Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 00:44   #821
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
misschien denken ze dat ze het ervaren?
Dat is dan ook typisch voor wie echt iets ervaart hé?!

Maar als ik het goed begrijp dan gelooft u eigenlijk niet dat zij Hem ervaren ook al beweren zij van wel.

Volgens u maken ze waarschijnlijk zichzelf iets wijs.

Heb ik dat correct?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:44   #822
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Dirk, ik vind het hypocriet en huichelachtig hoe je bijbelteksten letterlijk neemt of in context neemt al naar gelang het in je straatje past of naar gelang het beter in jouw leven past. En daar zou ik verder geen probleem mee hebben als je niet herhaaldelijk mensen bedreigt met wat jij hoopt dat jouw god voor hen in petto heeft.

Je houding is zondig.
Nee hoor het is geen bedreiging, maar een waarschuwing. Er is een verschil. Ik bedreig daar niemand mee, ik zeg enkel wat de bijbel erover te zeggen heeft en ik ben ervan overtuigd dat de bijbel juist is.

Als ik geloof dat God bestaat en dat de bijbel zijn woord is en dat God en de bijbel onfeilbaar zijn en dat er in de bijbel staat dat wie zich niet bekeert naar de hel gaat. Zou u dan liever hebben dat ik die kennis voor mezelf hield ? In elk geval het zou heel erg egoïstisch zijn van mezelf als ik anderen niet zou waarschuwen voor het gevolg van hun afwijzing van God/Jezus en hun weigering om zich te bekeren.

Ik hoop niet dat God iemand naar de hel moet sturen, integendeel zelfs ik zou dat aan niemand toewensen, maar het is wel degelijk wat er in de bijbel staat en dus vind ik het mijn plicht om anderen hiervoor te waarschuwen en hen hierover in te lichten en hen te proberen overtuigen om zich te bekeren. Als mensen naar de hel gaan dan maakt me dat triestig en als ik mensen op het forum God zie ontkennen dan vind ik dat heel erg jammer en ik zou niets liever hebben dan dat ze zich alsnog bekeren en daar bid ik dan ook voor.

Ivm uw beschuldiging van hypocrisie ... voorbeelden ? De bijbel moet je altijd in context zien. Maar de bijbel is ook feitelijk , authentiek en historisch accuraat. En waar het over wetenschap of geneeskunde gaat ook altijd correct.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:49   #823
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dan slaat het verbod om als een man "bij een man te liggen als bij een vrouw" ook helemaal niet op homoseksualiteit, want het is fysiek onmogelijk om bij een vrouw "te liggen" als bij een man, wegens het onbreken van een aantal lichaamsdelen die specifiek vrouwelijk zijn.

Vraag me wel niet wat het dan wel betekent, ik heb die onzin niet geschreven. Voor mij lijkt zo'n verbod even zinnig als "gij zult niet met een boot varen als met een space-shuttle"

Ik kan u verzekeren dat daarover niet veel discussie bestaat. Dat gaat wel degelijk over homoseksualiteit. Ik heb "echte" christenen daar nog niet aan zien twijfelen, maar goed er kan er altijd ergens 1 tussenzitten die dat probeert te verdraaien.
Oud 3 augustus 2008, 00:52   #824
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De meerwaarde van homoseksualiteit aan onze samenleving ontgaat me volkomen.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 00:52   #825
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoe verklaar je dan dat miljarden mensen Hem ervaren?

Paulus.
Ik vind dit nu niet echt zo een goed argument .. . Het gebruik van meerderheidsargumenten is meestal niet zo een goed idee om uw gelijk te halen. Het kan eventueel als aanvulling bij een hele reeks bewijzen. Maar het is een beetje zoals wat mensen opvoeren die ook allemaal het met u eens zijn .. . Er zijn jammer genoeg voldoende voorbeelden uit het verleden waaruit blijkt dat de meerderheid het mis kan hebben en ook zogenaamde "autoriteiten" (heb het hier over mensen die op een bepaald vlak over heel veel kennis beschikken of waarover zowat iedereen het eens is dat ze die kennis bezitten) kunnen er naast zitten.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 3 augustus 2008 om 00:53.
Oud 3 augustus 2008, 00:57   #826
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kerk is ook al eeuwen oud hé?!

Maar allee kom, pak dan enkele miljoenen als je daarmee wel kan antwoorden op de vraag.

Paulus.
Goed, U had het met die miljarden waarschijnlijk over het aantal mensen dat door de eeuwen heen het christelijk geloof aanhingen nietwaar...

De vraag is dan weer,hoeveel échte christenen waren er dan onder die geloofskudde die geloofden in de leer van de heer door de eeuwen heen zullen we maar zeggen.
En hoeveel zullen het er geweest zijn die dezelfde leer aanhingen,gewoonweg omdat ze géén keuze hadden aangezien elk ander alternatief hen als ketters zou bestempeld hebben dat recht gaf op een ticketje richting brandstapel....

Welke groep in het christelijk geloofsgoed zou de grootste geweest zijn denk je...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:57   #827
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kerk is ook al eeuwen oud hé?!

Maar allee kom, pak dan enkele miljoenen als je daarmee wel kan antwoorden op de vraag.

Paulus.
Juist ja, als je iedereen mee telt die door de eeuwen heen katholiek zijn geweest (uit vrije wil of onder dwang) vanaf de eerste mens, zal je wel aan miljarden raken... Dat telt natuurlijk ook voor alle andere levensbeschouwingen, die voor de belevers van die levensbeschouwing hun eigen visie ook wel "de waarheid" zal zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=XFGrQMD6Uqc

Met Rowan Atkinson als de Duivel in de hel die een nieuwe buslading "verdoemen" verwelkomt. Vooral de laatste minuut is zalig!
... "The atheists,... you must feel like a total bunch of nitwits now! ... And the christians,... I'm sorry, the jews where right after all."
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 00:57   #828
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik vind dit nu niet echt zo een goed argument .. . Het gebruik van meerderheidsargumenten is meestal niet zo een goed idee om uw gelijk te halen. Het kan eventueel als aanvulling bij een hele reeks bewijzen. Maar het is een beetje zoals wat mensen opvoeren die ook allemaal het met u eens zijn .. . Er zijn jammer genoeg voldoende voorbeelden uit het verleden waaruit blijkt dat de meerderheid het mis kan hebben en ook zogenaamde "autoriteiten" (heb het hier over mensen die op een bepaald vlak over heel veel kennis beschikken of waarover zowat iedereen het eens is dat ze die kennis bezitten) kunnen er naast zitten.
Het is ook geen argument dirk. Het is een vraag.

Als miljarden mensen hetzelfde ervaren en dat omschrijven als een intens geluk dat ze nooit meer kwijt willen...

... dan moet daar een verklaring voor bestaan.

De verklaring hiervoor van de gelovigen, ligt voor de hand. Maar hoe verklaren ongelovigen dit fenomeen, die mijn inziens toch wel heel bijzonder is.

Ze kunnen toch niet allemaal bewust liegen hé?! Zeker niet als ze een leven in waarheid proberen uit te dragen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 augustus 2008 om 00:59.
Oud 3 augustus 2008, 01:01   #829
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
De meerwaarde van de Sixtijnse Kapel mij ook, en toch wordt die niet afgebroken... Nogal goed dat ze Michelangelo hebben gevraagd om het plafond te schilderen, een heteroman zou er wellicht een bloemetjesbehang aan geplakt hebben

Homoseksualiteit is wel degelijk nuttig http://www.eos.be => archief => april 2007 (met bronvermeldingen er bij)
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 3 augustus 2008 om 01:05.
Oud 3 augustus 2008, 01:01   #830
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Ach, de mensen die erachter schuil gaan bieden wel degelijk een meerwaarde mijn beste,en ze verdienen net zoals iedereen respect omdat ze zijn wie ze zijn ,net zoals U bent wie U bent...
Oud 3 augustus 2008, 01:02   #831
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Goed, U had het met die miljarden waarschijnlijk over het aantal mensen dat door de eeuwen heen het christelijk geloof aanhingen nietwaar...

De vraag is dan weer,hoeveel échte christenen waren er dan onder die geloofskudde die geloofden in de leer van de heer door de eeuwen heen zullen we maar zeggen.
En hoeveel zullen het er geweest zijn die dezelfde leer aanhingen,gewoonweg omdat ze géén keuze hadden aangezien elk ander alternatief hen als ketters zou bestempeld hebben dat recht gaf op een ticketje richting brandstapel....

Welke groep in het christelijk geloofsgoed zou de grootste geweest zijn denk je...
De vragen die u stelt zijn niet relevant om mijn vraag te beantwoorden, gezien ze, naar eigen zeggen, hetzelfde ervaren.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 01:03   #832
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach, de mensen die erachter schuil gaan bieden wel degelijk een meerwaarde mijn beste,en ze verdienen net zoals iedereen respect omdat ze zijn wie ze zijn ,net zoals U bent wie U bent...
De mensen wel ja...

...maar daar had ik het niet over.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 01:03   #833
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is ook geen argument dirk. Het is een vraag.

Als miljarden mensen hetzelfde ervaren en dat omschrijven als een intens geluk dat ze nooit meer kwijt willen...

... dan moet daar een verklaring voor bestaan.

De verklaring hiervoor van de gelovigen, ligt voor de hand. Maar hoe verklaren ongelovigen dit fenomeen, die mijn inziens toch wel heel bijzonder is.

Ze kunnen toch niet allemaal bewust liegen hé?! Zeker niet als ze een leven in waarheid proberen uit te dragen.

Paulus.
Miljoenen mensen ervaring ook dag in dag uit hun liefde voor hun (gelijkslachtige) partner als iets waardevols. De liefde tussen 2 personen van hetzelfde geslacht heeft evenveel meerwaarde voor de samenleving als het geloof van 2 mensen.
Oud 3 augustus 2008, 01:05   #834
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meerwaarde van de Sixtijnse Kapel mij ook, en toch wordt die niet afgebroken... Nogal goed dat ze Michelangelo hebben gevraagd om het plafond te schilderen, een heteroman zou er wellicht een bloemetjesbehang aan geplakt hebben
Moest de sixtijnse kapel verkocht wodren aan de meestbiedende en de opbrengst daarvan gestort worden op uw rekening, zou u de meerwaarde wel erkennen.

Geloof me.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 01:07   #835
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miljoenen mensen ervaring ook dag in dag uit hun liefde voor hun (gelijkslachtige) partner als iets waardevols. De liefde tussen 2 personen van hetzelfde geslacht heeft evenveel meerwaarde voor de samenleving als het geloof van 2 mensen.
Ja ja.

Maar antwoordt nu ook eens op mijn vraag als je wil.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 01:07   #836
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik geloof dat God bestaat en dat de bijbel zijn woord is en dat God en de bijbel onfeilbaar zijn en dat er in de bijbel staat dat wie zich niet bekeert naar de hel gaat. Zou u dan liever hebben dat ik die kennis voor mezelf hield ?
Ik zou het netjes vinden als je jouw geloof niet verward met kennis. Je mag best tegen mij vertellen dat je bezorgd bent dat ik in de hel terechtkomt, omdat je gelooft dat dat zal gebeuren, maar niet omdat je weet dat dat zal gebeuren.

Citaat:
In elk geval het zou heel erg egoïstisch zijn van mezelf als ik anderen niet zou waarschuwen voor het gevolg van hun afwijzing van God/Jezus en hun weigering om zich te bekeren.
... voor wat jij gelooft dat het gevolg van hun afwijzing...

Citaat:
Ik hoop niet dat God iemand naar de hel moet sturen.
Jawel; je hoopt dat hij alle zondige mensen die niet herboren zijn naar de hel stuurt. Je denkt te hopen dat dat er geen zullen zijn.

Citaat:
Integendeel zelfs ik zou dat aan niemand toewensen.
Wel als jij de zonden die jij meent te lezen in de bijbel bij anderen afkeurt.

Citaat:
Maar de bijbel is ook feitelijk, authentiek en historisch accuraat. En waar het over wetenschap of geneeskunde gaat ook altijd correct.
Dit hoef je niet uit te leggen, ik snap dat je dit gelooft en accepteer dat deze plaat voor je kop niet snel zal wijken.
Oud 3 augustus 2008, 01:09   #837
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Homoseksualiteit is wel degelijk nuttig http://www.eos.be => archief => april 2007 (met bronvermeldingen er bij)
Het heeft geen functie waaraan heteroseksualietit niet zou kunnen voldoen. Ook niet volgens uw link.

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 01:11   #838
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest de sixtijnse kapel verkocht wodren aan de meestbiedende en de opbrengst daarvan gestort worden op uw rekening, zou u de meerwaarde wel erkennen.

Geloof me.

Paulus.
Hij bedoeld nochtans dat Michelangelo een homo was mijn beste....
Goed genoeg voor de kerk om als kunstenaar erkend te worden en alzo hun kapel te verfraaien ,en vervolgens door diezelfde kerk als mens werd geminacht omdat hij was wie hij was...

Laatst gewijzigd door Svennies : 3 augustus 2008 om 01:12.
Oud 3 augustus 2008, 01:11   #839
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Geloof me.

Paulus.
pfff, niet als het met dat heteroseksueel bloemetjesbehang hadden gedecoreerd, dan was het al lang afgebroken , nu ja, maar maar komen, die euro's

Is de meerwaarde van iets slechts uit te drukken in geld? Heeft de Sixtijnse Kapel enkel die waarde als het bedrag dat het bij een eventuele veilig zou op brengen? Dat had ik niet verwacht van u, Paulus! Dan heeft het geloof ook geen meerwaarde, want ik denk niet de het concept "geloven" op ebay veel geld zou op brengen.
Oud 3 augustus 2008, 01:12   #840
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan u verzekeren dat daarover niet veel discussie bestaat. Dat gaat wel degelijk over homoseksualiteit. Ik heb "echte" christenen daar nog niet aan zien twijfelen, maar goed er kan er altijd ergens 1 tussenzitten die dat probeert te verdraaien.

Man, zit toch niet zo te zagen!

Homofilie is niet iets wat men zelf kiest. U en ik kiezen toch ook niet voor heterofilie. Ik wil u eens horen piepen wanneer uw dochter lesbisch is of uw zoon homosexueel is. U denkt toch niet dat ze dat zelf zo graag willen. En wanneer ze beseffen dat ze zo zijn , wie bent u dan om dit af te keuren, of om die mensen de grond in de boren?? Deze mensen kunnen perfect gelukkig zijn. Het zijn mensen zoals u, die deze mensen in de praktijk uitsluiten volgens uw leer. Het zijn mensen zoals u, die hen verwijten dat ze zondig zijn, hen voordturend stigmatiseren. Ik zou me als volgeling van Jezus diep, diep schamen. Jezus die altijd opkwam voor de verdrukten.

U bent één van die mensen die bijdraagt tot die verdrukking, zoals christenen al ééuwen deze mensen hebben vervolgd en uitgesloten hebben. Mensen zoals u, zijn een pest geweest voor heel wat mensen (eigenlijk mensheid) hier in onze streken en dit gedurende heel lange tijd. En wij wensen zulke fanatiekelingen zoals u niet meer. Knoop dit maar goed in uw oren.

En als er ooit een Koninkrijk bestaat zoals Jezus dit afschilderde, zult u er waarschijnlijk niet inkomen.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2008 om 01:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be