![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
Bekijk resultaten enquête: Republiek of monarchie | |||
Republiek met beperkte macht voor president (vb. Duitsland) |
![]() ![]() ![]() |
32 | 84,21% |
Republiek met veel macht voor president (vb. USA) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Erfelijke monarchie met politieke macht (vb. Nederland) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,26% |
Erfelijke monarchie met louter cerimoniële functie (vb. Zweden) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,53% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Geef mij maar een republiek met president met beperkte macht. Mijn republikeinsgezindheid bepaalt ook mijn stemgedrag op federaal niveau. Ik stem binnen de partij die ik stem altijd op republikeins gezinde mensen, bij voorkeur diegene die het openlijk kenbaar maken, als die er al zijn.
Heeft iemand concrete vergelijkbare cijfers over de kosten van een president voor ons land en ons koningshuis? Telkens ik hierover een discussie begin op café stuit ik op hetzelfde tegenargument... "Een president kost minstens evenveel"... ik ben ervan overtuigd dat dit falsifisieerbaar is maar ontbreek concrete cijfers. Laatst gewijzigd door Zam : 22 juli 2008 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een clown zou wel een veel zinniger symbool zijn voor België. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Die clowns hebben we helaas: Laurent en Filip zijn toch echt wel pipo's. Alleen de schmink ontbreekt want daar is tante Fabiola mee aan de haal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Ik vrees dat de dood van Albert van België het snelste recept is voor de teleurgang van onze monarchie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Ja, als die is uitgebibberd en Filip moet het overnemen, gaan we nog lachen. Het zou me niet verbazen als ze nog een truukje gaan uithalen en zijn zus (die wat meer verstand schijnt te hebben) op de troon zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 22 juli 2008 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Indien u de discussie volledig had gevolgd dan had u mijn kritiek daarop ook al gelezen. Vreemd, dat u zelf niet de moeite neemt op 1 pagina volledig te lezen.
![]() |
#28 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In werkelijke uitvoering op het dagdagelijkse doet de koning niet veel natuurlijk. Maar dat zowel Dehaene, Verhofstad als Leterme tijdens hun premierschap iedere week op "theevisitie" gingen/gaan bij de koning vind ik wel sprekend. (maar natuurlijk, de media heeft het niet veel over die wekelijkse onderonsjes). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Eigenlijk een domme vraag. Dit is hier een LINKS subforum. DUH dat zowat iedereen tegen is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 25 juli 2008 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() ik wil geen president. ik stoor me niet aan de koning en onze heren en dames politici schijnen een scheidsrechter nodig te hebben. en er zijn mensen die houden van het koningshuis. van mij mag het zo blijven eigenlijk. en na een tijdje zal het wel verdwijnen.
maar ik zie niet in waarom we de ene onzinnige functie zouden vervangen door een andere, en tegelijk nog eens een verkiezing extra organiseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als gij mijn aandeel in de belastingen dat voor de monarchie bestemd is overneemt moogt gij de koning gerust houden. Ik geef dat geld nog liever aan de cliniclowns, dat zijn tenminste clowns die een nut hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
ge moest trouwens eens weten hoeveel mensen die in de kliniek liggen met plezier boekskes lezen over de koninklijke familie. echt, de koning maakt meer mensen gelukkig dan de cliniclowns. al verdienen die cliniclowns ook steun natuurlijk. maar die kan je zo sponseren, daar zijn geen belastingen voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
sorry, maar dat is plat populisme. het zou een LDD programmapunt kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik, als sociaal voelende linkse, spendeer die miljoenen die in die in de luxe badende incest-familie worden gestoken liever in degelijke opvang voor die tweeduizend daklozen. Citaat:
En dan nog, dat is een heel goedkoop non-argument. Ik ga ook alles 'populisme' noemen waar ik het niet mee eens ben... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
De kostprijs is écht geen argument, want betalen doe je toch. ![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |