Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2008, 21:33   #361
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
O.k, ik ging er van uit dat alleen iemand die werkt(e) als "werknemer" geregistreerd staat; kennelijk niet helemaal juist.

Overigens is de "regeling", deels EU-bepaald, wel zeer soepel en dus voor de autochtone belastingbetaler duur:

Ik denk niet dat er groot verschil zal zijn met de Belgische mogelijkheden.
Wat werkloosheidsuitkering, en het recht erop, betreft, zal er niet veel verschil zijn met België, voor de werknemers uit de EU.

Ja, sociale zekerheid betalen in het ene land, en de rechten laten gelden in een ander land, kan duur zijn voor landen met hogere uitkeringen.
Eens de levensstandaard, en de lonen en uitkeringen in Polen op ons niveau zijn, is dit probleem van de baan. (zie Portugal, wat ook vernoemd werd in het artikel)
Ik vind dat de EU ook een sociale unie mag worden, i.p.v. enkel een economische.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 21:33   #362
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Tiens dan heeft die van het ocmw mij verkeerd geinformeerd. tiens
Juist die van het OCMW heeft u verkeerd geïnformeerd.....of uw verhaaltje is misschien al een paar jaartjes oud ?

Laatst gewijzigd door Astar : 20 juli 2008 om 21:38.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 21:35   #363
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is vast zolang ze asiel ZOEKEN.

Eenmaal ze asiel gekregen hebben neem ik aan dat ze (tot ze onmiddellijk werk krijgen zonder de taal te kennen en zonder opleiding te hebben) gewoon van onze OCMW steun kunnen leven.

Nietwaar Astar?
Juist circe......1840 per jaar

Laatst gewijzigd door Astar : 20 juli 2008 om 21:37.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 22:27   #364
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Juist die van het OCMW heeft u verkeerd geïnformeerd.....of uw verhaaltje is misschien al een paar jaartjes oud ?
Mijn verhaaltje? Wat insinueert u? Die dame van het ocmw heeft het heel duidelijk gemaakt. Dit is de realiteit ook al zal de doorsnee poco alles doen om het onder de mat te schuiven. Die ocmw dame was wreed ambetant omdat ze nog maar pas een van onze eigen armen uit der huis had laten zetten. En dan een tv komen kopen met het excuus primaire behoefte.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 22:32   #365
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn verhaaltje? Wat insinueert u? Die dame van het ocmw heeft het heel duidelijk gemaakt. Dit is de realiteit ook al zal de doorsnee poco alles doen om het onder de mat te schuiven. Die ocmw dame was wreed ambetant omdat ze nog maar pas een van onze eigen armen uit der huis had laten zetten. En dan een tv komen kopen met het excuus primaire behoefte.
Citaat:
ah voila materiele hulp via het ocmw en een tv was dus een primaire behoefte - onze eigen armen blijven in de kou
Ik zou toch graag die wettekst eens lezen waar in staat dat televisietoestel een primaire behoefte is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juli 2008 om 22:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 23:23   #366
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik vind sowieso dat een huwelijk iets spiritueel is. Een samenwoningscontract moet de regering aan iedereen willen aanbieden. Wat voor huwelijken men dan sluit in de kerk, synagoge of ander gebedshuis is aan hun (en ook of deze kerk of synagoge of ander gebedshuis wel of geen homovielen trouwt, laat ze het uitzoeken, doet mij niets). Polygamie is niet aan mij besteed maar ik kan mij er ook niet druk om maken.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 23:59   #367
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
............
Een samenwoningscontract moet de regering aan iedereen willen aanbieden. ............
Zelfs dat zal minstens in Nederland wel binnen afzienbare tijd geprivatiseerd worden; ff langs een notaris en klaar.
Oud 21 juli 2008, 00:04   #368
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat binnen een andere cultuur polygamie wordt toegestaan is ook niet de discussie; wel of dit mag doorwegen op de sociale zekerheid in een land waar polygamie niet erkend wordt.

Uiteraard mag ieder kind van dezelfde vader gelijk behandeld worden; maar wat als de hele familie leeft van het bedrag wat dit kind opbrengt? Want dit gebeurt o.a in Marokko; de sociale zekerheid in Vlaanderen is niet bedoeld om als enig inkomen te dienen in een ander land; dat noemen wij ontwikkelinghulp!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 00:07   #369
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het lijkt mij sterk dat je kunt leven van kinderbijslag.... het is niet echt veel volgens mij. 80 euro in de maand?
Oud 21 juli 2008, 00:12   #370
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij sterk dat je kunt leven van kinderbijslag.... het is niet echt veel volgens mij. 80 euro in de maand?
Citaat:
De basiskinderbijslag bedraagt:

€ 81,77 voor het eerste kind,
€ 151,30 voor het tweede kind,
€ 225,90 voor elk kind vanaf het derde.

De bedragen zijn van toepassing sinds 1 mei 2008

Volgens deze site toch ...http://www.rkw.be/Nl/0to25/howmuchBase.php
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 00:20   #371
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Valt wel op net te vinden.

Nederland:
http://www.caonet.nl/tarieven.nsf/wg...=Kinderbijslag

Bij totaalinkomen beide echtgenoten € 54.000 of hoger: GEEN kinderbijslag.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 juli 2008 om 00:27.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 00:22   #372
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Juist circe......1840 per jaar
En gaan ze hiervan hun huishuur kunnen betalen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 00:37   #373
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind sowieso dat een huwelijk iets spiritueel is. Een samenwoningscontract moet de regering aan iedereen willen aanbieden. Wat voor huwelijken men dan sluit in de kerk, synagoge of ander gebedshuis is aan hun (en ook of deze kerk of synagoge of ander gebedshuis wel of geen homovielen trouwt, laat ze het uitzoeken, doet mij niets). Polygamie is niet aan mij besteed maar ik kan mij er ook niet druk om maken.
Daar gaat de discussie dan ook niet om. We zijn ondertussen wel wat meer gewoon. Denk dat zelfs polygame huwelijken met partners van verschillende geslachten ons niet van onze stoel doen vallen
Wel om wie de kinderen uit een polygaam huwelijk van een migrant moet betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:12   #374
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ben isaac; wie kinderbijslag krijgt ontvangt voor het eerste kind minder dan voor het tweede, derde of vierde kind. Vanaf vijf krijg je steeds het hoogste bedrag.
Het is dus perfect mogelijk om met het bedrag wat drie of meer kinderen opbrengen een volledig gezin te onderhouden in Marokko aangezien het uitgekeerde bedrag hoger ligt dan een maandloon van de gemiddelde Marokkaan.

Dat geldt trouwens ook voor andere landen, een Turkse vriend vertelde me dat hij als burgelijk ingenieur in Turkije een 1200 euro zou verdienen terwijl het modale loon van een bediende daar een 700 euro is.
Dat betekent dus ook dat wie hier als gezin leeft aan uitkeringen meer krijgt dan een burgelijk ingenieur in bijvoorbeeld Turkije!
Je kunt mensen dus geen ongelijk geven via allerlei manieren te proberen om hier aan werk of uitkering te geraken; sociale zekerheid bestaat zowel in Marokko als Turkije enkel voor ambtenaren en dan nog heel beperkt. Dus; geen pensioen, kinderbijslag, sociale woning, werkloosheidsuitkering of leefloon voor de gewone burger!

Aangezien het huwelijk verplicht is voor moslims is het dan ook niet vreemd dat vrouwen uitgehuwelijkt worden aan mannen die op zijn minst geld binnenbrengen dat voldoende is om van te leven; het is immers de plicht van de man het gezin te onderhouden wat voor Mohammed in Marokko veel moeilijker is dan voor Mohammed in Vlaanderen! Dus heeft Vlaamse Mohammed hier Fatima en in Marokko Souad....voor alle kinderen ontvangt hij immers kinderbijslag en kan dus zijn verplichtingen als moslim nakomen; het onderhoud van beide gezinnen.
Oud 21 juli 2008, 19:33   #375
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zou toch graag die wettekst eens lezen waar in staat dat televisietoestel een primaire behoefte is.

Dan moet u eens naar het ocmw van herentals bellen. Die dame zei dat het opgedragen was door europa.
Oud 21 juli 2008, 19:35   #376
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanaf 3de kind dacht ik 225 euro per kind dus reken maar eens uit...vele gezinnen van marokkaanse afkomst laten hun jongste kinderen in marokko tot ze naar school moeten hier...ze krijgen ondertussen wel het kindergeld....

Laatst gewijzigd door shaddy : 21 juli 2008 om 19:37.
Oud 21 juli 2008, 21:07   #377
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Oké ik was mij niet bewust van dit systeem, dat is inderdaad wel krom. Ik ging uit van 70 �* 80 euro in de maand, maar het is dus wel wat meer.
Oud 21 juli 2008, 21:48   #378
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En pak meer vanaf het tweede tot vierde kind en daarna bij iedere geboorte, je kunt dus gerust een familie onderhouden met dit bedrag
Oud 21 juli 2008, 22:20   #379
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké ik was mij niet bewust van dit systeem, dat is inderdaad wel krom. Ik ging uit van 70 �* 80 euro in de maand, maar het is dus wel wat meer.
Neen mensen die bewust kiezen voor 1 of 2 kinderen zodat ze deze goed kunnen opvoeden, worden gestraft. Diegene die er 10 nemen worden beloond ook al gooien ze de kinderen de straat op om de autochtone bevolking lastig te vallen.
Oud 21 juli 2008, 22:23   #380
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Zien jullie dan niet de romantiek van het polygame leven?

http://www.duncans.tv/2007/big-love-polygamy-products
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be