![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Waarom praat je mij een probleem aan/toe?
Citaat:
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd door okke : 29 juli 2008 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() God ziet in ieder van ons. Wij zijn god. Onze dochter heeft zelf gekozen om te komen, ik voel dat. Ik heb ook mijn mer-ka-bah gevonden. Ik voel energiën. Kinderen zijn de toekomst om het beter te doen met onze kennis en hun kennis. het raster verbind ons allen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Geest" is onbewezen; duidt dus op een "geloof".
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 juli 2008 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer mijn kinderen waarden bij te brengen, en dat vooral door te proberen een voorbeeld te zijn. En indien ik dat niet kan verberg ik mijn zwakheid niet, maar probeer die te tonen als een deel van het mens zijn. Ik hecht veel waarde aan 'empathie' in de opvoeding, en aan de gelijkwaardigheid van alle mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Ik denk dat de dieren hetzelfde probleem hebben maar niet in staat zijn om verklaringen te zoeken.)
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle overlevingsstategieën zijn even efficient, dus zijn dan ook niet alle geloven evenwaardig?... Persoonlijk 'geloof' ik niet dat alle geloof geboren wordt uit een poging te 'begrijpen'. Soms gaat het over controle van de medemens en de omgeving, en soms gaat het over een uiting van een spiritualiteit. 'Echt' geloof kijkt ook verder dan de uiterlijkheden van een geloof, zoals een 'boek' of een ritueel, en is in staat de gemeenschappelijke basis te zien van de geloofsovertuiging van allen, inclusief van degenen die beweren 'niet' te geloven. Echt geloof bestaat op het snijvlak tussen mens en mensheid. Kan ik nog vager zijn ![]() Misschien is ook het u neerleggen bij het niet-begrijpen zonder angst, of met aanvaarding van die angst, een vorm van geloof. Agnostisisme. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 augustus 2008 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor elke atheïst is het anders. Een religie vertelt je hoe je iets moet beschouwen, hoe iets is; je hoeft er niet meer over na te denken. Op deze manier krijg je dat iedereen (alle atheïsten dus) een eigen beeld krijgt van wat de mens is, wat een kind is, en wat de liefde voor dat kind is (want die lijkt haast wel uit het niets tevoorschijn te komen; het is wel een deel van jezelf en van degene die je houdt dat je terugziet). Natuurlijk wordt dit beeld ook gevormd door zaken als de media, de mensen om je heen, en je opvoeding; gebaseerd op realiteit (wetenschap), je bevindingen, enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gebruiken ervan als machtsmiddel is erna gekomen van zodra iemand zichzelf als tussenpersoon tussen goden en mensen heeft benoemd. Tot dan was er waarschijnlijk ook geen naijver tussen godsdiensten. Verschillende culturen hadden min of meer dezelfde goden. Zon, maan, vuur, water, sterren enz. Waar het mis is beginnen lopen is toen er werd overgeschakeld naar het monotheisme, dan werd het "mijn god is beter dan uw god". Citaat:
Zoiets als het schilderen van dieren op rotswanden als didactisch matreaal dat nu is "geevolueerd" tot Picasso's. Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is allemaal slechts boekenwijsheid - zoals de sprookjes van de broeders Grimm - Helaas werden daar MACHTEN, imperiums, geldstromen én oorlogen op gebouwd - zelfs tot de dag van vandaag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds begon het al in de oudheid met de talloze goden die de verschillende volkeren aanboden,en wie was de machtigste man in die volkeren,jawel ,de priesters, sjamanen en andere orakels en tovenaars die hun macht lieten gelden... Geloof is een vorm van onderdrukking en wéé de gelovige die daaraan durft te twijfelen,hij is voor eeuwig vervloekt, en aangezien nooit iemand uit de dood is weergekeerd om alles te weerleggen blijft dit hun sterkste wapen om hun gelovige schaapjes aan zich te binden uit angst dat zij hun eeuwig leven wel eens zouden kunnen missen.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo, "onwetend" houden?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Jij bent 20+jaar geleden geboren. Ik heb het eerder over de nieuwe ouders van vandaag en hun plannen voor hun kind's toekomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn nichtje heeft in mei haar vormsel gedaan na een jaar "catechese" waarin het woord God nooit is gevallen en verhalen over Jezus of het geloof of de Bijbel niet voorkwamen. En dat zijn er nog altijd véél hoor. Want alle vriendinnetjes doen het, en ze mogen een weekendje weg van de mama en papa, en ze krijgen cadeaus, en, en, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen zijn nog geen 6 jaar oud, waardoor ik mij reken tot 'de nieuwe ouders van vandaag'. Ik heb niets te zoeken in een kerk (op mooie glas-in-loodramen na) en neem mijn kinderen dus niet mee naar kerkdiensten, maar van Jozef weten zij best dat hij door zijn broers in een put werd gegooid en dat de andere Jozef met Maria was getrouwd.
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niet vertrouwen infidels met kinderen. Bij ze wegnemen en in een madrassa in noord Pakistan stoppen.
|
![]() |
![]() |