![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Peter Vandermeersch van De Standaard doet vandaag een oproep om een sociaal-economische regering te vormen...
'Het voorbije jaar heeft de immense verdienste dat het brede besef is doorgedrongen dat dat nieuwe evenwicht er moet komen. De Franstaligen evolueerden van het 'non' van Milquet naar het 'noodzakelijk' van Davignon. Voortwerken op dat denkspoor is het minste wat nu moet gebeuren. Voor én na 15 juli', schrijft hij in zijn commentaarstuk van 11/07/2008 Spijtig genoeg vermeldt hij niet hoe hij dat voortwerken op dat denkspoor ziet... Als ik het allemaal goed begrijp doet hij niets anders dan een oproep tot Leterme en zijn kartel om o.a. de vijf resoluties van de Vlaamse regering en die de basis gevormd hebben van de regeringsonderhandelingen, even rustig opzij te leggen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij denkt dat de Brusselse frankodollen daarop azen, dan moet ik dringend mijn toetsenbord eens afstoffen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch bedankt: hoe meer riplaais op mijn schrijfstijl, hoe liever ik het heb.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() 'Het voorbije jaar heeft de immense verdienste dat het brede besef is doorgedrongen dat dat nieuwe evenwicht er moet komen. De Franstaligen evolueerden van het 'non' van Milquet naar het 'noodzakelijk' van Davignon. Voortwerken op dat denkspoor is het minste wat nu moet gebeuren. Voor én na 15 juli', schrijft hij in zijn commentaarstuk van 11/07/2008
En dan denk ik: "GVDM, gezien de huidige crisis in de hele wereld, hebben ze DAAR een JAAR voor nodig gehad. En let op, die staatshervorming die ZE willen is er weer een van centen. De Vlaamse motor zal wel draaien en geld spuwen richting Wallonië."
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Ik vreesde al voor het toeslaan van de gekheid bij bepaalde journalisten die hier elke dag mee bezig zijn. Nationalisme is een gevaarlijk virus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Hij heeft al eerder gezegd dat hij dyslectisch is dacht ik.
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Als ik het goed begrijp, is het de krant die zegt dat de speech "liefst 21 pagina's" dik was, Kris Peeters is er zelf niet mee komen stoefen.
Het is om die reden dat het geen pas geeft onnozel te doen dat het lettertype nogal groot is (wat idd zo is, vind ik ook). In feite toont dat van die 21 pagina's in mijn ogen nog maar eens aan hoe debiel en oppervlakkig DS in feite is, die journalist kan gewoon niks intelligenters bedenken.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet. Mijn schrijfstijl is bewust zo gekozen.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gelul over lettertype en aantal blz. Kleingeestig !
Uit de in houd: "De federale staat is niet langer de zon waarrond de deelstaten draaien. Het zijn de deelstaten die het centrum vormen en de federale staat stelt zich dienstbaar op" . D�*t is het waarover het gaat. "Het centrum" : het gaat daar uiteindelijk altijd over hetzelfde : GELD. De Vlamingen hebben er. Ze GEVEN nog ieder jaar 12.000.000.000 € aan hun waalse broeders. En het antwoord: stank voor dank ! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() Hierin lees ik: "De totale overdracht van Vlaanderen aan de franstaligen bedraagt 12,68 miljard € per jaar. De Vlamingen verliezen hierdoor 7 % van hun BNP. Dit is een afdracht van 2.100 € (84.714 fr) per Vlaming, per jaar." Dit bedrag is hoger dan wat de Westduitsers afdragen aan het voormalige Oostduitsland. De huidige gedwongen solidariteit v.d. Vlamingen met de franstaligen is een REGELRECHT DIEFSTAL !!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is wel geen 12 miljard, maar:
Bron: VRTnieuws "Die voorwaarde lag volgens Peeters al langer vast. "Men heeft de deelstaten gevraagd 500 miljoen euro bijkomend op tafel te leggen, en Vlaanderen zou met 400 miljoen het leeuwendeel geven", aldus Peeters in De ochtend. "Wij hebben gezegd dat we daartoe bereid zijn, op voorwaarde dat er duidelijkheid is over het tweede pakket van de staatshervorming. De federale begroting is nu opgesteld in de hoop dat wij op die vraag ingaan, maar wij zullen eerst zien wat de staatshervorming inhoudt en pas in september beslissen." Als ge wilt dat Vlaanderen blijft bijpassen, zou ik er toch maar voor zorgen dat die Vlaamse motor blijft werken en DAARVOOR is regionalisering nodig. Geen enkel land kan het zich blijven permiteren om niet rationeel te werken.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb uitleg gevraagd a.d. Vrt maar werd v.h. kastje naar de muur gestuurd. Op een email kreeg ik géén antwoord... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u school had gelopen tot uw 12e zou u normaal toch de basics van het Nederlands onder de knie moeten hebben.
|
![]() |
![]() |