![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie een fusie van Vlaanderen, Brussel, Wallonië èn Luxemburg met Nederland alleszins als een aantrekkelijk alternatief voor een 'België' dat - als puntje bij paaltje komt - de Nederlandstalige inwoners van het land nog steeds niet ècht - van harte - het licht in de ogen gunt.
Maar als alleen Vlaanderen die fusie aangaat, zal ik al heel content zijn. En dan verlaat ik Brussel. De énige echt goeie platenwinkel hier gaat binnenkort toch dicht. 'Le Bonheur' �* Bruxelles, c'est fini ! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Staatssecretaris
|
![]() Och Djimi! Ik ben een geboren Molenbekenaar. Heb 30 jaar in Molenbeek gewoond. 'k Heb nog de 'Tour et Taxis' gekend, de rue de Ribaucourt, de rue de Flandre en de place St. Jean. Iedereen is daar al weg... Het Brussel van 30 en 40 jaar geleden bestaat niet meer... Waar maken wij ons nog druk over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dus graag eens zien dat belgicisten een concrete omschrijving geven van "Belgische muziek". Indien hun antwoord bestaat uit "gecomponeerd of gezongen door Belgische artiesten", dan is dat wel heel magertjes. Dan hebben we immers geen element van die zogezegde "Belgische muziekcultuur", maar hebben we te maken met artiesten uit België die een bepaald soort muziek zingen. De Weense klassiekers kunnen best door Helmut Lotti gezongen worden, maar evenzeer door de talrijke Duitse, Oostenrijkse, Zwitserse artiesten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlasnijverheid <==> industrieterreinen bescheiden woningen <==> kasten van villa's |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het sociale kerkhof waarover je spreekt kan me echt geen zak schelen. Genoeg is genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
Minister-President
|
![]() De vraag is of we er meer winst uit halen dan het ons kost, betwijfel ik ten zeerste, deze "samenwerking" is ook niet bepaald bevorderlijk voor onze ontwikkeling (zie genetische manipulatie poppulieren, vaccins die men weigert goed te keuren alhoewel de werking bewezen is,...). Men kan altijd nieuwe afzetgronden zoeken en heb je zo'n slecht beeld over Wallonië dat je denkt dat het er totale armoede gaat zijn? Het zou me niet verbazen als het even prikt, men zal een grote schoonmaak moeten houden maar ik zou niet verbaasd zijn moest Wallonië 20 jaar later stukken beter afzijn dan het nu is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zolang ze niet gedwongen zullen worden om zelfredzaam te zijn, zullen ze hun verslaving aan ons geld blijven onderhouden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
|
![]() Citaat:
Een afzetmarkt behouden = makkelijker dan er 1 veroveren. 20 jaar moeten wachten voor de Vlaamse firma's = te lang |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees net dat een recente betrouwbare peiling (bron Wilfried Martens) uitwees dat 1/3 van de Vlamingen (dus niet van de Belgen) voor een scheiding is. Dat cijfer is te situeren bij de aanhang van de 3 zakkenwassers-partijen (VB-NVA-LDD). Organiseer dus vooral geen volksraadpleging of referendum, want dan gaan jullie grandioos op jullie bek. Staatshervorming : JA - Scheiding : NEEN Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juli 2008 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#875 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn kwieten zoals U die die Franstalige politici een vrijgeleide gegeven hebben om alles bij het oude te laten (wat uiteraard - maar dat zult U niet weten - toevallig in hun voordeel was/is)... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 juli 2008 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben akkoord met een staatshervorming. Niet met een scheiding. Die komt er dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Er zijn meer dan genoeg mensen die niet openlijk zullen toegeven dat ze voor de onafhankelijlheid zijn |
|
![]() |
![]() |