![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heel juist !!! Dat soort avatars kunnen we best missen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Vreemdeling
|
![]() idd. Ik dacht dat de taalvaardigheid van Belgen hun sterke punt was. Waarom dit fantastisch voordeel in iets vuils veranderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Burger
|
![]() Hoe bedoel je, in iets vuil veranderen? Ik denk niet dat er iemand van de Vlamingen hier het ook maar erg vindt dat ze frans kennen, of hebben moeten leren.
![]() |
#405 |
Banneling
|
![]() Ik weet wel hoe het logo eruitziet en welke kleuren ze gebruiken. Het gaat dan ook over de onze solidariteit.
Ik wil een argument waarom reddesolidarieit Belgisch-nationalistisch zou zijn. Ze hebben nooit een standpunt ingenomen over de Belgische staatsstructuur Ze verdedigen gewoon onze sociale zekerheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Vreemdeling
|
![]() We kennen relatief goed Frans, dankzij onze zuiderburen. Omdat we op de grens tussen germaanse en romaanse talen wonen en omdat deze grens net door ons land loopt, zijn we (verondersteld van) goed in talen (te zijn). Bij splitsing vrees ik voor een verlies aan input van de romaanse talen. Het is idd wel waar dat we zeker een andere taal moeten kennen omdat Nederlands nu niet bepaald een wereldtaal is. Maar ik zou het jammer vinden als we enkel nog goed zijn in Engels... De laatste tijd lijkt Franstalig wel een 'vuil' woord, maar ik ben trots op het beetje Frans dat ik ken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tenslotte is onderwijs reeds een bevoegdheid die per regio valt, en we leren nog steeds frans.
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd vind ik het spijtig dat we geen Waals op school gekregen hebben. D�*t is namelijk de taal van onze zuidelijke 'landgenoten'. Eventueel keuzevak waals-picardisch-duits-letzenburgs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Vreemdeling
|
![]() Maar hebben we Frans dan echt op de schoolbanken geleerd, of in de Ardennen. Ah nee, we leren Waals in de Ardennen, om Frans te kunnen spreken zullen we toch naar Frankrijk moeten gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Burger
|
![]() Wat is je punt?
![]() |
#414 |
Vreemdeling
|
![]() Niks eigelijk. Wil gewoon niet dat het land splitst. C' est tout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bereidt u voor op een teleurstelling dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
...en de tendenzen die je soms op dit forum kan vaststellen, weerspiegelen niet de realiteit van de publieke én politieke opinie !!! ... extreme standpunten uiten zich graag via dergelijke kanalen omdat ze anders niet aan de bak komen...
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lees eerst goed voor je commentaar levert. Je bewering dat Vlaanderen altijd heeft afgedragen aan Wallonië is manifest onjuist. Dat zal zelfs Bart De Wever je moeten toegeven als je het hem vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Graag had ik ook het bedrag van de uitkeringen in die tijd geweten. Alstublieft. Laatst gewijzigd door Depth of Field : 19 juli 2008 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |