Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2008, 15:57   #221
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Ik denk dat u met een bepaald soort meisjes, die zich aankleden op een manier die u niet aanstaat, weinig medeleven hebt. U speelt eigenlijk een beetje het spel van die religieuze mafketels/verkrachters. U verontschuldigt hen niet, maar bijna...En bijna is nog veel te veel. Dat soort argumenten begint men te horen in zekere zogezegd progressieve kringen, in een verbazend echo met kwezelpraat van vervlogen tijden...
Dan denk ik dat u nog lager gevallen bent, dan de mensen die werkelijk vinden dat een meisje onheil mag overkomen omdat ze zich op een bepaalde manier gedragen.
Het enige wat ik wou zeggen is dat deze meisjes een grotere kans hebben om uitgemaakt te worden voor hoer of slet.
Iets wat volgens een persooon hier schering en inslag was bij haar. Mij heeft iemand echter nog nooit dat verwijt horen maken. Daarop zei ik dat het misschien wel eens zou kunnen liggen aan bepaald gedrag.
De kans dat een meisje dat gekleed gaat als 'een non' een hoer genoemd wordt is inderdaad kleiner, dan de kans dat een meisje met een kort rokje, hoge laarzen en een minitopje waar haar borsten nog net niet uitspringen voor slet of hoer versleten zal worden. Of wou je dat ontkennen?

Als u echt geïnteresseerd bent in mijn mening: iedereen doet met zijn lichaam wat hij of zij wil. En, ook al zou ik nooit doen wat dat type meisjes doet, er zijn genoeg jongens die ook op stap gaan of zelfs mensen ontmoeten omdat ze enkel op één ding uit zijn: seks met een meisje. Waarom zouden meisjes die dat doen dan al meteen een naam moeten krijgen?
Maar, iemand die zich zo gedraagt en bij wijze van spreken met plezier heel de provincie over haar laat gaan, moet bij mij anderzijds ook niet komen klagen dat ze nu en dan eens voor 'slet' of 'hoer' versleten wordt en dan doen alsof haar neus bloedt en ze totaal niet weet waarover het gaat en de schuld legt bij de groep mensen die haar uitmaken (in casu allochtonen) . Zo hardvochtig en inconsequent ben ik dan weer wel.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 16:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 15:57   #222
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
[/b]
En nu zit u in een "progressieve" club, en leeft u hun regels na...Even slechte.
We stellen zelf onze regels op. Dat is plezanter. En ik behoud me het recht voor om op dat vlak inconsequent te zijn. Dat is nog veel plezanter.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 16:02   #223
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Intellectuele eerlijkheid is ook niet aan jou besteed hé??

Je quote heel bewust een bepaald stuk van mijn post niet wat aangeeft waarover het gaat.
Nee, ik zet jouw conclusie gewoon even in de verf. Conclusie die je keer op keer kracht bijzet door JOUW vooroordelen over een bepaalde kledijstijl te koppelen aan uitlokkingsgedrag.

Wat er staat is dit:

Citaat:
Als je goed kan lezen zal je bovendien zelfs opmerken dat het ten eerste niet ging over verkrachting, maar over voor hoer of slet uitgemaakt te worden.
Waarom sleep je er dan de conlusie bij dat "ze erop uit zijn om verkracht te worden".

Citaat:
Ik stelde dat de kans inderdaad groter is dat je hiervoor uitgemaakt is als je je op een bepaalde manier kleedt en bovendien bepaald gedrag stelt.
Dat is JOUW vooroordeel dat opvallend genoeg precies overeenkomt met de vooroordelen van fundamentalistische imams.

Citaat:
Daarenboven zei ik dat ik niet denk dat het die meisjes zijn die bij de politie aangiftes kwamen doen voor verkrachting, omdat ze meestal net zelfs seks willen.
Dat is opnieuw jouw veronderstelling en jouw vooroordeel op basis van een bepaalde kledijstijl.

Citaat:
Dat impliceert echter geenszins dat ik vind dat een meisje dat zich 'goedkoop' gedraagt of kleedt niet verkracht kan worden. Zoals ik zei verschil verkrachting en gewone seks maar op één punt: de vrije wil. Dat is niet aanwezig in het eerste geval. En het is niet omdat een meisje zich uitdagend kleedt, dat ze zomaar door iedereen wil bepoteld worden of met ieder willekeurig persoon seks wil.
Je bent je kar aan het keren. In je intitiële post beweer je namelijk het tegendeel.
Je spreekt jezelf eigenlijk in elk opeenvolgende zin continu tegen.

Ik begrijp dat je kampt met een opspelend geweten, maar door jezelf constant tegen te spreken en door steeds jouw vooroordelen over een bepaalde kledijstijl erbij te slepen, bevestig je steeds maar opnieuw wat je eerst zei : dat ze door hun kledingstijl erom vragen om verkracht te worden.

Je springt als een kat in het nauw.
Jouw mislukte terugkrabbelpogingen komen alles behalve geloofwaardig over.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 16:05   #224
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
De kans dat een meisje dat gekleed gaat als 'een non' een hoer genoemd wordt is inderdaad kleiner, dan de kans dat een meisje met een kort rokje, hoge laarzen en een minitopje waar haar borsten nog net niet uitspringen voor slet of hoer versleten zal worden. Of wou je dat ontkennen?
Tuurlijk, en in alle toonaarden.
Misschien lag het in jouw opvoedingspatroon om schaars gekleede meisjes voor sletten uit te schelden, in het mijne en in dat van fatsoenlijke mensen dus niet.
Oud 6 juli 2008, 16:07   #225
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan denk ik dat u nog lager gevallen bent, dan de mensen die werkelijk vinden dat een meisje onheil mag overkomen omdat ze zich op een bepaalde manier gedragen..
Kijk, ze lapt het zichzelf weer.
Oud 6 juli 2008, 16:07   #226
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Tuurlijk, en in alle toonaarden.
Misschien lag het in jouw opvoedingspatroon om schaars gekleede meisjes voor sletten uit te schelden, in het mijne en in dat van fatsoenlijke mensen dus niet.
Leer lezen kerel.
Oud 6 juli 2008, 16:07   #227
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Kijk, ze lapt het zichzelf weer.
Wat lap ik mezelf weer?

Uw fantasie die op hol slaat en een kromme redenering die u maakt op basis van dat stuk van de zin?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 16:08.
Oud 6 juli 2008, 16:09   #228
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik wou zeggen is dat deze meisjes een grotere kans hebben om uitgemaakt te worden voor hoer of slet.
Jouw vooroordeel weer.
Klinkt identiek aan het vooroordeel dat in de fundamentalistische islam wordt verkondigd.
Oud 6 juli 2008, 16:09   #229
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Nee, ik zet jouw conclusie gewoon even in de verf. Conclusie die je keer op keer kracht bijzet door JOUW vooroordelen over een bepaalde kledijstijl te koppelen aan uitlokkingsgedrag.

Wat er staat is dit:

Waarom sleep je er dan de conlusie bij dat "ze erop uit zijn om verkracht te worden".

Dat is JOUW vooroordeel dat opvallend genoeg precies overeenkomt met de vooroordelen van fundamentalistische imams.

Dat is opnieuw jouw veronderstelling en jouw vooroordeel op basis van een bepaalde kledijstijl.

Je bent je kar aan het keren. In je intitiële post beweer je namelijk het tegendeel.
Je spreekt jezelf eigenlijk in elk opeenvolgende zin continu tegen.

Ik begrijp dat je kampt met een opspelend geweten, maar door jezelf constant tegen te spreken en door steeds jouw vooroordelen over een bepaalde kledijstijl erbij te slepen, bevestig je steeds maar opnieuw wat je eerst zei : dat ze door hun kledingstijl erom vragen om verkracht te worden.

Je springt als een kat in het nauw.
Jouw mislukte terugkrabbelpogingen komen alles behalve geloofwaardig over.
Ik ben mijn kar enkel aan het keren in jouw fantasie kerel.
Een fantasietje dat jammergenoeg voor jou blijkbaar niemand lijkt te delen. Op onze Shaddy dan na misschien die zowat van hetzelfde kaliber is als jou.
Je redeneervermogen en je posts zijn van een zodanig karakter dat ze wel eens een aanzet zouden kunnen zijn om te pleiten tégen de vrije meningsuiting.
Zo, nu heb je waarschijnlijk weer iets waarvan je mij twintig pagina's en in verschillende topics van kan beschuldigen zonder in te zien dat ik niet heb gezegd dat ik door je posts tegen de vrije meningsuiting geworden ben.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 16:11.
Oud 6 juli 2008, 16:11   #230
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Toch tof, zo beschuldigd worden van zaken, hé.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 16:11   #231
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat lap ik mezelf weer?

Uw fantasie die op hol slaat en een kromme redenering die u maakt op basis van dat stuk van de zin?

Mijn fantasie slaat niet op hol.
Jouw fantasie daarentegen : als je vindt dat schaars geklede meisjes sneller voor slet of hoer mogen uitgekafferd worden dan niet-schaars geklede meisjes, dan zegt dat heel veel over jouw fantasie, vooroordelen en opvoeding.
Oud 6 juli 2008, 16:12   #232
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Jouw vooroordeel weer.
Klinkt identiek aan het vooroordeel dat in de fundamentalistische islam wordt verkondigd.
Achzo. Dat is niet zo volgens jou?

Heb je vrouwelijke kennissen of vriendinnen? Laat hun de test eens doen.
Oud 6 juli 2008, 16:15   #233
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben mijn kar enkel aan het keren in jouw fantasie kerel.
Een fantasietje dat jammergenoeg voor jou blijkbaar niemand lijkt te delen.
Ja, dat merk ik.

Citaat:
Op onze Shaddy dan na misschien die zowat van hetzelfde kaliber is als jou.
Je redeneervermogen en je posts zijn van een zodanig karakter dat ze wel eens een aanzet zouden kunnen zijn om te pleiten tégen de vrije meningsuiting.
Nou Shaddy lijkt me een stuk nuchterder dan die bekeerlinge met haar schaarse heldere momenten waar jij je aan optrekt.

Jou redeneervermogen en je posts zijn van een zondanig karakter dat je wel eens dezelfde weg zou kunnen opgaan als de fundamentalistische Nederlandse imam die precies dezelfde "logica" volgt : verwijderd uit zijn functie en het openbare leven.
Oud 6 juli 2008, 16:18   #234
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja, dat merk ik.

Nou Shaddy lijkt me een stuk nuchterder dan die bekeerlinge met haar schaarse heldere momenten waar jij je aan optrekt.

Jou redeneervermogen en je posts zijn van een zondanig karakter dat je wel eens dezelfde weg zou kunnen opgaan als de fundamentalistische Nederlandse imam die precies dezelfde "logica" volgt : verwijderd uit zijn functie en het openbare leven.
Huh?

Whatever. Voor iedereen die kan lezen en redeneren zal het wel duidelijk zijn wat ik wel bedoel. Zeker na mijn tienduizend rechtzettingen.
Dat dat voor jou niet zo is, daar kan ik weinig meer aan verhelpen denk ik. Ik heb genoeg moeite gedaan en ga mijn tijd elders besteden.
Oud 6 juli 2008, 16:18   #235
Pick Nick
Banneling

Standaard

[
Citaat:
QUOTE=Groentje-18;3549888]Achzo. Dat is niet zo volgens jou?
Nee, natuurlijk niet.

Citaat:
Heb je vrouwelijke kennissen of vriendinnen? Laat hun de test eens doen.
Ik heb kennissen en vriendinnen die wel eens schaars gekleed durven rondlopen. Geen haar op mijn hoofd of op het hoofd van de mensen van mijn opgeving om die meisjes voor sletten of hoeren uit te schelden.

Tja, het zal wel aan jouw opvoeding liggen Groentje.
Oud 6 juli 2008, 16:18   #236
Pick Nick
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 6 juli 2008 om 16:20.
Oud 6 juli 2008, 16:18   #237
Pick Nick
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 6 juli 2008 om 16:18.
Oud 6 juli 2008, 16:19   #238
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Huh?

Whatever. Voor iedereen die kan lezen en redeneren zal het wel duidelijk zijn wat ik wel bedoel. Zeker na mijn tienduizend rechtzettingen.
Dat dat voor jou niet zo is, daar kan ik weinig meer aan verhelpen denk ik. Ik heb genoeg moeite gedaan en ga mijn tijd elders besteden.
Ja, ga nog wat schaars geklede meisjes uitschelden voor hoeren of sletten.
Oud 6 juli 2008, 16:19   #239
Groentje-18

Standaard

Citaat:
.
Ofwel wijs je me stante pede aan waar ik heb gezegd dat IK mensen uitscheld voor slet of hoer.

Ofwel bied je je verontschuldigingen ogenblikkelijk aan.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 16:20.
Oud 6 juli 2008, 16:23   #240
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Ofwel wijs je me stante pede aan waar ik heb gezegd dat IK mensen uitscheld voor slet of hoer.

Ofwel bied je je verontschuldigingen ogenblikkelijk aan.

Toontje lager hé.
Ik heb nooit gezegd dat jij mensen uitscheldt voor slet of hoer.
Jij daarentegen hebt wel in 20.000 post duidelijk gemaakt dat het uistchelden van schaars geklede meisjes een evidentie is (remember je 1000 vooroordelen), precies omdat ze schaars gekleed zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be