat ìk vind natuurlijk. Niet iedereen is die arrogantie toebedeeld. Bovenstaande impliceert dus geenszins dat ik vind dat een meisje dat zich 'goedkoop' gedraagt of kleedt niet verkracht kan worden. Zoals ik zei verschil verkrachting en gewone seks maar op één punt: de vrije wil. Dat is niet aanwezig in het eerste geval. En het is niet omdat een meisje zich uitdagend kleedt, dat ze zomaar door iedereen wil bepoteld worden of met ieder willekeurig persoon seks wil. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 15:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() Lees mijn bovenstaande post dan eens, het schaamrood zal je hoog op de wangen staan. Zoniet heb je echt een probleem met begrijpend lezen, of totaal geen persoonlijke trots. Dat kan ook natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik ben er al helemaal op tegen dat de overheid zou gaan beslissen wat 'gewoon' en 'ongewoon' is en wat we wel of niet te dragen hebben. Dat een school of een andere organisatie een eigen kledingvoorschrift hanteert, daar is niets op tegen, maar men moet dan wél consequent zijn. Alle hoofddeksels verbieden of alle (religieuze) toelaten. Citaat:
Citaat:
Thuis en in je eigen club kan je regels maken zoals je zelf wil. Een school mag dat wat mij betreft ook, maar ze moet consequent zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 juli 2008 om 15:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat u met een bepaald soort meisjes, die zich aankleden op een manier die u niet aanstaat, weinig medeleven hebt. U speelt eigenlijk een beetje het spel van die religieuze mafketels/verkrachters. U verontschuldigt hen niet, maar bijna...En bijna is nog veel te veel. Dat soort argumenten begint men te horen in zekere zogezegd progressieve kringen, in een verbazend echo met kwezelpraat van vervlogen tijden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu zit u in een "progressieve" club, en leeft u hun regels na...Even slechte. |
|
![]() |
![]() |