Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 13:21   #1681
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ze zijn weer vertrokken om appels niet met peren maar met mango's te gaan vergelijken ! Ze zijn wel origineel dit keer. Nu sleuren ze er de VLD bij en de indianen bij
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1673
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:25   #1682
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom gaan er stemmen op voor positieve discriminatie , .

Het is niet omdat er ''positief'' voorstaat dat het geen discriminatie is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:28   #1683
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Moser, ben je de busincidentjes nu niet vergeten?

of nee, juist! dat heette uitlokking natuurlijk.

mag ik ook weten over welke gekKEN met een jachtgeweer je het hebt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:30   #1684
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1673
Ik heb daar 4 maanden geleden al op geantwoord want u klopt altijd op dezelfde nageltjes. "Hitler is links" en de "VLD is ook voor eigen volk eerst".

De VLD heeft dat principe nooit toegepast. De voorkeur geven aan iemand met de eigen nationaliteit binnen de EU voor een bepaalde post , heeft geen zak met "eigen volk eerst" te maken. Volgens die redenering is het dan ook eigen volk eerst , als Michel Wuyts (verslaggever van het wielrennen op de vrt) zegt : "ik hoop dat er een Belg wint vandaag". Fouad Ahidar is ook een Belg. Vincent Kompany is ook een Belg. Wouter Van Bellingen is ook een Belg. Een nationaliteit hebben heeft niks met origines te maken. Er zijn Belgen die Joods zijn van origine of Aziatisch enzov. Maar het VB wil net verhinderen dat mensen makkelijk de Belgische nationaliteit aannemen. Waarom? Omdat ze dan net verplicht zijn van ze gelijkwaardig te behandelen en dat willen ze helemaal niet.

U vergelijkt dus appels met mango's omdat u geen kant meer opkunt.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:31   #1685
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn weer vertrokken om appels niet met peren maar met mango's te gaan vergelijken ! Ze zijn wel origineel dit keer. Nu sleuren ze er de VLD bij en de indianen bij
Ik dacht al wel dat u het voorbeeld van een door andere culturen verijkte bevolking (Indianen) maar niets zou vinden ...
Per slot van rekening hebben die ook steeds maar weer moeten toegeven aan de inwijkelingen , en zie eens hoe rijk en gelukkig ze geworden zijn ...

Citaat:
Zoals ik al zei , jullie reageren niet op de kern van de zaak. De kern van eigen volk eerst is niet je eigen cultuur beschermen , het is de ander benadelen. Daarom dat ze het woord eerst gebruiken. Wanneer je "eerst" gebruikt komt er ook nog een "tweede". Een democraat denkt zo niet.
Net door een andere cultuur te willen mixen met de andere komt de eigenheid van elk van beide culturen in gevaar ...
Een democraat gaat op vakantie de lokale cultuur van het vakantieland opzoeken en verheerlijken , en komt dan in eigen land pleiten voor het achteruit steken van de eigen cultuur ...
Citaat:
In een normale samenleving is iedere individu gelijkwaardig. Ieder individu mag zelf zijn eigen keuzes bepalen en moet op dezelfde gelijkwaardige manier beoordeeld worden als elk ander individu. Volgens het VB niet. Wie niet assimileert , moet weg. Dat is fascisme pur sang.
In deze maatschappij is niet iedereen gelijkwaardig , net doordat een massa stemmers hun rechten worden afgenomen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:33   #1686
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom gaan er stemmen op voor positieve discriminatie , omdat er net een gigantisch pak negatieve discriminatie is. Men wil balans brengen in de samenleving die het vbgepeupel overhoop gehaald heeft. Van namen van migranten die simpelweg niet worden aangeklikt door werkgevers wanneer ze zoeken naar het cv van een potentiële werknemer , tot mensen van vreemde origine die bepaalde eet- of dansgelegenheden niet binnen mogen enkel omwille van hun origine tot de hele extreme discriminatie van gekken die een jachtgeweer gaan kopen om in antwerpen city op alles wat zwart of andersgekleed is te gaan jagen.
Positieve discriminatie is evenzeer racisme als de rest. Wie daar voorstander van is is dus racist.

Iedereen wordt ondermeer op zijn uiterlijk beoordeeld, niet alleen negers of Noord Afrikanen, ook blanken, iedereen.

De ene wordt niet aangenomen omdat hij dit of dat is en de andere wordt ontslagen omdat hij Hells Angel is, wat is het verschil?

Met uw racistische positieve discriminatie helpt u het racisme niet uit de wereld, u vermeerdert het alleen maar.

U boze blanke VB wereld waar de blanken uit zijn op de zwarten is een fabeltje dat de linksen al 25 jaar aan het roepen zijn. Een leugen.

Citaat:
Die discriminatie , hamc. Waar het VB voor verantwoordelijk is.
Ik herinner mij de bordjes in de Statiestraat, Nord Africain interdit!

Dat was lang voor het VB bestond, racisme is van alle tijden en in alle mensen, alleen, een beschaafd mens beheerst zijn driften.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:35   #1687
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Moser, ben je de busincidentjes nu niet vergeten?

of nee, juist! dat heette uitlokking natuurlijk.

mag ik ook weten over welke gekKEN met een jachtgeweer je het hebt?
Schaerbeek 2002 , zoek het op . Oei , al vergeten? Dat telt natuurlijk niet mee sorry, het waren toch maar "verrijkers". En van welke partij was Hendrik Vyt aanhanger , juist ja ! Wat een toeval.
Oud 2 augustus 2008, 13:36   #1688
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Deze topic gaat over het stamcafé van de Antwerpse afdeling van het Vlaams Belang met name De BeeSSt (noteer de titel van deze topic: Klacht tegen nazi-teken op gevel "De Leeuw van Vlaanderen")
roskam, je maakte een foutje! 'met name De BeeSSt '

Straks denken de mensen nog dat je bevooroordeeld bent

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 augustus 2008 om 13:36.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:38   #1689
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Schaerbeek 2002 , zoek het op . Oei , al vergeten? Dat telt natuurlijk niet mee sorry, het waren toch maar "verrijkers". En van welke partij was Hendrik Vyt aanhanger , juist ja ! Wat een toeval.

wat heeft dit alles nu met de zogezegde SS van de beest te maken ? trouwens voor alle voorbeelden van wat jij rasistisch geweld noemt , kan ik er zo direct andere gevallen van geweld gepleegd door gastarbeiders
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 13:42   #1690
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Positieve discriminatie is evenzeer racisme als de rest. Wie daar voorstander van is is dus racist.

Met uw racistische positieve discriminatie helpt u het racisme niet uit de wereld, u vermeerdert het alleen maar.
Ik heb nergens beweerd daar voor te zijn. Ik heb uitgelegd waarom ervoor stemmen opgaan.

Citaat:
U boze blanke VB wereld waar de blanken uit zijn op de zwarten is een fabeltje dat de linksen al 25 jaar aan het roepen zijn. Een leugen.
Natuurlijk is dat een leugen. Want u hebt er geen last van , dus is het een leugen dat er discriminatie is. Zoiets? Ooit al van empathie gehoord? Bekijk eens de resultaten van enquetes wanneer het over racisme gaat. Ze zijn schokkend. En ik heb die niet opgesteld hoor.

Citaat:
Ik herinner mij de bordjes in de Statiestraat, Nord Africain interdit!

Dat was lang voor het VB bestond, racisme is van alle tijden en in alle mensen, alleen, een beschaafd mens beheerst zijn driften.
Ja , daar zijn we het over eens. Betekent dat dan dat je het nog erger moet maken? Je moet racisme niet vergoeilijken omdat het erg vaak voorkomt. Integendeel , dat bewijst juist wat voor een probleem het is. En degene die op die driften inspelen moet je aanpakken.
Oud 2 augustus 2008, 13:49   #1691
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is dat een leugen. Want u hebt er geen last van

Maar man, ik word alle dagen gediscrimineerd, om wie ik ben. Er zijn een hele resem beroepen die ik gewoon niet mag uitvoeren, gewoon om wie ik ben.

Vertel me niet hoe discriminatie werkt, ik kan er u verhalen over vertellen.

Citaat:

Ja , daar zijn we het over eens. Betekent dat dan dat je het nog erger moet maken? Je moet racisme niet vergoeilijken omdat het erg vaak voorkomt. Integendeel , dat bewijst juist wat voor een probleem het is..
Positieve discriminatie uitvoeren is racistisch en maakt het racisme dus erger.

Citaat:
En degene die op die driften inspelen moet je aanpakken
Dat zou ik u willen zien doen, de mens bestaat uit zijn driften, ook u.

Soms denk ik over u dat u heel fanatiek bent, de Jung-volgers onder ons zullen u vertellen dat dit gekompenseerde twijfel is.

Begrijpt u? Driften.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 14:00   #1692
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
wat heeft dit alles nu met de zogezegde SS van de beest te maken ? trouwens voor alle voorbeelden van wat jij rasistisch geweld noemt , kan ik er zo direct andere gevallen van geweld gepleegd door gastarbeiders
Circe vroeg het me , vandaar. Blijkaar is er volgens haar maar 1 racistische gek in België.

Racistisch geweld moet je niet gelijk stellen aan ander geweld , je moet het gelijk stellen aan ander racistisch geweld. Als er morgen een Congolese gek een jachtgeweer koopt en specifiek op zoek gaat naar blanken om af te knallen, dan is dat juist hetzelfde racistische geweld en even verwerpelijk, en dan zal ik dat net zo erg vinden.

Al de rest heeft daar niks mee te maken. Als een blanke man een zwarte van zijn velo rijdt omdat ie te snel rijdt , dan heeft dat niks met racisme te maken. Omgekeerd ook niet. Maar als ie dat doet enkel en alleen omdat het een zwarte is , dan verandert dat de zaken. Alle geweld is even verwerpelijk , maar iets er gaan bij sleuren om iets anders te rechtvaardigen is niet correct. Het gaat hier om daden die enkel gemotiveerd zijn uit racisme. En welke bevolkingsgroep dat doet maakt mij geen zak uit. Maar iedereen met een beetje neutrale visie , kan niet anders dan vaststellen dat er in onze huidige samenleving aanzienlijk veel racisme aanwezig is. Maar blijkbaar horen mensen de dingen niet graag als ze er zelf niet als het slachtoffer uit komen. Dat had ik al door aan de gepiqueerde reacties.
Oud 2 augustus 2008, 14:13   #1693
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Circe vroeg het me , vandaar. Blijkaar is er volgens haar maar 1 racistische gek in België.

Racistisch geweld moet je niet gelijk stellen aan ander geweld , je moet het gelijk stellen aan ander racistisch geweld. Als er morgen een Congolese gek een jachtgeweer koopt en specifiek op zoek gaat naar blanken om af te knallen, dan is dat juist hetzelfde racistische geweld en even verwerpelijk, en dan zal ik dat net zo erg vinden.

Al de rest heeft daar niks mee te maken. Als een blanke man een zwarte van zijn velo rijdt omdat ie te snel rijdt , dan heeft dat niks met racisme te maken. Omgekeerd ook niet. Maar als ie dat doet enkel en alleen omdat het een zwarte is , dan verandert dat de zaken. Alle geweld is even verwerpelijk , maar iets er gaan bij sleuren om iets anders te rechtvaardigen is niet correct. Het gaat hier om daden die enkel gemotiveerd zijn uit racisme. En welke bevolkingsgroep dat doet maakt mij geen zak uit. Maar iedereen met een beetje neutrale visie , kan niet anders dan vaststellen dat er in onze huidige samenleving aanzienlijk veel racisme aanwezig is. Maar blijkbaar horen mensen de dingen niet graag als ze er zelf niet als het slachtoffer uit komen. Dat had ik al door aan de gepiqueerde reacties.
wat ben jij een beetje naïef , denk jij nu echt dat bijv die marokanen in antwerpen niet rasistisch zijn ???????????? welke winkels vielen ze bij de rellen op de turnhoutse baan weer aan ??????
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 14:22   #1694
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar man, ik word alle dagen gediscrimineerd, om wie ik ben. Er zijn een hele resem beroepen die ik gewoon niet mag uitvoeren, gewoon om wie ik ben.

Vertel me niet hoe discriminatie werkt, ik kan er u verhalen over vertellen..
Dat vind ik even erg hoor. Vergis u niet. Dat vind ik net zo goed een schande. Maar bedenk je wel dit , kleren bvb kun je nog uitdoen of veranderen , maar je origines heb je voor de rest van je leven. Als iemand u ooit iets weigert enkel en alleen omdat u een blanke medemens bent , dan vind ik dat nog een gradatie erger. Omdat je namelijk voor een voldongen feit staat.

Citaat:
Positieve discriminatie uitvoeren is racistisch en maakt het racisme dus erger...
Nogmaals ik ben daar niet voor. Ik legde alleen uit waarom sommigen daar wel voor zijn.

Citaat:
Dat zou ik u willen zien doen, de mens bestaat uit zijn driften, ook u.

Soms denk ik over u dat u heel fanatiek bent, de Jung-volgers onder ons zullen u vertellen dat dit gekompenseerde twijfel is.
Misschien lijk ik fanatiek omdat anderen zo ongelooflijk kritiekloos zijn, vooral in ons land. Het is niet omdat iets een menselijke drift is dat het ook juist is. Je kunt die negatieve drift misschien niet in de hoofden van de mensen bestrijden , maar je kunt wel vanalles maatschappelijk regelen op papier. Het VB wil daar voortdurend aan morrelen en probeert uit die drift winst te halen. En ja dat ergert me. Dat is ook een drift.
Oud 2 augustus 2008, 14:27   #1695
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schaerbeek 2002, was dat niet toen de politie die marokkaanse drugsdealer wou aanhouden terwijl die ging lopen en dus werd neergeschoten? Of had hij niet ineens een auto gepikt of zo?
wat had dat met racisme te maken?

Of bedoel je enkel die Hendrik Vyt? Was zijn naam vergeten. Ik weet wel dt hij tijdens WOII bij het verzet was. Wat wil je daar nu mee zeggen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 augustus 2008 om 14:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 14:28   #1696
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun belangrijkste slogan bvb vind ik erg xenofoob. Is wel geen punt uit het partijprogramma, maar het zou de essentie van een partij moeten samenvatten , toch? Die slogan herhalen ze overigens al jaren. Ik heb het natuurlijk over "eigen volk eerst!". Eigen volk eerst is racisme in een notendop. Iedereen die dat onderschrijft , daar wil ik eigenlijk al zelfs geen discussie meer mee aangaan. Het is de basis van discriminatie. Het betekent letterlijk dat er een rangorde in de samenleving zou moeten zijn tussen het "eigen volk" en het "ander volk" waarbij het eigen volk dan natuurlijk eerst zou moeten komen. Wat de invulling van de woorden "eigen volk" is weet ik niet , maar ik kan het natuurlijk wel raden. Het gaat niet om iedereen met een Belgische pas hé. Maar het is vooral het woord "eerst" die het hem doet. Blijkbaar moeten we naar een samenleving streven waarin een bepaalde groep eerst wordt bedeeld en een andere groep tweede garnituur is enkel omwille van origine. Iemand met dergelijk motto is totaal onbetrouwbaar in een samenleving. Stel u voor , een rechter of een politieagent die de woorden "eigen volk eerst" in zijn hoofd heeft zitten ??! Hoe kan een burger van vreemde origine dan ooit nog vertrouwen hebben in de maatschappij? Onmogelijk. Iemand die uitgaat van dat principe is een zweer op de samenleving en daar hoef je niet mee overéén te komen.

Dit principe vind je dus terug over het ganse programma van die partij heen. Ahja , consequent zijn ze wel. Vandaar dat ik dus vooral die slogan neem , omdat het alles een beetje samenvat en ik hier geen discussie wil beginnen over een onderwerp waar het hoegenaamd niets mee te maken heeft. Ik wil gerust over punten uit dat partijprogramma praten , maar dan in een draad dat daar over gaat.
Maar het is, en blijft, geen punt uit het partijprogramma. En daarbij, ik ben enkel over het programma begonnen, omdat anderen beweerden dat ze niet willen samenwerken met het vb om zijn xenofoob karakter, terwijl ik er nogal van overtuigd ben dat het om hun Belgie barst standpunt is. Trouwens Valkeniers spreekt dan wel over "eigen Vlaanderen eerst".
En btw, zou de mensen de kost niet willen geven, die "eigen familie eerst" nog daadwerkelijk in de praktijk omzetten, of nog leuker "eigen partijgenoten eerst"
of de politieke steun aan de kraanbezetters "eigen toekomstige stemmers eerst"...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 14:33   #1697
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus een linkse blanke Vlaming die een rechtsgezinde blanke Vlaming aanvalt omdat hij rechts is , is dan ook een rassistische aanval , en dus het oproepen daarop ook ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 14:40   #1698
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat een leugen. Want u hebt er geen last van , dus is het een leugen dat er discriminatie is. Zoiets? Ooit al van empathie gehoord? Bekijk eens de resultaten van enquetes wanneer het over racisme gaat. Ze zijn schokkend. En ik heb die niet opgesteld hoor.
Toch niet over de schoolresultaten van de allochtonen. De leerkrachten zulen er blij mee zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 14:49   #1699
alvinvdv
Banneling

Standaard

Komaan mensen....

Aan dat cafeetje 'de leeuw van Vlaanderen' gaan we toch geen woorden meer vuilmaken hé!

Ik lees dit nu pas, dus heb niet de hele discutie gevolgd....

Kom daar dikwijls om de draak te steken met zielige figuren allerhande, speel dan mee....

Man, man , man..... wat je daar allemaal hoort!!!

FRUSTRATIE!! DOMMIGHEID!

JA die hebben NAZI syphatiën, haten Joden, negers, linkse ratten, VLD'ers....
(wie is wel goed)

Als daar een hakenkruis op de gevel staat dan menen ze dat...
Heel veel VB'ers komen daar!
Veel VB'ers heben NAZI-symphatiën!!

Dan heb ik het niet over de VB-stemmers hé...... Maar over de fanatiekelingeskes....

Zielig zootje....
Kan ze zo om de tuin leiden!
Ben zelf gehuwd met een Afrikaanse, maar kan me daar echt ammuseren...

Die sukkels kopen je nog bier ed... om toch maar een uitlaatklep te vinden!

Eigenlijk heb ik er wel medelijden mee....
Op punten hebben ze wel gelijk.... maar eigenlijk zijn het sukkelaars die niet meer mee kunnen met evoluties a la 2008...
De wereld veranderd.... aanpassen of ten onder gaan!
Zowel 'zij' als 'wij'!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 16:17   #1700
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Komaan mensen....

Aan dat cafeetje 'de leeuw van Vlaanderen' gaan we toch geen woorden meer vuilmaken hé! Ik lees dit nu pas, dus heb niet de hele discussie gevolgd.... Kom daar dikwijls om de draak te steken met zielige figuren allerhande, speel dan mee.... Man, man , man..... wat je daar allemaal hoort!!!

FRUSTRATIE!! DOMMIGHEID!

JA die hebben NAZI symphatiën, haten Joden, negers, linkse ratten, VLD'ers.... (wie is wel goed) Als daar een hakenkruis op de gevel staat dan menen ze dat... Heel veel VB'ers komen daar! Veel VB'ers heben NAZI-symphatiën!! Dan heb ik het niet over de VB-stemmers hé...... Maar over de fanatiekelingeskes....
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be