![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja, over die mensen zullen we eens moeten nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat rijden nu net m'n job zijn ...
![]() Citaat:
Véééél leuke puntjes die de walebollen nog moeten uitleggen , zelfs aan hun eigen taalgenoten ...
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Zonder rijbewijs? Dat is durven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En uzelf ? Awel, in plaats van 40 uur, werkt u er 20, met behoud van loon, en meer tijd om het op te doen. Dat is goed voor de economie. ![]() Kijk, toen honderd jaar geleden betoogd werd voor de 40 uren week, toen de mensen 15 uur per dag moesten kloppen, dan waren er ook mensen die zeiden dat het zotten waren, dat dat onmogelijk was om "enkel" 8 uur per dag te werken voor hetzelfde loon dan voor 15 uur enz enz. Betaalde vakantie, dat was nog zo iets schandalig, onbegrijpelijks...Vandaag vind alleman dat normaal...Behalve de bazen, die weer bezig zijn om die verworvenheden stilaan, en beetje bij beetje af te breken. Dus moet men de discussie verleggen, en assertief zijn: om mijn 40 uren week te behouden, moet ik ijveren voor de 20 uren week. Dus: mij niet defensief opstellen om mijn 40 uren week te beschermen, maar assertief, om de 20 urenweek te verkrijgen. Op die manier, als het mij lukt, dan werk ik minder uren , met behoud van loon, en in het ergste geval verandert er niets. Maar we gaan tenminste niet achteruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die ministers half-time zeg ...
![]() Kunnen er dubbel verkiezingen komen ...
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Als ze de lasten voor de werkgever van 1 werknemer doen tellen voor 2 werknemers en als er een max. loonprijs is en de werknemer en werkgever daar akkoord mee gaat zou het zoiets kunnen worden als halftijds,3/5,4/5 enz..
Men betaald nu ook bij van de overheid voor mensen die in dit stelsel werken.
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo, einde van dat verhaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ach, wedden dat ze dan beginnen klagen dat ze te weinig verdienen om die extra halve vrije week op te vullen met activiteiten?
![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 7 juli 2008 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft een idioot idee, waarmee we iedereen een ambtenarenjobke zullen moeten geven.
De vergelijking met de strijd over de jaren heen, voor werkdagen van 8 uur, betaalde vakantie en dergelijk is hetzelfde als appelen en uitgedroogde bronnen vergelijken. In de tijd dat onze over- en -grootouders die strijd voerden waren de firma's die "gestaakt" werden Belgisch of op zijn grootst Europees, was er geen Zuidoost Azië om goedkope producten te produceren en was er geen wereldomspannend belachelijk goedkoop transportnet. Leg NU de hele auto-industrie plat in België, en we gaan zien dat mensen niet minder auto's gaan kopen. Of ze kopen een ander merk, of de "getroffen" merken beginnen de gevraagde wagens ergens anders te bouwen, Roemenië bijvoorbeeld. Het resultaat gaat zijn dat die paar 1000 werknemers binnen een jaar of 3 op straat staan, wegens gesloten autofabrieken. En, waarom die discriminatie? Waarom mogen zelfstandigen dan wel meer dan 18-20u per week werken? Moeten we ook dezen niet verplichten hun werktijden in te korten, anders zouden multinationals wel eens het geniale idee kunnen krijgen om iedere werknemer te vervangen door een "freelancer". Als ze al in België willen blijven, wat ik ten zeerste betwijfel. En België zonder multinationals....Da's een berg loontrekkende die men nu al doodbelast minder. Wie gaat dan die uitgehongerde staatskas vullen? De Ambtenaren?
![]() |
#53 |
|
![]() 40 uren per week werken is ook wat veel..kvind wel straf dat je halftijds evenveel verdient als voltijds, kdenk dak ook eens ga overschakelen
![]() Kspeel al langer met de gedachte om 4/5e te gaan werken, maar halftijds zou nog zaleger zijn ![]()
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw doet nu al 2 halftijdse in vervanging en krijgt maar 1 loon, dat van een voltijdse.
Is dat nu wel nog wettelijk? Moet ze nu geen 2 keer een vol loon krijgen?
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het scheelt dat het aan de staat is. Veel werken doen ze daar toch niet.
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik bij u komen werken...halftijds?
Je bent er toch zo een voorstander van. Zal mijn eigen kettingzaag meebrengen.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat nu ook.
Als 1 halftijds een vol loon is moet 2 halftijdse 2 volle lonen zijn. Wet is toch wet?