Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2008, 19:23   #861
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik zie een fusie van Vlaanderen, Brussel, Wallonië èn Luxemburg met Nederland alleszins als een aantrekkelijk alternatief voor een 'België' dat - als puntje bij paaltje komt - de Nederlandstalige inwoners van het land nog steeds niet ècht - van harte - het licht in de ogen gunt.

Maar als alleen Vlaanderen die fusie aangaat, zal ik al heel content zijn.

En dan verlaat ik Brussel.

De énige echt goeie platenwinkel hier gaat binnenkort toch dicht.

'Le Bonheur' �* Bruxelles, c'est fini !

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 19:45   #862
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De énige echt goeie platenwinkel hier gaat binnenkort toch dicht. 'Le Bonheur' �* Bruxelles, c'est fini !
Och Djimi! Ik ben een geboren Molenbekenaar. Heb 30 jaar in Molenbeek gewoond. 'k Heb nog de 'Tour et Taxis' gekend, de rue de Ribaucourt, de rue de Flandre en de place St. Jean. Iedereen is daar al weg... Het Brussel van 30 en 40 jaar geleden bestaat niet meer... Waar maken wij ons nog druk over?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 23:27   #863
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Helmut Lotti, Deus, Kate Ryan, Arno, Milk Inc., Sylver en enkele Studio 100 producties - om maar die voorbeelden te nemen - kunnen we als Belgische muziek beschouwen. Ze zijn even bekend in Vlaanderen als in Wallonië. Natuurlijk, als u met Laura Lynn, Christoff, K3 en andere Willy Sommers komt, is het totaal anders : die zijn maar bekend in Vlaanderen.
Kunt u mij zeggen wat er "Belgisch" is aan bijvoorbeeld de muziek van die Helmut Lotti zingt? Kortom, welke criteria zijn er om een bepaalde vorm van muziek als Belgisch te omschrijven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 23:33   #864
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En? Omdat somige artiesten zichzelf graag als Belg zien, zijn zij daarom dan de exponenten van een 'Belgische cultuur', die typerend is voor hen en hen onderscheidt van artiesten uit andere landen? Omgekeerd zelfs, zou ik zeggen: alle artiesten die je hier opsomt, maken muziek met een internationale uitstraling, die zowel Vlaanderen als België overstijgt. Mensen als Natalia, Sandrine, Brahim of Milk Inc. zouden in om het even welk ander land juist hetzelfde soort muziek maken.
Nog steeds blijven belgicisten het antwoord schuldig op een nochtans - in hun optiek - eenvoudige vraag: indien er inderdaad zoiets bestaat als Belgische muziek, welke criteria zijn er dan om na te gaan of iets onder die noemer valt? Als Helmut Lotti bijvoorbeeld Weense klassiekers zingt, is dat dan plotseling "Belgische muziek"? Als Helmut Lotti door Zuid-Afrika trekt en daarbij Afrikaner klassiekers brengt (denken we maar aan de klassiekers "Sarie Mareis", "Die kat kom weer"... die hij dan brengt), worden die liedjes dan plotseling "Belgisch" omdat Helmut Lotti die zingt?

Ik zou dus graag eens zien dat belgicisten een concrete omschrijving geven van "Belgische muziek". Indien hun antwoord bestaat uit "gecomponeerd of gezongen door Belgische artiesten", dan is dat wel heel magertjes. Dan hebben we immers geen element van die zogezegde "Belgische muziekcultuur", maar hebben we te maken met artiesten uit België die een bepaald soort muziek zingen. De Weense klassiekers kunnen best door Helmut Lotti gezongen worden, maar evenzeer door de talrijke Duitse, Oostenrijkse, Zwitserse artiesten...
Oud 23 juli 2008, 23:35   #865
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Och Djimi! Ik ben een geboren Molenbekenaar. Heb 30 jaar in Molenbeek gewoond. 'k Heb nog de 'Tour et Taxis' gekend, de rue de Ribaucourt, de rue de Flandre en de place St. Jean. Iedereen is daar al weg... Het Brussel van 30 en 40 jaar geleden bestaat niet meer... Waar maken wij ons nog druk over?
Inderdaad, het Brussel van weleer bestaat niet meer. In mijn vriendenkring heb ik een bejaard koppel dat 't grootste deel van hun leven in Molenbeek heeft doorgebracht. Als ik hen hoor vertellen, dan zie ik voor mijn ogen een heel ander Brussel dan wat we vandaag de dag meemaken.
Oud 24 juli 2008, 05:30   #866
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, het Brussel van weleer bestaat niet meer. In mijn vriendenkring heb ik een bejaard koppel dat 't grootste deel van hun leven in Molenbeek heeft doorgebracht. Als ik hen hoor vertellen, dan zie ik voor mijn ogen een heel ander Brussel dan wat we vandaag de dag meemaken.
Wanneer je Zuid-West-Vlaanderen vergelijkt met toen de huidige bejaarden jongf waren; dan is het verschil ook gigantisch.
Vlasnijverheid <==> industrieterreinen
bescheiden woningen <==> kasten van villa's
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 09:02   #867
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Vlaanderen zal Wallonië eruit sjotten en dan hopen dat ze ja zullen knikken op hun voorwaarden?

En indien geen steun meer = een sociaal kerkhof aan de achterdeur.
Dus je geeft toe dat Wallonie gewoon niet op haar eigen benen kan staan, en dat ze als een zware heroineverslaafde afhankelijk zijn van Vlaams geld.

Het sociale kerkhof waarover je spreekt kan me echt geen zak schelen. Genoeg is genoeg.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 09:21   #868
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht

Het sociale kerkhof waarover je spreekt kan me echt geen zak schelen. Genoeg is genoeg.
Vraag maar eens aan de streek rond Kortrijk hoe het is om naast het verpauperde Roubaix-Tourcoing te wonen. Gelukkig gaat het nu iets beter.
Oud 24 juli 2008, 09:23   #869
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Wallonië is ook een heel belangrijke handelspartner; zonder geld zal er daar niets meer verkocht worden.
Oud 24 juli 2008, 09:28   #870
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Wallonië is ook een heel belangrijke handelspartner; zonder geld zal er daar niets meer verkocht worden.
De vraag is of we er meer winst uit halen dan het ons kost, betwijfel ik ten zeerste, deze "samenwerking" is ook niet bepaald bevorderlijk voor onze ontwikkeling (zie genetische manipulatie poppulieren, vaccins die men weigert goed te keuren alhoewel de werking bewezen is,...). Men kan altijd nieuwe afzetgronden zoeken en heb je zo'n slecht beeld over Wallonië dat je denkt dat het er totale armoede gaat zijn? Het zou me niet verbazen als het even prikt, men zal een grote schoonmaak moeten houden maar ik zou niet verbaasd zijn moest Wallonië 20 jaar later stukken beter afzijn dan het nu is.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:29   #871
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De namiddag van de ochtend waarop ze verplicht zullen worden zelfredzaam te zijn (met een tijdelijke overgangshulp van Vlaanderen), zullen ze voldoende senten zelf gegenereerd hebben om onze beste handelspartner te worden.

Tot zolang ze niet gedwongen zullen worden om zelfredzaam te zijn, zullen ze hun verslaving aan ons geld blijven onderhouden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 14:14   #872
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
De vraag is of we er meer winst uit halen dan het ons kost, betwijfel ik ten zeerste, deze "samenwerking" is ook niet bepaald bevorderlijk voor onze ontwikkeling (zie genetische manipulatie poppulieren, vaccins die men weigert goed te keuren alhoewel de werking bewezen is,...). Men kan altijd nieuwe afzetgronden zoeken en heb je zo'n slecht beeld over Wallonië dat je denkt dat het er totale armoede gaat zijn? Het zou me niet verbazen als het even prikt, men zal een grote schoonmaak moeten houden maar ik zou niet verbaasd zijn moest Wallonië 20 jaar later stukken beter afzijn dan het nu is.
Met de huidige energieprijzen is een buur als afzetmarkt interessanter.

Een afzetmarkt behouden = makkelijker dan er 1 veroveren.

20 jaar moeten wachten voor de Vlaamse firma's = te lang
Oud 24 juli 2008, 14:26   #873
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
JA, dat hebben al verschillende peilingen bewezen. Vlaanderen blijft beter eerst 2 generaties onafhankelijk.
Jullie separatisten gaan je mening moeten bijstellen.
Ik lees net dat een recente betrouwbare peiling (bron Wilfried Martens) uitwees dat 1/3 van de Vlamingen (dus niet van de Belgen) voor een scheiding is.
Dat cijfer is te situeren bij de aanhang van de 3 zakkenwassers-partijen (VB-NVA-LDD).

Organiseer dus vooral geen volksraadpleging of referendum, want dan gaan jullie grandioos op jullie bek.

Staatshervorming : JA - Scheiding : NEEN

Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juli 2008 om 14:29.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 14:28   #874
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik lees net dat een betrouwbare peiling (bron Wilfried Martens) uitwees dat 1/3 van de Vlamingen (dus niet van de Belgen) voor een scheiding is.
En halveer het maar als blijkt dat VL Brussel dan kwijt is.
Oud 24 juli 2008, 14:36   #875
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En halveer het maar als blijkt dat VL Brussel dan kwijt is.
Probleem opgelost.

Nu alleen nog die kwiet van een De Wever daarvan overtuigen hé.
Oud 24 juli 2008, 14:49   #876
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem opgelost.

Nu alleen nog die kwiet van een De Wever daarvan overtuigen hé.
Hebt U, liefhebber van de Belgische frites, vroeger moeite gedaan om bepaalde Franstalige politieke kwieten te overhalen om akkoord te gaan met een grondige staatshervorming?...

Het zijn kwieten zoals U die die Franstalige politici een vrijgeleide gegeven hebben om alles bij het oude te laten (wat uiteraard - maar dat zult U niet weten - toevallig in hun voordeel was/is)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 juli 2008 om 14:50.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 14:52   #877
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees net dat een recente betrouwbare peiling (bron Wilfried Martens) uitwees dat 1/3 van de Vlamingen (dus niet van de Belgen) voor een scheiding is.
Dat cijfer is te situeren bij de aanhang van de 3 zakkenwassers-partijen (VB-NVA-LDD).

Organiseer dus vooral geen volksraadpleging of referendum, want dan gaan jullie grandioos op jullie bek.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 14:53   #878
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hebt U, liefhebber van de Belgische frites, vroeger moeite gedaan om bepaalde Franstalige politieke kwieten te overhalen om akkoord te gaan met een grondige staatshervorming?...

Het zijn kwieten zoals U die die Franstalige politici een vrijgeleide gegeven hebben om alles bij het oude te laten (wat uiteraard - maar dat zult U niet weten - toevallig in hun voordeel was/is)...
1/3 van de Vlamingen is niet mijn verzinsel.

Ik ben akkoord met een staatshervorming.
Niet met een scheiding.

Die komt er dus niet.
Oud 24 juli 2008, 14:54   #879
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wilfried Martens is hier waarschijnlijk Persona Non Grata ?
Oud 24 juli 2008, 14:58   #880
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:

1) Een bron ontbreekt (linkje naar het artikel) zodat we noch de cijfers nog de recentheid kunnen valideren.
2) Er zijn meer dan genoeg mensen die niet openlijk zullen toegeven dat ze voor de onafhankelijlheid zijn
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be