![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zal nog maar eens de vraag stellen wanneer is iemand volgens u een "goed" mens? Kan iemand nu eindelijk eens die definitie geven ? |
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Parlementslid
|
Ik denk dat niemand daarop zal antwoorden, anders zouden ze nog moeten geloven dat de Bijbel het bij het juiste eind heeft.
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als je het normaal vindt om kinderen te slaan, en je beperkt je tot kinderen van minder dan 12 jaar, dan ben je uitgesproken laf. Bij oudere kinderen riskeer je dat ze terugslaan. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar dat is natuurlijk een opgave. En iedereen maakt eens een fout. Nochtans doet iedereen ook eens iets goeds. U legt veel te veel de nadruk op de 'zondigheid' van de mens. U zou uw energie beter gebruiken moest u ook eens proberen het goede in de mens te ontdekken. Maar ik vrees dat u hiertoe niet erg geneigd bent, want dan kunt u niet meer zwaaien met de verchrikkelijke straffen die God de zondaars zal opleggen. |
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/493 |
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#350 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#351 |
|
Gouverneur
|
Een mens is niet goed of slecht. Daden kunnen goed of slecht zijn, maar een mens blijft een mens, niet een goed mens of een slecht mens.
|
|
|
#352 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je geeft zelf toe dat iedereen wel eens een "fout" maakt, wel voor God is zo 1 fout of zonde al genoeg om u te veroordelen tot de hel. En kan je enkel via Jezus naar de hemel. En ivm uw commentaar dat ik te veel over zonde praat en te weinig of goede dingen zegt de bijbel het volgende dat zelfs onze grootste werken voor God zijn zoals vuile vodden. Bekijk dit korte filmpje eens (het is een samenvatting van een 1 uur durende preek van Paul Washer maar ik neem aan dat u zolang niet wil kijken dus hier is een linkje naar een 3 minuten durende samenvatting ) : http://nl.youtube.com/watch?v=AYsClDclvf0 |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 16 juli 2008 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Parlementslid
|
De Bijbel verklaart nu net waarom we in een verdorven wereld leven. Hoe het komt dat de mens gevallen is.
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Parlementslid
|
Je moet eerst iets van Bijbelse theologie kennen om te weten dat God voor vergeving gezorgd heeft. De mens heeft zichzelf verdorven maar God heeft nu net voor de mens voor vergeving gezorgd.
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Parlementslid
|
Jullie verdraaien mijn woorden opnieuw. Ik vind het niet normaal om op iemand of op een kind te slaan. Maar als het nodig is vind ik dat een ouder een corrigerende tik moet kunnen uitdelen.
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hij weet bijvoorbeeld ook of jij na uw dood de hel in zult gaan of de hemel. Hij weet precies wanneer jij je laatste ademzucht zult uitblazen. |
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U beseft het misschien niet, maar u begint nu alweer te zwaaien met de hel. Laatst gewijzigd door system : 16 juli 2008 om 19:10. |
|
|
|
|