Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2008, 22:55   #1881
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niets om verbaasd over te zijn, natuurlijk. Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)

Klacht tegen nazi-teken op gevel Antwerps café

Het Forum der Joodse organisaties dient een klacht in bij de Antwerpse politie tegen een Antwerps café dat op zijn gevel een nazistisch teken schilderde. Dat meldt Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel dat de zaak aan het licht bracht. De Joodse koepelvereniging lichtte het Centrum voor Gelijke Kansen in en dat oordeelde dat er voldoende elementen aanwezig zijn voor de klacht.

De Beest
Het nazistisch teken prijkt op de gevel van het Antwerpse café 'De leeuw van Vlaanderen'. Eerder deze maand werd daar de gevel herschilderd en werd de tekst 'De Beest' aangebracht boven de toegangsdeur. De letter 's' lijkt volgens Joods Actueel echter zeer sterk op het bekende teken van de SS, de paramilitaire organisatie van het Duitse Nazi-regime.

"De tekst op de gevel is in gotische letters aangebracht, enkel bij de letter S is daarvan afgeweken. Ook is dit de enige van de 27 letters op de gevel die uit meer dan één kleur bestaat. De bedoeling hiervan is duidelijk, namelijk het SS-symbool kenbaar te maken" aldus Terry Davids, algemeen directeur van Joods Actueel.

Vlaams-nationalisten
Het bewuste café staat bekend als een verzamelplaats voor Vlaams-nationalisten. Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.

In een reactie verklaarde NV-A- voorzitter Bart De Wever al dat hij de actie van het café verwerpelijk en jammer vind. Hij vindt het ook jammer dat het café de naam 'de Leeuw van Vlaanderen' behield. "Want dit compromitteert de Vlaamse zaak", aldus De Wever. (belga/sam)

(bron : "VRT-Nieuws" + "De Morgen")
Ze kunnen het niet laten - gelukkig bestaat er nog een Waals NON om dat soort Vlaanderen tegen te houden...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 23:07   #1882
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Onze vriend roskam laat zich nog eens lekker gaan!

Eerst 20% van de Vlamingen overladen met de ergste verwijten, en dan fier zijn dat er progressieve Vlamingen bestaan, die wèl bereid zijn om samen te leven met mensen van een andere cultuur maar niet met Vlamingen van een ander gedacht
Ach tis weer van dat ... de belangers moeten weer de slachtofferrol hebben. Dat haat de halve wereld , maar dat durft dan nog zelf vragen om tolerantie voor hun hatelijke ideëen. Het moet niet veel gekker worden in Vlaanderen.

Racisme verdient geen verdraagzaamheid.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 23:23   #1883
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Racisme verdient geen verdraagzaamheid.
Zeg dat liever tegen de poco bende hier in België, dat zijn pas de echte racisten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 23:40   #1884
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Niets om verbaasd over te zijn, natuurlijk. Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)
Het Vlaams Blok logo is qua vormgeving gelijk aan dat van de Vlaamse Volkspartij, een liberale Vlaams-nationalistische partij van Lode Claes.

Laatst gewijzigd door Metternich : 5 augustus 2008 om 23:40.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 00:42   #1885
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Het enige waar het hier om te doen is is veel warm en koud blazen rond het , ik geef toe spijtige voorval, om de Vlaams nationalisten af te breken terwijl die er geen moer mee te maken hebben. Het opschroeven van gans dit voorval is nergens en voor niemand goed, alleen, om in dit geval voornamelijk het VB te attaqueren en de Vlaams nationalisten.

Allee, ik hoop dat ge er allemaal gelukkig om bent. Jullie vinden het helemaal geen spijtig voorval dat die S daar zo staat. Het verheugt jullie eerder ontzettend. Eigenlijk vinden jullie het veeleerder zeer spijtig dat de schilder die S (-en) niet nog veeel veeel duidelijker zo op die gevel geschilderd had.
Dan hadden jullie nog veel harder van leer kunnen trekken met de zo begeerde anti VB en anti Vlaams nationalisme propaganda. Toch goed hé, dat er zo van tijd tot tijd eens een gestampte domme ezel tussen die Vlamingen zit die zo gek is van zo een S (of twee) tussen een opschift te mengen. Zo kunnen jullie nog eens naar hartelust van jullie perretten maken.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 augustus 2008 om 00:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 00:48   #1886
willem1940NLD

Standaard

Hoeveel jaar heeft dat/een uithangbord van dat café al ongeveer diezelfde vormgeving gehad? Het komt me zo eigenaardig bekend voor.
Oud 6 augustus 2008, 06:07   #1887
fransV
Gouverneur

Standaard

Stel ,dat degenen die hier zo hard uithalen naar het Vlaams Nationalisme , geboren waren omstreeks 1922, wel dan was de kans er dat ook zij richting Oosten waren getrokken .Zijn degenen die indertijd de " verkeerde keuze" maakten vertrokken om te moorden of was het eerder uit een (" gevoed" ) idealisme ? Draai de klok terug en velen van hen zouden terug die " verkeerde keuze" maken . Of zou ik me vergissen?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 06:25   #1888
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Onze vriend roskam laat zich nog eens lekker gaan!

Eerst 20% van de Vlamingen overladen met de ergste verwijten, en dan fier zijn dat er progressieve Vlamingen bestaan, die wèl bereid zijn om samen te leven met mensen van een andere cultuur maar niet met Vlamingen van een ander gedacht
Ik geef toe dat ik moeite heb met Vlamingen van een ander gedacht, wanneer die op hun voorgevel in grote zwarte gotische letters op een gele achtergrond 'De Beest' kladden en daar met opzet de letter S vervangen door een SS-symbool. Ik blijf moeite hebben met Vlamingen die dat achteraf minimaliseren, vergoelijken of doen alsof ze niet weten waar dat SS-symbool voor stond en welke negatieve connotatie dit tot in de eeuwigheid zal hebben.

Ik bestrijd ook dat ik die 17,99 % (geen 20% want die hebben ze niet meer) Vlaams Belangers zou beladen met de ergste verwijten, want ik ben ervan overtuigd dat 95% van de VB-stemmers dit SS-symbool afkeuren. Vraag het anders aan je voorman Filip Dewinter, want die ontkent niks en zal je direct antwoorden "wat voor stommiteit was dat nu weer!?".

Ze willen misschien wel graag een rechtse conservatieve en racistische Republiek Vlaanderen maar lopen niet graag onder de vlag van de SS de poort naar binnen. Daar zou ik toch beter rekening mee houden, want anders loopt straks de helft van de VB-stemmers over naar N-VA en LDD, en daar sta je dan met je broek vol str*** Met een SS-symbool naar de verkiezingen gaan, is voor de meeste Vlaams-nationalisten - inclusief die van het VB- een grote stap te ver.

Laatst gewijzigd door roskam : 6 augustus 2008 om 06:30.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 07:52   #1889
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)
Veel gekker moet het niet worden

Hier Pietje, deze verdachte open-source organisatie moet je dringend eens onderzoeken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 08:20   #1890
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik moeite heb met Vlamingen van een ander gedacht, wanneer die op hun voorgevel in grote zwarte gotische letters op een gele achtergrond 'De Beest' kladden en daar met opzet de letter S vervangen door een SS-symbool. Ik blijf moeite hebben met Vlamingen die dat achteraf minimaliseren, vergoelijken of doen alsof ze niet weten waar dat SS-symbool voor stond en welke negatieve connotatie dit tot in de eeuwigheid zal hebben.

Ik bestrijd ook dat ik die 17,99 % (geen 20% want die hebben ze niet meer) Vlaams Belangers zou beladen met de ergste verwijten, want ik ben ervan overtuigd dat 95% van de VB-stemmers dit SS-symbool afkeuren. Vraag het anders aan je voorman Filip Dewinter, want die ontkent niks en zal je direct antwoorden "wat voor stommiteit was dat nu weer!?".

Ze willen misschien wel graag een rechtse conservatieve en racistische Republiek Vlaanderen maar lopen niet graag onder de vlag van de SS de poort naar binnen. Daar zou ik toch beter rekening mee houden, want anders loopt straks de helft van de VB-stemmers over naar N-VA en LDD, en daar sta je dan met je broek vol str*** Met een SS-symbool naar de verkiezingen gaan, is voor de meeste Vlaams-nationalisten - inclusief die van het VB- een grote stap te ver.
Gaat het cafe meedoen aan verkiezingen misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 08:26   #1891
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 10:53   #1892
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VB watchers zien zoals gewoonlijk het bos niet meer door de bomen na enkele pagina's discussiëren
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 11:02   #1893
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De VB watchers zien zoals gewoonlijk het bos niet meer door de bomen na enkele pagina's discussiëren
Ik amuseer me onderhand ook kostelijk met deze draad. Hilarisch, bij momenten.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 11:03   #1894
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijst de Beessst
Oud 6 augustus 2008, 11:28   #1895
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Lijst de Beessst
Welke bekende Vlamingen zouden meedoen op zo'n lijst?

Verschaeve
Oud 6 augustus 2008, 11:38   #1896
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Stel je dan even voor dat The Piano hier nog zou meedoen, zeg.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 11:39   #1897
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke bekende Vlamingen zouden meedoen op zo'n lijst?
Will Tura?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 11:41   #1898
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Will Tura?
Willen wel...

Verschaeve
Oud 6 augustus 2008, 11:45   #1899
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik amuseer me onderhand ook kostelijk met deze draad. Hilarisch, bij momenten.
2
En dat allemaal voor zo een onnozele S op de voorgevel van een café.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 12:48   #1900
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Ze kunnen het niet laten - gelukkig bestaat er nog een Waals NON om dat soort Vlaanderen tegen te houden...
...om absoluut bij dat soort Vlaanderen aangehecht te blijven...
of nog leuker
...om absoluut door dat soort Vlaanderen gevoed te blijven...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be