Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2008, 20:01   #561
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar willen die ook aan solidariteit doen?
Of is winst hun doelstelling?
nee, solidair in het verlies, dat is beter

jongens toch
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 22:24   #562
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Even een feit, Wallonië is niet het enigste land dat tot zo'n 50 jaar geleden afhankelijk was van zijn industrie, hoeveel landen kan je opnoemen die zo'n groot deel geld cadea krijgen (ivm hun bevolking) waarvan hun economie minder is hersteld dan de Waalse? Voor de cijfers had ik liever een officiële bron gezien, in Wallonië is FOREM (waalse tegenhanger van het VDAB) hiervoor verantwoordelijk of welke organisatie is dat? Voorts tonen je cijfers aan dat voor elke 2 schorsing in Wallonië er 1 in Vlaanderen gebeurt, zou dat niet eerder 3 tegen 1 zijn (als we aannemen dat de gemiddelde werkloze in België hetzelfde is).
ik vind enkel cijfers over de "donerende" gebieden, niet over de "ontvangende".

een Europese studie van 2003 berekende het percentage van gewestelijke rijkdom dat de rijkste regio's van elk land afstond voor de nationale solidariteit. De regio South East (Groot-Brittannië) draagt 12,6% van zijn inkomsten af, de regio Skane (Zweden) 9,7%, Beieren en Baden-Wurttemberg (Duitsland) 10%. Vlaanderen: 3,6%; Dan valt het nog wel mee, niet?
Oud 20 juli 2008, 22:41   #563
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
ik vind enkel cijfers over de "donerende" gebieden, niet over de "ontvangende".

een Europese studie van 2003 berekende het percentage van gewestelijke rijkdom dat de rijkste regio's van elk land afstond voor de nationale solidariteit. De regio South East (Groot-Brittannië) draagt 12,6% van zijn inkomsten af, de regio Skane (Zweden) 9,7%, Beieren en Baden-Wurttemberg (Duitsland) 10%. Vlaanderen: 3,6%; Dan valt het nog wel mee, niet?
Ik neem aan dat je geen link hebt met, bij voorkeur, recentere cijfers? Was er in 2004 trouwens geen studie gevraagd door Bart Somers geplaatst in de krant? Het daarin vermelde cijfers was zo'n 7% van het Vlaamse BNP. Zelfs Als het 3,6% is, welk dat ik in twijfel trek zolang ik geen bron zie, bij voorkeur een studie gemaakt door een bank of dergelijke is het een zeer groot bedrag ziende het gebrek aan verbetering en de reactie die we krijgen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 01:21   #564
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aaan alles wat extreem rechts denkt:
Veeg jullie mond af en ga je stemrecht inleveren !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 07:11   #565
Petrus Cass
Vreemdeling

Petrus Cass's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je geen link hebt met, bij voorkeur, recentere cijfers? Was er in 2004 trouwens geen studie gevraagd door Bart Somers geplaatst in de krant? Het daarin vermelde cijfers was zo'n 7% van het Vlaamse BNP. Zelfs Als het 3,6% is, welk dat ik in twijfel trek zolang ik geen bron zie, bij voorkeur een studie gemaakt door een bank of dergelijke is het een zeer groot bedrag ziende het gebrek aan verbetering en de reactie die we krijgen.
LEES : http://forum.politics.be/showthread.php?t=98974
en
http://www.trends.be/nl/4-479-41817/...wallonie-.html

Petrus Cass
Petrus Cass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 08:19   #566
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alhoewel ik geen extreem rechtse ben (alleen een separatist) vind ik dat aanmatigend en arrogant toontje van jou totaal ongepast. Mijnheer is een klein weekje lid van het forum en voelt zich al geroepen anderen de les te komen lezen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 09:02   #567
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://ec.europa.eu/regional_policy/...act_member.pdf

tabel 4.3

om u te dienen.

En nu is het nog steeds wachten op de eerste bronvermelding van de separatisten.
Oud 21 juli 2008, 09:05   #568
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luiheid is zeker niet de enige reden maar het zal zeker toch een bepaald % uitmaken. Ikzelf leg een groot deel van de schuld bij hun politici die nooit werk hebben gemaakt van een degelijk onderwijs in Wallonië, ze moedigen ook mensen veel te weinig aan om zelf initiatief te nemen, Wallonië kan je zelfs bijna op het communistische af noemen. Dat er in Wallonië minder "luierikken" zijn afleiden puur uit die % is onzin, om te beginnen is er wat, 3x zoveel werkloosheid dan in Vlaanderen (6,2 t.o.v 17,9% v/d beroepsbevolking of wat was het nu alweer)? Als je Brussel zou weglaten zou je dus aannemen dat er 3x zoveel schorsingen zouden zijn in Wallonië als in Vlaanderen (laten we aannemen dat in beide gewesten de moeite om een job te vinden hetzelfde is) wat dus niet het geval is.

Communiqués du 10/07/2008
Plan Langues du Plan Marshall : Un véritable succès qui impose un renforcement budgétaire

Ce jeudi, le Gouvernement wallon a décidé d’encourager encore �* l’avenir la connaissance des langues étrangères au travers du Plan Langues.

Le budget initialement prévu de 60 millions d’euros sur 4 ans a été porté �* 79 millions d’euros pour faire face au succès de cette mesure et notamment rencontrer les demandes croissantes de stages en immersion pour les étudiants.

Entre les années scolaires 2006-2007 et 2007-2008, l’octroi de bourses d’immersion avait déj�* connu une progression importante (de 201 �* 656 étudiants). Cette augmentation significative se confirme pour la prochaine année scolaire (2008-2009) puisque 1.000 étudiants sont déj�* inscrits et la demande ne devrait pas fléchir pour l’année 2009-2010 pour laquelle les inscriptions commenceront en septembre prochain.

http://gov.wallonie.be/spip.php?article274
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 10:03   #569
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Als je minder belastingen betaalt dan het vorig jaar dan is dat een "cadeau" voor de communisten. Maar enkel voor de werkgevers!
Wie betaalt er minder belastingen? De gewone werkmens alleszins niet. De belastingsverminderingen zijn doorgaans voor het patronaat en het grootkapitaal hoewel daar geen enkele garantie voor extra jobs tegenover staat.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 10:05   #570
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een producent van pralines die de driekleur op de verpakking zet om aan te geven dat het Belgische chocolade is, is ook Belgisch-nationalist?
Wat heeft chocolade er weer mee te maken? Het gaat hier om een politieke organisatie die politieke doelstellingen heeft en de Belze kleuren hoog in het vaandel draagt.

Citaat:
Toch graag een argument om te stellen dat reddesolidariteit Belgisch-nationalist zou zijn.
Je gaf de reden zelf, het is niet toevallig dat het logo de Belze kleuren heeft. Reddesolidariteit zit vol Belgicisten.

Citaat:
Ze hebben immers nooit een standpunt ingenomen over staatsvormen, ze komen op voor de rechten en sociale zekerheid van de werknemers.
Dat zagen we op de manifestatie ja.
Oud 21 juli 2008, 10:06   #571
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgicisten zijn ook rechts. En oerconservatief.
Oud 21 juli 2008, 11:05   #572
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat heeft chocolade er weer mee te maken? Het gaat hier om een politieke organisatie die politieke doelstellingen heeft en de Belze kleuren hoog in het vaandel draagt.

Je gaf de reden zelf, het is niet toevallig dat het logo de Belze kleuren heeft. Reddesolidariteit zit vol Belgicisten.

Dat zagen we op de manifestatie ja.
Met het voorbeeld van de praline-fabrikant wilde ik aangeven, dat niet alles en iedereen die de driekleur gebruikt, per definitie Belgisch-nationalist is.
Google draagt vandaag de driekleur, zijn ze nu ook Belgisch-nationalist?

Reddesolidariteit is geen politieke organisatie. De driekleur wijst erop dat het om de Belgische solidariteit gaat, van en voor de Belgen. Het gaat hier nu eenmaal niet over de Nederlandse of de Europese sociale zekerheid.

Wat zag je op welke manifestatie? Spraken ze zich ooit uit voor een staatsvorm voor België? Welke?

Heb je nu een argument om te stellen dan reddesolidariteit Belgisch-nationalisten zijn? Of geraak je niet verder dan de driekleur in het logo?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 11:14   #573
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is Henri1 een vertaling van Hans1?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 11:57   #574
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
Ik neem aan dat uw buurvrouw een Waalse is? Wat is anders uw punt?
Nee mijn buurvrouw is Vlaamse. Wat mijn punt is? Ik wil niet solidair zijn met profiteurs, Vlaamse of Waalse.

Bij werklozen heb je altijd twee groepen. Diegenen die echt willen werken en moeite doen, en diegenen die liever niet werken en profiteren. Zowel in Vlaanderen als Wallonië zul je deze twee groepen hebben. Ik ga hierover verder niets veronderstellen.

Doch, als ik zie dat er vb. heel wat werkgelegenheid is in West-Vlaanderen, maar de jobs raken niet ingevuld terwijl er 20 km verder veel werkloosheid is, dan begin ik mij vragen te stellen.

Er werken daar verdorie meer Noord-Fransen dan Walen! Dan zou ik toch wel ergens willen impliceren dat vele Walen zich niet geroepen voelen om te gaan werken in Vlaanderen, ondanks alle pogingen van VDAB en Forem.

Jouw partij noemt zich "partij van de arbeid", wel hoe meer ik werk in dit land, hoe meer ik belast en gestraft wordt. Zo is de realiteit. Het is al zo ver gekomen dat het beter is volledig werkloos te blijven, dan halftime te gaan werken...
Oud 21 juli 2008, 12:19   #575
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het voorbeeld van de praline-fabrikant wilde ik aangeven, dat niet alles en iedereen die de driekleur gebruikt, per definitie Belgisch-nationalist is.
chocolade is geen politiek thema en google evenmin.

Citaat:
Reddesolidariteit is geen politieke organisatie.
sure

Citaat:
De driekleur wijst erop dat het om de Belgische solidariteit gaat
neen, het gaat om België.

Als het echt om de solidariteit zou gaan zou men de kleuren groen en rood kiezen (van de vakbonden) en zich niet beperken tot Belgique.

Citaat:
van en voor de Belgen.
waarom alleen de Belgen?

Citaat:
Wat zag je op welke manifestatie? Spraken ze zich ooit uit voor een staatsvorm voor België? Welke?
als men daar met trikolores staat te zwaaien zegt dat wel genoeg, niet?

Citaat:
Heb je nu een argument om te stellen dan reddesolidariteit Belgisch-nationalisten zijn?
herlees je eigen post nekeer, 't draait allemaal om België.
Oud 21 juli 2008, 12:24   #576
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Link naar artikel zonder eigen commentaar of verantwoording
Ik ben pessimistisch, ik zie het eerder als "Zie, we maken wel vordering, blijf ons nog 30 jaar solidariteit geven en het is wel opgelost hoor (of welke termijn had Di Rupo nu weer voorgesteld? Ik ben zeker dat het tussen de 20 of 30 jaar was).

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 21 juli 2008 om 12:27.
Oud 21 juli 2008, 12:33   #577
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Welke "autoriteit" heeft ZuSamEnsemble van het net doen plukken? Te opruiend, die Dirckx? Of was het geen autoriteit maar een DoSattack van separatistische "helden"

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 juli 2008 om 12:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:33   #578
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Nee mijn buurvrouw is Vlaamse. Wat mijn punt is? Ik wil niet solidair zijn met profiteurs, Vlaamse of Waalse.

Bij werklozen heb je altijd twee groepen. Diegenen die echt willen werken en moeite doen, en diegenen die liever niet werken en profiteren. Zowel in Vlaanderen als Wallonië zul je deze twee groepen hebben. Ik ga hierover verder niets veronderstellen.

Doch, als ik zie dat er vb. heel wat werkgelegenheid is in West-Vlaanderen, maar de jobs raken niet ingevuld terwijl er 20 km verder veel werkloosheid is, dan begin ik mij vragen te stellen.

Er werken daar verdorie meer Noord-Fransen dan Walen! Dan zou ik toch wel ergens willen impliceren dat vele Walen zich niet geroepen voelen om te gaan werken in Vlaanderen, ondanks alle pogingen van VDAB en Forem.

Jouw partij noemt zich "partij van de arbeid", wel hoe meer ik werk in dit land, hoe meer ik belast en gestraft wordt. Zo is de realiteit. Het is al zo ver gekomen dat het beter is volledig werkloos te blijven, dan halftime te gaan werken...
Met de huidige situatie van het land, hebben de Walen het indruk dat ze niet welkom in Vlaanderen zijn en dat hun aanwezigheid in Vlaamse bedrijven de woede van Vlaamse werkers zou veroorzaken. Veel Walen aarzelen al naar Vlaanderen voor eendagstrips te gaan. Dat is belachelijk, dat weet ik, maar dat is zo.

Laatst gewijzigd door Everytime : 21 juli 2008 om 12:33.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:38   #579
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Met de huidige situatie van het land, hebben de Walen het indruk dat ze niet welkom in Vlaanderen zijn en dat hun aanwezigheid in Vlaamse bedrijven de woede van Vlaamse werkers zou veroorzaken. Veel Walen aarzelen al naar Vlaanderen voor eendagstrips te gaan. Dat is belachelijk, dat weet ik, maar dat is zo.
En wiens schuld is dat? Toch niet van de Waalse en Franse "kwaliteits"kranten? Zoals het artikel gisteren uit le monde met hun "analyse" over de situatie.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 21 juli 2008 om 12:38.
Oud 21 juli 2008, 12:46   #580
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wiens schuld is dat? Toch niet van de Waalse en Franse "kwaliteits"kranten? Zoals het artikel gisteren uit le monde met hun "analyse" over de situatie.
Het imago van een Vlaanderen die de Franstaligen niet meer accepteert. Op de andere kant gaan de Franstaligen blijkbaar nog zo massaal naar de Vlaamse Kust maar ja, daar weten ze dat ze "heel toevallig" wel geaccepteerd zullen zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be