Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 13:46   #1481
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Van al dat gezever hier, ga ik een pint drinken in de beeSt.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:51   #1482
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
SSpa Rood of een FriSSti?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:51   #1483
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op voor de Antwerpenaren onderweg he.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:55   #1484
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
SSpa Rood of een FriSSti?
Nen Leeuw van Vlaanderen
Oud 31 juli 2008, 14:16   #1485
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nen Leeuw van Vlaanderen
Ne Vlaamsch Leeuw zulde bedoelen?
Oud 31 juli 2008, 14:16   #1486
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Een mens verandert niet omdat hij een ander papiertje kon bemachtigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Broes, herlees je eigen zin hierboven. Jij wijst de facto elke vorm van integratie of assimilatie af. Of die nu al dan niet geslaagd is, voor jou blijft dat een vreemdeling en dat generaties lang. Een allochtoon blijft voor jou altijd een allochtoon. En dat is geen positieve aanduiding. Van allochtonen maak je makkelijk 2de rangsburgers want in het hoofd is dat al zo. Ten tijde van crisis of onrust zijn allochtonen dan ook de zwaksten in de samenleving en derigen ze makkelijk uitgestoten te worden.

Oftwel geef je iemand de Belgische identiteit en is deze vanaf dan gelijk aan alle Belgen, in rechten en plichten, oftewel naturaliseer je niemand. Maar mensen kapittelen om ze dan later te criminaliseren om de eenvoudige reden dat ze van andere origine zijn, of het enkel nog aan hun uiterlijke kenmerken te merken valt, is racisme logisch gevolgd door discriminatie.
roskam, je draaft door!

Ik wijs helemaal geen integratie af, en ik maak van allochtonen helemaal geen tweederangsburgers.
Ik gun graag aan nieuwkomers die onze maatschappij willen helpen opbouwen gelijke rechten en gelijke plichten;

Ik zeg enkel dat een ander papiertje geen andere mens maakt. Daarom vind ik het interessant om te ervaren hoe anderen leven en denken. Zeker niet om ze te 'discrimineren' wel om onze eigen manier van denken en leven in vraag te stellen, en om ervan te leren. Verrijking weet je wel!
Want als alles en iedereen hetzelfde is hoe kan er dan ooit een verrijking zijn?
Oud 31 juli 2008, 14:17   #1487
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Idd, maar ik heb bouwverlof en nuchter zijn is geen optie tijdens die periode.
Oud 31 juli 2008, 14:24   #1488
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik herhaal,….. hoe dan ook, het is zeker geen aanvaarbare rede om een gans volk uit te roeien. Denk nu maar niet dat ik op dat gebied die Duitse gangsterbende enig sympathie toe draag. Ik ben wel van oordeel dat men niet hypocriet mag zijn en dat dit geen gevolg mag hebben op een hedendaagse partij zoals het VB, waarvan geen enkele van zijn aanhanger van de leeftijd is dat hij/zij ook maar één dag actief zou hebben deelgenomen aan deze afschuwelijke misdaden.

Wat ik eerder schreef is geen cafépraat maar de harde realiteit. Het gaat zelfs veel verder dan dat en wanneer je dan alles op een rijtje zet kan je die fameuze Amerikanen ook de tittel van gangsters toebedelen. Denk maar even terug vb.aan hiroshima. Maar niemand schijnt daar een probleem mee te hebben. Kennelijk is een letter op een gevel een veel grotere schandelijke misdaad.

Soms is het moeilijk dit onder. ogen te willen zien en hecht men liever geloof aan publicitaire filmpjes die men te pas en te onpas op ons laat inbeuken.

De Amerikaanse bevolking die voor een groot deel Joods is, wist al vrij vroeg dat er hier een Jodenvervolging plaats vond maar men kon naar verluid niet eerder tussen beide komen wegens gebrek aan schepen. Toen de geallieerden dan aan het einde van de oorlog hun invasie deden kwamen ze over zee met HONDERDEN schepen toe. Al eens over nagedacht wanneer ze die dan wel zouden gemaakt moeten hebben? Overigens is het geen publiek geheim dat Amerika zijn wapenindustrie van onmetelijk groot belang is voor de VS, ( en wie vult daar zijn zakken aan). Dat zij keer op keer een oorlog nodig hebben, maar wel in een ander gebied, niet bij hen.

Ken jij een propere oorlog? Je zou er van staan te kijken wat er allemaal plaatsgrijpt. Het is geen unicum dat twee met elkaar in oorlogzijnde landen, het ene land het andere beschiet met munitie die gekocht werd bij het andere en omgekeerd. Oorlog is commercie, en wie voert er die? Er zijn er altijd die er zich aan verrijken. Ook in 40/45 en dikwijls zijn het juist degene die de grootste ………….zijn op dit gebied, die we het meest eren.

Los hiervan; wat vindt jij van de wapenwet zoals hij was alvorens hij onlangs herroepen werd? Goed waarschijnlijk. Tonnen wapens werden er ingeleverd om gesmolten te worden zonder enige compensatie. De dure verzamelstukken werden nadien teruggevonden in het bezit van sommige magistraten, maar zand er over en deksel er op zodat het niet gaat stinken. Het gesmolten staal, dat voor wapens van zeer goede kwaliteit dient te zijn, waarvoor is dat gebruikt denk je? Voor tractors te bouwen? En juist nu, in een tijd waarin door staalschaarste het metaal heel duur is. Wij hebben ook een wapenindustrie niet? In Wallonië.
Er zijn er altijd die er zich aan verrijken, en men kan zich de vraag stellen, zijn dat dan niet de grootste misdadigers?

Staat niet in de boekjes hoor!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
U ging het hebben over de "niet ongegronde jodenhaat" in nazi-Duitsland. Daar lees ik niets over in deze cocktail van open deuren, cafepraat en slecht begrepen geschiedenislessen.
Ik blijf dus benieuwd.
Citaat:
tracht voor je zelf eens uit te maken waarom Duitsland zo'n jodenhaat had. Er is een verklaring en niet ongegrond.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:30   #1489
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
de definitie van allochtoon volgens de stad Antwerpen.
Zijn allochtoon - alle mensen met een vreemde nationaliteit behalve West-Europeanen, en ook Belgen met een vreemde voor én achternaam.
Patrick =Iers=> vreemd
Leo= Latijn=vreemd
Philip komt uit het Grieks = vreemd
Alexandra ook al
En dan al die bijbelse voornamen:
Maria komt uit Palestina=vreemd
Jozef, Youssef komt uit Palestina=vreemd
Johan,Jan, Marc etc ook al

Er schieten er écht weinig over: dat wordt gevaarlijk....

Alleen Geweerkolf en de Brunehildes, de Geertrudes zeker? (hoewel, die Germanen zijn toch ook vreemden?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 14:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:31   #1490
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Gebrouwen met Tsjechische hop. Puur 'Vlaamsch' is da biertje dus niet (in tegenstelling tot jullie natuurlijk, het Kruim van het Eigen Volk).
Oud 31 juli 2008, 14:36   #1491
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gebrouwen met Tsjechische hop. Puur 'Vlaamsch' is da biertje dus niet (in tegenstelling tot jullie natuurlijk, het Kruim van het Eigen Volk).
Zoals de Canadese frieten op 175 jaar België.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:37   #1492
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
mensen die zomaar abortus plegen zouden beter efkes bij hun bewustzijn zijn tijdens hun pleziertje ! geen enkel ongeboren leven heeft de kans zich te verdedigen .............. dus abortus is laf en moord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

abortus zou enkel mogelijk moeten kunnen zijn na verkrachting of als het leven van de moeder in levensgevaar komt !!!!!
En daaronder schrijf je "Realiteit is een illusie die ontstaat door een gebrek aan alcohol !!"
Kom met je voeten op aarde, wordt nuchter, man.
Oud 31 juli 2008, 14:38   #1493
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ben Belg en Jood.
Ik beschouw me Belg ookal weet ik dat ik voor de niet-Joden nooit als Belg gezien zal worden.
Mijn overgrootvader verliet Polen en immigreerde naar Belgie.
Er werd niet meer Pools gesproken(Joods enkel tijdens het Thora leren) en pasten zich aan de Belgische normen.
Al de (klein)kinderen kregen een Belgische opvoeding,natuurlijk ook een religeuse Joodse opvoeding.(wat een bijzaak is)
Ik voel me verbonden met een Jood in het buitenland door hetzelfde geloof en omdat we uiteindelijk van dezelfde grootvaders afstammen.
Maar een Belg(Vlaming of Waal) zie ik ook iemand die tot mijn groep behoort.
Een Jood vergelijken met Armenier of Chinees is absurd.
Een Chinees komt uit China,een Fransman uit Frankrijk maar een Jood is loyaal tot de land waar hij woont.(dat Chasidim anders gekleed gaan betekent niks)Enige land waar al de Joden voor een lange periode woonden was Erets Yisrael(Israel vandaag + deel Joradanie en Egypte) en werden daar verjaagd en sindsdien hebben ze zich in groepen verdeeld en wereldwijd aangepast aan hun nieuwe landen.
En doe geen veel moeite,het is heel eenvoudig waarom Hitler de Joden gehaat heeft,Joods Duitsland was een imperium en dat knaagde bij velen.
En voelt u zich nu beledigd door dat S-teken in het uithangbord van dat café? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Oud 31 juli 2008, 14:41   #1494
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
En de kampartsen waren na de oorlog zeer welkom in de beschaafde wereld van de " bevrijders" . In plaats van een straf wachtte hun een nieuw leven .
Met de hulp van de kloosters van de RKK die voor vluchtweg, onderduikadres en papieren van Vaticaanstad zorgden: hoorde je écht nooit over de Odessa-filière en de hulp die ze van de kerk kreeg? Hoe denk je dat ze in Zuid Amerika geraakten?

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 14:48.
Oud 31 juli 2008, 14:46   #1495
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En voelt u zich nu beledigd door dat S-teken in het uithangbord van dat café? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Het is een slag in het gezicht van al degenen waarvan de familie niet in de collaboratie betrokken was en die voor hun leven moesten vrezen, of waarvan de familie omkwam of gedeporteerd werd door de nazis (of gewoon geruïneerd werd)

Ik vermoed dat collaborateurskinderen dat niet kunnen vatten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 juli 2008 om 14:48.
Oud 31 juli 2008, 14:56   #1496
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom Duitsland zo'n jodenhaat had en niet ongegrond.
We wachten nog altijd met spanning.
Oud 31 juli 2008, 14:59   #1497
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
We wachten nog altijd met spanning.
Wie is we?
Oud 31 juli 2008, 15:04   #1498
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou achter Kornijn niet Pick Nick schuilgaan? De stijl en het gescheld zijn alvast identiek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kornijn Bekijk bericht
*knip*
't begint er idd. verdacht veel op te lijken.
Oud 31 juli 2008, 15:04   #1499
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het is een slag in het gezicht van al degenen waarvan de familie niet in de collaboratie betrokken was en die voor hun leven moesten vrezen, of waarvan de familie omkwam of gedeporteerd werd door de nazis (of gewoon geruïneerd werd)

Ik vermoed dat collaborateurskinderen dat niet kunnen vatten.
Volgens mij kan het de meesten niet eens een zier schelen.
Oud 31 juli 2008, 15:08   #1500
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind de lafheid nogal erg. Ik verklaar mij nader.

Het is overduidelijk dat een deel van de nationalistische Vlamingen graag dweept met nazi-symboliek, al dan niet omdat datzelfde deel teruggaat op de nazi-collaboratie. 'Toevallig' zit het grootste deel (zij het niet allemaal) in het VB. Vaak gaat het VB er zelfs prat op: collaborateurs roemen als grote voorbeeld, neo-nazi's eren (cf. Bert Eriksson), graven van SS-ers bezoeken. Om nog te zwijgen van de nauwe banden met neonaziverenigingen als VMO/Voorpost, holocaustontkenners (de VB-stichter was zelfs vertaler van negationistische lectuur)... enfin, de lijst is lang. Het is gewoon niet ernstig om de band tussen het VB en het (neo)nazisme te ontkennen.

En zo komen we bij de lafheid. Want als er ineens SS verschijnt op een VB-cafe, dan schiet bijna elke Vla-Na alhier in een kramp en worden alle ontkennende registers opgengetrokken: het is geen nazisymbool maar een onschuldig runeteken, het gaat niet om een Vlaamsnationalistisch cafe,... tot en met 'Hitler was nog de kwaadste niet' en valse beschuldigingen aan mijn adres als zou ik elke Vla-Na een neonazi hebben genoemd! Te zot voor woorden.

Waarom komen jullie toch niet gewoon voor jullie identiteit uit? Je zal mij nooit horen zeggen dat er niets mis is met nazisme en fascisme, maar daar moeten jullie zich toch niet aan storen? Een mens zou zowaar respect beginnen krijgen voor rabiate en openlijke nazi's zoal Max von Dietschland...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be