Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2004, 16:12   #101
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Rechtse tintjes... je weet goed genoeg dat ego filo constant het zwart blok bedoeld dus kom nu niet af met vld en dergelijke.
Ik had het niet over filosoof. In je reactie op filosoof schreef je dat alles de fout van links is en dat rechts nooit iets te zeggen had in dit land.
Ik had het wel over ego filo. Vb heeft inderdaad nog geen enkele kans gekregen in dit land om iets te regelen nee en inderdaad is links wel het langste aan de macht geweest ja, vooraal in de tijden waarin filo vond dat men toen al wist dat er een tekort ging komen om de pensioenen te betalen é of is dit dan nog de schuld van rechts?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2004, 16:23   #102
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het wel over ego filo. Vb heeft inderdaad nog geen enkele kans gekregen in dit land om iets te regelen nee en inderdaad is links wel het langste aan de macht geweest ja, vooraal in de tijden waarin filo vond dat men toen al wist dat er een tekort ging komen om de pensioenen te betalen é of is dit dan nog de schuld van rechts?
tJa als je de schuldigen wenst te straffen, straf dan de bejaarden, omdat zij in de jaren na de oorlog te veel gekweekt hebben... (Voor de VB-ers : Dat is dus een grapje hee)
Dat de politiek in de gouden jaren '60 te veel met het geld in het rond hebben gesmeten, weten we allemaal, maar dit is wel al 2 generaties geleden.
Ik vind dat het belangrijker is de problemen onder ogen te zijn en proberen aan te pakken ipv. vingers te zitten wijzen.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2004, 17:17   #103
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Daar loopt je mond van over.
Herlees gewoon alle teksten die je al op dit forum gepost hebt.
Jij zou een schitterend studieobject zijn voor "de plaag der pc xenofobe angsthazen en hun neurotische ontkenningspsychologie".

Die VB-ers toch...
Met woorden spelen waar ze niet eens de betekenis van kennen. Met zulke uitspraken maak je je wel redelijk belachelijk hoor, Hanne.

"de plaag der pc xenofobe angsthazen en hun neurotische ontkenningspsychologie" ???? What the hell??????????

Is dat zoals "de plaag der Bolsjewieke Vlaams-Blok-Islamisten" ???

Misschien hoor je iets meer thuis bij Monty Python, Hanne.
Eerst peuterklasje afwerken Headinajar, en misschien, ik zeg wel misschien, dat je het ooit wel eens snapt, tenzij je verkiest in een staat van politiek correcte versuffing te blijven ronddwalen en af en toe nog eens te keffen zoals het meelopertjes betaamt
Nu nog enkel het kontje van Filosoof likken Headinajar en je mag je medaille van keurig politiek correct bij hem gaan afhalen
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2004, 17:21   #104
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
tJa als je de schuldigen wenst te straffen, straf dan de bejaarden, omdat zij in de jaren na de oorlog te veel gekweekt hebben... (Voor de VB-ers : Dat is dus een grapje hee)
Dat de politiek in de gouden jaren '60 te veel met het geld in het rond hebben gesmeten, weten we allemaal, maar dit is wel al 2 generaties geleden.
Ik vind dat het belangrijker is de problemen onder ogen te zijn en proberen aan te pakken ipv. vingers te zitten wijzen.
Inderdaad is het belangrijker om de problemen aan te pakken ipv met de vingers te wijzen, heb ik ergens het tegendeel proberen te verkondigen? Maar ik mag toch wel reageren op degene die het op de verkeerde mensen zit te steken. Toch wel weer gek dat je niet tegen ego filo ingaat om dit tegen hem te zeggen maar weer tegen mij. Ik weet wel waarom hoor maar denk bij jezelf effe na waar op welke manier jij hier aan het discussieren bent, de waarheid hangt niet af van wie ze verteld hoor. Indien Bush de waarheid zou vertellen is dit geen andere waarheid als wanneer jij dit zou vertellen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2004, 11:41   #105
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

Die VB-ers toch...
Met woorden spelen waar ze niet eens de betekenis van kennen. Met zulke uitspraken maak je je wel redelijk belachelijk hoor, Hanne.

"de plaag der pc xenofobe angsthazen en hun neurotische ontkenningspsychologie" ???? What the hell??????????

Is dat zoals "de plaag der Bolsjewieke Vlaams-Blok-Islamisten" ???

Misschien hoor je iets meer thuis bij Monty Python, Hanne.
Eerst peuterklasje afwerken Headinajar, en misschien, ik zeg wel misschien, dat je het ooit wel eens snapt, tenzij je verkiest in een staat van politiek correcte versuffing te blijven ronddwalen en af en toe nog eens te keffen zoals het meelopertjes betaamt
Nu nog enkel het kontje van Filosoof likken Headinajar en je mag je medaille van keurig politiek correct bij hem gaan afhalen

Oh filosoof, heb je nog wat kont te likken.... Ik ben er klaar voor!

Tof tof tof! Een politiek correcte medaile van politiek correctheid... heb ik altijd al willen hebben!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 21:16   #106
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 12:20   #107
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Xenofobie, zijnde angst voor alles wat vreemd is, is een angst zoals alle andere. Net zoals men begrip kan opbrengen voor iemand die lijdt aan hoogtevrees, claustrofobie, angst voor spinnen, angst voor slangen, enz., zou onze maatschappij meer begrip moeten hebben voor mensen die lijden aan xenofobie. Sommige mensen kunnen nu eenmaal met de beste wil van de wereld niet aarden in een multiculturele maatschappij. Mensen die lijden aan xenofobie hebben het recht om te worden geholpen. Zij zouden dan ook het recht moeten krijgen om te wonen in niet-multiculturele zones.
De Vlaamse aboriginal het reservaat in....dat men zover zou gaan om zijn verleden uit te wissen ten gunste van diegenen die hier nog niets hebben bijgedragen kan me vandaag de dag al lang niet meer verwonderen. Waar we generaties aan hebben opgebouwd wordt nu omwille van het "correct staan" door de afvoer gegoten. Onze (over)grootouders draaien zich waarschijnlijk dagelijks een aantal keer in hun graf om.
De groeiende afkeer van het islamgedoe is m.i. niet xenofobisch maar eerder een confrontatie met de dagdagelijkse realiteit van kriminaliteit, verloedering, islamisering van stadsdelen en bijhorende vervreemding van de autochtoon en het dagelijks ismlamitische bad dat ons door pers en media wordt voorgeschoteld.

Laatst gewijzigd door lantjes : 23 oktober 2007 om 12:27.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 12:51   #108
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xenofobie, zijnde angst voor alles wat vreemd is, is een angst zoals alle andere. Net zoals men begrip kan opbrengen voor iemand die lijdt aan hoogtevrees, claustrofobie, angst voor spinnen, angst voor slangen, enz., zou onze maatschappij meer begrip moeten hebben voor mensen die lijden aan xenofobie. Sommige mensen kunnen nu eenmaal met de beste wil van de wereld niet aarden in een multiculturele maatschappij. Mensen die lijden aan xenofobie hebben het recht om te worden geholpen. Zij zouden dan ook het recht moeten krijgen om te wonen in niet-multiculturele zones.
Volledig mee eens. Alleen wordt xenofobie reeds erkend als aandoening. Ik ben zeker te vinden voor een vreemde-vrije zone in de psychiatrie, zodoende deze mensen zich terug kunnen aanpassen in de maatschappij. Van belang is ook dat deze mensen bij vaststelling van de aandoening hun eventuele politieke mandaten indienen, omdat dit een ernstig gevaar voor de samenleving kan betekenen.
Het is dan ook een recht voor alle mensen dat ze kunnen aarden in een multiculturele maatschappij.

Je gaat er overigens precies van uit dat allochtonen niet kunnen lijden aan deze aandoening. Bij mijn weten is de niet-blanke op dat vlak niet superieur aan de blanke. Of je zou me het tegendeel moeten kunnen aantonen.
Oud 23 oktober 2007, 13:03   #109
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet-multiculturele zones lijken mij een flauwe grap, ga ik dus niet op ingaan. Verder lijkt mij het verschil met andere fobieën dat de 'excessen' van bvb. claustrofobie wat zweten en zenuwachtigheid zijn, terwijl de extreme gevolgtrekking van xenofobie een genocide is. Daarom vind ik het ongepast om de 2 voorbeelden als gelijk te behandelen.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 13:34   #110
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak van héél Europa een niet-multiculturele zone, met in elke stad een wijk waar een klein aantal vreemdelingen zich mogen vestigen, nooit meer als 4 % van de totale bevolking van de stad of dorp. Op die manier zijn vreemdelingen een soort verrijking: ze brengen die uitheemse toets, die de eentonigheid breekt met zich mee, zonder de eigenheid van de plaatselijke cultuur aan te tasten. Misdadigers, en door bekeringsdrang aangetaste vreemden moeten natuurlijk levenslang verbannen worden, op straffe van dood.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 13:35   #111
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Enfin, we zijn het er dan toch al over een paar dingen eens:
Xenophobie is een ziekte, alsook de geassocieerde gedachten
Consequentelijk ligt de fout niet bij de vreemdeling, maar bij de xenophoob.

Het lijkt me dan ook meer aangewezen van het probleem aan de wortel aan te pakken en onze xenophoben naar de psychiatrie te verwijzen ipv de bewegingsvrijheid van de vreemdelingen te beperken.
en wat als het de migrant die zich hier vestigd is , die xenofoob is ? Want dat komt nogal voor...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 22:23   #112
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
vreemdelingen die verkrachten
vreemdelingen die moorden
vreemdelingen die plunderen
vreemdelingen die brandstichten
vreemdelingen die onzinnige en onredelijke eisen stellen
vreemdelingen die geloven in een varkensdrol genaamd All�*�*�*�*�*�*h de schijtzak
vreemdelingen die stelen
vreemdelingen die autochtone kinderen aftroeven
vreemdelingen die oude dames molesteren
vreemdelingen die ons hier de les komen spellen
vreemdelingen die bij de minste kritiek rellen organiseren
vreemdelingen die ons bedreigen met de 'echte holocaust' die nog moet komen

MAAR DE FOUT LIGT BIJ D XENOPHOOB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 12:03   #113
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, we zijn het er dan toch al over een paar dingen eens:

Het lijkt me dan ook meer aangewezen van het probleem aan de wortel aan te pakken en onze xenophoben naar de psychiatrie te verwijzen ipv de bewegingsvrijheid van de vreemdelingen te beperken.
Niet helemaal akkoord dus: het gaat dus niet over xenofobie (dat zou idd. een psychische stoornis zijn, neurose of psychose) het gaat over vreemdelingenhaat! Haat verstoppen of verontschuldigen door een ziekte is zware een belediging voor al wie een échte fobie heeft.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2007 om 12:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 12:09   #114
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
vreemdelingen die verkrachten
vreemdelingen die moorden
vreemdelingen die plunderen
vreemdelingen die brandstichten
vreemdelingen die onzinnige en onredelijke eisen stellen
vreemdelingen die geloven in een varkensdrol genaamd All�*�*�*�*�*�*h de schijtzak
vreemdelingen die stelen
vreemdelingen die autochtone kinderen aftroeven
vreemdelingen die oude dames molesteren
vreemdelingen die ons hier de les komen spellen
vreemdelingen die bij de minste kritiek rellen organiseren
vreemdelingen die ons bedreigen met de 'echte holocaust' die nog moet komen

MAAR DE FOUT LIGT BIJ D XENOPHOOB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citaat:
Kijk, ik zal het je makkelijker maken:

ik ben racist en daar ben ik fier op. Al wat een kleurtje heeft, werkt op mij als een rode lap op een stier.

Allez, begin maar te citeren...
22/10/2007, 12:39
Citaat:
3 oktober 2007, 20:41
Ik ben hier weg en ge moet geen schrik hebben: ik kom niet meer af onder een andere naam. Uw gelul en onvermogen om te lezen hangt mij teveel de keel uit. Ge zijt een schande voor uw soortgenoten!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 12:33   #115
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Haat verstoppen of verontschuldigen door een ziekte is zware een belediging voor al wie een échte fobie heeft.
Je spreekt met kennis van zaken hé Filosoof. Jouw haat voor het VB is ongeneeslijk.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be