![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stempelen beperken in de tijd | |||
Ja,zo zouden luiaarden wel moeten gaan werken |
![]() ![]() ![]() |
20 | 66,67% |
Nee,de Wereld is van iedereen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 26,67% |
Ik weet het niet duveltje |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Mischien al beginnen met dezelfde controles uit te voeren in wallonie en brussel zoals in vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Er zijn mensen die daar veel beter over kunnen oordelen dan ik. Een uitkering voor onbeperkte duur is logischerwijs onzinnig, maar hoe we gaan bepalen hoe lang het dan wel mag, dat weet ik niet hoor.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever armer dan gaan werken? Zoiets? De echte "profiteurs", daar hebben we geen zakens mee, die kiezen dan zelf voor hun lot... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door ze met hun neus in het werk te duwen als dat er is?
Niet te geloven hoeveel arbeidskrachten er gevraagd worden voor jobs waar je geen universiteitsdiploma's voor nodig hebt! Al was het maar seizoenswerk: kom een kijken aan de kust, in elke winkel zoeken ze precies iemand... En wie dan liever niets blijft doen ipv aan de slag te gaan, ook al verdient hij/zij maar evenveel als bij den dop, meteen een flinke korting geven op het te krijgen vervangingsinkomen. Blijft dus: er zijn mensen die met alle goede wil van de wereld aan geen werk geraken en die gesteund mogen/moeten worden... maar maak ons niet wijs dat er geen profiteurs zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
nu ga je mensen straffen voor iets wat volledig buiten hun wil is...
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is onmogelijk, zolang gij en de gijnen 'kwalitatief' moogt definieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat die van de dop gegooide werkloze maar gauw zelfmoord pleegt, dan is dat al een zekerheid dat er minder dop moet uitbetaald worden.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 31 juli 2008 om 07:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Er worden dagelijks mensen uit de dop gegooid hoor, mensen die zich niet hebben komen aanbieden voor een gesprek om hun sollicitaties te laten goedkeuren, of die wel komen en nergens gesoliciteerd hebben. Ik heb al enorm veel met mensen gepraat die dit dagelijks moeten doen en zo'n job is geen lachertje, je komt alles tegen, van echte gekken die overal complotten achter zien, mensen die boos zijn op vanalles en nog wat hun woede soms zelfs niet kunnen kanaliseren, mensen die denken dat ze van een andere planeet komen (gene zever !), mensen die 40 jaar vrijwiligerswerk doen en denken dat dat ook telt als werk, mensen die gewoon dreigen met zelfmoord als hun stempelgeld wordt afgenomen, maar tegelijk ook niets willen doen omdat ze toch niets kunnen en steeds afgewezen zijn... je zou het allemaal eens moeten horn, van de meest schreinende tot de meest lachwekkende situaties. Maar wie nog gelooft dat je sowieso stempelgeld trekt om op zijn/haar gat te zitten heeft het fout. Wat wel zo is is dat stempelgeld trekken om medische reden een discuteerbaar punt is. Zo zijn er de zogenaamde "depressieven" "boarderline mensen" "burn-out mensen" daar heb ik serieuze problemen mee dat die mogen stempelen, vermits net werk en bezigheid hen van anders doemdenken kan beschermen, psychologen spreken mij hierin tegen, maar dat is in mijn ogen enkel om hun eigen baan te beschermen.
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Neem een aantal leegstaande gebouwen en laat werklozen (langer dan 1 jaar werkloos) daar alle dagen , van 9 tot 5, naar toe komen.
Ze moeten daar gewoon komen zitten en 's middags krijgen ze een halfuurtje vrij. Ze moeten zelfs niet werken (maar ook niet kaarten, krant lezen, enz...). Voordelen : - je kweekt de discipline om alle dagen op te staan en naar je "werk" te gaan - intussen kunnen ze niet in het zwart bijverdienen - ze houden meer van hun stempelgeld over, want overdag kunnen ze niet op café, enz... dus bouwen ze een klein kapitaaltje op. Enkel door het afnemen van de "eeuwigdurende vakantie" van werkonwilligen (ik heb het dus niet over kortstondig werklozen die echt wel een nieuwe job zoeken) kan je ze aanzetten om dan toch maar liever te gaan werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haha sukkelaar. Ik was nu net van plan om mijn steentje bij te dragen aan onze maatschappij, maar nu gij zo denkt over geschorste werkloze, gaat gij voor de rest van uw dagen aan mij moeten blijven afdragen. En mij zullen ze niet kunnen schorsen. ze zouden wel graag willen, maar ze hebben geen poot om op te staan, de sukkelaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Oh, in dat geval neem ik mijn bijtende spot terug
Laatst gewijzigd door Plantival : 31 juli 2008 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik verneem dat Frank Vandenbroecke (SP) verantwoordelijk is voor al die schorsingen. Nu ik dat weet, ga ik veranderen van partij. Weet iemand welke partij opkomt voor de steuntrekkers?
Misschien spirit (nu Vlaamse Progressieve)? of Vlaams Belang? ... Laatst gewijzigd door Plantival : 31 juli 2008 om 10:33. |
![]() |
![]() |