![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de koning nu opstappen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
86 | 81,90% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 15,24% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,86% |
Aantal stemmers: 105. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() 31-7 de dag dat Baudewijn stierf , de harlekijn die het had voor illegale fillipinnas maar voor de rest niet omkeek naar het gewone volk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik wil liever stemmen op iemand die ik het meeste vertrouw (op basis van de informatie die ik tot de beschikking heb). Iemand die mijn politieke ideeen en politieke partij het beste vertegenwoordigd. Het maakt mij dus niet uit dat hij (of ik) moest verhuizen is vanwege het werk. Laat mij a.u.b. ook stemmen op de persoon die ik als vertegenwoordiger wil. Dus weg met de kieskringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anderen dan ik zullen daar wel een probleem mee hebben, meen ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Nederland heeft men met nationale lijsten gepoogd de ideologie voorop te stellen, wat overigens als bijwerking heeft dat de personen onder de topkandidaten vrijwel onzichtbaar zijn. In België daarentegen staat door aparte zetelverdeling per kieskring de band tussen burger en politicus voorop, met als mogelijke bijwerking cliëntelisme of vriendjespolitiek ('ik stem op jou, als jij dan straks wat voor mij regelt'). Dat laatste is in Nederland een doodzonde die in de eed/belofte moet worden afgezworen (vandaar dat men spreekt van een zuiveringseed), maar in België zijn er zelfs politici die zich laten voorstaan op hun dienstbetoon, zoals 'erman De Croo, toch niet de minste. Het Belgische systeem heeft ook als gevolg dat men veel meer gericht is op de eigen streek dan in Nederland. De natievorming is in Nederland veel verder dan in Vlaanderen. Dit is overigens geen positief of negatief punt, voor beide situaties valt wat te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet de koning opstappen? Het antwoord is volmondig JA, maar niet omdat hij al dan niet bekwaam zou zijn maar omdat gans die koninklijke poppenkast volstrekt niet meer van dit tijdperk is en totaal overbodig en zelfs misplaatst is, misplaatst dat er met dergelijke grote bedragen gesmeten wordt alleen maar om één welbepaalde familie op een piédestal te zetten als zouden het goden zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 21 juli 2008 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 7 juni volgend jaar het land splitsen en de monarchie naar Monaco zenden: ze kunnen daar op hun nieuwe boot logeren. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Vind het een grote schande dat die vent durfde praten over armoede.
Dat heeft altijd de mond vol over solidariteit,armoede,respect,enz... Wat kregen we van die zuigers,niks,nada,wel betalen om hen te onderhouden,en niet een klein beetje. Het zal denkelijk niet lang duren eer we met 3 koninginnen en 2 koningen opgescheept zijn. Wat een lamentabel spectakel die klucht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaveiger?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() In Nepal heeft het parlement op 21 juli een president gekozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Allez man, ik zou dat goed kunnen ze.
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |