![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe verzoen jij geloof met de wetenschappelijke werkelijkheid? | |||
Ik accepteer de wetenschappelijke werkelijkheid, en wat religie hierover te zeggen heeft, negeer ik |
![]() ![]() ![]() |
28 | 90,32% |
Ik negeer de realiteit, en geef voorkeur aan een leven in mijn eigen droomwereld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik hef de scheiding tussen werkelijkheid en geloof op door irrationele rationalisaties te bedenken |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ach ja, ik moet mijn te publiceren manuscripten ook eerst in een speciale zwarte doos steken, en na enkele dagen krijg ik die bijgewerkte versie terug die ik in mijn naam mag insturen naar een tijdschrift. Natuurlijk na zware censuur
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar eerlijk gezegd, ik krijg echt steeds minder respect voor de meeste wetenschappers, want echt een en ander begrijpen doen ze het niet. wel doen ze net alsof ze het begrijpen maar het meeste is een illusie. De meeste zitten pot en potdicht, nmaar niet omdat ze niet aannemen wat ik schrijf, want dat wordt anders het volgende argument. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() Ik denk eerder dat pindar een beetje wrok koestert tov de "wetenschap"
Ik vraag me af waar die vandaan komt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Minister
|
![]() Ik denk dat hier iemand zich gaat laten bekeren tot een godsdienst!
![]() |
#265 | |||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vraag rijst ook of het misschien uitmaakt wat voor soort water je drinkt maw schoon/zuiver mineraalwater is misschien beter dan water waar chloor en/of fluor in zit om maar een vb te geven. Daarnaast moeten we misschien na dat vastendieet de mensen aan een blijvend dieet onderwerpen of in elk geval bepaalde soorten voedsel vermijden. En er is ook nog een ander probleem vooral in onze tijd nu nl dat bijv spelcomputers dit soort aanvallen kunnen uitlokken dus ook daar moeten die mensen zich misschien van onthouden als ze blijvend willen genezen zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En op welke onderzoek baseer jij je ivm die blijvende resultaten van dat eerste artikel zo naar omlaag te halen? Dat vastendieet is niet hetzelfde als het wat softere andere dieet van wiki. Alhoewel beiden in dezelfde richting zoeken zijn ze toch heel verschillend. Daarnaast stel even dat jouw claim hier dat 10% geneest klopt en dat 50% verbetert. Wat ik niet kan besluiten uit dat eerste artikel trouwens !! Maar goed als dit juist zou zijn dan kan dit wel betekenen dat ook die 50% minder medicatie of minder frequent medicatie moet nemen en ook dat betekent heel veel. Ik vind dat we dit eerst moeten proberen en pas daarna als blijkt dat dit niet helpt we pillen moeten gebruiken en niet andersom. Maar we moeten blijven onderzoeken waarom een deel niet of niet voldoende reageert op dat dieet en misschien moet dat dieet aangepast worden voor die personen of is er nog een andere factor waar we iets moeten aan veranderen. Zoals ik al zei misschien moet je ook na die ene vastenperiode nog steeds bepaalde soorten voedsel links laten liggen als je helemaal epilepsie vrij wil zijn. Citaat:
Maar opnieuw ... ik denk dat als we onze voeding aanpassen en eten wat gezond is en niet zo maar alles wat we graag eten dat dit een non issue is. Maar dan moeten we het wel eens proberen ... . Citaat:
Citaat:
Maar om even een paar vbs te geven iemand met een te hoge cholesterol ongeacht of dit nu echt een probleem is of niet die moet wel levenslang pillen slikken en dat is dus chronisch. Hetzelfde met een hoge bloeddruk, diabetes en dergelijke. De farma wordt rijk door mensen chronisch ziek te houden, ze verdienen nl geen geld als je gezond bent. Andere medicatie zoals antibiotica leidt dan weer tot resistente bacteriën weliswaar grotendeels door misbruik en overgebruik van deze medicate maar goed het probleem is er nu wel. Pillen voor depressie en slaapmiddelen zijn wellicht in bijna alle gevallen overbodig omdat ze of niet werken of omdat er alternatieven zijn. En deze medicatie geeft vaak aanleiding tot verslaving wat alweer een negatief effect is. Gisteren was er op de BBC in het nieuws opnieuw een studie (is niet de eerste ) die aantoont dat medicatie ivm alzheimer nauwelijks of geen nut heeft maw er was geen merkbaar verschil tussen het wel of niet gebruiken van de medicatie ... . De farma liegt en bedriegt de mensen hier dus. Ze verkopen pillen die niet werken. Ze doen dat wel vaker, maar hier is het al aangetoond door verschillende studies. Laatst gewijzigd door dirk001 : 30 juli 2008 om 17:14. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||||||||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind het wel opvallend dat de verkondiging van iemand die denkt dé simpele oplossing voor epilepsie gevonden te hebben, door jou geaccepteerd wordt als waar, enkel op zijn woord. En dat je onderzoeken die die simpele oplossing nuanceren, afdoet als bedrog van farmaceutische bedrijven. Wat maakt voor jou het krantenartikel betrouwbaar en het wikipedia-artikel over de diëten, die nu gegeven worden, niet? Citaat:
Mensen werden in 1920 gemiddeld 55 jaar; nu bijna 80. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volgen van een dieet vergt grote discipline en doorzettingsvermogen, maar dat is niet in geld uit te drukken (kost dus niets). Citaat:
"However, after the fast was broken, the seizures gradually returned." Goldbloom stated, "It would seem from this case that the starvation treatment is effective only while it is continued and while the patient remains in bed, but that it has no enduring qualities." (bron - pagina 6) Het vastendieet heeft resultaten voor een deel van jonge kinderen die eraan worden onderworpen. Met een vastendieet van 100 dagen heeft gegarandeerd geen van de patienten nog last van epilepsie... Citaat:
Dat je uit het eerste artikel (wat slechts een journalistenverslag van een toespraak op een medisch congres is) niet kan opmaken dat de resultaten lager zijn dan Conklin zelf noemt, is niet verwonderlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Diabetes is (nog?) niet geneesbaar, gelukkig kan men met medicatie de risico's beperken, want diabetes is dodelijk. Citaat:
Citaat:
Dat veel medicatie misbruikt wordt, vind ik een slechte reden om tegen medicijnen te zijn.
![]() |
![]() |
#267 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik snap je hersenspoeling wel, want dat is het, het is een hersenspoelsel door de Farmaceutische industrie. Maar mischien je eens goed laten inlichten door dit boek: ![]() Citaat:
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 juli 2008 om 06:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Deze is ook erg goed:
Citaat:
De psychiatrie wordt gewoon aangestuurd door de Farmaceutische industrie, maar op dit gebied is er nog meer aan de hand. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 juli 2008 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() En ik heb hem hier al zo vaak neergezet, maar blijft een klassieker op dit gebied:
![]() http://www.amazon.com/Medical-Mafia-.../dp/0964412608 Echt een heel goed boek hierover, raad hem echt iedere 'open geest' aan. De medische wereld zal je nooit meer hetzelfde zien Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
liever denken dat ik wrok koester dan in te zien dat het klopt wat ik zeg, er zijn anderen met meer 'gewicht' die hetzelfde zeggen, dus je opmerking/argument gaat totaal niet op. Maar goed je had zelf al gezegd dat je niet open stond. ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 juli 2008 om 06:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Gouverneur
|
![]() Pindar, ik schreef dat antidepressiva bij zware depressies wel zin hebben, waarop je een aantal boeken aanprees. Wat staat er in die boeken over de werking van antidepressiva?
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Ook zijn de psychiatrische/psychologische oplossingen voor bv schizofrenie en depressie totaal verkeerd!
De goede oplossingen zijn meestal precies andersom Als je echt hier interesse in hebt raad ik deze site aan: http://www.drmckenzie.com/cgibin/htm...54838313231400 va de site: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ja, het is een 'drug' he? ![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn een aantal medicijnen die bij matig en correct gebruik wel een aantal "nuttige" effecten hebben, maar opnieuw men moet ook deze medicatie enkel gebruken als het nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Gouverneur
|
![]() Onzin, want de oorsprong bestaat vaak niet. Je kan verschillende oorzaken achterhalen en misschien zelfs alle oorzaken, maar het idee dat iets één oorsprong heeft, klopt niet.
![]() |
#276 | |||||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik graag zou zien is dat men epilepsie patiënten eens voorstelt om dat vastendieet te volgen zodat we eens kunnen zien of het werkt of niet want idd op basis van 1 artikel zie ik enkel dat de resultaten heel goed waren, maar dit zou moeten ondersteund worden door een nieuwe test met wat mij betreft minstens 1000 patiënten waar men er wel voor zorgt dat ze niet kunnen afwijken van het dieet. Ik denk dat als men vertelt dat men kan genezen van epilepsie wat toch een vreselijke aandoening is, dat velen het wel eens willen proberen. Maar we mogen ons niet enkel op dit vastendieet vastpinnen, maar we moeten misschien eens kijken of er geen andere verbanden zijn tussen de mensen die deze ziekte hebben. Citaat:
Maar dit is wel wat off topic en zou eigenlijk een topic op zich waard zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
scheurbuik en de oplossing is vitamine C innemen Opvallen is dat men vroeger vele ziekten op deze manier behandelde en pas toen de farma opkwam men is gestopt hiermee en men op grote schaal pillen is beginnen gebruiken ... . Dit gaat ook te samen met het evolutionair denken en het evolutionair weredlbeeld. Immers als er geen God is dan kunnen we er niet vanuit gaan dat alles wat we nodig hebben in de natuur te vinden is maar als er wel een God is dan heeft die er misschien voor gezorgd dat alle nodige medicijnen "vrij" te verkrijgen zijn nl via onze voeding ... . Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Parlementslid
|
![]() Je zou verbaasd zijn als je zou weten hoeveel ziekten er worden veroorzaakt door een tekort aan 1 bepaald iets in uw lichaam. Ja er kunnen andere factoren meespelen, maar heel vaak is het 1 iets dat aan de basis ligt van een ziekte en is de rest bijkomstig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zeker gezien de behaalde resulaten! Maar ja, die gaat de Farm Industrie niet gebruiken, kost ze geld EN macht Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||||||||||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als je bent wezen kijken of er geen andere verbanden tussen epileptici zijn, en je bent tot nieuwe ontdekkingen gekomen, laat je het ons dan weten? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geyelin (1921): 30 patiënten, 87 procent toevalsvrij na 20 dagen vasten, geen onderzoek naar termijnresultaat Weeks (1923): 64 patiënten, 47 procent toevalsvrij na 3 weken vasten, allen kregen weer toevallen toen ze teruggingen naar hun normale dieet Talbot(1926): 23 patiënten, allen toevalsvrij gedurende het vasten, toevallen keerden bij allen terug na het vasten Lennox (1928): 27 patiënten, 50 procent had afname van toevallen tijdens vasten Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Scheurbuik = vitamine C-tekort; best logisch dat dat met vitamine C te genezen is. Zo kunnen we nog wel meer ziekten vinden die te maken hebben met ons voedingspatroon: beriberi (vitamine B1-tekort) en megaloblastische anemie (bloedarmoede, vitamine B12-tekort). Beetje goedkoop om verschijnselen van voedingstekort te noemen als een aandoening die aantoonbaar door voeding wordt veroorzaakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() kerel kerel kerel toch
Mischien moet je Beauchamp eerst eens onderzoeken ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 2 augustus 2008 om 07:15. |
![]() |
![]() |