![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gelukkig staat daar geen meerdeheid achter. Ik heb de indruk dat jij het nogal moeilijk hebt om dat te aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik heb het daar niet moeilijk mee. Alleen heb ik eens te meer het recht om in een democratische ordening verandering na te streven van bestaande wetten. Ook dit is democratie, beste vriend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Natuurlijk wel. Anders zou je er immers niet naar streven om die discriminatie van vroeger opnieuw in te voeren.
Citaat:
En als je dan toch familiair wil worden, spreek me dan tenminste aan als 'vriendin' en niet als 'vriend'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met "discriminatie" heeft het niets te maken, daar er geen sprake is van een gelijk object. 't Gaat om heel andere band die niet valt te omschrijven als een huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit getuigt dus alvast van weinig begrip naar de holebi gemeeschap toe.... En waarschijnlijk zal U dan ook niet akkoord zijn met maatschappelijke thema's als abortus en euthanasie.... Wel mijn beste, juist daarom zal ik altijd mijn stem geven aan volksvertegenwoordigers die de gemeenschap ervoor zullen behoeden dat de gelovigen onder de politici nooit meer de kans zullen krijgen om de wettelijke vrijheden op het huwelijk,abortus en euthanasie ongedaan te maken.... O jawel mijn beste, Uw overtuiging op dit gebied is één en al discriminatie aangezien U als het ware zou gaan verbieden dat de mensen mogen zijn wie ze zijn ..... Laatst gewijzigd door Svennies : 31 juli 2008 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 31 juli 2008 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn in het verleden wel meer wetten ongedaan gemaakt. De rechtsgevolgen van de eerdere wetten zijn dan heel eenvoudig: er wordt een overgangsregeling uitgewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder uiteenzette, heeft deze benadering van het burgerlijk huwelijk niet veel met mijn geloof als dusdanig te maken. Ook de gegevenheid van de menselijke natuur is wel duidelijk. In vele niet-katholieke landen bestaat er ook geen homo"huwelijk". Meer zelfs, het is nog steeds een kleine minderheid die tot erkenning is overgegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, ook in het burgerlijke huwelijk is het van belang. Ook de overheid kan immers de criteria opstellen. En juist het huwelijk vormt een hoeksteen in een ordelijke samenleving. Door dit open te breken voor andere vormen ontregelt men het systeem en wordt het abnormale als normaal aangediend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar U mag niet verlangen dat Uw levensvisie wat dat betreft voor iederéén geldt... Wij gaan uit van het menselijk oogpunt, als twee mensen van hetzelfde geslacht elkaar graag zien en willen huwen ,dan mogen die huwen aangezien het een verbintenis dus die twee personen betreft,en noch de kerk ,noch de gemeenschap heeft zich daarmee te bemoeien... Wie zijn wij om te zeggen dat ze dit niet mogen doen mijn beste.... Blijkbaar beseft U nog altijd niet dat men géén homo of lesbienne wordt door uw opvoeding ,maar dat deze keuze al van bij de geboorte vastligt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wordt beweerd, maar ieder concreet bewijs ontbreekt hiervoor... Sta me bijgevolg toe dit onbewezen standpunt niet te delen en er nog steeds van uit te gaan zoals dr. Van der Straelen (die hierover vele jaren geleden een boek schreef) het gaat om een psychologische misvorming, afwijking. Een abnormaliteit dus. En bijgevolg kan de maatschappij de afwijking niet tot normaliteit opkrikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot de dag komt dat een kind of kleinkind van U bekent dat het homo of lesbienne is ,wat gaat U dan doen mijn beste..... Zoiets kan ieder ouder overkomen ,ja ook U,tenzij U géén kinderen hebt natuurlijk.... Ik herinner mij nog de tijd toen een kameraad van mij doodongelukkig was omdat hij thuis niet durfde vertellen dat hij homo was ,omdat zijn vader er wat dat betreft net zoals jij hetzelfde starre gedachtengoed op nahield... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnbaar moet ik nogmaals u vragen mijn berichten wat aandachtiger te lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een genetisch bepaalde variatie mijn beste, er zijn al verscheidene onderzoeken naar gedaan,en wetenschappelijke verklaringen over gepubliceerd... Maar hou U maar vast aan uw katholieke dogma's mijn beste, ik zou niet willen dat U Uw eeuwig leven gaat missen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |