Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stempelen beperken in de tijd
Ja,zo zouden luiaarden wel moeten gaan werken 20 66,67%
Nee,de Wereld is van iedereen 8 26,67%
Ik weet het niet duveltje 2 6,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 19:17   #21
shaddy
Banneling

Standaard

Mischien al beginnen met dezelfde controles uit te voeren in wallonie en brussel zoals in vlaanderen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 21:25   #22
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Nee hoor, jij bent qua loonniveau nog altijd veel te veel beschermd door de bestaande arbeidswetgeving.
Intussen wil ik weten of jij iets van economie kent, ik ben het gezeik ook beu van mensen die echt niks maar dan ook niks weten en intussen maar zitten scheldrondvragen te organiseren.
Gij zeikt er anders ook niet naast,als er economisch geen bescherming meer is voor de werknemer zou je zelf wel eens naast uw job kunnen grijpen,trouwens naast uw schoenen lopen en anderen degraderen tot meelopers maakt u nog geen economist,maar meer een chauvinist!
Oud 30 juli 2008, 21:37   #23
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Er zijn mensen die daar veel beter over kunnen oordelen dan ik. Een uitkering voor onbeperkte duur is logischerwijs onzinnig, maar hoe we gaan bepalen hoe lang het dan wel mag, dat weet ik niet hoor.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 00:39   #24
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ben ook voorstander van meer armoede! Daarom steun ik dit voorstel.
Werklozen aan het werk zetten als er werk voor hen is = meer armoede?
Liever armer dan gaan werken? Zoiets?
De echte "profiteurs", daar hebben we geen zakens mee, die kiezen dan zelf voor hun lot...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 00:45   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Hoe kan je weten welke werklozen lui zijn?
Door ze met hun neus in het werk te duwen als dat er is?
Niet te geloven hoeveel arbeidskrachten er gevraagd worden voor jobs waar je geen universiteitsdiploma's voor nodig hebt! Al was het maar seizoenswerk: kom een kijken aan de kust, in elke winkel zoeken ze precies iemand...
En wie dan liever niets blijft doen ipv aan de slag te gaan, ook al verdient hij/zij maar evenveel als bij den dop, meteen een flinke korting geven op het te krijgen vervangingsinkomen.
Blijft dus: er zijn mensen die met alle goede wil van de wereld aan geen werk geraken en die gesteund mogen/moeten worden... maar maak ons niet wijs dat er geen profiteurs zijn!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 02:54   #26
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind dat je minstens bereid moet zijn om te gaan werken,lui zijn moet bestraft worden
Na 1 jaar zouden werkloze verplicht voor drie maanden sociaal tewerk gesteld moeten worden,enz...

Na 5 jaar stempelen zou je echt werk gevonden moeten hebben,anders zou Uw geen recht meer mogen hebben op stempelgeld

Wat vind U hier van?
Dat er eerst maar eens kwalitatief werk voor iedereen ter beschikking is,
nu ga je mensen straffen voor iets wat volledig buiten hun wil is...
Oud 31 juli 2008, 02:55   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Dat er eerst maar eens kwalitatief werk voor iedereen ter beschikking is,
nu ga je mensen straffen voor iets wat volledig buiten hun wil is...
Dat is onmogelijk, zolang gij en de gijnen 'kwalitatief' moogt definieren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 07:16   #28
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
8 jaar geleden was ik werklooos op mijn 41 jaar als ongeschoolde,na drie maanden in volle crisistijd had ik terug werk,dus het kan als je maar wil hé
Sinds wanneer was er crisis in 2000?
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 07:24   #29
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat die van de dop gegooide werkloze maar gauw zelfmoord pleegt, dan is dat al een zekerheid dat er minder dop moet uitbetaald worden.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 31 juli 2008 om 07:24.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:44   #30
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Gij zeikt er anders ook niet naast,als er economisch geen bescherming meer is voor de werknemer zou je zelf wel eens naast uw job kunnen grijpen,trouwens naast uw schoenen lopen en anderen degraderen tot meelopers maakt u nog geen economist,maar meer een chauvinist!
Kijk 's aan! Op werklozen spuwen is wel een héél moedige daad.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:14   #31
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Er worden dagelijks mensen uit de dop gegooid hoor, mensen die zich niet hebben komen aanbieden voor een gesprek om hun sollicitaties te laten goedkeuren, of die wel komen en nergens gesoliciteerd hebben. Ik heb al enorm veel met mensen gepraat die dit dagelijks moeten doen en zo'n job is geen lachertje, je komt alles tegen, van echte gekken die overal complotten achter zien, mensen die boos zijn op vanalles en nog wat hun woede soms zelfs niet kunnen kanaliseren, mensen die denken dat ze van een andere planeet komen (gene zever !), mensen die 40 jaar vrijwiligerswerk doen en denken dat dat ook telt als werk, mensen die gewoon dreigen met zelfmoord als hun stempelgeld wordt afgenomen, maar tegelijk ook niets willen doen omdat ze toch niets kunnen en steeds afgewezen zijn... je zou het allemaal eens moeten horn, van de meest schreinende tot de meest lachwekkende situaties. Maar wie nog gelooft dat je sowieso stempelgeld trekt om op zijn/haar gat te zitten heeft het fout. Wat wel zo is is dat stempelgeld trekken om medische reden een discuteerbaar punt is. Zo zijn er de zogenaamde "depressieven" "boarderline mensen" "burn-out mensen" daar heb ik serieuze problemen mee dat die mogen stempelen, vermits net werk en bezigheid hen van anders doemdenken kan beschermen, psychologen spreken mij hierin tegen, maar dat is in mijn ogen enkel om hun eigen baan te beschermen.
Oud 31 juli 2008, 09:41   #32
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Neem een aantal leegstaande gebouwen en laat werklozen (langer dan 1 jaar werkloos) daar alle dagen , van 9 tot 5, naar toe komen.
Ze moeten daar gewoon komen zitten en 's middags krijgen ze een halfuurtje vrij. Ze moeten zelfs niet werken (maar ook niet kaarten, krant lezen, enz...).

Voordelen :
- je kweekt de discipline om alle dagen op te staan en naar je "werk" te gaan
- intussen kunnen ze niet in het zwart bijverdienen
- ze houden meer van hun stempelgeld over, want overdag kunnen ze niet op café, enz... dus bouwen ze een klein kapitaaltje op.

Enkel door het afnemen van de "eeuwigdurende vakantie" van werkonwilligen (ik heb het dus niet over kortstondig werklozen die echt wel een nieuwe job zoeken) kan je ze aanzetten om dan toch maar liever te gaan werken.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:47   #33
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Neem een aantal leegstaande gebouwen en laat werklozen (langer dan 1 jaar werkloos) daar alle dagen , van 9 tot 5, naar toe komen.
Ze moeten daar gewoon komen zitten en 's middags krijgen ze een halfuurtje vrij. Ze moeten zelfs niet werken (maar ook niet kaarten, krant lezen, enz...).

Voordelen :
- je kweekt de discipline om alle dagen op te staan en naar je "werk" te gaan
- intussen kunnen ze niet in het zwart bijverdienen
- ze houden meer van hun stempelgeld over, want overdag kunnen ze niet op café, enz... dus bouwen ze een klein kapitaaltje op.

Enkel door het afnemen van de "eeuwigdurende vakantie" van werkonwilligen (ik heb het dus niet over kortstondig werklozen die echt wel een nieuwe job zoeken) kan je ze aanzetten om dan toch maar liever te gaan werken.
Dus eigenlijk een werkkamp zonder werk... het idee is niet slecht alleen een beetje onuitvoerbaar, de meeste bouwvallen zijn niet voor niets niet bewoond. En met de krotbelasting vind je steeds minder en minder van deze panden. Maar het idee is er zeker wel, in de zomer de parken en pleinen opkuisen (al is het maar papiertjes oprapen met zo'n tang)
Oud 31 juli 2008, 09:48   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Misschien zijn er nog na-oorlogse kampbeulen van Breendonk in leven om die mensen te bewaken en ze gelijk nog wat te verkrachten en te martelen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:49   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dus eigenlijk een werkkamp zonder werk... het idee is niet slecht alleen een beetje onuitvoerbaar, de meeste bouwvallen zijn niet voor niets niet bewoond. En met de krotbelasting vind je steeds minder en minder van deze panden. Maar het idee is er zeker wel, in de zomer de parken en pleinen opkuisen (al is het maar papiertjes oprapen met zo'n tang)
Goed idee, kunnen we ook nog besparen door de mensen buiten te gooien die dat werk normaal doen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 10:04   #36
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat die van de dop gegooide werkloze maar gauw zelfmoord pleegt, dan is dat al een zekerheid dat er minder dop moet uitbetaald worden.

Haha sukkelaar. Ik was nu net van plan om mijn steentje bij te dragen aan onze maatschappij, maar nu gij zo denkt over geschorste werkloze, gaat gij voor de rest van uw dagen aan mij moeten blijven afdragen. En mij zullen ze niet kunnen schorsen. ze zouden wel graag willen, maar ze hebben geen poot om op te staan, de sukkelaars.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 10:11   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Haha sukkelaar. Ik was nu net van plan om mijn steentje bij te dragen aan onze maatschappij, maar nu gij zo denkt over geschorste werkloze, gaat gij voor de rest van uw dagen aan mij moeten blijven afdragen. En mij zullen ze niet kunnen schorsen. ze zouden wel graag willen, maar ze hebben geen poot om op te staan, de sukkelaars.
Gij kent Bhairav nog duidelijk niet Dit was ironisch bedoeld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 10:16   #38
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien zijn er nog na-oorlogse kampbeulen van Breendonk in leven om die mensen te bewaken en ze gelijk nog wat te verkrachten en te martelen.
Bijzonder constructieve bijdrage.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 10:17   #39
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij kent Bhairav nog duidelijk niet Dit was ironisch bedoeld.
Oh, in dat geval neem ik mijn bijtende spot terug

Laatst gewijzigd door Plantival : 31 juli 2008 om 10:18.
Oud 31 juli 2008, 10:27   #40
Plantival
Banneling

Standaard

Ik verneem dat Frank Vandenbroecke (SP) verantwoordelijk is voor al die schorsingen. Nu ik dat weet, ga ik veranderen van partij. Weet iemand welke partij opkomt voor de steuntrekkers?

Misschien spirit (nu Vlaamse Progressieve)? of Vlaams Belang? ...

Laatst gewijzigd door Plantival : 31 juli 2008 om 10:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be