![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je gaat dus morgen?
Voor een langer verblijf ken ik ook leuke dingen in de gemeentes rond het centrum. Even kijken wat er morgen te doen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Kermis bij het Zuidstation
Ecran Total filmfestival Vaartochtje op het Kanaal Bruxelles Bains Expo 58 expo Mni Europa By Night (Koninklijk Paleis is vanaf 25 juli toegankelijk tot publiek!!) Unusual Brussels wandeling Stadsaperitieven Roller Parade Bezoek Chocolaterie Duval Bezoek Muntschouwburg/Nationale Opera Oriental Fascination - Tentoonstelling in het stadhuis van Brussel Britse koninklijke verzameling - Expo van Breugel tot Rubens (Museum Schone Kunsten) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Nogmaals bedankt voor de tips.
![]() Brussel is me veel meegevallen. Nadat vorig jaar bij de autobeurs in Brussel mijn camera was gejat door Marrokkanen, had ik lichte twijfels. Ik heb mijn auto geparkeerd bij het Atomium (eerste meevaller: gratis) en heb hem daarna laten staan. Te voet naar het centrum heb ik diverse wijken doorkruist. Bij sommigen werd ik als blanke weleens aangestaard als een vreemdeling (wat in die wijk dan ook wel klopt), maar er is geen onvertogen woord gevallen. Alleen ergens in een winkelstraat die volgens het straatnaambordje luistert naar de naam 'Nieuw' had ik tijdens mijn lunch wat overlast van een of andere chizofreen. Op luide en agressieve wijze verdedigde hij zich tegen denkbeeldige aanvallers (beesten, mensen of geesten?). Tenslotte liep hij naar een hoekje op 10 meter van mijn tafel en liet zijn broek zakken. Ik heb mijn vriendin geadviseerd even een andere kant op te kijken en volgde mijn eigen advies ook maar op. Na een wandeltocht door het centrum retour met de metro (€ 1,70) naar het Atomium en tenslotte naar de bioscoop. Enkele dingen die me opvielen is de tegenstelling tussen de staat van de (snel-)weg, met gaten die me doen denken aan een derdewereldland en de weelde van een geheel in marmer uitgevoerd metrostation. Verder de tegenstelling tussen het park bij Laken waar in een schitterende groene omgeving geen kip te zien is en de drukte van de binnenstad, waar ik over de koppen kon lopen (niet geprobeerd). Ook de OLV kerk bij Laken gaf een mooi contrast. Ik heb er nog foto's van gemaakt, ha, net een Japanner. De achterzijde die ik eerst mocht aanschouwen was begroeid. Niet met zomaar een beetje mos, alg en gras. Nee, hij is begroeid met complete bomen en metershoge struiken. Ik zag o.a. een bloeiende vlinderstruik. Aan de zijkant stonden stellingen van aannemers en daar zag je het resultaat van hun werk: schitterend gerenoveerd, alsof de kerk er net staat. Ik heb me de hele dag met Nederlands kunnen redden, dat wilde ik eens proberen. Slechts 1 keer ontschoot me per ongeluk een 'Merci'. Slechts 2 personen die ik heb aangesproken konden geen woord Nederlands. Voor de rest schakelde iedereen zonder morren over van Frans naar (soms gebrekkig) Nederlands. Ook weer meegevallen. Bovenop het Atomium heeft een of andere vandaal een grote Belgische driekleur geplaatst. Ik biedt € 1.000,- voor de held die hem vervangt voor een Vlaamse leeuw! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu naar Wanted geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat beest heeft heel zijn leven niets anders dan goed gedaan en dan vooral dat leiden, daar kan ik niet tegen. Het zit raar ineen bij mij, ik kan mij gerust een kattenhater noemen, en heb er al een paar op mijn geweten. Horror, dat zegt mij ook niets, soms de Japanse, maar niet vaak. Mijn hond is nu 9 en heeft een "goedaardig" gezwel, dan begin je zo te denken: Hoe lang nog, één jaar, twee jaar, gaat ze nog goed zijn? Wat ga ik met die chip doen, eruit snijden? Een hond moet je zélf kunnen begraven, dat moet. Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 22 juli 2008 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Verder is er de grote markt van Brussel en manneke pis. Bepaalde delen van Brussel vermijdt je best, wegens heel vuil, St-Joost-ten-Node bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil later ook in grootstad wonen Laatst gewijzigd door toccata : 23 juli 2008 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Pffff.... Geef mij toch maar "den boerenbuiten"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() De 'grootstad' is zo griezelig niet, je moet het leven een beetje kennen. Ik zou me zo snel niet laten pickpocketen bijvoorbeeld, want ik heb oog voor wat er om me heen gebeurt en ben maar héél weinig naïef. Ook voor het alleen 's avonds laat op straat durven heb ik truckjes ontwikkeld, sinds ik in Schaarbeek jarenlang avondles heb gegeven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat een hond is voor jou, kan een poes zijn voor een ander. 'Een paar op mijn geweten' moet je nog maar eens over nadenken door je te verplaatsen in de rol van kattenliefhebbers. Hoe zou je je voelen als een hondenhater die van jou te pakken nam? Er is geen verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij het wandelen door de binnenstad was een kruispunt versperd met toeristen. Met getrokken camera hadden ze een halve cirkel gevormd. Zou er een bekende acteur staan? Na enig geworstel had ik me tot in de voorste linies gedwongen en kon ook ik een foto maken van: een inimini beeldje met een straaltje water uit zijn plassertje. Ah, dat is die wereldberoemde manneken pis. Grappig dat hij zo beroemd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |