Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 19:06   #401
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Als u wenst te geloven dat de overgrote meerderheid van de moslims daadwerkelijk absoluut vijandig staat tegenover het westen , mij goed. Maar dan verschillen we daar toch van mening over.
De overgrote merderheid is veel gezeged maar er zijn spijtig genoeg bepaalde moslims die effectief vijandig tegenover de Westerse cultuur staan, ik betwijfel dat je dit aan hun nationaliteit kan toewijzen. Wat deze dan hier komen doen snap ik niet (buiten mgoelijk geld ontvangen).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:10   #402
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zeg gewoond at het VB veel meer bashing krijgt dan het verdient alhoewel ik eens ben dan ze de extremisten beter zouden buitenschotten.
Kunt u ons vertellen wat volgens u een 'extremist' is? Telt u communisten, ecoterroristen, en al die andere marginale groepjes daar ook bij?

Citaat:
Spijtig genoeg is de Walen als groep haten blijkbaar niet strafbaar,
Wie haat er de Walen?

Citaat:
het CGKR is hier niet voor bevoegd
Jammer, niet? Het CGKR zou meer bevoegdheden moeten krijgen, zodat we iedereen die ons gedachtengoed in gevaar brengt 'buiten kunnen shotten', om het met uw woorden te zeggen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:13   #403
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overgrote merderheid is veel gezeged maar er zijn spijtig genoeg bepaalde moslims die effectief vijandig tegenover de Westerse cultuur staan, ik betwijfel dat je dit aan hun nationaliteit kan toewijzen. Wat deze dan hier komen doen snap ik niet (buiten mgoelijk geld ontvangen).
Natuurlijk zijn die er , maar de nuance zit hem in hoe ver je die eigenschap toeschijft aan hun origines. Er is niks verkeerd met de manier hoe jij dat uitdrukt.

Ik heb een (korte) tijd in een islamitisch land geleefd. In die tijd heb ik misschien 1 hoogstens 2 racistische of vijandige reacties naar mijn hoofd kregen , meer zal het niet zijn. Ik vind dat nog meevallen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:13   #404
fransV
Gouverneur

Standaard wat

Citaat:
Vooral 3 is veelzeggend. Als je het niet ziet , kun je idd niets veranderen of bijschaven omdat je deel uitmaakt van het probleem. Voor ieder normaal mens is het VB een racistische degoutante partij en niemand met de juiste ingesteldheid wil zelfs nog maar in de buurt komen van dergelijke partij. Dus als jij met eigen gezond verstand kiest om die partij mee groot te maken , ja dan ben jij volgens mij medeverantwoordelijk aan het klimaat dat die partij schept en geen haar beter dan al het tuig dat ooit al lid geweest is van die partij ook al sla je zelf niemand in mekaar en knal jezelf niemand af.

En om dat te vergelijken met het verantwoordelijk stellen van een allochtoon aan wat een andere allochtoon misdoet is een van de pot gerukte vergelijking , omdat "allochtoon zijn " geen politieke daad is .
Wat dan gezegd van de velen die samen met de huidige VB'ers in een andere partij zaten ? Anciaux, Gabriels, Sauwens , Somers en vele anderen deelden ooit hetzelfde gedachtengoed als de huidige boegbeelden van het VB.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:15   #405
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Een moslim die delen van de koran (bijvoorbeeld 5:51 en hoofdstuk 9) niet serieus neemt geldt als een afvallige en wordt minstens sociaal geïsoleerd, hoewel in sommige landen doodstraf daarop wordt uitgevoerd.

Natuurlijk zal een meerderheid niet staan te dringen om agressie te plegen, zeker niet zolang er nog te verdienen valt aan/bij (anders)Denkenden maar zij blijven welwillend of minstens begripvol staan tegenover de "beteren" die zich daartoe wèl lenen.
Oud 26 juli 2008, 19:19   #406
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn die er , maar de nuance zit hem in hoe ver je die eigenschap toeschijft aan hun origines. Er is niks verkeerd met de manier hoe jij dat uitdrukt.

Ik heb een (korte) tijd in een islamitisch land geleefd. In die tijd heb ik misschien 1 hoogstens 2 racistische of vijandige reacties naar mijn hoofd kregen , meer zal het niet zijn. Ik vind dat nog meevallen.
Uiteraard; zolang je ergens als toerist, gast, contractwerker of diplomaat verkeert en niet als 2e-rangs staatsburger (dhimmi) zal men gemiddeld beleefd blijven tegen je.
Oud 26 juli 2008, 19:19   #407
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Kunt u ons vertellen wat volgens u een 'extremist' is? Telt u communisten, ecoterroristen, en al die andere marginale groepjes daar ook bij?
Voor mij telt de strekking niet, ik heb een hekel aan eenderd welke vorm van extremisme, er moet een balans zijn.

Citaat:
Wie haat er de Walen?
Was gewoon een reactie op Mosers "Walen degoutant vinden en daar naar handelen is strafbaar.".

Citaat:
Jammer, niet? Het CGKR zou meer bevoegdheden moeten krijgen, zodat we iedereen die ons gedachtengoed in gevaar brengt 'buiten kunnen shotten', om het met uw woorden te zeggen.
Wat bedoelt u hiermee? Ik ben zeker geen fan van het CGKR als manier om meningen te verbieden, ik wijs Mosers er gewoon op dat een hekel hebben aan iemand omdat hij een Waal/Vlaming is alhoewel triest niet strafbaar is.
Oud 26 juli 2008, 19:19   #408
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Wat dan gezegd van de velen die samen met de huidige VB'ers in een andere partij zaten ? Anciaux, Gabriels, Sauwens , Somers en vele anderen deelden ooit hetzelfde gedachtengoed als de huidige boegbeelden van het VB.
Maar ze maken geen deel uit van het VB en die die jij opnoemt hebben er zelfs nooit geen deel van uitgemaakt. Dat is het hem net. Politiek is iets wat je kunt bijstellen , je afkomst niet. Iemand kan niet veranderen dat ie bvb een zwarte Afrikaan is , maar je kunt wel je lidmaatschap opzeggen van bvb een politieke partij omdat die rare standpunten inneemt. Dat was het verschil wat ik probeerde te verklaren. Politieke voorkeur en afkomst zijn totaal anders te beoordelen kenmerken.
Oud 26 juli 2008, 19:23   #409
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was gewoon een reactie op Mosers "Walen degoutant vinden en daar naar handelen is strafbaar.".

Wat bedoelt u hiermee? Ik ben zeker geen fan van het CGKR als manier om meningen te verbieden, ik wijs Mosers er gewoon op dat een hekel hebben aan iemand omdat hij een Waal/Vlaming is alhoewel triest niet strafbaar is.
Er naar handelen wel hé. Iemand iets ontzeggen enkel omdat ie Vlaming/Waal is , is strafbaar.
Oud 26 juli 2008, 19:25   #410
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ironisch genoeg is het zo dat in bepaalde moslimlanden de moslims daar progressiever zijn dan ze hier zijn. Familie van mij is er ook al op vakantie geweest, had zich verbaasd over het verschil in gedrag en er eens achter gehoord, de woorden die ze daar zelf voor het gedrag van sommigen hier gebruikten zal ik maar niet herhalen.

(poging tot) Eremoorden en een angst om te wasters te zijn (beide spijtig genoeg al meegemaakt, vader en broer die de zus wouden doden die was ondergedoken, de vader en broer waren haar op onze school komen zoeken en hebben de directeur toen verwond; moslims die op bepaalde activiteiten van hun ouders niet mochten meedoen omdat ze zonder ouderlijke controle zouden zijn etc.) kan je moeilijk anders dan aan de afkomst toewijzen.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 26 juli 2008 om 19:46.
Oud 26 juli 2008, 19:28   #411
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er naar handelen wel hé. Iemand iets ontzeggen enkel omdat ie Vlaming/Waal is , is strafbaar.
Ik zou hopen van wel, ik kan wel geen grond bedenken vermits het niet onder racisme valt.
Oud 26 juli 2008, 19:44   #412
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Die 15 man neonazi's van b&b zullen nu niet een direct voor de omzet hebben gemaakt...
15+ en 15 - is rap 30 verschil;
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:50   #413
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ironisch genoeg is het zo dat in bepaalde moslimlanden de moslims daar progressiever zijn dan ze hier zijn. Familie van mij is er ook al op vakantie geweest, had zich verbaasd over het verschil in gedrag en er eens achetr gehoord, de woorden die ze daar zelf voor het gedrag van sommigen hier gebruikten zal ik maar niet herhalen.

(poging tot) Eremoorden en een angst om te wasters te zijn (beide spijtig genoeg al meegemaakt, vader en broer die de zus wouden doden die was ondergedoken, de vader en broer waren haar op onze school komen zoeken en hebben de directeur toen verwond; moslims die op bepaalde activiteiten van hun ouders niet mochten meedoen omdat ze zonder ouderlijke controle zouden zijn etc.) kan je moeilijk anders dan aan de afkomst toewijzen.
In moslim-landen heeft zo goed als niemand een (anders)Denkende als chef en zijn ook weinig niet-moslims bovengemiddeld rijk; daardoor minder ergernis.

Eremoorden worden in de islam niet gepropageerd; zelden gaat het dan ook om moslims maar meest om yezidi en nog een paar van die griezelige secten.
Oud 26 juli 2008, 19:52   #414
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw zin niet goed. Ze krijgen dat etiket niet net omdat ze kapitaalkrachtig zijn. Laatst zag ik een reportage over naar Saoudi-Arabië uitgeweken Belgische ingenieurs . Die hadden hun eigen speciaal gebouwd dorp en al waar ze met hun gezin verbleven. Tja , nogal wiedes dat die geen kleine diefstallen gaan begaan. Waarom zou ik een misdrijf begaan als ik in een luxehuis met zwembad woon. Vergelijk eens onze migranten met de Latijns-Amerikaanse migranten in de V.S. Ook zij zijn oververtegenwoordigd in de gevangenissen. Hmm , ik vraag me toch af hoe dat komt? Maar nogmaals dat is een andere discussie dan degene die hier plaats vindt.
dat speciaal dorp is er om de inlanders te beschermen tegen de westerse decadentie. en u zal ook niet lopen waar u wil. ga maar eens een pilske pakken op een teraske. mens ga er eerst eens naartoe, en praat dan.
ik heb in israel gewerkt. met veel respect voor de daar wonende joden. maar deze die hier steeds staan te bleiten , beginnen eerlijk op mijn zenuwen te werken.
als ze alles en iedereen als nazi ,e fascist aanzien. dan ze het hem afbollen, en de fascisten gerust laten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:59   #415
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
dat speciaal dorp is er om de inlanders te beschermen tegen de westerse decadentie. en u zal ook niet lopen waar u wil. ga maar eens een pilske pakken op een teraske. mens ga er eerst eens naartoe, en praat dan.
ik heb in israel gewerkt. met veel respect voor de daar wonende joden. maar deze die hier steeds staan te bleiten , beginnen eerlijk op mijn zenuwen te werken.
als ze alles en iedereen als nazi ,e fascist aanzien. dan ze het hem afbollen, en de fascisten gerust laten.
"ze" hebben evenveel recht als jij om hier te zijn en hun bedenkingen te hebben bij de uitwassen van extremisten.
Ik heb diezlfde bedenkingen.
Jij mag het uiteraard ook "afbollen"...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:05   #416
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je hebt diverse totaal van elkaar verschillende stromingen in de islam, bob. Je hebt geen twintig soorten sociaaldemocraten of twintig soorten ecologisten.
...ge hebt wel twintig soorten communisten, en als ge het mij vraagt is de vlaams-nationalistische stroming ook zeer groot (er zitten er bij het vb, n-va, spirit, cvp...)... maar als ik het goed begrijp is het geen enkel probleem, dat wanneer ne islamiet van stroming a iets uitsteekt, heel de islamitische stroming a te demoniseren...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:07   #417
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Het ging hem om de financiële slagkracht van die migranten en de financiële slagkracht van migranten die bij ons wonen of bvb Latijns-Amerikaanse migranten in de VS en de invloed dat dat heeft op eventuele negatieve gedragskenmerken. Maar u hebt er duidelijk geen fluit van begrepen.
Oud 26 juli 2008, 20:09   #418
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In moslim-landen heeft zo goed als niemand een (anders)Denkende als chef en zijn ook weinig niet-moslims bovengemiddeld rijk; daardoor minder ergernis.

Eremoorden worden in de islam niet gepropageerd; zelden gaat het dan ook om moslims maar meest om yezidi en nog een paar van die griezelige secten.
Zou me verbazen, zoals je zegt is de yezidi een sekte, zoveel volgelingen kan deze dus niet hebben, zou me ook raar lijken moest deze een echte bsis hebben in Mechelen etc.
Oud 26 juli 2008, 20:10   #419
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw zin niet goed. Ze krijgen dat etiket niet net omdat ze kapitaalkrachtig zijn. Laatst zag ik een reportage over naar Saoudi-Arabië uitgeweken Belgische ingenieurs . Die hadden hun eigen speciaal gebouwd dorp en al waar ze met hun gezin verbleven. Tja , nogal wiedes dat die geen kleine diefstallen gaan begaan. Waarom zou ik een misdrijf begaan als ik in een luxehuis met zwembad woon. Vergelijk eens onze migranten met de Latijns-Amerikaanse migranten in de V.S. Ook zij zijn oververtegenwoordigd in de gevangenissen. Hmm , ik vraag me toch af hoe dat komt? Maar nogmaals dat is een andere discussie dan degene die hier plaats vindt.
Maar als ge er zeker van bent, dat ge met laaggeschoolde mirgranten, de misdaad binnenhaalt, waarom haalt men dan nog laaggeschoolde migranten binnen ? Of nog sterker, waarom verdedigen sommige politieke strekkingen, en zelfs politieke partijen het binnenhalen van laaggeschoolde migranten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:13   #420
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...ge hebt wel twintig soorten communisten, en als ge het mij vraagt is de vlaams-nationalistische stroming ook zeer groot (er zitten er bij het vb, n-va, spirit, cvp...)... maar als ik het goed begrijp is het geen enkel probleem, dat wanneer ne islamiet van stroming a iets uitsteekt, heel de islamitische stroming a te demoniseren...
Als een of andere idioot in pakweg Soedan het nodig vindt om de genitaliën van zijn dochter te bewerken , dan is dit idd mede de schuld van die debielen die hem hebben wijsgemaakt dat dat zo hoort( dus degene die er DEZELFDE MENING op nahouden) maar NIET de schuld van 1 of anderen Turk of Tunesiër die toevallig ook in Allah gelooft, maar helemaal afkerig staat tegenover besnijdenissen zoals de overgrote meerderheid van de moslims. Lijkt me zo klaar als een klontje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be