![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en 50 jaar later is de bevolking totaal van gedacht veranderd: nu de Franstaligen voor de koning en de Vlamingen ertegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tenslotte: Wat hebben hun Waalse politici nu eigenlijk voorgesteld voor Wallonië ?????" Als we de Waalse politici laten verder doen, zullen ze hun oude droom van een eentalig Wallonië en een tweetalig Vlaanderen nog waarmaken ook, op termijn zijn we terug bij af. Sorry, maar daar pas ik voor.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien wel, maar je kan het ook zien als een eerste minister die probeert "neutraal" te zijn en voorstellen doet aan alle partijen. Ik heb wel de indruk dat het een soort van Belgisch dogma is dat de eerste minister neutrale voorstellen moet doen en dat zijn partij die dan ook moet slikken, m.a.w. de eerste minister komt volgens de franstaligen in een soort van schizofrene situatie waarin hij EN Neutraal moet zijn EN zijn eigen partij en haar verkiezingsbeloften moet waarmaken. HET DOGMA was dan ook dat de eerste minister moest kiezen voor zijn postje en dus maar moest zorgen dat zijn partij volgde. Het gejammer van bep franstaligen dat zij al zo lang geen eerste minister hebben mogen leveren , kan ook ontmaskerd worden als een lepe strategie om de grootste Vlaamse partij haar verkiezingsbeloften zoveel mogelijk te laten inslikken. Leterme is de eerste die dat niet doet. Wie daar verdienste aan heeft ( hijzelf, zijn partij/kartel , allerlei peilingen die de houding van het kartel en de Vlamingen steunen, ... ) kunnen wij als kleine luizen eigenlijk niet kennen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil graag eens een gegrond argument horen voor een splitsing, in plaats van alleen wat communautair gestook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Banneling
|
![]() en 50 jaar later is de bevolking totaal van gedacht veranderd: nu de Franstaligen voor de koning en de Vlamingen ertegen
toen waren de franstaligen tegen de partner vd koning , een vlaamse aan het hof stel je voor |
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tony Mary, de voorzitter van B-Plus, is daar een mooi voorbeeld van... Maar ja, die heeft er ook geen enkel probleem mee dat een Vlaming in een Gents restaurant Frans spreekt en dat CEO's schandalig veel geld verdienen... (die CEO's die mogen dat van hem gerust, want die verdienen dat... Ze liggen trouwens niet wakker van geld, beweert hij... De meesten kijken amper één keer per jaar naar hun 'spaarboekje'... ![]() Mensen, die een oprotpremie krijgen van 30.000.000 BF om niets te moeten doen, zullen het vermoedelijk in de meeste landen goed om leven vinden... ![]() Als men aan hen vraagt wat ze in ons land zouden willen veranderd zien, dan is het hoogstens de kleur van de mayonaise... ![]() Die zouden ze liever in de Belgische driekleur hebben... Laatst gewijzigd door Chipie : 3 augustus 2008 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kartel stelt onredelijke eisen. Voor de verkiezingen sprak men over een staatshervorming om de bevoegdheden te groeperen in meer homogene pakketten, met als doel een beter bestuur. De NVA wil helemaal geen staatshervorming, ze wil een splitsing, zodat het Vlaams patronaat meer macht krijgt. Natuurlijk wil Vlaanderen meer bevoegdheden. Maar waarom? Vraag het eens aan de minister-president van UNIZO, Kris Peeters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zie ik iets over het hoofd? Denk je dat de lonen van CEO's aan banden zullen worden gelegd in een onafhankelijk Vlaanderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In jouw bericht ontwaar ik alvast geen (gegrond) argument tegen een splitsing. Of zie ik iets over het hoofd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je de draad gevolgd had las je ook op welk bericht Chipie antwoordde: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kartel heeft zijn stemmen behaald op basis van een duidelijk gekommunikeerd kiesprogramma.
Maar als haar eisen onredelijk zijn, dan moet een (liefs franstalige) formateur maar een regering trachten samen te stellen zonder het kartel. Demokratie, poepsimpel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schik die items zo dat op de linkerhelft van je blad de dingen komen te staan waar Vlamingen en Franstaligen eenzelfde of kwasi eenzelfde visie op het probleem hadden; en op de rechterhelft de items waarop de visies diametraal tegenover elkaar stonden. Ik vrees dat op je linkerhelft nog niet 10 prosent van de items zal staan. Leg je er bij neer: we zouden beter twee onafhankelijke landen in de EU zijn. De samenwerking zou er direkt op verbeteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#938 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve 1 bladzijde over een staatshervorming, stonden ook nog heel wat andere zaken in hun programma. Men beloofde bijvoorbeeld het kindergeld te verhogen, maar niet dat dit alleen voor de Vlaamse kinderen zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom we eerst zouden moeten splitsen om dan samen te werken, twee stappen achteruit en één vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() justitie, jeugdcriminaliteit, kinderbijslag, werkgelegenheid, grootstedelijk beleid, integretatie, omgang met azielzoekers, ... toch geen kleine zaken, volgens mij.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |