![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe verzoen jij geloof met de wetenschappelijke werkelijkheid? | |||
Ik accepteer de wetenschappelijke werkelijkheid, en wat religie hierover te zeggen heeft, negeer ik |
![]() ![]() ![]() |
28 | 90,32% |
Ik negeer de realiteit, en geef voorkeur aan een leven in mijn eigen droomwereld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik hef de scheiding tussen werkelijkheid en geloof op door irrationele rationalisaties te bedenken |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heb je een bron dat geen bestrijdingsmiddelen (of in ieder geval minder dan Europese normen) een positief effect heeft op de levensverwachting van mensen? Citaat:
Citaat:
Denk jij dat dit mogelijk is? En even helemaal terzijde: vind jij het belangrijk dat de mens zoveel aandacht schenkt aan gezondheid en het bestrijden van ziekten? Ik vraag me dit af, omdat het hiernamaals een grote rol speelt in jouw leven. [quote] Citaat:
Ik zal het zeker serieus bekijken. Ik zal zeker proberen mijn vooroordelen opzij te zetten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#202 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die kerel ze gemaakt heeft, waarom heeft ie ze dan gemaakt (als ie almachtig is, heeft ie dat toch niet nodig) en vooral, waarom heeft ie ze zo gemaakt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zij stellen trouwens nergens dat natuurwetten evolueren. Citaat:
Citaat:
En vertel me gerust wat er niet lachwekkend is aan "een kerel had er plots zin in, en ploef, daar was alles". |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar het mag geen obsessie worden en het zou niet belangrijker mogen zijn dan het spirituele aspect. Maar waarom niet zowel op spiritueel als op fysiek vlak een kwalitatief hoogstaand leven leiden. Het is eerder een en/en verhaal en geen of/of verhaal. Het ene sluit het ander niet uit. Maar natuurlijk als christen moet je dat wel in het perspectief plaatsen dat er na het leven op aarde nog een eeuwig leven is en dat is uiteindelijk wel belangrijker. Maar je mag/moet toch ook wel wat genieten van dit leven vind ik. Als ik bijv lees dat Mozes 120 was en nog op valle kracht (maw hij was 120 maar had nog het lichaam van iemand van 30/40 of zo ) dan is dat toch wel fantastisch en dat komt in zijn geval wellicht door een combinatie van beiden en toen kregen ze hun voedsel (in de woestijn toch ) nog rechtstreeks van God ook dus ik neem aan dat daar wel alles in zat wat ze nodig hadden. Ook Aaron met zijn 123 en Daniel zijn vbs waar er een abnormale hoge leeftijd wordt bereikt en dat zal toch wel door beiden komen neem ik aan nl door een goed spiritueel leven te leiden en daarnaast ook op fysiek vlak in conditie te blijven iets wat toen wellicht makkelijker ging dan nu omdat er geen auto's waren en dergelijke. En ja ik ben er me van bewust dat er ook vele christenen zijn die vroeg sterven, maar er zijn daar wellicht velerlei oorzaken en het zou me niet verbazen als uit een grondige analyse zou blijken dat vele oorzaken te wijten zijn en iets onbijbels en misschien in onze tijd ook wel aan de degeneratie/genetische problemen en vervuiling en dergelijke. Daarnaast mogen we als christen ook niet vergeten dat ons lichaam nu de tempel is van God (de Heilige Geest zit in ons na de wedergeboorte ). Dus ja we moeten ook de fysieke kant van ons leven onderhouden voor zover dat we daar vat op hebben natuurlijk. We zijn al een kopie van een kopie van een kopie .... van een kopie en er zijn nu éénmaal een hele reeks genetische defecten/afwijkingen die in zowat elke familie zitten waar je zelfs met de best mogelijke voeding en fysieke conditie weinig vat op hebt. Dat is dan ook onderdeel van de "vloek" en degeneratie sinds de zondeval van Adam. In verband met ziekten zou ik er nog even aan willen toevoegen dat sommige ziekten te vermijden zijn simpelweg door aangepast gedrag. Ik denk dan bijv aan de soa's in het algemeen en aids in het bijzonder. Als we zouden doen wat de bijbel zegt dan zouden deze ziekten binnen 2 generaties zo goed als uitgeroeid zijn. (ik heb het dan over seks enkel binnen het huwelijk ) Ik vermoed ook dat vele ziekten zouden te vermijden zijn door een gezond dieet te volgen en door voldoende te bewegen en dergelijke, maar ja daar is veel en veel meer onderzoek voor nodig en wie gaat dat willen betalen ... want er is niks aan te verdienen als zou blijken dat je met simpelweg wat vitaminen, mineralen en oliën in een goede combinatie gezond kan leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Gouverneur
|
![]() En mijn andere vragen?
![]() |
#205 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vind wel (ook?) dat men serieus moet kijken naar het belang van medische ontwikkelingen. Gelukkig zijn veel kwalen, waar vroeger een significant deel van de bevolking aan bezweek, nu nog slechts hinderlijkheden voor de meesten (griep bijvoorbeeld). Ook zijn dankzij vaccinaties verschillende ziektes vrijwel verdwenen. Maar de mogelijkheid om iemands leven te redden, de plicht daartoe zelfs, zorgt wel dat mensen biologisch gezien in leven gehouden worden, maar de kwaliteit van leven (op dat moment) afwezig is. Als er een gerede kans is dat de kwaliteit van leven weer terugkomt (wie bepaalt of toetst dit?), dan is ingrijpen logisch. Maar wat als dat niet het geval is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn zat ongezonde levenswijzen die de kans op ziekten vergroten, maar men is niet schuldig aan zijn eigen ziekte, tenzij je direct aanwijsbare dingen doet (elke dag je lever naar de klote drinken, of loden bekers gebruiken als servies). Citaat:
Heb je nog andere voorbeelden van ziekten die door eenvoudig aangepast gedrag vermeden kunnen worden? Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://query.nytimes.com/gst/abstrac...B1668389639EDE Hier staan een paar variaties op het bovenstaande : http://en.wikipedia.org/wiki/Ketogenic_diet (kijk ook hier vooral even naar het vastendieet ) Het is wel opvallend vind ik dat men vaststelt dat vasten deze ziekte zou kunnen verhelpen want in de bijbel staat er vaak dat vasten helpt bij allerlei zaken. Ik dacht dat het eerste artikel dat ik erover las een paar jaar geleden sprak over vasten maar gekoppeld aan het eten van een bepaald soort biscuit, maar dat aritkel kan ik niet meer terugvinden. Maar het principe was wel dat je 3 weken moest "vasten". Dit is dan ook de reden dat het niet massaal wordt toegepast vrees ik, de meeste "moderne geneeskunde experts" zullen dit afdoen als zijnde nonsens of te risicovol en dergelijke. En vooral het zou hen geen geld opbrengen en het zou weleens een hele hoop vervelende vragen kunnen oproepen bij de bevolking waarom we deze zogenaamde "experten" nog zouden moeten geloven als het over andere ziekten gaat. Maar goed ik vind dat mensen die epilepsie hebben dit toch eens zouden moeten overwegen. De resultaten zijn toch vrij goed om definitief van epliepsie verlost te raken en het is goedkoop en dat is wellicht ook een belangrijke reden om dit in de doofpot te steken voor de farmabedrijven die miljarden euro's door hun neus zouden geboord zien als iedereen dit zou toepassen. Laatst gewijzigd door dirk001 : 28 juli 2008 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus voor experts goed om deze methode te kennen, maar om nu elke patiënt met epilepsie deze methode aan te praten, lijkt me niet verstandig. Citaat:
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hi bijna goed, de veronderstelling is nog steeds dat er een kracht is, maar zelfs DAT weet je niet. De Kracht zoals jij hem noemt is een concept. De consequenties als het een kracht is zijn enorm! heeft enorme 'verkeerde' implicaties. Vandaar dat ik het geen 'kracht' noem. Ik zeg niet dat ik wel weet wat het is. hoewel er alternatieve verklaringen voor zijn bedacht die 'beter' zijn dan de conventionele. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 29 juli 2008 om 06:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 29 juli 2008 om 11:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Pindar ik ben wel curieus naar die consequenties als we gravitatie als kracht stellen. Kan je in 10 regeltjes dit even uitleggen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel 'kracht' die ook 'gebruikt' alleen beetje strijdig met andere wetten in de fysica, if you know what I mean ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 29 juli 2008 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idd zolang je het als concept stelt is het geen probleem Ik zeg toch niet dat het hebben van een concept verkeerd is? we kunnen denk ik zelfs niet anders Maar we verwarren vaak 'concept' met de 'werkelijkheid' en we projecteren onze ideen (zoals het begrip 'kracht') in de omgeving, (btw we projecteren eigenlijk ALLES in de omgeving, maar dat is weer een heel ander verhaal) Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 29 juli 2008 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is het meest stompzinnige concept wat ik ooit tegengekomen ben en ja ik ken het. maar ga eens in op wat ik schrijf ipv meteen een 'autoriteit' er bij te zetten Nu ja, autoritet? Einstein heeft plagiarisme gepleegd. maar da's weer een heel ander verhaal ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 29 juli 2008 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer het bestaan van deze toestand erkend wordt, werkt ieder mens mee om deze trillingen te vergroten en uit te zenden NA een korte pauze, toen de eerste stralen van de zon boven de verre horizon rezen, stond de Muni op en zeide: , Er zijn vrienden met mij, die vele dingen hebben geleerd, welke de Vader voor de mensheid voorziet. Zij hebben het begripsvermogen, dat de Geest doordringt, zodoende valt de gehele wijde wereld onder hun blik. Zij kunnen zien, wat de mensheid voelt, Op deze wijze zijn zij in staat haar te helpen bij het vervullen van haar wensen. Ook kunnen zij duizenden geluiden horen, die voor het gewone oor onhoorbaar zijn zoals liet gezang van de kolibrie, de geluidjes, die het pasgeboren roodborstje maakt, de tonen van de veldkrekels, waarvan er sommige sjirpen met een snelheid van 15.000 trillingen per seconde en vele andere muzikale tonen, die ver boven het bereik van het menselijke oor uitgaan. Ook zijn zij in staat onhoorbare geluiden te voelen, te beheersen en uit te zenden, die bepaalde emoties kunnen opwekken, zoals liefde, vrede, harmonie en volmaaktheid, waarbij de gehele wereld baat vindt. Ook kunnen de trillingen van gevoelens van overvloed en grote vreugde door hen vergroot en uitgezonden worden, zodat de gehele mensheid erdoor omringd en ervan doordrongen wordt in zulk een mate, dat ieder lid van het menselijke geslacht er deel aan kan hebben, zo hij wil. Wanneer het bestaan van deze toestand erkend wordt, werkt ieder mens mee om deze trillingen te vergroten en uit te zenden. Dan wordt juist datgene, wat de mensheid nodig heeft, tot vorm gekristalliseerd, om en onder haar eenheden. Hun wensen zijn dan vervuld. Wanneer de noodzakelijke trillingen in beweging gezet worden, kan geen menselijk wezen ontkomen aan hun daadwerkelijke aanwezigheid. Op deze wijze worden alle volmaakte wensen van het mensdom tot vaste vorm gekristalliseerd. De wijde zee van Gods scheppende, onbegrensde, bewegende ruimte is kristalhelder, toch is zij geheel gevuld met trillende, stralende energie. Deze uitstralende energie staat bekend als waterachtige substantie waarin alle substantie of alle elementen in opgeloste vorm aanwezig zijn, dus in harmonieuze verhouding tot elkaar Staan, gereed om gehoor te geven aan de oproep van de trillingssnelheid, die hun toestaat vaste vorm aan te nemen. Wanneer door de gedachten van het menselijke wezen de juiste trillingsinvloed aan het werk wordt gezet, in samenwerking met het grote geheel, dan snellen de elementen, daar zij geen andere koers hebben, toe en vullen de vorm, die door de wens is bereid. Dit is de absolute wet en niemand kan de loop daarvan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom vind je het concept van kromming van de ruimte trouwens stompzinnig? Ken je het bewijs (de ster en de telescoop) daar van ook? Trouwens, plagiaat is een onderdeel van wetenschap, ik plagieer die wetenschapper en voeg er iets aan toe. Maar puur uit interesse, wie zou er voor Einstein het concept kromming hebben opgesteld?
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 29 juli 2008 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 29 juli 2008 om 16:17. |
|
![]() |