Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2008, 18:43   #341
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er zijn ook vele 'goede' mensen. Alleen, de 'slechte' mensen komen vaker in het nieuws. Hoe vaak leest men over een 'goede' daad van een mens in de kranten, terwijl er onnoemelijk veel mensen zijn, die lovenswaardige daden stellen en dit elke dag. Neen, men houdt het liever 'sensationeel' en smeert de verhalen over bankovervallen, moord, inbraak, enz, lang en breed uit in het nieuws, de dagbladen, enz.

Ik zal nog maar eens de vraag stellen wanneer is iemand volgens u een "goed" mens? Kan iemand nu eindelijk eens die definitie geven ?
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 18:44   #342
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Zoek dat maar eens op ... . Een tomaat is wel degelijk fruit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomaat
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 18:46   #343
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Kindermoordenaars, zelfmoordterroristen, recidivisten?
Prachtig?
Ge moet van tijd uwe zwarte bril eens afzetten.
Oud 16 juli 2008, 18:46   #344
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal nog maar eens de vraag stellen wanneer is iemand volgens u een "goed" mens? Kan iemand nu eindelijk eens die definitie geven ?
Ik denk dat niemand daarop zal antwoorden, anders zouden ze nog moeten geloven dat de Bijbel het bij het juiste eind heeft.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 18:48   #345
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ge moet van tijd uwe zwarte bril eens afzetten.
Dat doe ik ook, maar ik blijf realist.
Oud 16 juli 2008, 18:49   #346
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Heb je soms een traume ivm iemand die sterker is dan uzelf ? Want je gebruikt dat woordje nogal vaak ... verder kan ik hier weinig op zeggen. Misschien een beetje meer inhoudelijk reageren ipv zo een opmerking die nergens op slaat.
Het is anders heel duidelijk.
Als je het normaal vindt om kinderen te slaan, en je beperkt je tot kinderen van minder dan 12 jaar, dan ben je uitgesproken laf. Bij oudere kinderen riskeer je dat ze terugslaan.
Oud 16 juli 2008, 18:51   #347
system
Banneling

Standaard

Citaat:
'Doe nooit iemand iets aan wat ge niet wilt dat iemand u aandoet'. Deze stelregel consekwent toepassen of een ernstige poging in die zin doen, maakt van iemand in mijn ogen een 'goed' mens.

Maar dat is natuurlijk een opgave. En iedereen maakt eens een fout. Nochtans doet iedereen ook eens iets goeds. U legt veel te veel de nadruk op de 'zondigheid' van de mens. U zou uw energie beter gebruiken moest u ook eens proberen het goede in de mens te ontdekken. Maar ik vrees dat u hiertoe niet erg geneigd bent, want dan kunt u niet meer zwaaien met de verchrikkelijke straffen die God de zondaars zal opleggen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 18:52   #348
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb op school altijd geleerd dat het fruit was ... heb het nu nog maar eens opgezocht. Blijkbaar mag je het zowel fruit als groente noemen, maar is het eigenlijk een vrucht.

http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/493
Oud 16 juli 2008, 18:52   #349
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Dat doe ik ook, maar ik blijf realist.
Wel, mijn realiteit is anders.
Ik zou zeggen, zet je oogkleppen eens af en kijk met open ogen rond u.
Misschien ontdek je wel een heel verscheiden wereld, veel verscheidener dan die die jij uit je bijbel brouwt.
Oud 16 juli 2008, 18:54   #350
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psalmen 51:5
Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.
Hieruit blijkt nogmaals dat we van nature uit slecht/zondig zijn en dat zonder een wedergeboorte we niet naar de hemel kunnen, maar naar de hel gaan.
Nee; dit beschrijft het slechts; uit deze beschrijving blijkt het echter op generlei wijze.
Oud 16 juli 2008, 18:54   #351
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens is niet goed of slecht. Daden kunnen goed of slecht zijn, maar een mens blijft een mens, niet een goed mens of een slecht mens.
Oud 16 juli 2008, 18:56   #352
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kindermoordenaars, zelfmoordterroristen, recidivisten?
Prachtig?
Op het moment dat god de mens schiep, wist hij toen al dat het tot kindermoord en zelfmoordterrorisme zou komen, of kwam dat voor hem als een Pijnlijke Verrassing?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 18:57   #353
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
'Doe nooit iemand iets aan wat ge niet wilt dat iemand u aandoet'. Deze stelregel consekwent toepassen of een ernstige poging in die zin doen, maakt van iemand in mijn ogen een 'goed' mens.

Maar dat is natuurlijk een opgave. En iedereen maakt eens een fout. Nochtans doet iedereen ook eens iets goeds. U legt veel te veel de nadruk op de 'zondigheid' van de mens. U zou uw energie beter gebruiken moest u ook eens proberen het goede in de mens te ontdekken. Maar ik vrees dat u hiertoe niet erg geneigd bent, want dan kunt u niet meer zwaaien met de verchrikkelijke straffen die God de zondaars zal opleggen.

Je geeft zelf toe dat iedereen wel eens een "fout" maakt, wel voor God is zo 1 fout of zonde al genoeg om u te veroordelen tot de hel. En kan je enkel via Jezus naar de hemel.

En ivm uw commentaar dat ik te veel over zonde praat en te weinig of goede dingen zegt de bijbel het volgende dat zelfs onze grootste werken voor God zijn zoals vuile vodden. Bekijk dit korte filmpje eens (het is een samenvatting van een 1 uur durende preek van Paul Washer maar ik neem aan dat u zolang niet wil kijken dus hier is een linkje naar een 3 minuten durende samenvatting ) :

http://nl.youtube.com/watch?v=AYsClDclvf0
Oud 16 juli 2008, 18:58   #354
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een beeld dat ons wordt ingeprent door onze samenleving en media van vandaag. Maar dat is diezelfde samenleving die alle zin voor normen en waarden heeft verloren. Dat is dezelfde samenleving die steeds meer en meer criminelen voortbrengt. Dus misschien moeten we ingaan tegen dit beeld en terug kiezen voor oude(re) methoden die wel degelijk hun nut hebben bewezen. Het is dezelfde samenleving die allerlei immorele activiteiten promoot en dergelijke.

Het probleem gaat natuurlijk verder dan enkel de sancties ... het loopt al fout bij wat we onze kinderen vaak aanleren en wat ze zien op tv en wat ze op school zien.
Als je er op klopt in plaats van te redeneren, dan geef je ze niet eens de kans om te leren redeneren. Dan leer je kinderen juist op hun beurt kloppen om hun zin te krijgen. In een beschaafde maatschappij ga je kinderen niet opvoeden als beesten. Kinderen slaan is en 'blijft' een lafhartig taktiek. Het is zo achterhaald en komt uit een bepaalde periode waar ja hoor de man met soepjurk op de preekstoel nog volle kerken had en waar de spreuk wie zijn kinderen liefheeft spaart de roede niet nog volop werd opgevolgd.

Laatst gewijzigd door Andro : 16 juli 2008 om 19:05.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 18:59   #355
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wel, mijn realiteit is anders.
Ik zou zeggen, zet je oogkleppen eens af en kijk met open ogen rond u.
Misschien ontdek je wel een heel verscheiden wereld, veel verscheidener dan die die jij uit je bijbel brouwt.
De Bijbel verklaart nu net waarom we in een verdorven wereld leven. Hoe het komt dat de mens gevallen is.
Oud 16 juli 2008, 18:59   #356
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je geeft zelf toe dat iedereen wel eens een "fout" maakt, wel voor God is zo 1 fout of zonde al genoeg om u te veroordelen tot de hel.
Van christenen wordt verwacht dat ze elkaar voortdurend vergeven, maar voor god is dat blijkbaar te moeilijk.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 19:01   #357
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Van christenen wordt verwacht dat ze elkaar voortdurend vergeven, maar voor god is dat blijkbaar te moeilijk.
Je moet eerst iets van Bijbelse theologie kennen om te weten dat God voor vergeving gezorgd heeft. De mens heeft zichzelf verdorven maar God heeft nu net voor de mens voor vergeving gezorgd.
Oud 16 juli 2008, 19:02   #358
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het is anders heel duidelijk.
Als je het normaal vindt om kinderen te slaan, en je beperkt je tot kinderen van minder dan 12 jaar, dan ben je uitgesproken laf. Bij oudere kinderen riskeer je dat ze terugslaan.
Jullie verdraaien mijn woorden opnieuw. Ik vind het niet normaal om op iemand of op een kind te slaan. Maar als het nodig is vind ik dat een ouder een corrigerende tik moet kunnen uitdelen.
Oud 16 juli 2008, 19:03   #359
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Op het moment dat god de mens schiep, wist hij toen al dat het tot kindermoord en zelfmoordterrorisme zou komen, of kwam dat voor hem als een Pijnlijke Verrassing?
God weet alles, Hij is alwetend. En nog maar best ook.
Hij weet bijvoorbeeld ook of jij na uw dood de hel in zult gaan of de hemel.
Hij weet precies wanneer jij je laatste ademzucht zult uitblazen.
Oud 16 juli 2008, 19:04   #360
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft zelf toe dat iedereen wel eens een "fout" maakt, wel voor God is zo 1 fout of zonde al genoeg om u te veroordelen tot de hel. En kan je enkel via Jezus naar de hemel.

En ivm uw commentaar dat ik te veel over zonde praat en te weinig of goede dingen zegt de bijbel het volgende dat zelfs onze grootste werken voor God zijn zoals vuile vodden. Bekijk dit korte filmpje eens (het is een samenvatting van een 1 uur durende preek van Paul Washer maar ik neem aan dat u zolang niet wil kijken dus hier is een linkje naar een 3 minuten durende samenvatting ) :

http://nl.youtube.com/watch?v=AYsClDclvf0
U vroeg me wat een goed mens was.

U beseft het misschien niet, maar u begint nu alweer te zwaaien met de hel.

Laatst gewijzigd door system : 16 juli 2008 om 19:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be