![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben nochtans goedgeluimd vandaag. Maar als linksgezinde hier constant moeten optornen tegen een nooitgeziene overmacht van rechts en xtreemrechts laat wellicht sporen na.
|
|
|
#1122 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Als daar nu toevallig een bediende zit die een andere taal machtig is dat mag hij van mij die bezoeker gerust helpen in zijn eigen taal. Daar heb ik geen probleem mee. Het is niet omdat in het andere landsdeel de kans bijzonder klein is dat ze je kunnen helpen in jou taal, laat staan dat we dat al zouden verwachten, dat wij ook zo bekrompen moeten zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dubbel
Laatst gewijzigd door Pietje : 28 juli 2008 om 14:38. |
|
|
|
|
|
#1126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik weet niet of we dat wel zo simplistisch van de tafel mogen schuiven ... persoonlijk ben ik ook geneigd te zeggen die ambtenaar moet in de eerste plaats de burger helpen, en ik zou dat denk ik persoonlijk ook doen, maar aan de andere kant is zo'n welwillend ambtenaar die iedereen zo veel mogelijk in zijn eigen taal te woord staat in taalgrensgemeenten natuurlijk wel een element in de verdere verfransing, want natuurlijk zal die franstalige die daarna komt, al kent hij/zij basisnederlands, frans spreken, en die daarna en daarna waarna de vlaming aan zijn eigen gemeenteloket de indruk krijgt in een franstalige gemeente te staan ... dat lijkt mij dus ook geen wenselijk resultaat ... maar mss is ook daar wel een gulden middenweg in te vinden, zoals de burger wel verstaan in zijn eigen taal, maar correct volgens de taalwetgeving te woord staan ... in het Nederlands. maar ik vrees dat je niet veel verder mag gaan alvorens in praktijk af te schuiven tot actieve verfransing ... |
|
|
|
|
|
|
#1127 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1128 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1129 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Plus dat het blind volgen van de linkse dogma's psychologisch heel zwaar moet zijn.
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Forumpje zat blijkbaar op een zandbank
|
|
|
#1131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke dogma's ??
|
|
|
#1132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1133 |
|
Banneling
|
:gniffel:
|
|
|
|
|
|
#1134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Idd, een hells angel die over dogma's begint, terwijl zijn clubje er bol van staat. (ALLES moet immers wijken voor "de copains" en de club, zelfs vrouw en kinderen komen op de tweede plaats. Don't tell me about it, ik heb dat wereldje te goed gekend om mij daarin te vergissen).
|
|
|
#1135 | |
|
|
Citaat:
Is dat niet weer een dogma? |
|
|
|
|
|
|
#1136 | |
|
Banneling
|
Citaat:
pakt er ene Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juli 2008 om 15:05. |
|
|
|
|
|
|
#1137 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben vroeger als motorrijder net iets teveel in contact (meestal negatief) geweest met dat wereldje om mij daarin nog te vergissen.
|
|
|
#1138 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik begrijp uw redenering en ze zal ook wel waar zijn. Maar de oorsprong van mij reaktie ging er dus over dat men verwacht dat er in Vlaanderen enkel Nederlands wordt gesproken. Ik zag al van die beelden voor me van een buitenlander/franstalige die iets vraagt in zijn taal aan iemand op straat en dat die persoon dat zegt: ik spreek alleen nederlands dus "sprekt vloms of bol 't af" en de anderstalige gewoon te kakken zet omdat het een anderstalige is. Dat zijn beelden die ik verafschuw en ik associeer met het lettertype van de "S" op het café waarover deze topic eigenlijk gaat. |
|
|
|
|
|
|
#1139 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vlaamse toestanden ![]() |