Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2008, 14:17   #1121
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik hoop dat jij 'in t echt' echt wel minder nors bent dan je hier overkomt hoor
Ik ben nochtans goedgeluimd vandaag. Maar als linksgezinde hier constant moeten optornen tegen een nooitgeziene overmacht van rechts en xtreemrechts laat wellicht sporen na.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 14:17   #1122
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al de bestaande taalconflicten gaan over officieel taalgebruik van overheden ... dat weet jij toch ook ? ... waarom dan die dingen voorstellen als taalfundamentalisme ? of insinueren dat individuen niet gelijk welke taal zouden mogen spreken tegen individuen ?
Mijn reactie was gericht op iemand op de vorige pagina die eiste dat er Vlaanderen enkel Nederlands gesproken wordt. Nu als het gaat over communicatie met de overheid kan ik begrijpen dat men aan het loket niet mag/kan verwachten dat men er automatisch ook in het engels/duits/frans moeten kunnen geholpen worden.
Als daar nu toevallig een bediende zit die een andere taal machtig is dat mag hij van mij die bezoeker gerust helpen in zijn eigen taal. Daar heb ik geen probleem mee.

Het is niet omdat in het andere landsdeel de kans bijzonder klein is dat ze je kunnen helpen in jou taal, laat staan dat we dat al zouden verwachten, dat wij ook zo bekrompen moeten zijn.
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 14:23   #1123
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik ben nochtans goedgeluimd vandaag. Maar als linksgezinde hier constant moeten optornen tegen een nooitgeziene overmacht van rechts en xtreemrechts laat wellicht sporen na.
laat t ni aan uw hart komen hé ... dat is heel die politieke reutemeteut ook weer ni waard hoor !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 14:36   #1124
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laat t ni aan uw hart komen hé ... dat is heel die politieke reutemeteut ook weer ni waard hoor !
Ik weet het, ik moet eens meer zeggen : kust allemaal mijn kl....n
Oud 28 juli 2008, 14:40   #1126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Mijn reactie was gericht op iemand op de vorige pagina die eiste dat er Vlaanderen enkel Nederlands gesproken wordt. Nu als het gaat over communicatie met de overheid kan ik begrijpen dat men aan het loket niet mag/kan verwachten dat men er automatisch ook in het engels/duits/frans moeten kunnen geholpen worden.
Als daar nu toevallig een bediende zit die een andere taal machtig is dat mag hij van mij die bezoeker gerust helpen in zijn eigen taal. Daar heb ik geen probleem mee.

Het is niet omdat in het andere landsdeel de kans bijzonder klein is dat ze je kunnen helpen in jou taal, laat staan dat we dat al zouden verwachten, dat wij ook zo bekrompen moeten zijn.

ik weet niet of we dat wel zo simplistisch van de tafel mogen schuiven ...

persoonlijk ben ik ook geneigd te zeggen die ambtenaar moet in de eerste plaats de burger helpen, en ik zou dat denk ik persoonlijk ook doen, maar aan de andere kant is zo'n welwillend ambtenaar die iedereen zo veel mogelijk in zijn eigen taal te woord staat in taalgrensgemeenten natuurlijk wel een element in de verdere verfransing, want natuurlijk zal die franstalige die daarna komt, al kent hij/zij basisnederlands, frans spreken, en die daarna en daarna
waarna de vlaming aan zijn eigen gemeenteloket de indruk krijgt in een franstalige gemeente te staan ... dat lijkt mij dus ook geen wenselijk resultaat ...

maar mss is ook daar wel een gulden middenweg in te vinden, zoals de burger wel verstaan in zijn eigen taal, maar correct volgens de taalwetgeving te woord staan ... in het Nederlands.

maar ik vrees dat je niet veel verder mag gaan alvorens in praktijk af te schuiven tot actieve verfransing ...
Oud 28 juli 2008, 14:41   #1127
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
dubbel
Twee keer kussen? Daar moet ik eerst over nadenken..
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 14:41   #1128
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dubbel
ik weet t toch niet hoor

volgens mij zeg jij al tamelijk dikwijls 'kust allemaal mijn kloten dubbel!'
Oud 28 juli 2008, 14:43   #1129
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plus dat het blind volgen van de linkse dogma's psychologisch heel zwaar moet zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 14:45   #1131
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Plus dat het blind volgen van de linkse dogma's psychologisch heel zwaar moet zijn.
Welke dogma's ??
Oud 28 juli 2008, 14:45   #1132
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke dogma's ??
Hoe toepasselijk...

Verschaeve
Oud 28 juli 2008, 14:47   #1133
Anna List
Banneling

Standaard

:gniffel:
Oud 28 juli 2008, 14:49   #1134
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe toepasselijk...

Idd, een hells angel die over dogma's begint, terwijl zijn clubje er bol van staat. (ALLES moet immers wijken voor "de copains" en de club, zelfs vrouw en kinderen komen op de tweede plaats. Don't tell me about it, ik heb dat wereldje te goed gekend om mij daarin te vergissen).
Oud 28 juli 2008, 14:54   #1135
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, een hells angel die over dogma's begint, terwijl zijn clubje er bol van staat. (ALLES moet immers wijken voor "de copains" en de club, zelfs vrouw en kinderen komen op de tweede plaats. Don't tell me about it, ik heb dat wereldje te goed gekend om mij daarin te vergissen).
Piet die zich nooit vergist?

Is dat niet weer een dogma?

Verschaeve
Oud 28 juli 2008, 15:04   #1136
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
En het is mijn democratisch recht om te eisen dat in Vlaanderen Nederlands gesproken wordt.
Te eisen, j�*. Maar van wie?
pakt er ene

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juli 2008 om 15:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 15:12   #1137
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Piet die zich nooit vergist?

Is dat niet weer een dogma?

Ik ben vroeger als motorrijder net iets teveel in contact (meestal negatief) geweest met dat wereldje om mij daarin nog te vergissen.
Oud 28 juli 2008, 15:14   #1138
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet niet of we dat wel zo simplistisch van de tafel mogen schuiven ...

persoonlijk ben ik ook geneigd te zeggen die ambtenaar moet in de eerste plaats de burger helpen, en ik zou dat denk ik persoonlijk ook doen, maar aan de andere kant is zo'n welwillend ambtenaar die iedereen zo veel mogelijk in zijn eigen taal te woord staat in taalgrensgemeenten natuurlijk wel een element in de verdere verfransing, want natuurlijk zal die franstalige die daarna komt, al kent hij/zij basisnederlands, frans spreken, en die daarna en daarna
waarna de vlaming aan zijn eigen gemeenteloket de indruk krijgt in een franstalige gemeente te staan ... dat lijkt mij dus ook geen wenselijk resultaat ...

maar mss is ook daar wel een gulden middenweg in te vinden, zoals de burger wel verstaan in zijn eigen taal, maar correct volgens de taalwetgeving te woord staan ... in het Nederlands.

maar ik vrees dat je niet veel verder mag gaan alvorens in praktijk af te schuiven tot actieve verfransing ...

Ik begrijp uw redenering en ze zal ook wel waar zijn.

Maar de oorsprong van mij reaktie ging er dus over dat men verwacht dat er in Vlaanderen enkel Nederlands wordt gesproken.
Ik zag al van die beelden voor me van een buitenlander/franstalige die iets vraagt in zijn taal aan iemand op straat en dat die persoon dat zegt: ik spreek alleen nederlands dus "sprekt vloms of bol 't af" en de anderstalige gewoon te kakken zet omdat het een anderstalige is.
Dat zijn beelden die ik verafschuw en ik associeer met het lettertype van de "S" op het café waarover deze topic eigenlijk gaat.
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 15:22   #1139
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Ik begrijp uw redenering en ze zal ook wel waar zijn.

Maar de oorsprong van mij reaktie ging er dus over dat men verwacht dat er in Vlaanderen enkel Nederlands wordt gesproken.
Ik zag al van die beelden voor me van een buitenlander/franstalige die iets vraagt in zijn taal aan iemand op straat en dat die persoon dat zegt: ik spreek alleen nederlands dus "sprekt vloms of bol 't af" en de anderstalige gewoon te kakken zet omdat het een anderstalige is.
Dat zijn beelden die ik verafschuw en ik associeer met het lettertype van de "S" op het café waarover deze topic eigenlijk gaat.
Vlaamse toestanden

roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 15:30   #1140
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vroeger als motorrijder net iets teveel in contact (meestal negatief) geweest met dat wereldje om mij daarin nog te vergissen.
Anekdotisch Piet. Sorry, dat telt niet.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be