![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Kreeg een "mooi" briefke van Luminus.Na een verhoging van 40€ gedurende 8 maanden op mijn verbruiksfactuur,kreeg ik eergisteren een ander in de bus,ze kletsen er zomaar weerom een 25€ meer bij.
Is er weerom een algemene verhoging in zicht ? Hoe meer je isoleert en er alles aan doet om minder te verbruiken,hoe meer ze in je beurs zitten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw nick situeert zich toch in de sprookjeswereld, niet?
Wel, vraag daar eens aan een tovenaar of hij iets kan doen aan de prijs van een vat olie op de wereldmarkt. Of beter nog: een motor die draait op kraantjeswater.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Der staat wat te komen de komende maanden,wees maar gerust :
de sociale maximumprijzen die je kan genieten als gerechtigde sociaal tarief stijgen nog zo geen klein beetje : In augustus worde de prijzen opnieuw bepaald voor de sociale tarieven. E dag van 12.77 €c naar 17.49 €c E nacht van 8.04 €c naar 10.95 €c G van 3.13 €c naar 4.63 €c van de CREG : voor de gewone klanten zijn ze nog aan het rekenen ![]() dat beloofd ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() zucht..... En als Doel de deuren sluit zijn we helemaal de pineut! Trouwens 21% btw op energie is een toch een rare logica niet soms ?
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik ben overgestapt naar ecopower
van 0.3€ / kwh naar 0.16€ /kwh ![]() Je moet wel een aandeel kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik hier alles op elektriciteit, zelfs mijn verwarming. De global warming is een goei zaak voor mij ![]() Omdat we geen winters meer hebben zoals vroeger. Mensen die mazout gebruik beklaag ik.... onbetaalbaar geworden. (warm water bijv. heb je altijd nodig) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vrees wel de ecopower goedkoper kan zijn, vanwege de subsidies voor zogenaamde groene energie. Want in wezen, zijn de groene energieprojecten (windmolens, zonnecellen...) alleen maar rendabel omdat ze zot gesubsidieerd worden. Wil maar zeggen dat het de energieprijs uiteindelijk niet zo direct doet dalen, integendeel, want de subsidies moeten ook betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW we hebben nu wel warme winters, maar blijkbaar ook koude zomers. Dus zo efficient schijnt die "global warming" ook niet te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
? wat is de bedoeling van deze reactie ? bv. Mnd fac = 115€ = 24,15€ BTW x12= 1380€ = 289,80€ BTW Dat is 20% meer betalen voor een basis product dat normaal maar 6% hoort te zijn!
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Kan mij iemand even iets uitleggen...
Iedereen heeft de mond vol van groene energie. Al jaren lult men over de waterstofmotor. Oke, voor een wagen is de installatie wat groot, maar in bussen en vrachtwagens kunnen ze toch inbouwen. Waarom niet meteen een soort "kerncentrale" op waterstof met een bende zonnecellen en windmolens voor het maken van waterstof? Deze centrale kan dan zowel stroom leveren alsook teveel geproduceerde waterstof op de markt brengen. Tecnish kan het. Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 19 juli 2008 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Van jou nick zullen we maar niet praten,zak !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast het feit dat men een basisproduct als elektriciteit in de hoogste BTW-schaal legt, is er nog dat andere, ronduit schandalige feit dat men op de bijdragen (die eigenlijk een verkapte vorm van belasting zijn) nog eens BTW heft. De staat laat ons dus belasting op haar eigen belasting betalen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voorlopig is bvb kernergie, als alternatief, toch wel een stuk goedkoper dan windmolens of zonnecellen. Nu, de beginvraag was, waarom men niet volop de kaart van de "waterstof" trekt (waterstof dan geproduceerd door windmolens of zonnecellen). Kostprijs zal hier wel de grootste reden zijn (den privé zal hier pas toe overgaan als het winstgevend is, en de staat heeft geen geld). Men kan natuurlijk de privé verplichten om de kosten hiervan te dragen. Maar het heeft dan geen zin om daarna te komen janken, dat de electricteit weeral is opgeslagen. Laatst gewijzigd door Bob : 20 juli 2008 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De regering zal wel maatregelen nemen om dat op te vangen. Maar eerst moet natuurlijk BHV gesplitst worden. Kwestie van prioriteiten.
Dus: nog vijf minuutjes geduld ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Truut,
Het zal gewoon allemaal nog duurder worden. Plezant, in mijn ogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.fisconet.fgov.be/nl/?bron...0&name=06/1365 Conclusie: digitaal kijken is véél belangrijker dan je verwarmen of je huis verlichten of gewoon 's avonds even te ontspannen bij de televisie. ![]() Zet een kaars op tafel, trek een paar sneeuwkousen aan en kruip dicht bij mekaar onder de wol om met het aldus uitgespaarde geld je tv aan te kunnen schakelen en toch éven weg te dromen... Oproep: vergeet niet morgen een zwarte vlag uit te hangen om de buitensporige indexatie van de dotaties van het koningshuis te 'vieren' terwijl mij genoegen mogen nemen met een schamele indexatie die niet eens de helft van de reële kostenstijging dekt. De mijne hangt al klaar: en de uwe? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |