![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...wachten-.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu konkreet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...wachten-.dhtml
Citaat:
Dit reeds lang voor de kerncentrales in privé handen overgingen. Kernenergie is gewoon onbetaalbaar en heel wat minder milieuvriendelijk daar men beweerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de schaal van ernst van de verschillende incidenten staat er niet in. Deze schaal schijnt mij in elk geval een stuk objectiever dan de paniekzaaierij door allerlei belangengroepen. Maar uiteindelijk is het eenvoudig. Of kernenergie betaalbaar is, of niet, dat zal de markt wel uitmaken. In elk geval worden wereldwijd kerncentrales bijgebouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
75kilogram uranium in twee kleine riviertjes isvolgens mij voldoende om beide riviertjes voor een tijdje volledig te doden en latere leven er in te doen muteren in onbekende vormen. Citaat:
Als bewijs dat het ernstiger is dan je zou denken. Vorig artiekel was en is gewoon het bewijs dat er wekelijks wel iets fout gaat met dit milieu en levensgevaarlijke speelgoed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BTW De schaal van ernst gaat van 1 (incident, zonder de minste impact op de gezondheid van de bevolking) tot 7 (groot accident, met mogelijk grote impact op de gezondheid van de bevolking). Daarbuiten wordt dan nog dikwijls de klassering 0 gegeven (buiten schaal, na onderzoek niet zo belangrijk). Vanaf schaal 4 mag men spreken dat er een gevaar is voor de bevolking voor radioactieve straling.
Bij mijn weten zijn de laatste incidenten (2*frankrijk en 1*slovenie) allen geklasseerd op schaal 1 of 0. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet geen angst hebben hoor. Slechts het drinkwater van half Vlaanderen word via die weg gewonnen en dankzij het weinige scheepvaartverkeer op de Schelde loop je weinig kans dat een schip uranium meesleept het Albertkanaal in, waar ook nog eens drinkwater word uit gewonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een meer objectief verslag, blijkt mij het volgende http://www.news.com.au/heraldsun/sto...012749,00.html Maar nergens is er sprake van concrete stralingsniveaus. Heb zelfs den indruk dat deze zeer miniem, of misschien zelfs onbestaande waren (natuurlijk uranium straalt praktisch niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, zuiver uranium straalt praktisch niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een beetje kennis van de waterwegen in Vlaanderen zou je snel geleerd hebben dat alle waterwegen in Vlaanderen met de Schelde verbonden zijn. En vele ervan zelfs een groot deel van hun water krijgen tijdens de vloed op de Schelde. En zuiver uranium heeft idd een lage stralingswaarde, maar enkel het feit dat zuiver uranium in een rivier kan terecht komen is onaanvaardbaar. Dit betekend immers ook dat het even gemakkelijk in handen van minder milieu en mensvriendelijke personen kan terecht komen. En moest het werkelijk zo ongevaarlijk zijn als word beweerd, dan lijkt een sanctie van 14sluiting mij een klein beetje overdreven als straf. De economische gevolgen van 14sluiting zijn immers enorm duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die schalen ken ik hoor. Ik wil je niet plagen en ik wil ook niet zev..ren ![]() Het hangt er van af wat er gepubliceerd wordt en verzwegen wordt. Wie geeft u informatie over het accident en wie zegt tot welke schaal het behoort? Het ongeval van Tjernobil was natuurlijk erg, heel erg. Kon niemand naast kijken. En voor ons Belgen kon het weer geen kwaad. Een jaar na het ongeluk heb ik kunnen spreken met personeel van een Limburgs ziekenhuis. Ik houd het kort: veel kinderen met problemen met de o.a. schildklier. De boeren moesten wel hun koeien op stal laten (of hun schapen) maar kinderen konden zonder gevaar destijds buiten spelen. Maar idd. de media is soms sterk in paniek zaaien of mensen bang maken. Hier hangt het er weer van af hoe je daar mee omgaat. Leeftijd, kennis of ervaring kan daarin veel bepalen. Minister Eyskens zei ooit op tv: "Het is niet goed dat de mensen alles weten". Na de dioxinecrisis zei hij ook dat hij, moest hij een ander land wonen, direct ontslag zou nemen maar niet in dit apenland". Maar dit terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mensen die ziek worden en zelfs jaren na datum, heeft ook zijn economische gevolgen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar denk dat het personeel van het ziekenhuis zich wel duchtig moet vergissen. Men zou beter naar de echte reden zoeken. Er is trouwens geen enkele plaats waar zo nonchalent met straling wordt omgesprongen als in ziekenhuizen. Het ernstigste nucleiar incident in Belgie dat zich verleden jaar heeft voorgedaan, was trouwens in een Gents (?) ziekenhuis, waar men een tiental personen op een verkeerde plaats had bestraald, met dacht, den dood tot gevolg. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bob : 21 juli 2008 om 11:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En concreet dan: Gezond verstand bedoel je dat van o.a Lijst DD? Misschien? Die hebben weer hun eigen definitie voor "gezond verstand" uit gevonden. Zoals: individuele vrijheid die moet primeren boven volksgezondeid. Zelden een politicus zo zich zo belachelijk weten te maken als J.M. Dedecker En conreet dan: U hallucineert: als u bedoelt dat de vrt partijdig is. En de media die bijna volledig in handen is van Berlusconi bijvoorbeeld of zoals in de V.S dat zou u graag zien. Daar bepaalt het groot kapitaal wat u op uw tv scherm te zien krijgt. En als u eens een beetje moeite zou doen om mijn berichten te lezen van af het begin van de discusie en de berichten te lezen waarop ik op reageerde. Dan zou je niet van deze vragen moeten stellen. Concreet genoeg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 21 juli 2008 om 17:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vroeger toen men kerncentrales wilde gaan bouwen beweerde men dat alles 100 procent veilig is en dat er geen enkel gevaar bestaat voor het milieu door het kernafval, want alles zal streng beveiligd en gecontroleerd worden. Het incident in Tricastin onlangs, Sellafield in Engeland, ongelukken in Duitsland bewijzen dus het tegendeel.
Trouwens wat Tricastin betreft dit was heus niet de eerste keer dat het gebeurde. De Engelsen hebben door hun afvalverwerkings fabriek in Sellafield een deel van de Noorse kustwateren besmet waar dus niet meer gevist kan worden of vis gekweekt worden. Dit is jarenlang een probleem geweest waar ze in Noorwegen niet mee kunnen lachen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |