Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 20:16   #421
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"ze" hebben evenveel recht als jij om hier te zijn en hun bedenkingen te hebben bij de uitwassen van extremisten.
Dat ze eerst eens hun bedenkingen maken over hun eigen extremisten. Die maken elke dag doden, veelal op onschuldige burgerslachtoffers en kinderen. De Vlamingen en de "Vlaamse extremisten" doen dat niet. Dat ze hun eigen extremisten maar eens aanpakken alvorens hier de betweters te komen uithangen.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 26 juli 2008 om 20:21.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:19   #422
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Zou me verbazen, zoals je zegt is de yezidi een sekte, zoveel volgelingen kan deze dus niet hebben, zou me ook raar lijken moest deze een echte bsis hebben in Mechelen etc.
Even op het net gevist (ik weet niet hoe juist het is, waarschijnlijk wiki als bron):
Citaat:
Vandaag leven er naar schatting 75.000 jezidi's in West-Europa (vooral Duitsland en Zweden), 150.000 in de Kaukasus en 500.000 in Iraaks Koerdistan. De jezidi's hebben het moeilijk om zich te handhaven in de stedelijke Europese samenleving en om het jezidisme te institutionaliseren. In België heeft de jezidigemeenschap haar centrum in Luik; de Brusselse jezidi's zijn voornamelijk afkomstig uit de voormalige Sovjet-Unie.
Luik en Brussel liggen nu ook weer geen duizend kilometers van Mechelen ...

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2008 om 20:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:23   #423
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Als een of andere idioot in pakweg Soedan het nodig vindt om de genitaliën van zijn dochter te bewerken , dan is dit idd mede de schuld van die debielen die hem hebben wijsgemaakt dat dat zo hoort( dus degene die er DEZELFDE MENING op nahouden) maar NIET de schuld van 1 of anderen Turk of Tunesiër die toevallig ook in Allah gelooft, maar helemaal afkerig staat tegenover besnijdenissen zoals de overgrote meerderheid van de moslims. Lijkt me zo klaar als een klontje.
Ook in Belgie heeft men moslims die dit nodig vinden. Hen toch maar beginnen gaan te demoniseren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:24   #424
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Even op het net gevist (ik weet niet hoe juist het is, waarschijnlijk wiki als bron):

Luik en Brussel liggen nu ook weer geen duizend kilometers van Mechelen ...
Inderdaad, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat er zo'n grote groep naar een "katholieke" school zou gaan, (ik zeg "katholiek" omdat alhoewel het een katholieke school is het vrij open was, het was niet zo dat we echt strikt over de bijbel leerden). Als er +-75k in West Europa leven dan kan maar een kleine fractie hier wonen in België, nog een kleinere groep in mechelen dus de kans dat deze dan nog op dezelfde school zit is verwaarloosbaar. En zoals uit deze cijfers is is dit aantal vel te klein om alle eremoorden, mensen die actief tegen verwestering werken,... te verklaren. Ik ben me bewust dat niet elke moslim zo denkt maar men kan niet ontkennen dat deze er zijn.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:25   #425
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Dat ze eerst eens hun bedenkingen maken over hun eigen extremisten. Die maken elke dag doden, veelal op onschuldige burgerslachtoffers en kinderen. De Vlamingen en de "Vlaamse extremisten" doen dat niet. Dat ze hun eigen extremisten maar eens aanpakken alvorens hier de betweters te komen uithangen.
En jij gaat de mensen hier die ginds hoogstens als toerist of pelgrims waren afrekenen op wat militairen ginds in een oorogssituatie ev verkeerd doen, gewoon omdat die militairen hetzelfde geloof hebben? Mag jij dan ook afgerekend worden op wat Amerikaanse christelijke militairen in Irak en Afghanistan afslachtten en afslachten? ( méér dan 1Mio burgerslachtoffers!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juli 2008 om 20:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:35   #426
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij gaat de mensen hier die ginds hoogstens als toerist of pelgrims waren afrekenenop wat militairen ginds in een oorogssituatie ev verkeerd doen,
ev verkeerd doen? Van welke planeet kom jij? De dagelijkse burgerslachtoffers waaronder veel kinderen, dat zijn extremistische uitwassen in vergelijking met een verkeerd geschilderde s.En ja, als die mensen hier selectief verontwaardigd doen over een letter en oorverdovend stil blijven over de misdaden tegen de menselijkheid van hun broeders, dan spreek ik hen daarop aan. Zelfs als het jou niet bevalt.
Ik walg van jullie bekrompen, hypocriete selectiviteit.

Citaat:
gewoon omdat die militairen hetzelfde geloof hebben? Mag jij dan ook afgerekend worden op wat Amerikaanse christelijke militairen in Irak en Afghanistan afslachtten en afslachten?
Nee, want ik ben niet christelijk, noch behoor ik tot een of andere religie die dweept met racistische beginselen als "uitverkoren volk" en dergelijke.
En bovendien weet je even goed dan ik dat de Amerikaanse neo-cons die de grootste belangen hebben in de wapenindustrie in de overgrote meerderheid joden zijn. Vervang dat Amerikaanse "christelijke militairen" dan maar gerust met de "Amerikaanse-joodse Wolfowitzen" die de operaties in kaart zetten.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 26 juli 2008 om 20:37.
Oud 26 juli 2008, 20:40   #427
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ook in Belgie heeft men moslims die dit nodig vinden. Hen toch maar beginnen gaan te demoniseren.
Moet ik daar nu uit af leiden dat u vindt dat mensen die pro-vrouwenbesnijdenis zijn dienen gerespecteerd te worden?! Geef toe , ge zijt zoveel aan het draaien en aan het keren dat ge u zelf tegenkomt.

Mijn stelling is anders nog altijd dezelfde. Mensen beoordelen op de ideologie die ze aanhangen of de politieke voorkeur die ze hebben is iets totaal anders dan ze te beoordelen op hun origines of etnische afkomst wat simpelweg oneerlijk is.

Maar we zijn nu echt wel afgeweken van diene S
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:45   #428
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Deze discussie is in ieder geval interresanter dan het opgeblazen gezever over een S.
Oud 26 juli 2008, 20:46   #429
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Steeds weerkerende truuk van xtreem-rechts om een topic te verkloten.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:52   #430
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dewelke ?
Dat je iets zegt over de extremisten (diegenen die echt doden, niet diegenen die s-sen schilderen) uit de dezelfde religieuze groep als de klagers die hier een beetje selectief verontwaardigd zitten te doen maar muisstil blijven bij de schendigen van de mensenrechten door hun geloofsbroeders?
Oud 26 juli 2008, 20:54   #431
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik daar nu uit af leiden dat u vindt dat mensen die pro-vrouwenbesnijdenis zijn dienen gerespecteerd te worden?! Geef toe , ge zijt zoveel aan het draaien en aan het keren dat ge u zelf tegenkomt.

Mijn stelling is anders nog altijd dezelfde. Mensen beoordelen op de ideologie die ze aanhangen of de politieke voorkeur die ze hebben is iets totaal anders dan ze te beoordelen op hun origines of etnische afkomst wat simpelweg oneerlijk is.

Wat die ene S allemaal teweegbrengt. Het lijkt wel een hoofdstuk uit Orwell's 1984 (we moeten ons inderdaad spoeden, want we staan al 24 jaar achter met de vestiging van een totalitaire maatschappij).
Maar kan mij toch niet van den indruk ontdoen dat door de (gesubsidieerde) media, vlaams-nationalisten veel meer met hun extremistische broeders vergeleken worden, dan moslims met hun extremischtische broeders worden vergeleken.
Oud 26 juli 2008, 20:59   #432
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd. Ze willen de consequentie van het betoog testen dus slepen ze er moslims bij , altijd handig die mannen voor zo'n discussie. Alsof ze denken dat iemand die een probleem heeft met neo-nazituig , automatisch voor een of andere mysterieuze reden moslimextremisten wel zou tolereren. Niet dus. Haatzaaierij is haatzaaierij.
Oud 26 juli 2008, 21:08   #433
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd. Ze willen de consequentie van het betoog testen dus slepen ze er moslims bij , altijd handig die mannen voor zo'n discussie. Alsof ze denken dat iemand die een probleem heeft met neo-nazituig , automatisch voor een of andere mysterieuze reden moslimextremisten wel zou tolereren.

Niet dus. .
Die indruk geven jullie anders wel nooit.
Zelfs voor de meest extreme vormen van moslimterrorisme wringen jullie zich in 10.000 bochten om het toch maar uitgelegd of vergoeilijkt te krijgen.
De Bijbel, de Middeleeuwen en het handige excuus Bush zijn jullie favoriete "argumenten" om het allemaal verschoond te krijgen. En als het dat niet is dan krijgen we de bekende excuses van kansarmheid geserveerd.
Die argumenten halen jullie NOOIT boven bij akkefietjes als een letter in een verkeerd lettertype. Merkwaardig.

Eigenlijk zou jij, en Pietje, en Filosoof zich eigenlijk al 23 bladzijden moeten uitputten met het aanhalen van de kansarmheid van die kroeggangers om die verkeerde s goed te praten.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 26 juli 2008 om 21:11.
Oud 26 juli 2008, 21:10   #434
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Idd. Ze willen de consequentie van het betoog testen dus slepen ze er moslims bij , altijd handig die mannen voor zo'n discussie. Alsof ze denken dat iemand die een probleem heeft met neo-nazituig , automatisch voor een of andere mysterieuze reden moslimextremisten wel zou tolereren. Niet dus. Haatzaaierij is haatzaaierij.
Ik kan me nu vergissen maar was jij niet degene die moslims er op pagina 20 bijhaalt? Alhoewel we de schuld ook kunnen leggen bij degene die het VB er heeft bijgetrokken.
Oud 26 juli 2008, 21:14   #435
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me nu vergissen maar was jij niet degene die moslims er op pagina 20 bijhaalt? Alhoewel we de schuld ook kunnen leggen bij degene die het VB er heeft bijgetrokken.
Dat laatste was dan ook de bedoeling van gans deze hysterie Gwyndion. Je denkt toch niet dat de topicstarter de hysterie aanzwengelde omdat hij "in zijn gevoelens gekrent is".
Oud 26 juli 2008, 21:15   #436
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Die indruk geven jullie anders wel nooit.
Zelfs voor de meest extreme vormen van moslimterrorisme wringen jullie zich in 10.000 bochten om het toch maar uitgelegd of vergoeilijkt te krijgen.
De Bijbel, de Middelen en het handige excuus Bush zijn jullie favoriete "argumenten" om het allemaal verschoond te krijgen. En als het dat niet is dan krijgen we de bekende excuses van kansarmheid geserveerd.
Die argumenten halen jullie NOOIT boven bij akkefietjes als een letter in een verkeerd lettertype. Merkwaardig.
Jullie? Ik zit hier enkel namens mijzelf. Ik ben enkel verantwoordelijk van wat ik zelf schrijf. Toon mij 1 quote waarin ik moslimextremisten zou prijzen.

Maar kijk , nu doe jij het ook. Het gaat niet meer over de neo-nazi's maar alweer over de moslimextremisten , wel handig dat afleidingsmanoeuvre.
Oud 26 juli 2008, 21:15   #437
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een topic openen houdt nu eenmaal risico's in. Vooral wanneer je een onfatsoenlijk iets wilt opblazen tot het gruwelijkste wat er al in de 21ste eeuw gebeurd is. De klap van een boemerang kan dan niet uitblijven.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 21:17   #438
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen , Duym haalde er de migranten bij. Toen ik daarop inging zei Bob : "vervang dan migrant door moslim " en zo was het spel vertrokken.
Oud 26 juli 2008, 21:17   #439
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hiermede is dan klaar en duidelijk bewezen dat de (gesubsideerde) media, gesterkt door de linkse kerk, de vlaams-nationalisten nooit gelijksteld met hun extremistische vleugel, terwijl ze dat bij bvb de moslims altijd doet (waarvan de extremistische vleugel, eigenlijk pas echt extremistisch is - trouwens een leuke uitspraak, van een presdident van een moslimland "den holocaust is een Westers sprookje") ?
Rare bewijsvoering in elk geval. De tienpuntenvraag is hier trouwens, wie hier haat zaait ? (dit laatste is dan niet op U bedoeld)

Laatst gewijzigd door Bob : 26 juli 2008 om 21:20.
Oud 26 juli 2008, 21:17   #440
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie? Ik zit hier enkel namens mijzelf. Ik ben enkel verantwoordelijk van wat ik zelf schrijf. Toon mij 1 quote waarin ik moslimextremisten zou prijzen.

Maar kijk , nu doe jij het ook. Het gaat niet meer over de neo-nazi's maar alweer over de moslimextremisten , wel handig dat afleidingsmanoeuvre.

Doe nou maar niet alsof je neus bloedt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be