Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 22:54   #461
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Zou me verbazen, zoals je zegt is de yezidi een sekte, zoveel volgelingen kan deze dus niet hebben, zou me ook raar lijken moest deze een echte bsis hebben in Mechelen etc.
Recht is recht en krom is krom; ik "moet" toevallig geen enkele godsdienst en ik zie zéér goed de gevaren van de islam, maar je kunt de islam geen dingen aanwrijven die niet tot de leerstellingen behoren.

Met name de Turkse moslims hebben te lijden onder het feit dat bepaalde entiteiten nu eenmaal van een Turks paspoort voorzien hier moorden en dan als Turk in de krant terechtkomen. Tevens vertelde iemand mij ooit dat in ieder Turks paspoort onwijzigbaar zou staan aangegeven dat de houder mohammedaan is; iets dat ik uiteraard niet kan verifiëren maar verwonderen zou mij dat niet.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...koerd&where=nl

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juli 2008 om 23:03.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:18   #462
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Recht is recht en krom is krom; ik "moet" toevallig geen enkele godsdienst en ik zie zéér goed de gevaren van de islam, maar je kunt de islam geen dingen aanwrijven die niet tot de leerstellingen behoren.

Met name de Turkse moslims hebben te lijden onder het feit dat bepaalde entiteiten nu eenmaal van een Turks paspoort voorzien hier moorden en dan als Turk in de krant terechtkomen. Tevens vertelde iemand mij ooit dat in ieder Turks paspoort onwijzigbaar zou staan aangegeven dat de houder mohammedaan is; iets dat ik uiteraard niet kan verifiëren maar verwonderen zou mij dat niet.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...koerd&where=nl
Oh begrijp me niet verkeerd, ik wil gerust geloven dat een deel van de moorden van deze splintergroeperingen verkeerdelijk aan moslims worden toegewezen. Dat van het paspoort zou mij evenmin verbazen. Ik moet ook niet al te veel hebben van geloven, de meeste zijn ongelooflijk hypocriet. Er zijn meer dan genoeg redenen dat ik niet geloof in de goede integratie van moslims in onze maatschappij.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:35   #463
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Walen degoutant vinden en daar naar handelen is strafbaar.

moser, moser, moserke toch

born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:36   #464
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"ze" hebben evenveel recht als jij om hier te zijn en hun bedenkingen te hebben bij de uitwassen van extremisten.
'ze''

heb je het hier over illegalen filoSSoofke?
Oud 26 juli 2008, 23:51   #465
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Oh begrijp me niet verkeerd, ik wil gerust geloven dat een deel van de moorden van deze splintergroeperingen verkeerdelijk aan moslims worden toegewezen. Dat van het paspoort zou mij evenmin verbazen. Ik moet ook niet al te veel hebben van geloven, de meeste zijn ongelooflijk hypocriet. Er zijn meer dan genoeg redenen dat ik niet geloof in de goede integratie van moslims in onze maatschappij.
Ik heb deze "wijsheden" vernomen van (beschaafde[!] want ik bemoei me met geen andere(n)) Turken hier te lande en ben geneigd die te geloven.

Op Internet meen ik zeer veel bevestigingen hiervan waar te nemen.

De koran maakt duidelijk groot bezwaar tegen moslims die moslims vermoorden/bestelen/mishandelen/bedriegen en/of eigenmachtig op broeders/zusters-in-het-geloof wraaknemen.

Het behoort tot de echte zeldzaamheden dat een moslim uit een van de "grote" stromingen binnen de eigen familie moordt.

On- of mindergelovigen worden uiteraard apart besproken, trefwoorden dhimmi, kufar/kafir, harb(i) en "oorlogsbuit".

Arabist Hans Jansen, weliswaar "links" maar voorzover ik kan nagaan/aanvoelen tot op het pijnlijke af eerlijk, beschouw ik als de beste schriftuitlegger-voor-ongelovigen van mijn tijd.

http://www.arabistjansen.nl/

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juli 2008 om 23:53.
Oud 27 juli 2008, 00:00   #466
born2bewild
Banneling

Standaard

ik ben er van de week uit nieuwsgierigheid binnen gewipt

't was een smakelijke pint, gedronken op de gezondheid van pitje

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 juli 2008 om 00:01.
Oud 27 juli 2008, 00:02   #467
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb deze "wijsheden" vernomen van (beschaafde[!] want ik bemoei me met geen andere(n)) Turken hier te lande en ben geneigd die te geloven.

Op Internet meen ik zeer veel bevestigingen hiervan waar te nemen.

De koran maakt duidelijk groot bezwaar tegen moslims die moslims vermoorden/bestelen/mishandelen/bedriegen en/of eigenmachtig op broeders/zusters-in-het-geloof wraaknemen.

Het behoort tot de echte zeldzaamheden dat een moslim uit een van de "grote" stromingen binnen de eigen familie moordt.

On- of mindergelovigen worden uiteraard apart besproken, trefwoorden dhimmi, kufar/kafir, harb(i) en "oorlogsbuit".

Arabist Hans Jansen, weliswaar "links" maar voorzover ik kan nagaan/aanvoelen tot op het pijnlijke af eerlijk, beschouw ik als de beste schriftuitlegger-voor-ongelovigen van mijn tijd.

http://www.arabistjansen.nl/
Daarvan was ik ook al op de hoogte, de echte logica achter eremoorden heb ik evenmin gevonden, niet dat ik er niet naar gezocht heb, ik kan er alleen maar naar gokken. Ik neem aan dat ze het voor zichzelf zien als he afvallig zijn en dat is, als ik me niet vergis, nog erger dan gewone ongelovingn, eerst "aanhanger zijn van het ware geloof" en dan dit afvallen dus ze justificiëren het met te denken dat ze het doen om hun ziel of zo te redden neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 27 juli 2008 om 00:09.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 00:31   #468
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niets om verbaasd over te zijn, natuurlijk. Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)

Klacht tegen nazi-teken op gevel Antwerps café

Het Forum der Joodse organisaties dient een klacht in bij de Antwerpse politie tegen een Antwerps café dat op zijn gevel een nazistisch teken schilderde. Dat meldt Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel dat de zaak aan het licht bracht. De Joodse koepelvereniging lichtte het Centrum voor Gelijke Kansen in en dat oordeelde dat er voldoende elementen aanwezig zijn voor de klacht.

De Beest
Het nazistisch teken prijkt op de gevel van het Antwerpse café 'De leeuw van Vlaanderen'. Eerder deze maand werd daar de gevel herschilderd en werd de tekst 'De Beest' aangebracht boven de toegangsdeur. De letter 's' lijkt volgens Joods Actueel echter zeer sterk op het bekende teken van de SS, de paramilitaire organisatie van het Duitse Nazi-regime.
"De tekst op de gevel is in gotische letters aangebracht, enkel bij de letter S is daarvan afgeweken. Ook is dit de enige van de 27 letters op de gevel die uit meer dan één kleur bestaat. De bedoeling hiervan is duidelijk, namelijk het SS-symbool kenbaar te maken" aldus Terry Davids, algemeen directeur van Joods Actueel.

Vlaams-nationalisten
Het bewuste café staat bekend als een verzamelplaats voor Vlaams-nationalisten. Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.

In een reactie verklaarde NV-A- voorzitter Bart De Wever al dat hij de actie van het café verwerpelijk en jammer vind. Hij vindt het ook jammer dat het café de naam 'de Leeuw van Vlaanderen' behield. "Want dit compromitteert de Vlaamse zaak", aldus De Wever. (belga/sam)

(bron : "VRT-Nieuws" + "De Morgen")
Die fameuze "S", dat is dus een "s" geschreven zoals in het Runen-alfabet.
De nazis hebben inderdaad letters uit het Runen-alfabet gebruikt, maar daarom zijn �*lle gebruikers van Runen nog geen nazis ! Degene die dit teken geschilderd heeft is mischien enkel een Asatruer, of sympathisant. Meer informatie daarover op de site "Heathes Against Hate". Veel leesgenot, eneuh...Niet zo snel veroordelen altijd, hé !
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 00:54   #469
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Eind jaren 30, begin 40 lag dat wel eventjes anders. Akkoord, er was nog geen VB. Maar wel een VNV, waarvan het VB de rechtstreekse erfgenaam is - dat steken ze zelf niet bepaald onder stoelen of banken. Triest hoogtepunt in die 'prima verstandhouding' met de Joden, was de Antwerpse kristallnacht, toen het VNV in opdracht van Hitler actief mee Joden heeft opgepakt en gedeporteerd.
Sorry, ik ben weer niet akkoord hoor. Het VB is geboren uit dde schoot van het VU. In dat geval is het het VU dat rechtstreeks erfgenaam is van het VNV. Een VU dat overigens ook door alle andere partijen jarenlang gemeden werd als de pest tot dat men ze nodig had om te kunnen regeren en toen waren het plotseling vriendjes.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 01:01   #470
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Die fameuze "S", dat is dus een "s" geschreven zoals in het Runen-alfabet.
De nazis hebben inderdaad letters uit het Runen-alfabet gebruikt, maar daarom zijn �*lle gebruikers van Runen nog geen nazis ! Degene die dit teken geschilderd heeft is mischien enkel een Asatruer, of sympathisant. Meer informatie daarover op de site "Heathes Against Hate". Veel leesgenot, eneuh...Niet zo snel veroordelen altijd, hé !
Rekening houdend met de achtergrond vh VB, in dit geval wel.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 01:05   #471
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Neen, dat zou er te dik op liggen. Volgens mij is het de bedoeling dat wie er 2 SS'en wil in zien dat kan, terwijl men officieel het onschuldige schaap kan spelen, "hoezo SS, er staat toch maar 1 S?". Fascistische Vlamen zijn straf in die dubbele bodems. Zie ook de kleuren van NSV, 'toevallig' dezelfde als die van nazi-Duitsland. En ze hebben daar een mooie uitleg voor (gebaseerd op de kleuren van Antwerpen enz blablabla.)
Je moet uitkijken dat je geen spoken begint te zien. Voor de eigen kring mochten ze eventueel de S nog hebben weggelaten. Die weten zo ook wel welke strekking er achter schuilt. Het enige doel kan zijn te provokeren en in dat geval zou het veel sterker zijn overgekomen wanneer men er geen doekjes om wikkelt en gewoon twee flinke S'en zou gezet hebben met een contrasterende kleur er tussen.
Oud 27 juli 2008, 01:10   #472
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Waar komen de Vlaamsnationalisten in aanvaring met de Joden?:
Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.
Zou ik ook wel eens willen weten.
Oud 27 juli 2008, 01:14   #473
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Toch een vriendelijk woord voor dat stel schoften. Het siert de Heer Freilich bijzonder dat hij nog onderscheid probeert te maken tussen neo-nazi's en ultra-nationalisten. Bij volgende gelegenheid moet ik hem beslist vragen hoe hij precies tot dat verschil komt.

@Fernand: drinkt er nog ene, misschien ziet ge daarna wel 4 S'n staan.
Doe geen moeite, rood snapt dat toch niet.
Oud 27 juli 2008, 01:19   #474
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Wanneer u door een rood verkeerslicht rijdt, geflitst en beboet wordt, dan moeten inderdaad daarnaast nog altijd belangrijker problemen opgelost worden in dit land. Zullen we intussen de verkeerswet maar meteen afschaffen of wat denkt u?
Hoe zit dat met die predikanten van verdraagzaamheid? Of moeten steeds de zelfde altijd maar verdraagzaam zijn? Telt dat maar in één richting soms
Oud 27 juli 2008, 01:21   #475
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geen idee van waar uw betoog op slaat , ik vroeg gewoon of dat runeteken verboden is !!! Door het rode licht rijden is tegen de verkeerswetgeving , dat weten we allemaal ...
En als het zo belangrijk is om de miserie van vroeger telkens weer aan te klagen , dan hoop ik eens iets van de linkerzijde te horen over degenen die rondlopen met een hamer en sikkelvlag , over degenen die Che zo'n geweldig figuurtje vinden , over het ontstaan van de staat Israël en al die andere gelegenheden waar mensen stierven door toedoen van gekken ... Al die zaken waar massa's slachtoffers zijn gevallen worden met de mantel der liefde bedekt , enkel de nazi-oorlogsperiode linkt men continu aan het Vlaams nationalisme ... Redelijk eenzijdig en zielig hé ...
Nagel op de kop!
Oud 27 juli 2008, 01:27   #476
willem1940NLD

Standaard

Nee, ik kan niet anders geloven dan dat het "geintje" met die letter "s" BEDOELD was om te pesten/choqueren; laat de bedrijver(s) dus zich maar verantwoorden.

Máár dan ook wel fanaten van sikkel al dan niet met hamer gelijkwaardig aanpakken.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 juli 2008 om 01:30.
Oud 27 juli 2008, 01:32   #477
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verzwijg helemaal niks. De dag dat een Waalse en/of Belgische vereniging een publieke herdenking tav Léon Degrelle organiseert, zal ik dat ook aanklagen.

Het gaat hem wat mij betreft niet zozeer meer om wat "toen" is gebeurd, maar wel over het feit dat sommigen "die periode" blijven koesteren en in herinnering brengen als "de goede oude tijd".

Niet DE Vlaming, maar "bepaalde Vlamingen". Dat bewuste café is zowat DE verzamelplaats vh extreem vlaams-nationaal gedachtegoed. Wel, als zo'n cafébaas van dat café dan zulke streken uithaalt (tenzij ook jij "gelooft" dat die bewuste "S" een louter toeval is), stel ik mij grote vragen over dat gedachtengoed.
Men kan moeilijk anders verwachten dan dat, wanneer er slechts één echte Vlaamsnationalistische partij is, dat dat soort kringen met zo’n gedachtegoed zich niet zouden geroepen voelen om zich bij die partij aan te sluiten, wat nog niet wil zeggen dat de partij als dusdanig dat gedachtegoed aanhangig is.
Oud 27 juli 2008, 01:38   #478
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Ik denk niet dat de Joodse Gemeenschap in Antwerpen daar uitstaans mee heeft.

2) Niet alle Joden zijn Israelis

3) Wat was nu de bedoeling van uw post weer ??
Nee maar Israelis zijn wael allemaal Joden.
Oud 27 juli 2008, 01:42   #479
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Men kan moeilijk anders verwachten dan dat, wanneer er slechts één echte Vlaamsnationalistische partij is, dat dat soort kringen met zo’n gedachtegoed zich niet zouden geroepen voelen om zich bij die partij aan te sluiten, wat nog niet wil zeggen dat de partij als dusdanig dat gedachtegoed aanhangig is.

Ik ben nieuwsgierig genoeg om zelf ooit eens een pint te zijn gaan pakken in de Leeuw van Vlaanderen en toen ik daar enkele jaren geleden binnenliep hingen de fotos van de collabos er boven de toog. Nog langer geleden (in de VU-tijd) ben ik zo ook eens gaan kijken in "den Egmont" in de Dansaertstraat en "toevallig verloren gelopen" tot een zaaltje op de 1ste of 2de verdieping en daar hingen dezelfde fotos toen.
Ik ben dus absoluut niet verwonderd over die SS geschiedenis.
Op die vergadering van oostfrontoudstrijders in 't Alpheusdal in Berchem waar minister Sauwens (ex VU-er)absoluut wou aan deelnemen waren de VB top en Jambon toch ook aanwezig?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2008 om 01:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 01:44   #480
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee maar Israelis zijn wael allemaal Joden.
en d�*n?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be