![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1481 | |||||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een tweede punt is dat uittrede in islam-landen natuurlijk met de dood wordt bestraft. Niemand zal zich haasten om de islam te verzaken natuurlijk. In christelijke landen is het natuurlijk veel makkelijker om je eigen cultuur en geloof kazak te draaien. Niet alleen is er de decadente, vormeloze en normeloze mainstream met bijhorende "elite" die zoiets alleen maar toejuicht maar er is ook de houding van bijvoorbeeld de H. Kerk. Deze bestraft hooguit met excommunicatie, die dan nog eens onomkeerbaar is. Ze heeft haar schapen boven al lief en de bruggen zijn nooit opgeblazen. Er is dus geen stok maar wel de wortel van de decadentie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vaststelling blijft dat (a) de gesuculariseerde mens geen vooruitgang is, dat (b) de geseculariseerde mens ook tot minder in staat is en (c) dat hij een veelal materialistische nihilist ist. De hele subdiscussie hier ontstond nadat ik vroeg om een atheïstische tegenhanger van slechts één persoon: pater Damiaan. Het bleef windstil, op de één-zin-berichten van het gekende clubje na. Er is geen enkele atheïst die zich ooit voor andere mensen heeft ingezet, compleet belangeloos, zoals pater Damiaan het deed. En dan heb ik het nog niet over de kunstenaars zoals Rubens of Bernini.
|
|
|
|
|
#1482 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1483 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#1484 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1485 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1486 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1487 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1488 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
En deze is er eentje uit een sprookjesboek dat door mijn strot werd geduwd: "hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen"
Laatst gewijzigd door Travis66 : 10 juli 2008 om 04:35. |
||
|
|
|
|
|
#1489 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ze schreef iets dergelijk ook aan mijn adres.
|
|
|
|
#1490 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1491 |
|
Parlementslid
|
Jaja, en kaalheid is een haarkleur en het niet-verzamelen van postzegels is een hobby
|
|
|
#1492 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Begrip hebben van de notie 'G'd' zal altijd een hoger rationeel gehalte hebben dan er geen begrip van hebben. En hoe in de ontkenning van de notie 'G'd' begrip ervan moet steken, mag je mij eens uitleggen, want dat gaat mijn petje te boven. Aan Travis: Ik heb nooit beweerd dat ik zonder zonde ben. Ik stel wel vast dat ik je bang kan maken door de stelling te herhalen dat de hel bestaat. Laatst gewijzigd door Linda : 10 juli 2008 om 11:59. |
|
|
|
|
|
|
#1493 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1494 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het is net de rationaliteit die geloven overbodig maakt. Citaat:
Hij kan toch onderzoeken/vaststellen wat dat begrip betekent voor een gelovige? Net zoals een oncoloog niet zelf kanker moet hebben om toch een begrip te kunnen maken van zowel het "zijn', de gevolgen als de oplossing van een levertumor bij een patient.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 juli 2008 om 12:10. |
||
|
|
|
|
|
#1495 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar verder dan het denken afweren, heb ik jou nog nooit zien komen. Voor mij niet gelaten, hé jongen. Jouw leven is mijn verantwoordelijkheid niet. |
|
|
|
|
|
|
#1496 |
|
Banneling
|
Je verwart denken met geloven, Linda.
|
|
|
|
|
|
#1497 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je zoekt naar jouw verschil met een 'andere' dan ben je op een negatieve manier bezig met je identiteit. Je bent bezig met wat je niet bent, of meer nog met wat je niet wil zijn, met de aspecten van jezelf waar je je niet lekker bij voelt. De 'gelovigen' kunnen dat evenzeer, ze kunnen de aspecten van zichzelf waar ze zich niet lekker bij voelen, bestuderen in de 'atheïst'. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#1498 |
|
Banneling
|
Zo? Wel, leg jij dan eens het onderscheid uit tussen denken, en geloven.
Wedden dat het zo simpel is als denken is wat Another Jack doet, en geloven is wat Linda doet. Laatst gewijzigd door Linda : 10 juli 2008 om 12:33. |
|
|
|
|
|
#1499 |
|
Banneling
|
En ik heb nog altijd geen uitleg gekregen. Ik herhaal: Begrip hebben van de notie 'G'd' zal altijd een hoger rationeel gehalte hebben dan er geen begrip van hebben. En hoe in de ontkenning van de notie 'G'd' begrip ervan moet steken, mag je mij eens uitleggen, want dat gaat mijn petje te boven.
|
|
|
|
|
|
#1500 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|