Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2008, 21:57   #21
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Edit.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 juli 2008 om 21:57.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 22:28   #22
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Wiens norm toonaangevend is, is in deze materie irrelevant*.

Hier is men van plan in een democratische rechtsstaat andersdenkenden te arresteren tijdens een katholieke manifestatie. Punt.

Verder vind ik het bizar dat de katholiek EFL en de gelovige Geert C alhier aanwezig in de topic géén enkel afkeurend geluid hebben laten horen bij het voornemen andersdenkenden te arresteren tijdens een katholieke manifestatie...

*Sinds wanneer ben jij trouwens verplicht die zogenaamde "Dé Norm" aan te houden?

Het is zelfs niet tijdens een katholieke manifestatie, maar ook als je er nog maar in de buurt van komt, of als je even voor of na de manifestatie op het terrein komt.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 23:04   #23
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Die bende idioten die daar staan te juichen voor een seniele bastaardDuitser begrijpen duidelijk niet de bijbel en het woord van God. De vervolgingen, inquisities en pracht en praal van die zogenaamde" vertegenwoordigers van God", het maakt me gewoon kotsmisselijk. Geef mij maar liever een Christen zoals hieronder.

Jerry Falwell? Die vent was een anti-christen. Onverdraagzaam tot en met.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 23:07   #24
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Dit is weer zo'n klassiek topic alleen gelanceerd om gelovigen (nog maar eens) te jennen. En linken naar een opruiend artikel uit de linkse krant "De Morgen" hoort er natuurlijk ook bij. En de openingspost had het al over "de inquisitie" dus we hebben meteen alles erop en eraan zou ik zeggen.

In alle ernst: het is toch maar logisch dat je verhoogde bewakingsmaatregelen neemt bij zo'n massale bijeenkomst? Dat is overal zo, ook op festivals bijvoorbeeld. Zoveel jongeren bij elkaar is natuurlijk de uitgelezen kans voor mensen met minder goede bedoelingen om hun slag te slaan. Kijk maar naar dit topic, dat alleen een pesterij tegenover gelovigen is. Dit maar dan "in 't echt" zullen talloze obscure groepjes ook willen doen in Sydney. Als ik de toon en de scheldpartijen lees van "atheïsten" hier op het forum dan kunnen er niet genoeg agenten zijn in Sydney. Het zou me niet verbazen mochten enkele fascistische atheïsten van de gelegenheid gebruik willen maken om over te schakelen van verbaal geweld naar fysiek geweld op gelovigen. Dit forum bewijst duidelijk dat atheïsten geobsedeerd zijn door hun eigen ziekelijke haat.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 23:08   #25
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het is zelfs niet tijdens een katholieke manifestatie, maar ook als je er nog maar in de buurt van komt, of als je even voor of na de manifestatie op het terrein komt.

De paus is een bezoekend staatshoofd en bijgevolg moet er kunnen geprotesteerd worden tegen zijn aanwezigheid en doctrine. Maar als tegenstanders zich mengen onder de aanwezigen kan dit tot geweld leiden. De anti-paus groep lijkt me nogal militant en daarom is het misschien niet verkeerd om beide groepen gescheiden te houden zoals bv. de supporters van Club en Anderlecht tijdens een voetbalmatch. Misschien kunnen ze condooms uitdelen aan de ingang van het park...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 23:25   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die bende idioten die daar staan te juichen voor een seniele bastaardDuitser begrijpen duidelijk niet de bijbel en het woord van God. De vervolgingen, inquisities en pracht en praal van die zogenaamde" vertegenwoordigers van God", het maakt me gewoon kotsmisselijk. Geef mij maar liever een Christen zoals hieronder.
Een moral majority-kwiet ?? . Zo ene voor wie aids een straf van god is.
Yes sure .
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 23:28   #27
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder vind ik het bizar dat de katholiek EFL en de gelovige Geert C alhier aanwezig in de topic géén enkel afkeurend geluid hebben laten horen bij het voornemen andersdenkenden te arresteren tijdens een katholieke manifestatie...
Zoals het hier beschreven staat keur ik het althans zeker af. Arrestaties en celstraffen voor het dragen van een pro-condoomgebruik T-shirt is absurd.

Ik vind de Wereldjongerendagen echter op zichzelf een mooi initiatief en daarom jammer dat die naam met dit voorval verbonden wordt. Ik denk dat kritiek eerder gericht moet zijn op de politie/politici van Sidney.
Oud 8 juli 2008, 23:33   #28
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Yes sure .
Welcome to the bible belt!
Oud 9 juli 2008, 04:45   #29
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Jerry Falwell? Die vent was een anti-christen. Onverdraagzaam tot en met.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Yes sure .
Aha, d�*t is dus Jerry Falwell! Ik vroeg me al af wie die man op de foto was. Is die niet overleden?
Oud 9 juli 2008, 04:51   #30
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mocht je het nog niet beseffen, kritiek uiten op religie is géén synoniem voor debiele scheldpartijen.

Richt een kaartersclub op met Preusse.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 juli 2008 om 05:09.
Oud 9 juli 2008, 04:55   #31
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Zoals het hier beschreven staat keur ik het althans zeker af. Arrestaties en celstraffen voor het dragen van een pro-condoomgebruik T-shirt is absurd.

Ik vind de Wereldjongerendagen echter op zichzelf een mooi initiatief en daarom jammer dat die naam met dit voorval verbonden wordt. Ik denk dat kritiek eerder gericht moet zijn op de politie/politici van Sidney.
Tenzij die arrestaties en celstraffen voor het dragen van een pro-condoomgebruik- of anti-holebi-discriminatie-T-shirts er komen op vraag (onder druk ?) van het Vatikaan...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 9 juli 2008 om 04:56.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 05:02   #32
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Zoals ik al eerder heb vermeld is mijn kritiek niet gericht op de Wereldjongerendagen op zich, maar wél op de maatregelen die worden getroffen of van toepassing zullen/kunnen zijn.

De vergelijking die Longhorn maakt inzake rivaliserende voetbalsupporters gaat me wel ietsjes te ver, maar bon, dat er politie aanwezig is op zulks een massaal gebeuren lijkt me evident. Minder evident vind ik de "extra bevoegdheden" die worden gegeven aan die vrijwilligers...

In een democratische rechtsstaat zoals Australie k�*n het evenwel niet dat de vrijheid van meningsuiting wordt beknot. De politici en/of de politie kunnen dan ook terecht met de vinger worden gewezen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 juli 2008 om 05:10.
Oud 9 juli 2008, 05:03   #33
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Tenzij die arrestaties en celstraffen voor het dragen van een pro-condoomgebruik- of anti-holebi-discriminatie-T-shirts er komen op vraag (onder druk ?) van het Vatikaan...
Lijkt me sterk. Tot nader order zijn hier geen aanwijzingen voor die wijzen in die richting.
Oud 9 juli 2008, 10:21   #34
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Lijkt me sterk. Tot nader order zijn hier geen aanwijzingen voor die wijzen in die richting.
Het Vaticaan heeft, volgens een australisch nieuwsartikel, expliciet ontkent hierom gevraagd te hebben.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 9 juli 2008 om 10:22.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 10:25   #35
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Aha, d�*t is dus Jerry Falwell! Ik vroeg me al af wie die man op de foto was. Is die niet overleden?
Ja, van vorig jaar. Ik vraag me daarom nog steeds af of hij een sinister grapje maakte (een beter christen = dood christen) of dat hij dit meende. Ik weet niet wat ik het ergst moet vinden
Oud 9 juli 2008, 11:32   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het Vaticaan heeft, volgens een australisch nieuwsartikel, expliciet ontkent hierom gevraagd te hebben.
Dacht ik wel. De vermeende stelling van EFL is dus niet correct.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik denk dat het dus meer over een mediatisering gaat, (mee) door de Kerk op touw gezet, dan over een echt repressief optreden.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 juli 2008 om 11:33.
Oud 9 juli 2008, 11:32   #37
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, van vorig jaar. Ik vraag me daarom nog steeds af of hij een sinister grapje maakte (een beter christen = dood christen) of dat hij dit meende. Ik weet niet wat ik het ergst moet vinden
De inhoud van de posts van Sinistra een beetje kennende, ik denk het laatste. Hij meent het écht...
Oud 9 juli 2008, 15:38   #38
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder heb vermeld is mijn kritiek niet gericht op de Wereldjongerendagen op zich, maar wél op de maatregelen die worden getroffen of van toepassing zullen/kunnen zijn.
Primo: over de eventueel te nemen maatregelen heeft niét de Kerk zich uitgesproken, doch een woordvoerder van de politie in Sydney. Nogal flauw om het gevoerde politiebeleid af te schuiven op de rug van de Kerk.

Secundo: in Rome is men allesbehalve achterlijk, en weet men uitstekend de media te gebruiken. Dat dergelijke onderwerpen het nieuws halen is koren op de molen van Rome; al was het maar omdat mensen aan het denken worden gezet: precies wat (ook) Rome wil. Noem het dus gerust een mediastunt: de soep zal - zoals zo vaak - niet zo heet gegeven worden als ze wordt opgediend.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 15:40   #39
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht ik wel. De vermeende stelling van EFL is dus niet correct.
Dus kan de Kerk ook niet worden ter verantwoording geroepen hiervoor...
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 16:03   #40
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Primo: over de eventueel te nemen maatregelen heeft niét de Kerk zich uitgesproken, doch een woordvoerder van de politie in Sydney. Nogal flauw om het gevoerde politiebeleid af te schuiven op de rug van de Kerk.
Dat doet Esperanza toch niet?

Citaat:
Secundo: in Rome is men allesbehalve achterlijk, en weet men uitstekend de media te gebruiken. Dat dergelijke onderwerpen het nieuws halen is koren op de molen van Rome; al was het maar omdat mensen aan het denken worden gezet: precies wat (ook) Rome wil. Noem het dus gerust een mediastunt: de soep zal - zoals zo vaak - niet zo heet gegeven worden als ze wordt opgediend.
Zo positief zie ik dat niet in. Ik vermoed dat velen nu denken dat die maatregelen toch op een of andere manier door het Vaticaan/de WJD zijn aangevraagd. Dat lees ik toch in de reactie van Fozzie hierboven. Dat in de praktijk waarschijnlijk niemand opgepakt zal worden voor een t-shirtje is daarbij eigenlijk niet relevant, het gaat vooral om het signaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be