![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof in de goedwil van sociaal democraten. Zij zien geen socialitische oplossing op korte termijn dus proberen zij nu en iets het systeem wat af te zwakken. Dit neemt echter niet weg dat zij zich beter met socialitische oplossingen zouden bezighouden. Zelf ben ik socialitisch, maar ik geloof dat de invloed van sociaal-democraten binnen de huidige liberale maatschappij eerder positief is dan negatief.
Wat ik vooral niet inzie is waarom diegene die juist heel de tijd zitten te zeggen dat het VB niet als groot gevaar mag gezien worden, nu net van de sociaal democraten het groter gevaar maken. Een beetje hypocriet.
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan me een VDBroucke lapje van een aantal jaar terug herinneren. Ze wildne besparen op MaNaMa's (MastersNaMasters) met als gevolg dat de inschrijvingsgelden hiervoor zouden stijgen (wat ze aan de KUL sinds enkele jaren ook zijn). Een besparingsmaatregel tot en met, en een voorbereidende op verdere aanvallen in het hoger onderwijs. Maar ze werd destijds wel vergoeilijkt met "dat is voor de mensen die een extra diploma hebben, we moeten ons focussen op diegenen die nog een eerste diploma willen halen, die hebben nog nix". Linkse retoriek om een rechts beleid te rechtvaardigen. En dat is feitelijk de essentie van de sociaal-democratie vandaag. Wat niet uitsluit dat de rechterflank van de VLD, de Cd&V en mannen als Dedecker (De Winter doet het meer in stilte) staan te schreeuwen om een zware versnelling, een voet op de gasplank. De vraag is echter of zij daar ook effectief in staat toe zouden zijn, door hun openlijke agressieve politiek. Balken-ellende in Nederland is er de vorige jaren in geslaagd (nu lukt het minder), maar dikwijls blijkt wel dat zij zoveel verzet oproepen, dat ze uiteindelijk ondanks hun geschreeuw minder bereiken. In Frankrijk bijvoorbeeld heeft de regering van de PS 2e helft jaren '90 meer geprivatiseerd en dan de openlijk rechtse regering daarvoor. Laatst gewijzigd door FallenByTheHand : 26 juli 2008 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |