Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 09:06   #541
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
jantje zag eens pruimen hangen

wie staat er aan de top van de voedselketen vroeg de meester

niet de mens zei jantje

jantje kreeg geen pruimen

Deze is echt wel goed!

kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 09:15   #542
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
jouw posting vertelt mij dat je niet eens begrijpt dat ware macht niet fysiek maar mentaal van aard is.

het is de mentale superieuriteit die maakt dat de mens aan de top staat van de voedselketen - dat hij in de oertijd bvb mammoeten kon vangen, ondanks zijn fysieke beperkingen - dat hij walvissen vangt enz - er is geen enkel dier op de planeet dat nooit prooi van de mens geweest is

btw ook jijzelf bevestigd bovendien dat je ondanks je fysieke beperkingen ( die je hier wat eerder vernoemd hebt ) toch kan jagen ( op de moderne manier dan - dwz werken ) - een dier met deze beperkingen in de natuur zou ten prooi vallen aan de natuurlijke selectie - een mens kan dit overleven - dankzij zijn mentale krachten - waartegen geen enkele fysieke kracht is opgewassen.

ipv te werken zou je dus toch beter eerst eens een boek lezen ofzo hoor
Idd,

Loop morgen maar eens rond in Afrika op de praries, ik denk persoonlijk dat je het niet lang zal overleven als invalide!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 09:27.
Oud 2 augustus 2008, 09:25   #543
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nu gaan we het horen zenne
En dan?
Je geeft het zelf aan; minder risico, minder verantwoordelijk...
En dan spreek jij van laag bij de gronds . Je moet je hier zelf al gaan verlagen tot het aannemen van allerlei assumpties over mijn persoon.
Als het je gerust stelt: ik hoef niet neer te kunnen kijken op anderen; sterker nog, anderen laten me koud
Typisch een uitleg van iemand die alleen aan zijn eigen denkt en waar je dus nooit op kunt rekenen. Mensen zoals jij die puur egoïstische zijn ingesteld die kunnen we pas missen als de pest in de al egoïstische maatschappij. En die ingesteldheid daar baal ik nu echt van want tenslotte trek je toch aan het kortste eind, want zo kan het wel eens zijn dat jij morgen ook in de kou wordt gezet en dan zul je pas gaan beseffen dat jou instelling verkeerd is.
Oud 2 augustus 2008, 09:35   #544
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote][quote=Jantje;3604244]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht

Kamiel, je moet de openingspost eens lezen.
11jaar werkloos en daarna geschorst als ongeschoolde.
11 jaar tijd werkloos en ongeschoold, dan zou je toch de tijd moeten gevonden hebben om je helemaal om te scholen, toch?
Citaat:

Ze waren niet op het forum om werkvolk te zoeken, het was in een draad zoals deze, mensen die beweerden werkloos te zijn en dat ze geen werk vonden. Ze zijn echter nooit verschenen bij die werkgevers.
Tja, dat zijn dan degene die echt niet willen werken waarschijnlijk!
Citaat:

Knap. Welke en hoe trouwens.
Voor jou een vraag voor mij een weet!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 09:37.
Oud 2 augustus 2008, 11:15   #545
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Fraude ?
Fiscaal vrijgesteld omwille van mijn werkzaamheden (wetenschappelijk onderzoek, ik ben een proefschrift aant voorbereiden)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 11:29   #546
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ok dan geef je het toe dat ze niet zoals je in je vorige post beweerde minder hard werken en dus heb je toch al iets bijgeleerd
Ik vrees ervoor, en net om de redenen die jij zelf al aangaf

Citaat:
jammer voor je winst dat je dit nog niet kan begrijpen - succesvolle winstnemers hebben in ieder geval geen dopper nodig om tot dit vanzelfsprekende inzicht te komen.

zoals bvb roland duchatelet - die dan ook niet voor niets één vd tien rijkste mensen van het land is
Jouw raad stelt dan ook weinig voor kobaf; een lachertje zowaar
Mijn winst zou gereduceerd worden, als ik jouw gezever opvolg.

Laatst gewijzigd door Sfax : 2 augustus 2008 om 11:30.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 11:31   #547
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit zegt �*lles over u dat ik nodig heb om een oordeel te vormen : anderen laten u koud, enkel uzelf telt dus. Hoe kan men nu met zo iemand praten ? Die brengt alles op zichzelf terug, nombrilisme op en top..."Ikke en de rest kan stikke " , het leitmotiv der liberalen en kapitalisten...
Als jij een goede reden waarom ik met jou zou moeten inzitten, dan hoor ik dat graag van je...
Oud 2 augustus 2008, 11:36   #548
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch een uitleg van iemand die alleen aan zijn eigen denkt en waar je dus nooit op kunt rekenen.
Waarom zou jij op mij moeten kunnen rekenen? Of andersom, geef jij ook eens een goeie reden waarom ik met jou zou moeten inzitten?
Ik zit in met mijn gezin, mijn familie en mijn vrienden/naasten; waarom zou ik me van de rest iets moeten aantrekken?

Citaat:
Mensen zoals jij die puur egoïstische zijn ingesteld die kunnen we pas missen als de pest in de al egoïstische maatschappij. En die ingesteldheid daar baal ik nu echt van want tenslotte trek je toch aan het kortste eind, want zo kan het wel eens zijn dat jij morgen ook in de kou wordt gezet en dan zul je pas gaan beseffen dat jou instelling verkeerd is.
Ferme argumentatie zenne
Waarom zou ik wel in de kou gezet worden en waarom zou ik dan ook als een geslagen hond in een hoekje gaan zitten janken?
Oud 2 augustus 2008, 11:49   #549
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij een goede reden waarom ik met jou zou moeten inzitten, dan hoor ik dat graag van je...
Met mij persoonlijk moet u niet inzitten, dat zou ik trouwens onaangenaam vinden, want ik vind u antipatiek, maar ik wou zeggen met de mensen in het algemeen, en met degenen die tegenslag hebben in het bijzonder. Het zijn pure, harde egoïsten zoals u die maken dat het leven zo moeilijk is voor sommigen. Mensen die met alle mogelijke geweld de lakens zo veel als het kan naar zich trekken, zelfs als ze al veel te veel hebben, en anderen in de kou laten staan doodvriezen, en dat dan nog amusant vinden ook nog. Een weerzinwekkende mentaliteit, een primitieve, mensenvleesetende holbewoner waardig.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 12:03   #550
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Met mij persoonlijk moet u niet inzitten, dat zou ik trouwens onaangenaam vinden, want ik vind u antipatiek, maar ik wou zeggen met de mensen in het algemeen, en met degenen die tegenslag hebben in het bijzonder.
Goed, waarom zou ik met hen moeten inzitten? Mijn gezin, familie en naasten, die mogen daar aanspraak op maken, dat is een vanzelfsprekendheid, maar waarom zou de rest daar ook aanspraak op moeten maken?
Onderhoud jij leden van jouw familie?

Citaat:
Het zijn pure, harde egoïsten zoals u die maken dat het leven zo moeilijk is voor sommigen. Mensen die met alle mogelijke geweld de lakens zo veel als het kan naar zich trekken, zelfs als ze al veel te veel hebben, en anderen in de kou laten staan doodvriezen, en dat dan nog amusant vinden ook nog. Een weerzinwekkende mentaliteit, een primitieve, mensenvleesetende holbewoner waardig.
Boehoe en snif en zo, maar waar zit het argument nu?
Oud 2 augustus 2008, 12:04   #551
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Met mij persoonlijk moet u niet inzitten, dat zou ik trouwens onaangenaam vinden, want ik vind u antipatiek, maar ik wou zeggen met de mensen in het algemeen, en met degenen die tegenslag hebben in het bijzonder. Het zijn pure, harde egoïsten zoals u die maken dat het leven zo moeilijk is voor sommigen. Mensen die met alle mogelijke geweld de lakens zo veel als het kan naar zich trekken, zelfs als ze al veel te veel hebben, en anderen in de kou laten staan doodvriezen, en dat dan nog amusant vinden ook nog. Een weerzinwekkende mentaliteit, een primitieve, mensenvleesetende holbewoner waardig.
Als de plantivals, de kamiellen en de kings uit het dopcircuit worden gehaald zou ik er geen enkel probleem mee hebben om voor de behoeftigen af te dragen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 12:05   #552
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat bedrijven een 48 jarige invalide aannemen als ze een gezonde jonge gast kunnen krijgen.
Dan spreek je je toch tegen ind it bericht dat je eerder hebt geplaatst jantje!

ONZIN, dikke onzin.

Ben zelf na een paar jaar thuis te zitten terug gaan werken, uit verveling.

Ben rechts volledig doof, heb evenwichtsstoornissen, concentratie verlies, kan niet foutloos schrijven door medische problemen, heb een kapote rug na 25jaar bouw, en ben ruim boven de 45 jaar.

Na 2 weken zoeken, heuu, rondkijken op internet en 4 cv versturen, had ik de keuze uit 3 jobs. Alle 3 met een uurloon boven de 15€
Dit enkel met een paar VDAB opleidingen, die ik reeds voor 2002 gevolgd heb.

Nog iemand die hier gaat beweren dat je supergezond en hooggeschoold en jong moet zijn om werk te vinden, Je moet enkel willen, dat is alles.

Mijn oudste zuster is 58 jaar en werkt als interim, zij heeft geen enkel diploma en veranderd om de 2a3 maanden van job.
Oud 2 augustus 2008, 12:06   #553
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Fraude ?
Slimme belastingsregimes opzoeken eerder
Oud 2 augustus 2008, 12:07   #554
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
ONZIN, dikke onzin.

Ben zelf na een paar jaar thuis te zitten terug gaan werken, uit verveling.

Ben rechts volledig doof, heb evenwichtsstoornissen, concentratie verlies, kan niet foutloos schrijven door medische problemen, heb een kapote rug na 25jaar bouw, en ben ruim boven de 45 jaar.

Na 2 weken zoeken, heuu, rondkijken op internet en 4 cv versturen, had ik de keuze uit 3 jobs. Alle 3 met een uurloon boven de 15€
Dit enkel met een paar VDAB opleidingen, die ik reeds voor 2002 gevolgd heb.

Nog iemand die hier gaat beweren dat je supergezond en hooggeschoold en jong moet zijn om werk te vinden, Je moet enkel willen, dat is alles.

Mijn oudste zuster is 58 jaar en werkt als interim, zij heeft geen enkel diploma en veranderd om de 2a3 maanden van job.

Zal hem hier nog eens zetten voor de duidelijkheid!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 12:07.
Oud 2 augustus 2008, 12:24   #555
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Goed, waarom zou ik met hen moeten inzitten? Mijn gezin, familie en naasten, die mogen daar aanspraak op maken, dat is een vanzelfsprekendheid, maar waarom zou de rest daar ook aanspraak op moeten maken?
Onderhoud jij leden van jouw familie?

Dat bedoel ik nu waarom we de dag van vandaag in een meer en meer egoïstische maatschappij leven, waar respect en mededogen voor elkaar volledig zoek zijn geraakt. Maar ik weet één ding, als ik morgen jou kind b.v kan redden van de dood of een andere onbekende, dan zul jij mij of die ander zeer dankbaar zijn. Wat als iedereen zo een instelling gaat krijgen van " waarom zou ik met een ander moeten inzitten".

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 12:24.
Oud 2 augustus 2008, 12:26   #556
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de plantivals, de kamiellen en de kings uit het dopcircuit worden gehaald zou ik er geen enkel probleem mee hebben om voor de behoeftigen af te dragen.
Als wetenschapper zou jij toch echt wel beter moeten leren lezen en luisteren hoor!
Oud 2 augustus 2008, 12:30   #557
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ferme argumentatie zenne
Waarom zou ik wel in de kou gezet worden en waarom zou ik dan ook als een geslagen hond in een hoekje gaan zitten janken?
[/quote]

Als jij met zo'n ingesteldheid blijft door het leven gaan dan ga je vroeg of laat aan het kortste eind trekken! je gaat niets of niemand meer hebben om op terug te vallen zielebok.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 12:31.
Oud 2 augustus 2008, 12:32   #558
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik nu waarom we de dag van vandaag in een meer en meer egoïstische maatschappij leven, waar respect en mededogen voor elkaar volledig zoek zijn geraakt.
Maar op de vraag zelf geef je geen antwoord...

Citaat:
Maar ik weet één ding, als ik morgen jou kind b.v kan redden van de dood of een andere onbekende, dan zul jij mij of die ander zeer dankbaar zijn. Wat als iedereen zo een instelling gaat krijgen van " waarom zou ik met een ander moeten inzitten".
Vergelijking die nergens oppslaat; een kind wegtrekken van een aankomende wagen is niet bepaald hetzelfde als een ander gaan onderhouden. Probeer het nog eens dus...
Oud 2 augustus 2008, 12:34   #559
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij met zo'n ingesteldheid blijft door het leven gaan dan ga je vroeg of laat aan het kortste eind trekken! je gaat niets of niemand meer hebben om op terug te vallen zielebok.
Zielebok? Ik ben hier niet diegene die zielig in een hoekje staat te roepen dat anderen hem moeten onderhouden

Enfin,veel dreigementjes, maar geen argumenten
Ben je nu met jouw wensbeelden aan het rondstrooien?
Oud 2 augustus 2008, 12:48   #560
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Maar op de vraag zelf geef je geen antwoord...

Vergelijking die nergens oppslaat; een kind wegtrekken van een aankomende wagen is niet bepaald hetzelfde als een ander gaan onderhouden. Probeer het nog eens dus...
Tjonge tjonge!!

Jij ligt daar toch precies wel echt van wakker hé, dat er doppers zijn die van jou préke knabbelen!

Degene die echt veel verdienen die maken hun daar allemaal zo druk niet in hoor.

En ook, waarom zouden die doppers met jou iets inzitten dat jij moet afdokken voor hun, als jij ook niets met een ander inzit hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be