Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 22:28   #141
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Je kan de palen met een voorhamer ook een tikje geven, zodat hij niet meer in de juiste richting staat.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:18   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Vive la Belgique ! En dan zeg jij dat snelheidscamera's en flitscontroles GEEN geldklopperij zijn ???
Neen, dat zijn ze niet. Schijnbaar geraakt het maar niet tot bij uw hersencellen dat er u niemand dwingt te vlug te rijden. De camera flitst maar wanneer u de voorgeschreven snelheid niet respecteert. Aan u dus de keuze.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:21   #143
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

En het dringt niet in jouw hersencellen door dat ze zo geplaatst zijn dat we vroeg of laat in een onbewaakt moment toch wel eens een boete oplopen. Vandaar geldklopperij.
Oud 30 juli 2008, 23:24   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
En juist dat mis ik bij heel wat van de nieuw ingeplande flitspalen :

- ze staan vaak op locaties die GEEN zwart punt zijn (plaats waar veel ongevallen gebeurd zijn), maar waar wel vaak sneller gereden wordt (omdat de snelheidsbeperking daar erg laag is gezien de omstandigheden)
- indien je de flitspalen inderdaad op gevaarlijke plekken zet, zou je ze beter heel opvallend maken. mensen zullen dan inderdaad hun snelheid daar minderen, wat toch de bedoeling is (hetzelfde voor verdoken politiecontroles).
Zoals het nu is, lijkt het inderdaad alsof men vooral geld wil rapen onder het mom van verkeersveiligheid.
Ik denk dat u dit alles niet met feiten kunt hard maken. In ieder geval weet ik wel flitspalen staan op zogenaamde "zwarte punten". En zelfs al stond een flitspaal op een ander punt, dan nog is er geen enkele reden tot klagen. Als er een bepaalde snelheid staat voorgeschreven, moet de weggebruiker zich daaraan houden. Maar juist daar zit de kat gebonden: het bijna ziekelijke individualisme van de Belgische weggebruiker. Vergelijk dat maar eens met de VS of Canada waar op je op bepaalde wegen uren rechtdoor kunt rijden maar waar de weggebruikers netjes de voorgeschreven snelheid aanhouden (al nodigt de weg tot veel meer uit....).
Oud 30 juli 2008, 23:30   #145
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Denk niet dat jij ooit in de VS geweest bent...
Oud 30 juli 2008, 23:31   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
2) 61km/u rijdend op een plek waar 70km/u aangeduid was, maar waar een tijdelijk bord "50km/u werken" tegen de grille van een geparkeerde vrachtwagen de multinova extra werk bezorgde.
Wat mij betreft, mogen ze nog veel strenger optreden tegen alwie de borden negeert rond wegenwerken. In Vlaanderen is dat gewoonweg ziekelijk, vandaar dat heel wat wegenwerkers klagen over het asociaal gedrag. Als er 50 km/u staat bij wegenwerken moet men zich daaraan houden.

Ik heb het vandaag nog vastgesteld toen ik de grote weg Tielt-Roeselare nam. Voor de werken stond heel duidelijk aangeduid 50 km/u. Ik reed dus aan die snelheid, wat er onmiddellijk voor zorgde dat er iemand "in mijn achterwerk" hing die aan het toeteren ging. Of enkele weken geleden op de "viervaksbaan" Aalter-Maldegem. Ter hoogte van Aalter stonden er 50 km/u-borden. Ik reed netjes aan die snelheid, maar het grootste deel van de automobilisten haalde me in. Dit terwijl er volop werken aan de gang waren.

Is het dan echt teveel gevraagd de regels op te volgen en aldus mensen te respecteren?
Oud 30 juli 2008, 23:32   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Denk niet dat jij ooit in de VS geweest bent...
Ik niet, maar mijn broer en een collega van mij wel. Beiden hebben me verteld hoe strikt Amerikanen de snelheidsbepalingen opvolgen.
Oud 30 juli 2008, 23:35   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
En het dringt niet in jouw hersencellen door dat ze zo geplaatst zijn dat we vroeg of laat in een onbewaakt moment toch wel eens een boete oplopen. Vandaar geldklopperij.
Hoezo? Weet u dan niet meer hoe een snelheidsmetertje op je dashboard werkt?
Oud 30 juli 2008, 23:37   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Indien die voorgeschreven regels niet in lijn zijn met de "natuurlijke" gang van zaken, creëer je net gevaarlijkere situaties.
???

"De natuurlijke gang van zaken"... Alweer een nieuw konijn uit de excuushoed van alwie de regels niet wenst te volgen...
Oud 30 juli 2008, 23:40   #150
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat mij betreft, mogen ze nog veel strenger optreden tegen alwie de borden negeert rond wegenwerken. In Vlaanderen is dat gewoonweg ziekelijk, vandaar dat heel wat wegenwerkers klagen over het asociaal gedrag. Als er 50 km/u staat bij wegenwerken moet men zich daaraan houden.

Ik heb het vandaag nog vastgesteld toen ik de grote weg Tielt-Roeselare nam. Voor de werken stond heel duidelijk aangeduid 50 km/u. Ik reed dus aan die snelheid, wat er onmiddellijk voor zorgde dat er iemand "in mijn achterwerk" hing die aan het toeteren ging. Of enkele weken geleden op de "viervaksbaan" Aalter-Maldegem. Ter hoogte van Aalter stonden er 50 km/u-borden. Ik reed netjes aan die snelheid, maar het grootste deel van de automobilisten haalde me in. Dit terwijl er volop werken aan de gang waren.
Werken die aan de gang zijn tijdens het bouwverlof; ja hoor

Citaat:
Is het dan echt teveel gevraagd de regels op te volgen en aldus mensen te respecteren?
Als die regels idioot zijn? Jazeker.
En tuurlijk is het aan ons om in te schatten of regels al dan niet idioot zijn. Dat jij dat niet wil en/of durft, wil niets zeggen over wat de rest al dan niet mag/moet doen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:41   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die flitspalen dienen om de veiligheid te garanderen op de autobaan, niet om je brandstofkosten te besparen of om tijd te verliezen. Ik stel me de vraag of een baan er veiliger op wordt als auto's maar 70 km/u rijden in plaats van 120 km/u. Iemand die wordt aangereden tegen één van die snelheden zal er even erg aan toe zijn, laat staan dat er minder mensen worden aangereden.
Aha. Laten we dan maar met z'n allen aan honderdvijftig door de bebouwde kom razen, en liefst ook daar waar er veel kinderen zijn? Aan vijftig, zeventig, honderd, honderdvijftig... "als iemand aangereden wordt, zal die er even erg aan toe zijn".
Oud 30 juli 2008, 23:43   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werken die aan de gang zijn tijdens het bouwverlof; ja hoor
Jazeker, rij gerust maar eens langs de opgegeven weg. U mag het controleren.
Oud 30 juli 2008, 23:43   #153
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
???

"De natuurlijke gang van zaken"...
Ieder automobilist met ietwat ervaring, weet dat zowat elke baan en elke situatie een optimale snelheid heeft, waarbij concentratie op de weg maximaal is. Dat zijn veilige situaties. Situaties die daarvan afwijken, zijn dat niet of minder.

Als je enkel naar de regeltjes kan kijken, dan rij je bijlange na niet veilig.

Citaat:
Alweer een nieuw konijn uit de excuushoed van alwie de regels niet wenst te volgen...
Ik heb geen excuses nodig, noch hoef ik me te verantwoorden.
Oud 30 juli 2008, 23:44   #154
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Aan al die "anarchisten". Gebruik je laatste 2 hersencellen en doe gewoon wat de borden zeggen. Hoe belachelijk ook. Dan moet je ook niks betalen en zullen ze van ellende wel zelf stoppen als ze er niks meer aan verdienen.

Manman is da nu zo moeilijk???
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 23:45   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die regels idioot zijn? Jazeker.
En tuurlijk is het aan ons om in te schatten of regels al dan niet idioot zijn. Dat jij dat niet wil en/of durft, wil niets zeggen over wat de rest al dan niet mag/moet doen.
Mij lijkt er niets idioots aan 50 km/u op plaatsen waar er wegenwerken zijn. Dat u zich asociaal gedraagt, weten we ondertussen al. Jammer genoeg vallen er wekelijks slachtoffers door dergelijk gedrag. Juist d�*t is het probleem. Liever knallen die snelheidsduivels ergens tegen een of andere betonpaal, zonder dat ze medeburgers in gevaar brengen.
Oud 30 juli 2008, 23:47   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder automobilist met ietwat ervaring, weet dat zowat elke baan en elke situatie een optimale snelheid heeft, waarbij concentratie op de weg maximaal is. Dat zijn veilige situaties. Situaties die daarvan afwijken, zijn dat niet of minder.

Als je enkel naar de regeltjes kan kijken, dan rij je bijlange na niet veilig.
Nogmaals: u zit totaal verkeerd. 't Is niet aan u als individuele weggebruiker te oordelen of u de aangegeven maximumsnelheid mag of kan overschreden. Als u dat toch doet, gedraagt u zich niet alleen asociaal maar ook als een potentieel gevaar.
Oud 30 juli 2008, 23:48   #157
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij lijkt er niets idioots aan 50 km/u op plaatsen waar er wegenwerken zijn.
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is niet nee.

Citaat:
Dat u zich asociaal gedraagt, weten we ondertussen al.
Poging tot sfeerschepping, maar verder irrelevant als argument; come again

Citaat:
Jammer genoeg vallen er wekelijks slachtoffers door dergelijk gedrag. Juist d�*t is het probleem. Liever knallen die snelheidsduivels ergens tegen een of andere betonpaal, zonder dat ze medeburgers in gevaar brengen.
Vreemd, ik zie nog steeds krantenberichten verschijnen die gewag maken van onaangepaste rijgedrag en onaangepaste snelheden, nergens van snelheid an sich
Nuances, weet je wel.
Oud 30 juli 2008, 23:49   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen excuses nodig, noch hoef ik me te verantwoorden.
Schijnbaar wel, daar u zich alsook uw asociaal gedrag voortdurend meent te moeten verdedigen.
Oud 30 juli 2008, 23:50   #159
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: u zit totaal verkeerd.
Nope, niet echt. Jij zit verkeerd, maar jij spreekt je dan ook uit over situaties waar je de finesses niet van kent.

Citaat:
't Is niet aan u als individuele weggebruiker te oordelen of u de aangegeven maximumsnelheid mag of kan overschreden.
Net wel; iemand die dat niet kan, is per definiie iemand die niet oppde baan thuishoort.

Citaat:
Als u dat toch doet, gedraagt u zich niet alleen asociaal maar ook als een potentieel gevaar.
Mij niet gelaten; ik deel de baan liever met mensen die de baan aanvoelen dan met mensen die enkel kunnen doen wat bordjes hen voorkauwen.
Oud 30 juli 2008, 23:51   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is niet nee.

Poging tot sfeerschepping, maar verder irrelevant als argument; come again

Vreemd, ik zie nog steeds krantenberichten verschijnen die gewag maken van onaangepaste rijgedrag en onaangepaste snelheden, nergens van snelheid an sich
Nuances, weet je wel.
De discussie heb ik al eerder met u gevoerd en toen duidelijk onderstreept dat het opvolgen van de maximumsnelheden slechts één, maar niet te verwaarlozen, element is in goed rijgedrag. Nergens herleid ik het tot ene. U probeert dat voortdurend, onterecht, te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be