Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2008, 11:52   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Lachen verzekerd.
Is vermaak alles wat links nog te bieden heeft?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 11:52   #22
vesivius
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Locatie: Merksem
Berichten: 247
Standaard

kan zelfs het ABVV niets aan veranderen. Percies of zij kunnen de prijs van de barrel naar beneden trekken.
Grote volksverlakkerij!!!
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 11:54   #23
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Eerstens: men spreekt niet over de organisatie van het openbaar vervoer, dat indien het geregionaliseerd wordt een nog grotere chaos zal worden.
Openbaar vervoer is al deels geregionaliseerd, en daar zit het probleem. Het zou geheel geregionaliseerd moeten worden. In Zwitserland is OV een bevoegdheid van de gemeentes, en is het OV minder chaotisch dan in België (en dat ondanks een 50 tal spoorwegmaatschappijen en een kleine 200 busbedrijven...)
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 11:57   #24
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Openbaar vervoer is al deels geregionaliseerd, en daar zit het probleem. Het zou geheel geregionaliseerd moeten worden. In Zwitserland is OV een bevoegdheid van de gemeentes, en is het OV minder chaotisch dan in België (en dat ondanks een 50 tal spoorwegmaatschappijen en een kleine 200 busbedrijven...)
Een land als Zwitserland kon nog toch niet vergelijken met België waar alle spoorlijnen bijv. naar Brussel leiden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 11:58   #25
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Goe bezig den Erik

Mening ook gedeeld door ACW?

ACW betreurt ontslag Leterme

http://www.demorgen.be/dm/nl/1341/Ex...-Leterme.dhtml
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 11:58   #26
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik zi niet in wat er kring aan is, federaal is er veel vertraging, er worden altijd tegeneisen gesteld welke tot lange onderhandelingen, mogelijke belangconflicten leiden, hiervan hebben we veel minder last op gewestelijk niveau, lijkt me een A => B redenering..

Leg me eens uit hoe het niet regionaliseren van wat men wil regionaliseren een verbetering is van de momentele situatie? En nee, status quo van voordien is geen verbetering.

Verkeersreglement is inderdaad beter af op federaal niveau, Europees niveau zou nog beter zijn maar ik zie de vergelijking niet met de arbeidsmarkt. Je blijft er maar belachelijke argumenten bijhalen zoals het aantal blinden, doven,... als dat het niveau is van SPA rood dan kan je beter het aantal SPA rood elden erbijzetten, blijkt een mentale handicap te zijn.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 12:11   #27
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Spa Bruyn... gelukkig moet mijne bruine dat niet trekken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 12:12   #28
jogo
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 8.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Openbaar vervoer is al deels geregionaliseerd, en daar zit het probleem. Het zou geheel geregionaliseerd moeten worden.
het openbaar vervoer is maar gedeeltelijk federaal het zou geheel federaal kunnen zeg ik met hetzelfde argument.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 12:29   #29
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hoe ga je de Brusselse armoede, de verloedering in de stadscentra oplossen? Hoe kan je dat nu in godsnaam BETER doen door NIET te overleggen?
Nu ben je zelf wel in kringetjes aan het draaien hoor. Je argumenteert dat regionaliseren een slecht idee is, omdat het geen oplossing biedt voor een aantal problemen waar het huidig model... geen oplossing voor biedt. Of wil je uitleggen hoe de verloedering in de stadscentra weggewerkt worden als stedelijke of regionale bevoegdheden naar het federale niveau worden gelicht?

Citaat:
Je kan met één regering allerlei toestanden beter aan indien je ze globaal oplost. Zo is het regionaliseren van de verkeersreglementen een grap.
Op de duur weet je absoluut niet meer weleke snelheid je moet aanhouden.
Regionalisering wordt naar voor geschoven voor problemen die NIET opgelost geraken. Om verder te gaan op jouw voorbeeld, de huidige situatie is dat op gewestwegen 90km/u mag gereden worden. Vlaanderen wou dit verlagen naar 70km/u, omdat studies hebben aangetoond dat dit veiliger is. Wallonie heeft geweigerd, want ze vinden dat op de minder drukke Waalse wegen niet nodig.

Wat nu? Niets doen? Met onveilige wegen blijven zitten omdat Wallonië niet meewil, maar ook niet wil dat Vlaanderen een eigen beleid voert? Wat is jouw oplossing in het federale kader?

Wat betreft de verwarring, er rijden elke dag duizenden voertuigen tussen de verschillende Europese landen, waar ook tellkens andere wetten gelden. Dit is hoegenaamd geen probleem.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 12:45   #30
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een land als Zwitserland kon nog toch niet vergelijken met België waar alle spoorlijnen bijv. naar Brussel leiden.
In Zwitserland leiden alle spoorlijnen naar Olten...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:16   #31
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Nu ben je zelf wel in kringetjes aan het draaien hoor. Je argumenteert dat regionaliseren een slecht idee is, omdat het geen oplossing biedt voor een aantal problemen waar het huidig model... geen oplossing voor biedt. Of wil je uitleggen hoe de verloedering in de stadscentra weggewerkt worden als stedelijke of regionale bevoegdheden naar het federale niveau worden gelicht?


Regionalisering wordt naar voor geschoven voor problemen die NIET opgelost geraken. Om verder te gaan op jouw voorbeeld, de huidige situatie is dat op gewestwegen 90km/u mag gereden worden. Vlaanderen wou dit verlagen naar 70km/u, omdat studies hebben aangetoond dat dit veiliger is. Wallonie heeft geweigerd, want ze vinden dat op de minder drukke Waalse wegen niet nodig.
Het plaatsen van aangepaste verkeersborden is dus plots niet meer mogelijk?

Een triestig argument om te ijveren voor chaos...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:22   #32
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Nu ben je zelf wel in kringetjes aan het draaien hoor. Je argumenteert dat regionaliseren een slecht idee is, omdat het geen oplossing biedt voor een aantal problemen waar het huidig model... geen oplossing voor biedt. Of wil je uitleggen hoe de verloedering in de stadscentra weggewerkt worden als stedelijke of regionale bevoegdheden naar het federale niveau worden gelicht?
Het is nogal gemakkelijk om te stellen dat de vergrijzin, de jeugwerkeloosheid, de verkeersproblemen allemaal zullen worden opgelost indien we regionaliseren, federaliseren, Europeaniseren of mondialiseren.

Ik stel voor om dan het kankerprobleem op te lossen door Zwevezele onafhankelijk te maken en er al ons kankerlijders naartoe te sturen. Eerst degenen die lijden aan hersentumoren, zoals Dewever, Coveliers en consoorten...

Er zijn allerlei verlichte geesten die "het licht" gezien hebben: Vlaanderen is beter in besturen dan Belgie, of dan Wallonie. Zo poneren zij.
Het grootste licht van de goedbestuurders was dhr. Leterme Yves, die om een grootser élan te geven aan het volk der beterbestuurders een concordaad afsloot met de NVA. Men veroverde hiermede de harten der believers in "beter bestuur", men won de regionale verkiezingen, stelde woest een resolutie op waarbij Vlaanderen het allemaal beter ging doen, trok dan federaal naar de verkiezingen, won en ziet: Juicht Vlamen JUCHT!
We hebben al 13 maand beter bestuur!

- Het regeringsbudget klopt niet (tenzij mirakuleus de Vlamen bijpassen, de electriciteitsboeren lief zijn)
- Er is geen sprake meer van enig beleid op allerlei sociale vlakken
- Ons pensioen kan aan hun Reet Roesten....
Moet ik zo nog een tijdje doorgaan om de "goedbestuurders" te loven of te stoven?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 juli 2008 om 13:25.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:27   #33
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
In een editoriaal op zijn weblog maakt Erik de Bruyn een (voor Sp.a-Rood normen) geestige zijsprong en spot hij met de perikelen die onze bourgeois-politici uitvoeren, inclusief een derde Yves Leterme triple flop.
Lachen verzekerd.





* “Om mani padme hum”, of het juweel schuilt in de lotusbloem is de bekendste mantra van het boeddhisme die door zijn herhaling het Nirwana dichter brengt.

15-0
Schitterend en correct!
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:32   #34
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Ook even doorbomen over de Vlaamse hysterie als het gaat over verkeersborden. Dankzij een ijverige politicus mag alleen Nederlands op Vlaamse wegen(nuttig zeg). Heel leuk maar even vergeten dat er nogal wat buitenlands verkeer in Antwerpen terechtkomt. Gevolg, bij wegwerkzaamheden laatst belachelijk veel chaos want Engelse borden mogen natuurlijk ook niet.
Dat is zo typerend voor Vlaamsnationalisten, de obsessie en overijver voor details. Net zoals BHV een detail is. Goed gedaan, CD&V en NVA!
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:36   #35
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ook even doorbomen over de Vlaamse hysterie als het gaat over verkeersborden. Dankzij een ijverige politicus mag alleen Nederlands op Vlaamse wegen(nuttig zeg). Heel leuk maar even vergeten dat er nogal wat buitenlands verkeer in Antwerpen terechtkomt. Gevolg, bij wegwerkzaamheden laatst belachelijk veel chaos want Engelse borden mogen natuurlijk ook niet.
Dat is zo typerend voor Vlaamsnationalisten, de obsessie en overijver voor details. Net zoals BHV een detail is. Goed gedaan, CD&V en NVA!
Het is erg om tot in Calais vriendelijke Nederlandstalige borden te zien ten behoeve van Vlamingen en Nederlanders. En dan te beseffen dat die mensen die het ongeluk hebben van Fransmans of Engelsman te zijn bij ons verloren moeten rijden. Beschamend is het.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:38   #36
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het plaatsen van aangepaste verkeersborden is dus plots niet meer mogelijk?

Een triestig argument om te ijveren voor chaos...
Dus je vind het feit dat de snelheid op een weg niet lager mag in Vlaanderen voor veiligheid logisch omdat in Wallonië de wegen rustiger zijn logisch? Ik zou zeggen triestige argumentatie maar zelfs dat heb je niet.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:39   #37
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is nogal gemakkelijk om te stellen dat de vergrijzin, de jeugwerkeloosheid, de verkeersproblemen allemaal zullen worden opgelost indien we regionaliseren, federaliseren, Europeaniseren of mondialiseren.

Ik stel voor om dan het kankerprobleem op te lossen door Zwevezele onafhankelijk te maken en er al ons kankerlijders naartoe te sturen. Eerst degenen die lijden aan hersentumoren, zoals Dewever, Coveliers en consoorten...

Er zijn allerlei verlichte geesten die "het licht" gezien hebben: Vlaanderen is beter in besturen dan Belgie, of dan Wallonie. Zo poneren zij.
Het grootste licht van de goedbestuurders was dhr. Leterme Yves, die om een grootser élan te geven aan het volk der beterbestuurders een concordaad afsloot met de NVA. Men veroverde hiermede de harten der believers in "beter bestuur", men won de regionale verkiezingen, stelde woest een resolutie op waarbij Vlaanderen het allemaal beter ging doen, trok dan federaal naar de verkiezingen, won en ziet: Juicht Vlamen JUCHT!
We hebben al 13 maand beter bestuur!

- Het regeringsbudget klopt niet (tenzij mirakuleus de Vlamen bijpassen, de electriciteitsboeren lief zijn)
- Er is geen sprake meer van enig beleid op allerlei sociale vlakken
- Ons pensioen kan aan hun Reet Roesten....
Moet ik zo nog een tijdje doorgaan om de "goedbestuurders" te loven of te stoven?
Oh ja, daar is absoluut enkel de CD&V de schuld van, SPA die 8 jaar de tijd had voordien heeft hier absoluut geen schuld aan he hypocrietje?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:46   #38
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is erg om tot in Calais vriendelijke Nederlandstalige borden te zien ten behoeve van Vlamingen en Nederlanders. En dan te beseffen dat die mensen die het ongeluk hebben van Fransmans of Engelsman te zijn bij ons verloren moeten rijden. Beschamend is het.
de afgelopen 30 jaar zat de sp natuurlijk nergens in de positie om hier iets tegen te doen. Stel je voor acties ondernemen terwijl je in de regering zit??? waar zou je dan eenmaal in de oppositie nog over moeten kankeren?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:55   #39
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Oh ja, daar is absoluut enkel de CD&V de schuld van, SPA die 8 jaar de tijd had voordien heeft hier absoluut geen schuld aan he hypocrietje?
Hoelang gaat dat duren: blijven verwijzen naar de Sp.a om de stommiteiten van Leterme en C° te maskeren? Eén extra jaar? Twee generaties?

Het moet zijn dat "goed bestuur" lang duurt alvorens te "pakken"
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 13:55   #40
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het plaatsen van aangepaste verkeersborden is dus plots niet meer mogelijk?

Een triestig argument om te ijveren voor chaos...

Dus in plaats van simpelweg de bevoegdheid te splitsen omwille van duidelijk verschillende visies en noden, gaan we alle Vlaamse gewestwegen gaan uitrusten met duizenden en duizenden verkeersborden. Te gek voor woorden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be