![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de koning nu opstappen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
86 | 81,90% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 15,24% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,86% |
Aantal stemmers: 105. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Over het BUB zullen we maar niet beginnen he hansje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze hebben iedereen een hak gezet behalve het VB. Nu worden ze gegijzeld door dat kutpartijtje want ze hebben schrik dat, indien ze ze laten vallen, ze samen met LDD de CD+V terug in de oppositie stemmen. En dan durven ze dat "goed beleid" noemen - nu de verkiezingen van 2009 voorbereiden en daarna die van 2011 enz.... Let wel, aan deze kant van de taalgrens is het niet beter op dat gebied.
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Gewoon een simpele reactie als ik je posts lees. De overeenkomsten tussen jou, doedelzak en Hans1 zijn niet te ontkennen en gaan verder dan dezelfde overtuiging te hebben, kan misschien een gevoel zijn maar Hans1 heeft al vaker alts gehad dus het zou me niets verbazen. Overigens ben jij niet de persoon die over de posts van anderen moet klagen gezien de hoeveelheid (semi-)spam die je rondstrooit zoals "Als Leterme sterft heb ik geen tijd om naar zijn begrafenis te gaan". Daarnaast vind ik je zwart/wit-visie lachwekkend, men kan (bijna) nooit alle schuld bij 1 entiteit leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() schaveiger kan je even argumenteren waarom het NVA zo'n kutpartijtje is? Omdat ze achterdochtig zijn? Geen vertrouwen hebben in de regering? Hun programma willen uitvoeren? ...?
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 20 juli 2008 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fout van de ene(n) vergoeilijkt geenszins de fouten van anderen. Daarenboven zie ik nog steeds niet hoe het gekonkel van een niet-verkozen staatshoofd te passen valt in een democratische ordening waar beslissingen van de verkozenen getoetst worden in het parlement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie nog steeds niet waarom dit het geval moet zijn. De bestaande ordening steunt immers op het principe dat de plaatselijke bevolking haar verkozenen naar het "nationaal congres" afvaardigt. Daarom de kiesarrondissementen, d.i. plaatselijke omschrijvingen (en ja, men kan gerust over de huidige indelingen discussiëren, want daar valt wel wat kritiek op te geven). Niet dus dat er een soort gemediatiseerde verkiezingen van enkele kopstukken op nationaal vlak worden gehouden. Pleiten voor een federale kieskring gebeurt niet zelden en jammer genoeg door mensen die de basisprincipe van de democratische ordening niet meer begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat jij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ik stel hoe langer hoe meer vast dat de grote verdedigers van een federale kieskring eigenlijk niet meer weten hoe de democratie in elkaar steekt. De volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt inderdaad het volk dat voor hem of haar heeft gekozen, niet een soort imaginair gedachtegoed van alle mensen uit België. Dan kunnen we evengoed de parlementaire democratie vervangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Omdat ze met een handvol verkozenen weinig of geen verantwoordelijkheid hebben op het gewestelijk- noch federaal beleid. Wat hen alleen aanbelangt is geen stem te verliezen.
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het parlement word te pas en te onpas gebruikt en misbruikt door de partijen wanneer het hun past. De verkozenen schikken zich naar hun partijbestuur, zoniet kunnen ze beschikken.
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik kon/mocht niet voor een Leterme kiezen, noch u voor een Reynders. Nu jij !
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u de huidige toestand omschrijft als een democratische ordening dan zie ik niet in hoe u het basisprincipe begrijpt.
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Bekijk de uitslagen van de laatste verkiezingen en dan zie je wie de verliezers waren.
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik daarentegen voel geen enkele behoefte om vertegenwoordigd te worden door iemand buiten mijn stad, laat staan de provincie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Rood, blauw en groen kregen er van langs, zwart bleef ongeveer status quo.
Wat de corruptie betreft, rood is leider maar anderen zitten wel in hun vaarwater ![]()
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 20 juli 2008 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |