![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dan moeten we positie en pot-odds laten meetellen natuurlijk. En wat voor spelers die tegenstanders zijn. En uiteindelijk heeft wat voor startkaarten u krijgt weinig te maken met hoe het spel verloopt. Ik bedoel maar, er zit een lange weg tussen het moment dat u uw 2 startkaarten krijgt en het moment dat de pot naar de winnaar gaat. Citaat:
Maar dat maakt poker toch geen gokspel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pokeren voor echt geld is imo een gokspel, want het geld wordt blootgesteld aan risico's die afhankelijk zijn van de gok die genomen wordt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw een gokspel bij uitstek is de nationale loterij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit eens in een cafe openlijk poker gespeeld, toen er een razia kwam. (niet omwille voor pokerspelen, maar eerder op drugs) Toch was er een agent die vroeg: Toch niet voor geld aant spelen eh manne, want dat mag niet e. Wij hebben dat makkelijk kunnen ontkennen, aangezien het geld ook niet op tafel lag. maw, je mag wel pokerspelen doen, zolang je niet voor geld speelt. Maar zoals je weet, is pokeren zonder geld, geen echte poker. Sorry voor het wat agressief overkomen in men vorige posts, maar ik hoor vaak mensen daar zo over spreken, terwijl ze het spel niet goed kennen. Het zijn dan ook zulke mensen (de politiekers) die bepalen dat dat een 'gokspel' is. een spijtige zaak in mijn ogen
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Als je ziet dat aan een tornooi soms meerdere honderden, of duizenden personen deelnemen. en dan altijd kunt winnen door goed te 'gokken'. en een paar jaar later nog is, en dan nog is, en nog is... Toeval? Zeg eens, ken jij iemand die al stuk of tien keer de lotto heeft gewonnen. en dan bedoel ik niet een 'vier', maar de echte de lotto, alle zes juist? voor pokeren heb je idd wel wat geluk nodig. maar dat is slechts een gedeelte. Je hebt mensenkennis nodig, weten wanneer je moet bluffen, wanneer te folden, en wanneer to push all-in. Zelfs als je een paar rockets in je handen krijgt. (paar azen, best mogelijke starthad), kan het zijn dat je het na de turn moet opgeven, omdat je voelt dat een andere speler een betere hand heeft met de gemeenschappelijke kaarten. Een beginner kan dit niet, een (semi-)pro kan dat wel. Daar zit het in. Behendigheid, ervaring, moed, mensenkennis, en een tikkeltje geluk Voor mensen die geintresseerd zijn om wat high stakes poker te zien. www.pokertube.com
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Ik krijg de indruk dat u geen pokerspeler bent, anders zou u dit niet zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dobbelen kan je ook als een skill-game zien. Vooral vroeger zag je dat veel. Ik heb het zelf eens geoefend en ik kon met 2 dobbelstenen toch 8 van de 10 keer hetzelfde getal gooien als ik de dobbelstenen op eenzelfde manier gooide. Feit blijft wel dat er 1 grote wereld van kansspelen is en dat Poker (ik ben zelf ook van mening dat het geen gokspel is) een hele wereld van gokspelen opendoet, en daar moeten we ons dan maar op focussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft poker toch ondertussen een slechte reputatie gekregen ...
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Vroeger speelde ik heel graag wieze. ook voor een paar centjes. Sinds ik toch al enkele jaren poker speel, speel ik niets liever meer dan poker. Wieze heeft veel meer met geluk te zien dan poker. Bij wieze moet je ook goed kunne spelen om te winnen, maar veel minder dan bij poker
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een viertal jaar fanatiek poker gespeeld, het spel met 5 gesloten kaarten waarbij je dan kaarten kan omwisselen. De vorm van poker die nu wordt gespeeld, met open kaarten op tafel die voor iedereen gelden vind ik zo verschrikkelijk saai, dat ik dat inderdaad niet speel. Als je trouwens geld wilt winnen kan je dat op de beurs op een veel veiligere manier doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voetbal Monopoly Levensweg
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
U bent fanatiek pokerspeler (geweest) en toch zegt u dat het een gokspel is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is uiteindelijk ook verschrikkelijk saai. Het merendeel der daytraders kapt er trouwens na een tijdje mee, niet omdat ze teveel verliezen, maar gewoon omdat ze murw zijn. Komt daarbij dat het element competitie totaal ontbreekt. En dat de winsten belast worden met 33%. Hoe worden pokerwinsten eigenlijk belast ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen dat een definitie 'van zodra je kan verliezen, is het een gokspel' niet de definitie is van een gokspel.
![]() |
![]() |