![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() De belgicisten moeten leren dat persoonlijke relaties met Walen volledig los moeten staan van de staatsstructuur.
Op reis kwam ik goed overeen met enkele Engelsmannen, maar dat is toch geen reden om samen met de Engelsen een land te vormen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn vrouw is Waalse.
Ja Vlaanderen moet onafhankelijk en liefst zo snel mogelijk.
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In Ardennen toffe gesprekken gehad met Walen. Altijd de moeite. Op mijn werk: toegeblaft door Franstalige secretaresse wiens man in één van de rijke gemeentes rond Brussel woont, en zij veel te veel betaald wordt. Nu ja dom is ze toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Zelfde hier.De mijn zegt dat ook,splitsen de boel.Even goede vrienden als voorheen,maar dat ze hun eigen boontjes doppen.
Het probleem zit hem niet bij de franstalige Jan Modalen,maar wel bij hun politiekers.Die hun vraatzucht achter makkelijk geld is onvoorstelbaar. Hoe zouden ze hun fabeltje zonder vlaams geld in stand kunnen houden.Hoe gaan ze zoiets aan de man brengen als de kraan dicht is.Met al de jarenlange miljarden die ze kregen,zouden ze tot de wereldtop moeten behoren inzake vooruitstrevende industrie.Neen natuurlijk,hun "leiders" hebben het liever in eigen zak,want je moet sommigen hun luxeleventje eens zien ginder.Die trekken zich geen snars aan van hun bevolking,geen reet,wel van hun eigen welzijn.De Walen werken ook,en betalen zich blauw aan alle soorten facturen en taksen.Hun politiekers daarentegen,veel geblaat,maar geen wol. Gaat er iets mis in Wallonië,de politieke boodschap is steevast...C'est la faute des flamands,les racistes.Ze houden hun bevolking oerdom,die snappen er de ballen van.In alle bevolkingslagen hoor je maar één ding..Les flamins ne sont pas des djins..(waals) Vlamingen zijn geen mensen... En de grootste vlamingenhaters zitten in Henegouwen,het rode italiaanse bolwerk. Kreeg onlangs een gesprek in die zin,met een onderwijzer uit Thuin,er viel gewoonweg met die vent niet te praten.De Vlamingen haten ons,was alles wat uit zijn mond kwam.Na zovele jaren dat we jullie hielpen,laten jullie ons vallen en in de kou staan,waren zijn woorden. Toen ik vroeg,wat ze voor ons deden,stond hij met zen mond vol tanden,maar we zijn wel erge racisten hé. Je vraagt je soms af,waarom ze nog zoveel in onderwijs steken aldaar.Er is geen industrie meer,ze sloten alles zelf,met de hulp van het FGTB,rood syndicaat en oppermachtig. Je zou eens een vergadering moeten bijwonen van hun FGTB,het is gewoonweg een algemene hersenspoeling.Hun kiesvee stemt rood wegens gewoonte en familiale druk..Les camarades vous savez ! ! Camarade Di Rupo die het zo goed kan uitleggen,de mater dolorosa uithangende,en zijn trawanten zoals Milkyway. Wil je een mooi postje in Wallonië,moet je eerst langs de fauteuil langs,is algemeen bekend.Of Italiaan zijn. Die vogelverschrikker Arena,komt uit een van God verlaten dorp,die vroeg zich zelfs af wat ze wilden van haar.Moest je weten welke poespas de roden uithaalden om haar aan de top te krijgen. In dezelfde gemeentes,een 5-tal uit Le Centre...La Louviere enz...Zijn er niet minder dan 2 rode kiezersgroepen,Roden tegen Roden dus.Waarom ? Omdat ze allemaal het postje willen,en aan de vetpotten zitten. Zo kreeg een oudburgemeester het deksel op de neus van zijn eigen schoonzoon,die is burg geworden. Die nieuwe burg is trouwens de schoonbroer van een ex Vlaams minister,dien dat aanpapt met Sophie P. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Di Rupo heeft de mond ook vol over solidariteit.Die is solidair,vooral met zijn eigen familie.Zo is het onderhoud verlichting, van de Henegouwse snelwegen,zeer sappig werkske trouwens,in handen van zijn broer Franco,die al meerdere malen in aanraking kwam met het gerecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je aan tonen dat de gemiddelde Vlaming niet met een Waal wil spreken? Natuurlijk als ze enkel NON zeggen wordt dit wel iets moeilijker, en zou de democratie moeten spreken. Ik vindt deze stelling het zelfde als, beweren dat alle rechtse stemmer racisten zijn... Oké, oké wij zijn superieur, maar wij kunnen daar toch ook niet aan doen. Groeten F_V |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Ik praat alle dagen met Walen, ik woon in Wallonië en ik moet zeggen dat brussel zeker niet op de eerste plaats komt of in de bovenste schuif ligt!!
Alleen moet ik velen onder jullie erop wijzen dat ook in Wallonië en zeker in de provincie Luxemburg veel hardwerkende Walen wonen, die NIET aangemoedigd worden door hun politiekers en hun administratie, maar eerder afgeremd in hun initiatieven. Te veel Vlamingen scheren Walen en Brusselaars over dezelfde kam en jammer genoeg horen en zien we de laatste maanden alleen die Brusselaars ( meestal verfranste Vlamingen)! De Walen zijn ook het slachtoffer van de Franstaligen geweest, want vroeger ( en dat wist ik ook niet) spraken de Walen Waals en werd er in de scholen in het Waals lesgegeven. Ook zij werden verfranst tegen hun wil in; De Vlamingen hebben zich niet laten doen en misschien zijn ze daarover verbitterd dat weet ik niet. Het is wel zo dat Wallonië veel troeven heeft en die in de toekomst ZOU kunnen uitspelen, maar daar hebben ze "goed bestuur" voor nodig! Als ze stilaan die PS kunnen buitenbonjouren, dan heeft Wallonië echt een kans om Vlaanderen bij te benen. Ik ben dus wel voorstander van een verdere transfer, maar transparant en degressief. Ze hebben zeker de mogelijkheden en de troeven , alleen, ja, hun politici moeten hun hoogmoed temperen en voorrang geven aan de heropbouw. De PS geraakt er niet vanaf en het geld wordt te veel aan prestigeprojecten uitgegeven, wat door een groot deel van de bevolking met lede ogen wordt aanzien. Algemeen gezien vind ik dat Wallonië 30 jaar achterstaat op Vlaanderen, dat ze nu pas de schandalen naar buiten brengen en, eenmaal die periode door, ze echt aan een heropstanding kunnen beginnen. Hier is de PS niet echt aan zet en is er dus ook merkelijk minder werkloosheid en zie ik bij de jonge mensen niet echt een verschil met de Vlamingen ( hardwerkend, doelgericht en met veel initiatief). Er is dus hoop , maar met alle hulp die ze kunnen gebruiken!! Als we het zo ver kunnen krijgen dat Vlaanderen Wallonië kan helpen ( met verantwoording van het gekregen geld, zodat het goed besteed wordt) dan worden het twee bloeiende gewesten die mekaar perfect kunnen aanvullen door hun verschillende troeven. Ik spreek hier enkel over wat ik hier zie en ervaar, over de rest van Wallonië kan ik niet oordelen. Laatst gewijzigd door omaplop : 18 juli 2008 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Met walen ? Amper...met verfranste vlamingen vanuit Brussel en de rand, dagelijks op het werk.
De meesten hebben amper interesse in politiek, de enkele uitzonderingen, hebben allemaal een vlaamse familienaam, spreken "geen woord" nederlands, en zijn de grootste verdedigers van "le roi et la patrie". Verder dan de gebruikelijk pro-belgië "argumenten", en les flamingand fasciste / raciste komen ze wel niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Regelmatig een gesprek van meer dan een half uur. Heb namelijk enkele Waalse vrienden en ze weten dat ik Vlaams-Nationalist ben. Het zijn trouwens geen eikels die alle Vlamingen fascisten noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() Mijn werkgever huurt af en toe de hulp in van iemand uit Namen. Een sympatieke gast, spreekt geen woord nederlands, maar is wel een harde werker.
Af en toe praten we wel eens over de politieke situatie. Een splitsing van België ziet hij niet zitten, maar hij is wel de eerste om toe te geven dat wanneer je in Vlaanderen gaat wonen, je maar Nederlands moet kennen of leren. Voor al die Brusselaars die in Vlaamse gemeenten gaan wonen en daar taalrechten proberen af te dwingen heeft hij blijkbaar weinig sympathie. De economische situatie van Wallonië is volgens hem te wijten aan het feit dat mensen daar meer beloond worden om op hun gat te zitten dan om te gaan werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen appels met peren vergelijken , we hebben een gezamenlijke geschiedenis met Walen. Dat de staatsstructuur anders moet , goed . Maar de vraag waar niemand wil op antwoorden is waarom die dan blijkbaar zonder Walen moet. Maak bij wijze van spreken een "ander" België als men dat wil , maar sluit dan de burgers uit pakweg Charleroi of Luik niet uit door het creëeren van een staat waar zij geen burger meer van zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we hebben ook een geschiedenis met de Nederlanders. Pleit u nu voor een hereniging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Regelmatig, soms hele namiddagen, ik ben half Waals, en dan? Velen kan het niet eens schelen wat er met la BE gebeurt. De apen uit de Rand daarentegen...
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar u hebt wel heel goed en handig mijn vraag ontweken die luidde : als het probleem van de zaak "het instituut België" is en niet de Walen als volk , waarom dan niet een nieuwe/betere staatsstructuur bedenken die wel voldoet aan jullie noden , zonder over te gaan tot plat separatisme en eigenlijk de Waalse burgers van mijn land uit te sluiten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Albanië 3,5 mil inwoners Slowakije 5,4 mil inwoners Letland 2,3 mil inwoners Denemarken 5,4 mil inwoners Macedonië 2,0 mil inwoners Finland 5,3 mil inwoners Slovenië 2,0 mil inwoners Noorwegen 4,6 mil inwoners Estland 1,4 mil inwoners Kroatië 4,5 mil inwoners Cyprus 0,8 mil inwoners Moldavië 4,4 mil inwoners Luxemburg 0,5 mil inwoners Ierland 3,9 mil inwoners Malta 0,4 mil inwoners Litouwen 3,6 mil inwoners IJsland 0,3 mil inwoners Laatst gewijzigd door DenDane : 18 juli 2008 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Kan je het vliegend schijt van krijgen,van die eendracht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dus blijft mijn vraag nog altijd open ... #zucht# |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Anders geef ik je volkomen gelijk, en zouden we perfect in een confederaal België kunnen blijven... Maar zelf indien de franstaligen zich daar aan zouden houden, toch is en blijft het aan de Vlaamse bevolking om te kiezen voor haar toekomst, met of zonder België. |
|
![]() |
![]() |